Αλάσκα: Γιατί τουρίστες ρισκάρουν τη ζωή τους για να επισκεφθούν ένα λεωφορείο

Αλάσκα: Γιατί τουρίστες ρισκάρουν τη ζωή τους για να επισκεφθούν ένα λεωφορείο Facebook Twitter
Αυτό το λεωφορείο αποτελεί πόλο έλξης για κάποιους
1

Πριν από περίπου 30 χρόνια, ένας νεαρός Αμερικανός χάρισε όλα του τα υπάρχοντα και έφυγε για να ζήσει στην άγρια φύση, στην Αλάσκα, μόνος, αναζητώντας μια καινούρια ζωή.

Αφού έφτασε στην Αλάσκα, ο Κρις ΜακΚάντλες εγκαταστάθηκε σε ένα εγκαταλελειμμένο λεωφορείο, που συνήθως χρησιμοποιούν κυνηγοί. Βίωνε το όνειρό του, ζώντας από τη γη. Αλλά μέσα σε τέσσερις μήνες, πέθανε.

Το ημερολόγιό του αποτέλεσαν πηγή έμπνευση για ένα βιβλίο και μια ταινία, με τίτλο «Into the Wild» («Ταξίδι στην άγρια φύση»). Αμφότερα επηρέασαν μια νέα γενιά ανθρώπων, που θέλουν να ξεφύγουν από την καθημερινότητα και αναζητούν την περιπέτεια στην άγρια φύση.

Τουρίστες ρισκάρουν για να πάνε εκεί

Πολλοί από αυτούς προσπαθούν να πάνε στο λεωφορείο και να δουν με τα μάτια τους πού πέρασε τους τελευταίους μήνες της ζωής του ο ΜακΚάντλες. Όμως, θέτουν σε κίνδυνο τη δική τους ζωή, κάτι που διαπίστωσε μια ομάδα τουριστών αυτή την εβδομάδα.

Παρά τις προειδοποιήσεις των αρχών, κάποιοι παραμένουν αποφασισμένοι να επισκεφθούν το σημείο. Το λεωφορείο βρίσκεται στην κεντρική Αλάσκα, στη βόρεια άκρη του εθνικού πάρκου Denali. Η κοντινότερη πόλη απέχει περίπου 48 χιλιόμετρα και για να φτάσουν εκεί οι επισκέπτες πρέπει να διασχίσουν τον ποταμό Teklanika.

Δύο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε αυτή την προσπάθεια. Ο πιο πρόσφατος θάνατος ήταν της 24χρονης Βεράμικα Μαϊκαμάβα, η οποία σκοτώθηκε όταν την παρέσυρε το νερό, την ώρα που προσπαθούσε να διασχίσει το ποτάμι με τον σύζυγό της, τον περασμένο Ιούλιο.

Αυτή την εβδομάδα, πέντε τουρίστες που αναζητούσαν το λεωφορείο διασώθηκαν, ο ένας με κρυοπαγήματα, αφού χάθηκαν και βρέθηκαν περίπου 21 χιλιόμετρα μακριά από εκεί που ήθελαν. Από το 2009 έως το 2017 έχουν γίνει 15 επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης που σχετίζονται με το λεωφορείο. Γιατί όμως ο κόσμος επιμένει να προσπαθεί να φτάσει εκεί, παρά τον κίνδυνο;

 

«Ήμουν διατεθειμένος να τα ρισκάρω όλα»

«Είναι η ιδέα της διαφυγής από την κοινωνία και του να μην είσαι δεσμευμένος από όσα όλοι θέλουν από εσένα. Να χαθείς στην άγρια φύση και να συνδεθείς ξανά με τον εαυτό σου», λέει η Μαρτίνα Τρέσκοβα, που πήγε στο λεωφορείο με τον σύζυγό της.

«Αισθανόμαστε ότι τον καταλαβαίνουμε», λέει για τον ΜακΚάντλες. «Ο πατέρας μου με ρωτούσε "οπότε ουσιαστικά κοιμήθηκες σε ένα κρεβάτι στο οποίο κάποιος άλλος πέθανε;". Και του απάντησα ναι, αλλά δεν υπήρχε αυτή η αίσθηση. Αισθανθήκαμε ότι συνδεθήκαμε μαζί του και ήμασταν πραγματικά χαρούμενοι που πήγαμε εκεί».

