ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ

ΒΓΑΛΕ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΣΟΥ Ο,ΤΙ ΚΡΥΒΕΙΣ Ή ΦΟΒΑΣΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΣ.
 
 

Όλοι έχουμε πράγματα που θέλουμε να τα βγάλουμε από μέσα μας. Αλλά διστάζουμε να τα παραδεχτούμε ακόμα και στους πιο κοντινούς μας ανθρώπους. Όμως, αμαρτία εξομολογημένη, αμαρτία δεν είναι...

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Ή ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΣΤΗΛΗΣ ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΟΥ
27.8.2020 | 18:34

Με αφορμή μια παράσταση που ξαναείδα διαδικτυακά

Κάποιοι καλλιτεχνικοί οργανισμοί και θεατρικές σκηνές έχουν ανεβάσει στα επίσημα κανάλια τους στο γιου-τιουμπ υπέροχες παραστάσεις που έχουν ανέβει.Αυτό το έκαναν κυρίως κατά την περίοδο της καραντίνας αλλά άφησαν τις παραστάσεις στα κανάλια τους.Έργα υπέροχα, ελληνικά αλλά και ξένα.Εννοείται ότι ως εραστής της τέχνης είμαι κατά του να μεταφερθεί η θεατρική δράση στο διαδίκτυο.Ο φυσικός χώρος είναι η θεατρική σκηνή με τη φυσική παρουσία του κοινού από κάτω.Ωστόσο βάζοντας να δω στο γιου-τιουμπ μια θεατρική παράσταση που είχα δει πριν δύο χρόνια ζωντανά στο θέατρο, μια υπέροχη θεατρική παράσταση , εξαιρετικό δράμα, καταχάρηκα που είδα ότι ανέβηκε στο διαδίκτυο από το επίσημο κανάλι του θεάτρου στο οποίο είχε ανέβει.Και για άλλη μια φορά είδα πόσο ανεκπαίδευτο είναι το ελληνικό κοινό.Ακούγονταν τα γέλια του κοινού σε δραματικές σκηνές κι αλήθεια είδα ότι το κοινό αντιμετωπίζει το θέατρο όπως όταν πάει για παϊδάκια σε χασαποταβέρνα.Γελάνε και κακαρίζουν.Πάνε στο θέατρο μόνο και μόνο επειδή έχουν λεφτά , τους αρέσει να επιδεικνύονται και θέλουν να πηγαίνουν σε διάφορα θεάματα αντιμετωπίζοντάς τα ως events.Πραγματικά οι ηθοποιοί κάνουν άθλο κάθε βράδυ όταν βγαίνουν στη σκηνή και ιδίως όταν έχουν πανάσχετο κοινό από κάτω και πρέπει να επιμείνουν να βγάλουν εις πέρας την παράσταση.Άσχετο κοινό που αντιμετωπίζει τα πάντα σαν σαχλοεπιθεώρηση ή σαν διασκέδαση σε σκυλάδικο.Πραγματικά ντροπή για το ελληνικό κοινό.
10
 
 
 
