Τέλος τα diesel αυτοκίνητα από Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες μεγαλουπόλεις

Τέλος τα diesel αυτοκίνητα από Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες μεγαλουπόλεις Facebook Twitter
EUROKINISSI / Βασίλης Ρούγγος)
4

Στη σταδιακή «έξωση» των πετρελαιοκίνητων οχημάτων και τη μείωση των βενζινοκίνητων στοχεύει η κυβέρνηση, τουλάχιστον στα μεγάλα αστικά κέντρα, ενισχύοντας παράλληλα την ηλεκτροκίνηση, µέσω της παροχής κινήτρων.

«Το ντίζελ είναι κάτι από το οποίο απομακρυνόμαστε, όπως είναι το πετρέλαιο και η βενζίνη. Εμείς, ως Πολιτεία, θα δώσουµε έμφαση στα θέματα των αυτοκινήτων και των μεταφορών, µε στόχο να φύγουμε σταδιακά από τη λογική των ντίζελ οχημάτων», δήλωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης.

Προκειμένου να επιτευχθεί ο ευρωπαϊκός στόχος της ελαχιστοποίησης του αποτυπώματος του άνθρακα, η κυβέρνηση αναμένεται τις προσεχείς ημέρες να ανακοινώσει «πακέτο» κινήτρων για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης. 

Ανάλογα μέτρα θα περιληφθούν και στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, το οποίο καταρτίζεται αυτήν την περίοδο. 

Σύμφωνα με έκθεση του Εθνικού Κέντρου Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης για την κατάσταση του περιβάλλοντος στη χώρα µας, αν και η γενική εικόνα των ρύπων έχει βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, δεν συµβαίνει το ίδιο µε τα αιωρούμενα σωματίδια, τα οποία υπολογίζεται ότι καταγράφουν υπερβάσεις σε περιοχές όπου ζει το 21% του αστικού πληθυσμού.

Στο πρόσφατο πρώτο άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Υποδομών και Περιβάλλοντος, οι Χρήστος Σπίρτζης και Σωκράτης Φάμελλος, χαρακτήρισαν σημαντική την παροχή φορολογικών κινήτρων από την ΕΕ όσον αφορά στην αγορά ηλεκτροκίνητων τουλάχιστον στις επαγγελματικές κατηγορίες οχημάτων, όπως τα ταξί και τα λεωφορεία.

Γεγονός είναι, πάντως, ότι η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα παραμένει σε εμβρυϊκό στάδιο. Βάσει των στοιχείων, το 2016 στην Ελλάδα κυκλοφορούσαν µόνο 397 ηλεκτροκίνητα οχήματα, ενώ ειδική αναφορά γινόταν στην παλαιότητα των οχημάτων,

Την ίδια στιγμή, τα τέσσερα στα δέκα είναι ηλικίας άνω των 17 ετών, ποσοστό το οποίο στα αυτοκίνητα δηµόσιας χρήσης διαμορφώνεται στο 30%.

Στην παλαιότητα των οχημάτων αποδίδεται η μεγάλη εξάρτησή τους από τα συμβατικά καύσιμα. Έτσι, υπολογίζεται ότι το 86% του στόλου κινείται µε κάποιου είδους βενζίνη (απλή ή αμόλυβδη), ενώ µε πετρέλαιο κινείται το 13,3%.

Ειδικά στα λεωφορεία, το πετρέλαιο αποτελεί το βασικό καύσιμο (95%), ενώ µε εναλλακτικά καύσιμα, δηλαδή υγραέριο και φυσικό αέριο, κινείται μόλις το 1,8% του συνόλου. Φυσικό αέριο καταναλώνουν σήμερα µόνο 310 λεωφορεία στην Αθήνα.

Ελλάδα
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

2 σχόλια
Συνεχιστε να υπερφολογειτε με υπερμετρους δασμους και φορους γενικά την αγορά νεων αυτοκινήτων και μετά ας περιμενετε μειωσει των ρύπων και των σωματιδίων.Ένα από τα πλέον χαζά μετρα των διαχρονικων ελληνικων κυβερνήσεων, που σαν φιλοσοφία έχει την είσπραξη πολλων φόρων απο λιγες πωλησεις.Η φιλοσοφία της εισπαρξης λιγων φορων απο πολλες πωλήσεις, φυσικά δεν τους αρέσει.Μπορει στο τελος της ημερας στο ταμειο να μπαινουν τα ιδια λεφτα απο φορους στο κρατος, ομως με την δεύτερη πρακτική τα οφελη ειναι περισσότερα :1. Αύξηση της κερδοφοριας των επιχειρησεων, αρα ακομη περισσοτερα στα ταμεια του κρατους2. Μειωση της ανεργιας, αύξηση των εργαζομενων στον ιδιωτικό τομεα, εισπραξη κρατήσεων για τα ταμεια μπας και δωσουν και καμια συνταξη.3. Ανανεωση του στόλου, μειωση των περιβαλλοντικων επιβαρυνσεων, μειωση και των δαπανών του κρατους για αντιμετωπιση αυτου του περιβαλλοντικου προβληματος4. Ανανεωση του στολου με ασφαλεστερα οχηματα, μειωση των ατυχηματων και των τραυματισμων, μειωση των θανατων, μειωση και παλι των εξοδων περιθαλψης κλπ, περισσοτερα ξανα χρηματα στα ταμεια5. Πολλα αλλα περισσοτερα οφέλη που οι ειδικοι του χωρου γνωριζουν καλύτερα και για χρονια, ανεπιτυχώς, παρουσιαζουν διαχρονικά σε ολες τις κυβερνησεις.Εχθρος του κράτους αυτού διαχρονικά είναι η αυτοκίνηση.Περιορισμοί χρειάζονται. Δε διαφωνω.Πρέπει ο Ελληναρας να σταματήσει να χρησιμοποιοει παντού κ παντα το αμαξι του. Μαζι τους κι εγω. Ομως χρειάζονται και υποδομες, βελτίωση κι αναπτυξη του δικτύου ΜΜΜ, χώροι σταθμευσης, κλπ.
Όπως και να το κανουμε οι ιδιοκτητες ταξι ειναι ελεύθεροι επαγγελματιες και ως τετοιοι οφείλουν να επενδυουν διαρκώς μερος της κερδοφοριας τους πισω στην επιχειρηση τους, η οποία δεν είναι αλλη απο το οχημα τους.Αυτες οι φιλοσοφιες υιοθετουνται μόνο απο 3κοσμικες χωρες, και μεταξυ μας τεραστιο ποσοστο του κλάδου αυτου διέπεται απο αυτην την νοοτροπια, με κυριο εκφραστη αυτου του οπισθοδρομισμου την Προεδραρα.Θλιβομαι που εχω τύχει σε 25χρονο ταξιτζη, που ημουν βεβαιος πως θα ειχε μια πιο καινοτομα προσέγγιση στο ολο θεμα, και όμως βρεθηκα αντιμετωπος με το πιο βαθύ και σκοτεινό Πασοκ.