Η Τρέσκοβα λέει ότι γνώριζε τους κινδύνους που είχε το ταξίδι προς το λεωφορείο, αλλά δηλώνει ότι ήταν προετοιμασμένη για την πρόκληση και πως αν πίστευε ότι ήταν κακή ιδέα, δεν θα το είχε επιχειρήσει.

Ο Γκάβιν Μπρέναν αποφάσισε να διαβάσει το βιβλίο «Into the Wild» λόγω του πάθους που είχε ο ΜακΚάντλες για τα ταξίδια και τη φύση. Μια ημέρα, αποφάσισε να κάνει ένα τριήμερο ταξίδι στην Αλάσκα. «Ήμουν διατεθειμένος να τα ρισκάρω όλα για να δω και να νιώσω την μαγεία. Και είναι πραγματικά μαγικά στο λεωφορείο», λέει.

«Το ταξίδι μου στην Αλάσκα είχε πολλές ανατροπές, από χιονοθύελλες μέχρι συναντήσεις με άλκες και ίχνη αρκούδων. Άφησα το βιβλίο μου στο κρεβάτι του Κρις στο λεωφορείο και ορκίστηκα να μην γυρίσω ποτέ πίσω», περιγράφει.

Τι λένε οι ντόπιοι

Οι ντόπιοι βλέπουν τα πράγματα διαφορετικά. «Θα έλεγα ότι οι περισσότεροι που ζουν εδώ θέλει να φύγει το λεωφορείο. Το έχω χρησιμοποιήσει πολλές φορές και ήταν καλό να υπάρχει, σε περίπτωση που κάποιος είχε πρόβλημα και χρειαζόταν ένα καταφύγιο. Νομίζω ότι πρέπει να μεταφερθεί σε κάποιο σημείο στο οποίο οι άνθρωποι θα μπορούν να το βλέπουν με ασφάλεια», δηλώνει ο Τζον Νίερενμπρεγκ στην εφημερίδα Anchorage Daily News.

Ο Κλέι Γουόλκερ από την άλλη, δήμαρχος της περιοχής, αναρωτιέται αν η απομάκρυνση του λεωφορείου θα λύσει το πρόβλημα. «Μπορεί πάντα να υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που θα έλκονται από το μέρος και θα θέλουν να δοκιμάσουν τον εαυτό τους απέναντι στα στοιχεία της φύσης στην Αλάσκα», λέει και προτείνει την τοποθέτηση πινακίδας, με συμβουλές για τη διάσχιση του ποταμού.

«Πιστεύω ότι υπάρχει η αντίληψη πως όποιος πάει εκεί είναι φανατικός θαυμαστής του ΜακΚάντλες. Αλλά δεν ισχύει. Φαντάζομαι ότι κάποια στιγμή, κάποιος θα πάρει την κατάσταση στα χέρια του και θα το καταστρέψει», λέει ο Πάξον Γουέμπλερ, που ζει στην Αλάσκα, για το λεωφορείο, που είναι σε κακή κατάσταση. «Η οροφή σκουριάζει, κάτι που σημαίνει ότι σύντομα θα είναι άχρηστο ως καταφύγιο», συμπληρώνει.

Στην κοντινή πόλη Healy, έξω από μια ζυθοποιία, υπάρχει το αντίγραφο του λεωφορείου, που χρησιμοποιήθηκε στην ταινία. Κάποιοι τουρίστες επιλέγουν να επισκεφθούν αυτό και όχι εκείνο στην άγρια φύση. Η Αντονέτ Σπαν ήταν μία από αυτούς. «Έχω πάει στην Αλάσκα επτά φορές και έχω μεγάλο σεβασμό για τους ανθρώπους της. Με συμβούλευσαν να μην πάει, γιατί είναι πολύ επικίνδυνο. Συνειδητοποίησα ότι τελικά δεν ήθελα να πάω σε ένα μέρος που δεν είναι ασφαλές, δεν θέλω να ρισκάρω τη ζωή μου», εξηγεί. «Αν δεν έχεις πάει στην Αλάσκα, δεν ξέρεις πώς είναι αν η φύση είναι εναντίον σου», συμπληρώνει.