 
σχόλια
Δεν είναι θέμα πεποιθήσεων, ούτε θέμα γούστου. Αλλιώς είναι η συνθήκη όταν είναι κανείς μόνος του και αλλιώς όταν βρίσκεται με άλλους. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για χώρους με "πρωτόκολλο" ας πούμε. Και μιλώντας γενικότερα, το να αφήνουμε τα προβλήματα να διαιωνίζονται επειδή "ε, ετσι είναι η φάση τώρα τι να κάνουμε" δε νομίζω ότι είναι λύση.
Χωρίς να θέλω να καταρρίψω κανέναν σας, είμαστε ένα πελατειακό και διεφθαρμένο κράτος, γεμάτο κουτσομπολιό, με οικογενειακά δράματα. Αυτές οι παράμετροι, μεμονωμένα και όλες μαζί, δεν υποσκάπτουν τη ποιότητα του πολιτισμού μας; Οκ είμαστε καλύτερα από Αφρική και ισλάμ, αλλά...
Όλοι, ενώ έχετε δίκιο για την ύπαρξη ορθής συμπεριφοράς στο θέατρο, είστε λάθος στη βάση σας και καταντάτε ελιτιστές της κακιάς κουλτούρας.Ακόμα και αυτοί οι απαίδευτοι αγροίκοι ενδέχεται να μάθουν, να βελτιωθούν, να προσαρμοστούν στο πρωτόκολλο της συμπεριφοράς του θεατρικού θεατή, αν πάνε στο θέατρο, έστω και με τα τσιπς τους, έστω και χωρίς την θεατρική ή μη παιδεία. Σίγουρα δε θα την αποκτήσουν αν δεν πάνε, κατά την απαιτησή σας.Με τη στάση σας, βάζετε φράγματα, διεκδικείτε το λαΐκο θεατρικό θέαμα για εσάς τους μορφωμένους, εξελιγμένους, "επαγγελματίες" θεατρικούς θεατες. Ενώ αυτό ανήκει στους ερασιτέχνες κάθε βαθμίδας, στάθμης, ακόμα και υποστάθμης. Δε θα μπω καν στο θέμα της οικονομικής πλευράς του θέματος (εισιτήριο, μπαρ του θεάτρου, βιωσιμότητα της θεατρικής τέχνης στην Ελλαδα κτλ).Εύγε. Αυτή κι αν είναι "διανόηση" χωρίς κατανόηση. Και μετά γκρινιάζετε γιατί ο Έλληνας δεν έχει παιδεία. Ένας από τους λόγους είναι ΚΑΙ ο ελιτισμός σας.Τέλος, ας μην ξεχνάμε, επίσης οτι Ελλάδα δεν είναι μονο η Αθήνα και οτι οι διαδικτυακές παραστάσεις δινουν τη δυνατότητα σε μακρινό η οικονομικα αδύνατο κοινό να έρθει σε επαφή με το θέατρο. Τα περί φυσικού χώρου του θεάτρου αρμοζουν μόνο στους τζιχαντιστές της "κουλτούρα (κατούρα) να φύγουμε".
Δεν απαιτεί κανείς απ' όσους ενοχλούνται να μην πάνε τα άτομα με απροσάρμοστες κι ενοχλητικές συμπεριφορές σε θεάματα. Ούτε τους κάνει κανείς παρατήρηση, αυτοί χαλάνε την ψυχαγωγία των άλλων θεατών με το να φέρονται αγενώς.Ρωτήστε και τους ηθοποιούς να σας πουν τη γνώμη τους, τους έχετε ρωτήσει αλήθεια;Πόσο ψυχοφθόρο είναι να παίζεις σε έργο και μάλιστα δραματικό και να έχεις τον κάθε άξεστο και την κάθε τζαζεμένη από κάτω να κακαρίζει λες και βρίσκεται σε καμαρίνι του αγαπημένου της σκυλά σε παραλιακό σκυλάδικο;Μαρία Κίτσου, από τη συνέντευξή της στη lifo.• Ο Έλληνας δεν έχει θεατρική παιδεία. Μια μικρή μερίδα μόνο, οι εξαιρέσεις, οι άλλοι έχουν μπουζουκοπαιδεία, τηλεορασοπαιδεία και τα χαμηλής αισθητικής προγράμματα. Πηγή: www.lifo.grΟρίστε και το λινκ με όλη τη συνέντευξή της:https://www.lifo.gr/articles/theater_articles/270554/maria-kitsoy-i-polysyzitimeni-ithopoios-tis-xronias-afigeitai-ti-zoi-tis-sti-lifoΚι άλλοι ηθοποιοί έχουν μιλήσει γι' αυτό.Όσο για τις διαδικτυακές παραστάσεις που δίνουν τη δυνατότητα σε μακρινό ή οικονομικά αδύνατο κοινό, δεν είπε κανείς να καταργηθούν. Αυτό που ειπώθηκε είναι να μην περάσει στη συνείδηση του κόσμου ότι αυτός είναι ο σωστός τρόπος παρακολούθησης ενός θεατρικού δρώμενου.Και μην τρελαθούμε κιόλας, που όλη η επαρχία θα τρέξει να δει θέατρο διαδικτυακά.Λεφτά για θέατρο δεν έχουν, για να ανοίγουν μπουκάλια στα τοπικά σκυλάδικα της περιοχής και στα κωλάδικα-ξενοδοχεία για να επιδίδονται σε ακολασίες έχουν.Για αυτοκινητάρες έχουν, που στον κάμπο, στη Θεσσαλία φυτρώνουν κάθε χρόνο περισσότερα Cherokee απ' ότι ντομάτες.Όταν παλιότερα υπήρχε το θρυλικό θέατρο Αμόρε και είχε μαθευτεί ότι σε έργο της Σάρα Κέιν υπήρχε ερωτική περίπτυξη επί σκηνής, έρχονταν με λεωφορεία του ΚΤΕΛ σωρηδόν και παθαίνανε το σοκ της ζωής τους που δεν είχαν ιδέα τι εστί Σάρα Κέιν.Δε φτάνει που ενοχλούν όλοι οι ενοχλητικοί, ζητούν και τα ρέστα κιόλας. Ανεκπαίδευτοι. Απολίτιστοι. Άξεστοι.
Έχω πάει λίγες φορές θέατρο και δεν ξαναπάω για αυτό το λόγο.Ο Έλληνας είναι χωριάτης με την κακή έννοια.Απολίτιστος χωρίς παιδεία.Σε αρχαία τραγωδία και ο άλλος φώναζε από κάτω για τους πολιτικούς.Όχι μόνο σε κάνει να ντρέπεσαι αλλά μου προκαλεί και νεύρα.Ειδικα στην επαρχία που μένω αν πας σε παράσταση το καλοκαίρι που περνάνε περιοδεία είναι λες και ζούμε σε σπηλιές ο κόσμος.
"...το κοινό αντιμετωπίζει το θέατρο όπως όταν πάει για παϊδάκια σε χασαποταβέρνα."Αυτό! Λες και πρόκειται για μια εναλλακτική του καφέ. Έχω δει κόσμο να βγάζει χύμα κινητά και να γράφουν μηνύματα, να χτυπάνε τηλέφωνα και να απαντάνε, να τραβάνε φωτογραφίες, να μιλάνε συνεχώς... ό,τι να 'ναι! Έχω πετύχει ακόμα ηθοποιό να διακόπτει για μια στιγμή την παράσταση για να κράξει άτομο που ασχολιόταν με το τηλέφωνο, ρεζίλι τον έκανε. Δεν αντιλαμβάνονται ότι μέσα στα σκοτάδια φωτίζονται οι μούρες τους και κάνουν μπαμ ότι κρατάνε κινητό. Γενικά είναι μεγάλη ασέβεια στο θέατρο, όπως και άλλα που συνηθίζουμε να κάνουμε.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