H μεγάλη συζήτηση για το δυστύχημα με την Πόρσε: Το «ταξικό» θέμα, η μαγκιά στην οδήγηση, η έλλειψη οδικής παιδείας κ.λπ.

H μεγάλη συζήτηση για το δυστύχημα με την Πόρσε: Το «ταξικό» θέμα, η μαγκιά στην οδήγηση, η έλλειψη οδικής παιδείας κ.λπ. Facebook Twitter
Δεν είναι καν απαραίτητο να είσαι πιωμένος ή να τρέχεις του σκοτωμού – μπορεί απλά να φλυαρείς ξεχασμένος στο κινητό ή με τον συνοδηγό/επιβάτη σου, να έχεις ξεχάσει να βγάλεις φλας, να μην έχεις μάθει να βλέπεις μπροστά σου ακόμα και σε νηφάλια κατάσταση ή επειδή σέρνεσαι χελωνηδόν σε λωρίδα ταχείας κυκλοφορίας.
34

Ήταν σίγουρα τραγικό, πολύνεκρο και άδικο (λες κι υπάρχει κάποιο «δίκαιο» σε τέτοιες καταστάσεις), ωστόσο το δυστύχημα που «στοίχειωσε» τα φετινά Κούλουμα δεν ήταν σίγουρα το μόνο, ούτε καν το μοναδικό θανατηφόρο. Κάτι η κακή μας κυκλοφορική αγωγή, ευθύνη βασικά μιας Πολιτείας που αντιμετωπίζει τα τροχοφόρα αποκλειστικά σαν πηγή εσόδων οπότε λίγο τη μέλλει ποιοι και πώς τα οδηγούν, κάτι τα κακοσυντηρημένα αμάξια και οι δρόμοι-σκοτώστρες με την ελλιπή ή λάθος σήμανση, κάτι η ακόμα χειρότερη «εθνική» νοοτροπία της επεκτατικής εγωπάθειας, της χαμένης κοσμάρας και της τσάμπα μαγκιάς όπως συχνά αποτυπώνεται και στην οδική συμπεριφορά πολλών από εμάς, μόνο τυχαίο δεν είναι που έχουμε έναν από τους υψηλότερους δείκτες αυτοκινητικών ατυχημάτων στην Ευρώπη, που κάθε χρόνο ξεκληρίζεται στους ελληνικούς δρόμους μια μικρή κωμόπολη (πάνω από 1500 ψυχές), χώρια οι χιλιάδες τραυματίες και σακατεμένοι. Και το κακό δεν σταματά στις μεγάλες πόλεις και τις εθνικές οδούς αλλά αφορά και την επαρχία, όπου απαίδευτοι οδηγοί συχνά θεωρούν τη «δημοσιά» πιο προβλέψιμη και πιο ιδιόκτητη κι από την αυλή τους. Δεν είναι, οπότε, μόνο κάποια «κακιά στιγμή» που φταίει αλλά ο κακός μας ο καιρός, πράγμα που ισχύει γενικότερα, κι ας μην απαλείφει ένα πιο συγκεκριμένο ειδικότερα.

Φαντάσου έπειτα να βρισκόταν στη θέση του θύτη ένας Ρομά π.χ. ή μετανάστης, θα μιλούσανε ακόμα κάποια ρεπορτάζ για «αδικοχαμένο παλικάρι»;


Το «ειδικότερα» αυτό, για το οποίο πολλή κουβέντα έγινε ένεκα και το βίντεο που το απαθανάτισε, ήταν ότι το εν λόγω φρικτό δυστύχημα που έγινε το μεσημέρι της Κυριακής στο 83ο χιλιόμετρο της Αθηνών-Λαμίας προκάλεσε μια εκτός ελέγχου πανάκριβη Πόρσε που οδηγούσε ένας πλούσιος, ή μάλλον γόνος πλουσίου με τα γκάζια «τσίτα», τόσο «τσίτα» ώστε να πέσει σαν βολίδα πάνω σε όχημα απολύτως κανονικά σταθμευμένο σε παρακείμενο πάρκινγκ. Αποτέλεσμα, τα δύο αυτοκίνητα να τυλιχθούν στις φλόγες και να βρουν ακαριαίο θάνατο τόσο μια μητέρα με το 3χρονο παιδί της που βρισκόταν μέσα στο πρώτο, όσο και ο 23χρονος οδηγός της Πόρσε με τον επίσης νεαρό συνεπιβάτη του που κατευθύνονταν, λέει, προς Αράχωβα. Κι έμεινε ο δύστυχος πατέρας που είχε πάει προς νερού του να κοιτά αποσβολωμένος το άφατο κακό... Τα ακριβή αίτια δεν είναι ακόμα γνωστά, αν δηλαδή πρόκειται για ανθρώπινη αστοχία ή μηχανική βλάβη, γεγονός όμως είναι ότι η Πόρσε έτρεχε πολύ. Αδικαιολόγητα πολύ. Κι αυτό επειδή ήταν Πόρσε, άρα επιβαλλόταν αυτοδικαίως να πηγαίνει σαν δαιμονισμένη, ειδικά στους δρόμους της Ψωροκώσταινας - γιατί αμφιβάλλω αν θα μπορούσε να κάνει ένας οδηγός τέτοιες μαγκιές χωρίς να του κόψουν τον πωπώ στα εξωτερικά, εκεί όπου σπούδαζε ο μοιραίος ταυτόχρονα αυτόχειρας και θύτης (είχε έρθει διακοπές). Είναι επίσης ένα βαρεμένο, υπερφίαλο νεαρό αρσενικό, ένας κοιτάτε-με-τι-κάνω-και-πόσο-αστέρι-τυπάς-είμαι άνδρας οδηγός, το συνηθέστερο μοτίβο σε τέτοια συμβάντα. Σπανιότερα ώριμος ηλικιακά, σπανιότατα γυναίκα. Τυχαίο; Όχι και τόσο, μην κοροϊδευόμαστε. Φαντάσου έπειτα να βρισκόταν στη θέση του θύτη ένας Ρομά π.χ. ή μετανάστης, θα μιλούσανε ακόμα κάποια ρεπορτάζ για «αδικοχαμένο παλικάρι»;


Είναι, λοιπόν, «ταξικό»το δυστύχημα, ακόμα και «έμφυλο», όπως καταγγέλθηκε; Εν μέρει ναι, με την έννοια ότι είναι συνηθέστατα νεόπλουτοι ή κακομαθημένοι γόνοι ευκατάστατων οικογενειών αυτοί που καβαλάνε μια ρόδα πολυτελείας και την τερματίζουν δίχως να υπολογίζουν Χριστό, απλώς επειδή κανείς ποτέ δεν τους έμαθε να υπολογίζουν το οτιδήποτε. Και είναι πολλά τα σχετικά παραδείγματα σε τροχαία τέτοιου τύπου, όπως π.χ. το προ ενός έτους στην Βουλιαγμένης με θύματα γνωστό λαϊκό τραγουδιστή και δύο συνεπιβάτιδές του. Έπειτα, όσο περισσότερο γκαζώνει ένα αμάξι τόσο πιο επικίνδυνο γίνεται στα χέρια του αδαούς, κι εκείνα που πιάνουν ιλιγγιώδεις ταχύτητες καθιστώντας αντικειμενικά αδύνατη κάθε αντίδραση αν κάτι στραβώσει, δεν είναι σίγουρα απ' αυτά που συνήθως οδηγεί η «πλέμπα». Χρειάζεται, όμως, έναν χαλινό ο ταξικός «φθόνος», ειδικά όταν εκδηλώνεται όχι επειδή τάχα μας κόφτει η κοινοκτημοσύνη αλλά επειδή δεν είμαστε εμείς οι χαλίφηδες στη θέση του Χαλίφη (στην οποία, αν ξάφνου βρισκόμασταν, ίσως και να κάναμε χειρότερα οι πιο συμπλεγματικοί). Γιατί τις χαζοκόντρες θανάτου στην παραλιακή π.χ. δεν τις κάνουν πλουσιόπαιδα, τουλάχιστον όχι μόνο. Γιατί επικίνδυνες ηλιθιότητες που μπορούν να σε μετατρέψουν όχι μόνο σε μέλλον θύμα αλλά και σε υποψήφιο φονιά αθώων μπορείς να κάνεις – και κάνεις, σε βλέπω και μας βλέπω καθημερινά σχεδόν! - είτε είσαι πεζός, είτε ποδηλάτης, είτε μηχανόβιος, είτε αυτοκινητιστής, είτε φορτηγατζής, είτε οδηγείς παπάκι, είτε «χιλιάρα», είτε Atos, είτε Τζάγκουαρ, χωρίς να ισοπεδώνω τις ευθύνες. Δεν είναι καν απαραίτητο να είσαι πιωμένος ή να τρέχεις του σκοτωμού – μπορεί απλά να φλυαρείς ξεχασμένος στο κινητό ή με τον συνοδηγό/επιβάτη σου, να έχεις ξεχάσει να βγάλεις φλας, να μην έχεις μάθει να βλέπεις μπροστά σου ακόμα και σε νηφάλια κατάσταση ή επειδή σέρνεσαι χελωνηδόν σε λωρίδα ταχείας κυκλοφορίας.

Οπότε, τι; Οπότε, λιγότερη «τσάμπα μαγκιά», λιγότερα νεύρα, λιγότερα υπετροφικά εγώ, λιγότερο εύκολη καταγγελολογία. Περισσότερη και καλύτερη οδική παιδεία - τα εξοντωτικά πρόστιμα και οι αφαιρέσεις διπλωμάτων δεν αρκούν από μόνα τους, δεν είναι η καταστολή αλλά η εκπαίδευση που μας ανθρωποποιεί, όχι μόνο η κυκλοφοριακή αλλά η ευρύτερη σχολική, ακόμα και η σχετική με τα έμφυλα στερεότυπα έχει λόγο εδώ!). Περισσότερη συνείδηση, περισσότερη προσοχή γιατί πραγματικά δεν αξίζει να πηγαίνει κανείς τόσο φτηνά, συν κατανόηση του γεγονότος ότι το όχημά μας είναι απλά ένα εργαλείο που οφείλει να κινείται σύμφωνα με ορισμένους κανόνες αντί για ένα αυτόνομο, ατίθασο, πολεμοχαρές γαλατικό χωριό πάνω σε ρόδες, προορισμένο - εις μάτην - να εκτονώσει όλα εκείνα τα υπαρξιακά μας «γαμώ το».

Στήλες
34

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

10 σχόλια
Αυτό που κάνει διαφορετικό το συγκεκριμένο τραγικό συμβάν είναι η καταγραφή του σε κάμερα. Στους δρόμους συμβαίνουν συχνά τέτοια συμβάντα, σαφώς όμως λιγότερο κινηματογραφικά αλλά το ίδιο ή περισσότερο τραγικά. Η ηλικία, το αυτοκίνητο και η οικονομική ευμάρεια του οδηγού της Πόρσε ήταν σχετικά μη σημαντικός παράγοντας.
Φυσικά και είναι ταξικό: Από την μια ο "φτωχός" βλαμμένος, έτσι... οδηγεί την χ ψ πειραγμένη και "κωλοφτιαγμένη" ανοησία, θέλει να κάνει την μαγκιά του, αλλά το σκέφτεται 2 και 3 φορές. Από την άλλη ο γόνος πλούσιας οικογένεια σε ρόλο μετέφηβου τεντυμπόι που βράζει το αίμα του. Θέλει να κάνει την βλακεία του και ξέρει ότι θα τον ξελασπώσει ο νταντι ό,τι και να γίνει. Την κάνει ή δεν την κάνει; Από άλλη οπτική: γιατί κάνουν αυτές τις ανοησίες κάποιοι, είτε πλούσιοι είτε φτωχοί; θέλουν κάπου να μοιάσουν, κάτι να μιμηθούν, κάποιον να φτάσουν. Κάποιον που είναι "ψηλά", είναι "επιτυχημένος", έχει "κύρος". Θέλουν να τρέξουν για να "προβάλουν τον εαυτό τους", να "διαφέρουν". Τέλος, θέλουν να τρέξουν και να κάνουν βλακείες για να... "κάνουν την επανάστασή τους". Είναι ή δεν είναι "ταξικοί" όροι όλοι αυτοί;Είναι λοιπόν ταξικό ή δεν είναι; Το ατύχημα ήταν κατά την γνώμη μου ταξικό. Η μ@λ@κία στον εγκέφαλο δεν είναι ταξική...
Καλο κειμενο Θοδωρη αλλα νομιζω οτι δε παιζει ρολο στον τροπο οδηγησης η κοινωνικη ταξη του οδηγου. Το αυτοκινητο θεωρειται οικουμενικα στατους-συμβολο στην Ελλαδα. Το οτι οι περισσοτεροι θα θελαν να οδηγουν μια πορς, ισοδυναμει με την επιθυμια των περισσοτερων να ειχαν ( 'η να δειχναν οτι ειχαν ) πολλα 'η τουλαχιστον, περισσοτερα λεφτα. Ειναι ομως ηδη κακοι οδηγοι οι περισσοτεροι. Αν δεν ηταν δεν θα ειχαμε τοσα χιλιαδες ατυχηματα απο οδηγους που μονο πορς δεν οδηγουν.
Όταν σε ολισθηρό δρόμο πας με 200+, δεν πρέπει να λέγεται 'δυστύχημα' αλλά 'Ρώσικη ρουλέτα με τιμόνι'.Και δεν φταίει κατά την γνώμη μου αν είσαι πλούσιος και οδηγείς Πόρσε.Οι χειρότεροι 'καμικάζι - κάγκουρες' της ασφάλτου οδηγούν κάτι φτιαγμένα αυτοκίνητα των 3000 ευρώ που για τις δήθεν 'βελτιώσεις' ξοδεύουν περισσότερα από την αξία του αυτοκινήτου.Ακόμα και κάρο να οδηγείς, αν τσιτώσεις το άλογο που το σέρνει να τρέχει σαν αφηνιασμένο, ο κίνδυνος ατυχήματος είναι ο ίδιος με αυτόν που οδηγεί μία 'δαιμονισμένη' Porsche με 250km την ώρα.
Εχετε καταλαβει οτι σχολιαζετε μια κατασταση η οποια δεν ξερουμε τα ακριβη αιτια που την προκαλεσε; Υποθεσεις με το μυαλο ειναι ευκολο να γινονται. Δεν εχει εξακριβωθει ο λογος που προκαλεσε το παιδι το τροχαιο.
#### ο λογος που το παιδι προκαλεσε το τροχαιο ###υπαρχει αλλος λογος? οποιος ειδε το βιντεο........ειδε οτι το παιδι πηγαινε σφαιρα !!! δεν αρκει αυτος ο λογος?
παντότε η απάντηση σε ένα "πρόβλημα" είναι η παιδεία, όταν όμως το "πρόβλημα" αγγίζει τα όρια της "γενοκτονίας" η καταστολή είναι απαραίτητη. Τι εννοείτε εξωντοτικα πρόστιμα; σε σχέση με τη υπόλοιπη Ευρώπη έχουμε τις μικρότερες ποινές για επικίνδυνη οδήγηση, το να τρέχεις ή να πίνεις ή να περνάς με κόκκινο σε κάνει επίδοξο δολοφόνο! Ας πληρώνουν οι μάγκες λοιπόν που δεν μπορούν να τιθασευσουν το ταμπεραμέντο τους στον δρόμο (ταξικό και έμφυλο!) Όλοί κάνουμε λάθη, αλλά το να τα πληρώσουμε σε χρήμα πραγματικά είναι το καλύτερο ενδεχόμενο στην προκειμένη περίπτωση...
Σε μια χώρα με 1500 νεκρούς το χρόνο από τροχαία, αναρωτιόμαστε εάν είναι ¨ταξικό¨ ένα δυστύχημα. Για το ατύχημα του τραγουδιστή η "πλέμπα" θυμάμαι κατηγορησε την Πόρσε, όχι το αλκοόλ/ναρκωτικά.Προχτές η κυβέρνηση μείωσε τα πρόστιμα παράβασης ΚΟΚ, καμμία διαμαρτυρία. Σήμερα ζητάμε αύξηση των προστίμων. Αύριο θα προσπαθούμε να σβήσουμε τα δικά μας.
μάθετε ότι ο πόνος δε βιώνεται διαφορετικά σε πλούσιους και σε φτωχούς... αν στο έχει γραμμένο δε ξεφεύγεις..καμία μάνα δε θα κλάψει λιγότερο.. συλληπητήρια σε όσες οικογένειες πενθούν αυτού του δυστυχήματος..