Με πληροφορίες από το BBC

 

 

Πολιτισμός
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Chanel μεταμόρφωσε έναν εγκαταλελειμμένο σταθμό του μετρό σε πασαρέλα στη Νέα Υόρκη

Πολιτισμός / Η Chanel μεταμόρφωσε έναν εγκαταλελειμμένο σταθμό του μετρό σε πασαρέλα στη Νέα Υόρκη

Η επίδειξη Métiers d’Art, που η Chanel παρουσιάζει κάθε Δεκέμβριο σε κάποιον εντυπωσιακό προορισμό, από την Ιαπωνία μέχρι τη Σενεγάλη, είναι αφιερωμένη στα ιστορικά ατελιέ που έχει εντάξει στο δυναμικό της για να διατηρήσει ζωντανή την παραδοσιακή τεχνική
LIFO NEWSROOM
Είδαμε την έκθεση με τα 83 αριστουργήματα στο Μουσείο Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή

Πολιτισμός / Είδαμε την έκθεση με τα 83 αριστουργήματα στο Μουσείο Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή

Η εξέλιξη της τέχνης από τον ιμπρεσιονισμό έως την ποπ αρτ ξεδιπλώνεται μέσα από έργα 45 κορυφαίων δημιουργών της νεότερης και σύγχρονης τέχνης, συνθέτοντας ένα μοναδικό και συναρπαστικό εικαστικό πανόραμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Μαλλουρής: An Evening Botanist

Πολιτισμός / An Evening Botanist: Θεραπεία, επιθυμία και απόλαυση σε μια έκθεση

Στην έκθεση An Evening Botanist ο Ανδρέας Μαλλουρής εξετάζει πώς διαφορετικές πρακτικές που συνδέονται με τη θεραπεία, τη σωματική επιθυμία και την απόλαυση, ενεργοποιούν υλικότητες και μέσω αυτών, το κοινωνικό σώμα. Η έκθεση αναπτύσσεται στο όριο ανάμεσα στο χειρουργικό και το ερωτικό, μεταφέροντας κλινικές διαδικασίες σε ένα γλυπτικό λεξιλόγιο.
LIFO NEWSROOM
Ελληνικός …Ντίκενς, Μάικλ Κέιν και μια ταινία-σοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Ελληνικός …Ντίκενς, Μάικλ Κέιν και μια ταινία-σοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Η «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» που αφήνει τους θεατές συγκλονισμένους, η τελευταία παράσταση του Μάικλ Κέιν και της Γκλέντα Τζάκσον, μια ελληνική διασκευή της «Χριστουγεννιάτικης Ιστορίας» και μια ιρλανδική ιστορία ενηλικίωσης, υποψήφια για βραβείο LUX, στο κινηματογραφικό πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Σταύρος Ξαρχάκος: Η δήλωσή του υπέρ του Γιώργου Χατζιδάκι αναφορικά με την περιοδεία αφιέρωμα στον Μάνο Χατζιδάκι

Πολιτισμός / Σταύρος Ξαρχάκος: «Η συζήτηση για τις συναυλίες πρέπει να τελειώνει εδώ - Τα υπόλοιπα είναι απλώς κουτσομπολιό»

Η δήλωση του Σταύρου Ξαρχάκου υπέρ του Γιώργου Χατζιδάκι, ο οποίος αντιδρά νομικά στην περιοδεία-αφιέρωμα στον πατέρα του, χωρίς την άδειά του
LIFO NEWSROOM
11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου – τα βραβεία

Πολιτισμός / 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου – τα βραβεία

Με 77 ελληνικά και ξένα ντοκιμαντέρ, 32 ταινίες μικρού μήκους και μεγάλη προσέλευση κοινού ολοκληρώθηκε την Κυριακή στην Καλαμάτα το 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου (21-30/11).
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το CoMuseum του Μουσείου Μπενάκη γιορτάζει τα 15 χρόνια του με ελπίδα για το μέλλον

Πολιτισμός / Το CoMuseum του Μουσείου Μπενάκη γιορτάζει τα 15 χρόνια του με ελπίδα για το μέλλον

Με τον τίτλο «Μουσεία και Ελπίδα», το πετυχημένο διεθνές συνέδριο θα διερευνήσει τον ρόλο των μουσείων στη διαμόρφωση ενός πιο συμπεριληπτικού, δημοκρατικού και με περισσότερη ενσυναίσθηση κόσμου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια