Στο σημερινό «Α μπα»: άγνοια στη καμπούρα του άλλου

Στο σημερινό «Α μπα»: άγνοια στη καμπούρα του άλλου Facebook Twitter
132

__________________
1.


Αγαπητή Λένα και σχολιαστές, θα ήθελα να πω και εγώ το πρόβλημά μου, αν μπορεί να χαρακτηριστεί πρόβλημα. Είμαι απόφοιτος ψυχολογίας και η καταγωγή μου είναι από την Αλβανία. Αυτήν την περίοδο ψάχνω για δουλειά στον τομέα μου αλλά και για μεταπτυχιακό. Αυτά σαν μία εισαγωγή.
Αυτό που με ενοχλεί είναι ότι όποια προκήρυξη βγαίνει από τον ΑΣΕΠ , ενώ πληρώ τις προϋποθέσεις, ζητάει Έλληνες πολίτες ή πολίτες χωρών Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό σημαίνει πως αποκλείονται από τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ όλοι οι αλλοδαποί κάτοικοι της Ελλάδος που η καταγωγή τους δεν είναι από κάποια χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το ίδιο πράγμα ισχύει και με τις υποτροφίες για μεταπτυχιακές σπουδές. Τι και αν και είχα τις προϋποθέσεις για να κερδίσω μία υποτροφία οι ελπίδες μου έπεφταν στο κενό μόλις έβλεπα για άλλη μία φορά πως δέχονται αιτήσεις μόνο από Έλληνες πολίτες κ.λπ.
Αυτό που σκέφτομαι είναι πως βρισκόμαστε στο 2016 και το κράτος ακόμα κάνει διαχωρίσεις ανάμεσα σε αλλοδαπούς και Έλληνες πολίτες. Δεν θα ήταν πιο αξιοκρατικό να αξιολογείται το κάθε άτομο με προσωπική συνέντευξη ή με βάση κάποιο πιστοποιητικό γλωσσομάθειας (αν η γνώση της Ελληνικής είναι το κώλυμα τους). Μου φαίνεται κάπως γενικό το να αποκλείονται όλοι οι αλλοδαποί μετανάστες τρίτων χωρών από ευκαιρίες τις οποίες θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν και να αποδώσουν εξίσου καλά με έναν Έλληνα πολίτη. Εσένα π ως σου φαίνεται αυτό; Θα ήθελα πολύ να μπορούσα να στείλω τον προβληματισμό σε κάποιον αρμόδιο αλλά ξέρω πως δεν θα διαβαστεί ποτέ γι 'αυτό το στέλνω σε σας , για να το μοιραστώ με κάποιον. Φιλιά!

-In a manner of speaking

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Α, ΜΠΑ

Κι εγώ μετανάστρια είμαι, και δεν αναρωτιέμαι γιατί συμβαίνει κάτι τέτοιο (που συμβαίνει και σε μένα). Θα ήταν θαυμάσιο αν μια χώρα μπορούσε να δώσει υποτροφίες σε ανθρώπους ανεξαρτήτως εθνικότητας, αλλά αυτά τα λεφτά από κάπου προέρχονται, και κάποιος αποφασίζει με ποιον τρόπο θα επενδυθούν ώστε να συμφέρει τη χώρα που τα προσφέρει. Οι υποτροφίες για σπουδές σε ανθρώπους που θα σπουδάσουν και μετά θα φύγουν και θα πάνε στη δική τους χώρα να δουλέψουν, δεν είναι επένδυση. Είναι δωρεά. Αν νόμιζες ότι οι υποτροφίες είναι δωρεές, λάθος νόμιζες, There ain't no such thing as a free lunch. Ακόμα και πλούσιες χώρες που έχουν το περιθώριο να δώσουν υποτροφίες σε ξένους, κάτι πιστεύουν ότι θα πάρουν σε αντάλλαγμα: ότι αυτοί οι ξένοι θα μείνουν στην πλούσια χώρα και θα εργαστούν για την δική της ευημερία.


__________________
2.


Κάποτε σού είχα στείλει ερώτηση. Μετά είδα σε διπλανή καρτέλα του browser ότι ήμουν logged in στο gmail. Υπάρχει περίπτωση να ξέρεις είναι φανερό το μέιλ όνομά μου από την στιγμή που οι ερωτήσεις υποβάλλονται μέσω google forms;


Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Α, ΜΠΑ

Όχι. Ούτε πριν ήξερα τα μέιλ όσων στέλνουν τις ερωτήσεις, ούτε τώρα.

__________________
3.


Καλή μου Α μπά καλημέρα.
Το ερώτημά μου μπορεί να φανεί άκαιρο, αλλά, μέχρι να απαντήσεις μπορεί και να μην είναι. Λοιπόν, είμαι ένας μη κρατιστής, ή νεοφιλελέ όπως θέλουν να λένε κάποιοι, ψηφοφόρος. Θέλω να υπάρχει κράτος πρόνοιας, αλλά θέλω το Δημόσιο μικρό. Να εφαρμοστεί επιτέλους το μνημόνιο και να βγούμε από την κρίση, ή να αποδειχθεί η αποτυχία του. Και αναρωτιέμαι. Θεωρητικά με καλύπτει ίσως ή νδ, αλλά, όταν ήταν στην εξουσία και σκάνδαλα έκανε και δεν εφάρμοζε το μνημόνιο. Ο συριζα άλλα λέει κι άλλα κάνει, αλλά, έστω με γκρίνια, το εφαρμόζει. Συμπαθής δεν μου είναι κανείς τους. Να το ρίξω κυνικά στον σύριζα; Πρέπει να με νοιάζει που απευθύνεται σε άλλο κοινό, αφού κάνει αυτό που θέλω εγώ;

- Kylo Den


Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Α, ΜΠΑ

Νομίζω στην Ελλάδα προ πολλού έχουν χάσει το νόημα τους οι λέξεις δεξιός και αριστερός, όπως και το νεοφιλελές. Αναλόγως ποιος μιλάει, όλες μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως βρισιές. Αυτό που πρέπει να σε νοιάζει είναι ποιος πιστεύεις ότι μπορεί να κάνει καλό στη χώρα τη συγκεκριμένη στιγμή, στην κατάσταση που είναι η χώρα, και όχι ποιος μπορεί να κάνει αυτό που θέλεις εσύ, ιδεολογικά και άκαμπτα. Αυτά τα δύο δεν ταυτίζονται πάντα.


Αν τον βρεις, πες μας κι εμάς.


__________________
4.


Αγαπητή αμπά,
είμαι 23 είμαι σε μία σχέση με ένα παιδί 6 χρόνια. Έχω μία στεναχώρια. σκέφτομαι το μέλλον μου δηλαδή γάμο και παιδία. Δεν είμαι 100% σίγουρη αλλά νομίζω πως θέλω να αποκτήσω δική μου οικογένεια με αυτή την δομή γιατί η δική μου είναι κατεστραμμένη και θέλω να ανήκω σε ένα περιβάλλον που θα νοιώθω σταθερό και ασφαλές να παρέχω όσα δεν είχα. Είμαι 6 χρόνια μαζί και δεν πήρα ποτέ κάποιο μήνυμα ότι θέλει το ίδιο αυτός μαζί μου. Εγώ θα ήθελα μία οικογένεια μαζί του. Τον έχω ρωτήσει, θέλεις να κάνεις οικογένεια; Μου είχε απαντήσει πως θα ήθελε να αποκτήσει οικογένεια κάπου μεταξύ 30-35 πιστεύει χωρίς φυσικά να είναι σίγουρος.
Το θέμα μου είναι πως ποτέ δεν υπονόησε πως θα το ήθελε αυτό μαζί μου. Δεν είπε ποτέ έστω σε στιγμή ενθουσιασμού θέλω να μείνουμε για πάντα μαζί θα ήθελα να σε παντρευτώ κάποτε ή κάτι που να φανερώνει πως βλέπει κάποιο τέτοιο μέλλον μαζί μου. Το πήγα παραπέρα γιατί δεν κρατήθηκα και τον ρώτησα θα ήθελες να έκανες οικογένεια μαζί μου; Η απάντηση ήταν είμαστε πολύ μικροί για να μιλάμε για τέτοια από τώρα ποιος ξέρει αν θα είμαστε μαζί ως τότε. Ναι οκ, λογικά όλα αυτά αλλά δεν ήταν η ερώτηση μου αυτή σκέφτηκα χωρίς να πω κάτι. Οπότε καθώς ντρέπομαι να ρωτήσω αλλού ρωτάω εσένα να το δεχτώ μία και καλή. ως δικαιολογία έβρισκα ότι ο καθένας εκδηλώνεται διαφορετικά αλλά η πραγματικότητα είναι πως εκείνος δεν είναι βλέπει κάποιο οποιαδήποτε φύσεως κοινό μέλλον μαζί μου. Σωστά; Το οποίο κατανοώ γιατί ούτε εγώ θα ήθελα να έμπλεκα στην δική μου υπάρχουσα οικογένεια που έρχεται πακέτο. Αλλά καλά τα 6 ξέγνοιαστα χρόνια μαζί του τώρα θα ήθελα κάτι παραπάνω ακόμα και αν αποφασίσω αργότερα πως δεν θέλω παιδία θα ήθελα να ξέρω πως αυτός που είναι δίπλα μου έχει διαλέξει εμένα για να χτίσει μία οικογένεια με ή χωρίς παιδία γιατί όταν λέω οικογένεια δεν εννοώ απαραίτητα γάμο και παιδία εννοώ αυτό το συναισθηματικό δέσιμο που φαντάζομαι πως παρέχει μία οικογένεια. Γιατί τώρα νοιώθω λες και απλά περιμένει να έρθει η κατάλληλη στον δρόμο του και ως τότε βολεύεται με εμένα. Ή μήπως όλα αυτά είναι δικά μου κόμπλεξ;
- ευτυχώς ανώνυμη

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Α, ΜΠΑ

Αγαπητή φίλη, καταλαβαίνω πολύ καλά τι λες, αλλά δυστυχώς αυτά που λες είναι επικίνδυνα.


Η έλλειψη που νιώθεις λόγω της δικής σου οικογένειας δεν θα καλυφθεί αν κάνεις δική σου οικογένεια. Η δημιουργία οικογένειας, τα παιδιά, δεν είναι φάρμακο που γιατρεύει εσωτερικά τραύματα που δημιουργήθηκαν στα παιδικά χρόνια. Αντιθέτως! Η δημιουργία οικογένειας σημαίνει ευθύνες, δυσκολίες, και πολλά περισσότερα βάσανα από αυτά που έχεις τώρα (και που νομίζεις ότι θα τα γιατρέψεις αν παντρευτείς και ανοίξεις σπίτι). Ο φίλος σου απαντάει έτσι όχι επειδή απορρίπτει εσένα, αλλά επειδή δεν έχει αυτό το κενό να καλύψει με αυτόν τον τρόπο, κι εσύ σκέφτεσαι έτσι όχι επειδή πραγματικά πιστεύεις ότι αυτός είναι ο καταλληλότερος για να παντρευτείς και να μείνεις για πάντα μαζί του, αλλά επειδή είναι εδώ τώρα και μπορεί να σου καλύψει αυτή την τεράστια ανάγκη, και άρα να σε σώσει.


Κανείς δεν μπορεί να σε σώσει. Δεν μπορείς να διορθώσεις αυτά που έγιναν δημιουργώντας το αντίθετο σύμπαν, και ο λόγος δεν είναι ότι είναι κακή ιδέα: είναι ότι η ανάγκη σου σε τυφλώνει και δεν έχεις ακόμα τα εφόδια, τα όρια και τη σοφία για να δημιουργήσεις ένα δικό σου σύμπαν όπως το θέλεις. Θα παραβλέψεις πολλά όσο είσαι σε αυτή την κατάσταση, και η μεγαλύτερη απόδειξη είναι ότι δεν γράφεις πουθενά για ποιο λόγο θέλεις να κάνεις οικογένεια με τον συγκεκριμένο άντρα. Μόνο ότι θέλεις να κάνεις οικογένεια, και αυτός που έχεις τώρα, δεν φαίνεται να θέλει το ίδιο.


Πρέπει να τιθασεύσεις αυτή την ανάγκη. Πρέπει να καταλάβεις ότι μόνο εσύ μπορείς να σώσεις τον εαυτό σου. Κανένας άντρας δεν μπορεί, και πάνω από όλα, κανένα παιδί δεν πρέπει να έρχεται στον κόσμο για να καλύπτει τα ψυχολογικά κενά της μητέρας του.


Οικογένεια να κάνεις όταν είσαι βέβαιη ότι μπορείς να βρεις την άκρη με τον εαυτό σου και χωρίς να κάνεις οικογένεια. Για να φτάσεις σε αυτό το σημείο, νομίζω ότι πρέπει να ξεκινήσεις θεραπεία με ψυχολόγο. Από τον τρόπο που γράφεις πιστεύω ότι αν ξεκινήσεις θα τα πας περίφημα.

__________________
5.


Γεια σου Λένα!Με αφορμή την 11η Σεπτεμβρίου διαβάζω διάφορα στο twitter που με έβαλαν σε σκέψεις. Ένα απ'αυτά είναι το εξής: γιατί τους Αμερικανούς τους λένε πατριώτες και μπράβο τους δηλαδή που μετά από τόσα χρόνια θυμούνται και τιμούν τα θύματα των δίδυμων πύργων έστω και με hashtags τύπου #neverforget ενώ οι Έλληνες για κάτι αντίστοιχο θα θεωρούνταν εθνικιστές? Θα μου πεις δεν το κάνουν όλοι και συμφωνώ. Εγώ όμως αν έβλεπα πχ να λένε ''Γερμανοί/Τούρκοι/Ιταλοί δεν θα ξεχάσουμε τι κάνατε'' θα στράβωνα και κατευθείαν θα έβγαζα ετυμηγορία: περασμένα-ξεχασμένα, αυτές οι απόψεις προωθούν το ρατσισμό κλπ. Για το 9/11 όμως δεν μου δημιουργείται αυτή η αίσθηση. Ελπίζω να κατάλαβες τι θέλω να πω και να μου πεις την αποψή σου.

Ζωή


Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Α, ΜΠΑ

 

Το λες αυτό ως πολίτης μιας χώρας που κάνει παρελάσεις και πετάει μαχητικά αεροπλάνα πάνω από τα κεφάλια των ανθρώπων για κάτι που έγινε το 1821; Μιας χώρας που γιορτάζει την έναρξη του δεύτερου Παγκοσμίου πολέμου με φαντάρους και τανκς; Που κλείνει τα πάντα τη μέρα που πέθανε η Παναγία, η Παναγία που φυλάει τον στρατό, γενικότερα; Μιας χώρας που διδάσκει στα παιδιά της ότι για ό,τι συνέβη και για ό,τι συμβαίνει, φταίνε οι Γερμανοί, οι Ιταλοί και οι Τούρκοι; (και οι Αμερικάνοι, πιο πρόσφατα;)


Δεν είναι εθνικιστές όσοι κρατούν τα έθιμα και συμμετέχουν στις εθνικές εορτές, αλλά μπορεί και να είναι. Αυτό ισχύει και στις δύο χώρες. Νομίζω ότι έχεις συνηθίσει τόσο πολύ τις ελληνικές εθνικές γιορτές, που δεν καταλαβαίνεις τι είναι.

__________________
6.


Αγαπητή Α, μπα,
Σε διαβάζω πολύ καιρό και θα εκτιμούσα την γνώμη σου για το εξής.
Χθες περπατούσα στην Ερμού με την πεθερά μου όταν από δίπλα μας πέρασε ένα ζευγάρι ανδρών πιασμένο χέρι-χέρι. Έκανε στροφή 180 μοιρών για να τους κοιτάξει σοκαρισμένη. Πάγωσα, σοκαρίστηκα και έκανα πως δεν κατάλαβα. Δε σχολίασα, δεν συνέχισα την κουβέντα. Τώρα νιώθω δειλή και ανόητη που δεν της είπα ότι δεν έχει δικαίωμα να συμπεριφέρεται έτσι. Ότι προφανώς δεν στηρίζω την ομοφοβική συμπεριφορά της.
Στην πραγματικότητα ο λόγος που δεν το έκανα έχει να κάνει με το γεγονός ότι ξέρω καλά τις απόψεις τις. Έχω εκφράσει τη διαφωνία μου πολλές φορές. Επίσης έχει άμεση σχέση και με ένα άλλο περιστατικό- διπλωματικό επεισόδιο. Στο πρωτοχρονιάτικο τραπέζι, ο ομοιδεάτης σύντροφός της άρχισε να σχολιάζει κάποιον θαμώνα μιας εκπομπής. Η συζήτηση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι για να γίνεις διάσημος πρέπει να είσαι γκει κτλ. Όλα αυτά τα άκουγα εξοργισμένη από την κουζίνα αλλά σε μια στιγμή που μπήκε μέσα πολύ ευγενικά του ζήτησα να σταματήσει τα ομοφοβικά σχόλια. Έκανε ότι δεν κατάλαβε. Εξήγησα, πάλι ευγενικά. Από την επόμενη άρχισε ένας ψυχρός πόλεμος που δεν έχει σταματήσει μέχρι σήμερα.
Στο δια ταύτα. Τι να κάνω; Δεν θέλω να σταματήσω να εξηγώ και να στηρίζω το δικαίωμα των ανθρώπων στην ισότητα. Ξέρω ότι δεν θα τους αλλάξω γνώμη. Όμως, αν υπάρχει μια μικρή περίπτωση κάτι να ακούσουν, δεν πρέπει να συνεχίσω να μιλώ;


Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Α, ΜΠΑ

Πρέπει να ξέρεις να διαλέγεις τις μάχες σου. Και όταν τις διαλέγεις, πρέπει να εκτιμάς πόση ενέργεια έχει νόημα να επενδύσεις. Η πεθερά σου δεν είναι η μόνη που είναι ομοφοβική. Μην επικεντρώνεσαι σε αυτή επειδή τυχαίνει να είναι μπροστά σου. Επικεντρώσου εκεί που μπορείς να κάνεις τη διαφορά.


_________________
7.


Γειά σου Λένα με τα ωραία σου. Θα έχεις ακούσει φαντάζομαι για τα εργοστάσια της Apple στην Κινα, όπου λέει οι εργαζόμενοι δουλεύουν σε άθλιες συνθήκες και αυτοκτονούσαν, γι αυτό τα τζάμια δεν ανοίγουν και βάζουν δίχτυα για να μην πηδάνε από την ταράτσα κλπ. Αυτό λογικά δεν συνεπάγεται ότι τους έχουν κλειδωμένους στο εργοστάσιο ή τους εκβιάζουν και δεν μπορούν να φύγουν; Γιατί αν μπορούν, γιατί να αυτοκτονήσουν αντί να σταματήσουν απλά να πάνε στη δουλειά;


Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Α, ΜΠΑ

Σε ποιον κόσμο πρέπει να ζει κανείς για να αναρωτιέται γιατί μια κοινωνική ομάδα δεν σταματά «απλά» να πηγαίνει στη δουλειά;


Αχ, αγαπητή φίλη. Φτώχια λέγεται. Φτώχια χωρίς καμία διέξοδο. Φτώχια που μερικοί Έλληνες δεν μπορούν να φανταστούν με τίποτα, όπως φαίνεται.


"Παρά την γρήγορη ανάπτυξη της κινεζικής οικονομίας την τελευταία δεκαετία, περισσότεροι από 482 εκατομμύρια άνθρωποι στην Κίνα – το 36% του πληθυσμού – ζει με λιγότερα από 2 δολάρια τη μέρα.


Το 82% των φτωχών της Κίνας ζει στην επαρχία και η βαθιά φτώχια τους αναγκάζει να εγκαταλείψουν την επαρχία και να αναζητήσουν εργασία σε αστικά κέντρα. Η Κίνα συχνά περιγράφεται ως «το εργοστάσιο της γης» και η οικονομία της χώρας βασίζεται σε αυτούς τους εσωτερικούς μετανάστες που είναι η πλειοψηφία των εργατών.
Περίπου 150 εκατομμύρια εργάτες / εσωτερικοί μετανάστες δουλεύουν στην Κίνα, οι οποίοι λόγω της θέσης τους, δεν έχουν κρατική προστασία, ούτε δικαιώματα. Πρέπει να υποστούν απάνθρωπες συνθήκες και υπερωρίες, πλήρη απουσία ασφάλισης και συμβολαίων, και μεγάλα ρίσκα για την υγεία τους.»


Διάβασε.

132

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

20 σχόλια
#5 Το να παρακολουθήσει κάποιος την παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου μια φορά το χρόνο ή να επικρίνει την τότε Γερμανία, Ιταλία, Βουλγαρία, Ιαπωνία κτλ για τις καταστροφές που προκάλεσαν δεν τον κάνει απαραίτητα εθνικιστή.Αν όμως εν έτει 2016 καίει σημαίες της σημερινής Γερμανικής Ομοσπονδίας ή τα βάζει με Βούλγαρους πολίτες για εγκλήματα που διαπράχθηκαν πριν καν γεννηθούν, τότε αλλάζει το πράγμα.
#4.Για να κάνουμε οικογένεια πρέπει ιδανικά να συμβαίνουν δυο πράγματα ταυτόχρονα.Πρώτον να είμαστε σε φάση,που να επιθυμούμε δική μας οικογένεια,και δεύτερον να είμαστε με κάποιον,τον οποίο τον θεωρούμε κατάλληλο γι'αυτό.Εσύ δεν ξέρω,αν όντως είσαι έτοιμη για αυτό το βήμα.Θέλεις μέσα από τη δημιουργία μιας νέας οικογένειας,να καλύψεις το συναισθηματικό κενό,που άφησε η οικογένεια στην οποία μεγάλωσες.Ο άντρας όμως και τα παιδιά μας δεν είναι εκεί,για να γιατρέψουν τις πληγές,που μας δημιούργησαν οι γονείς μας.Ούτε μπορούν ούτε και είναι δίκαιο,να ζητάμε κάτι τέτοιο.Νομίζω,ότι με αυτό το κριτήριο θεωρείς,ότι ο σύντροφος σου θα είναι καλός σύζυγος και πατέρας.Επειδή δηλαδή τα τελευταία χρόνια σου δίνει την ασφάλεια και τη ζεστασιά,που δεν είχες.Φτάνει όμως μόνο αυτό;Ανεξάρτητα από το τι σκέφτεται ο φίλος σου και το τι θα γίνει μεταξύ σας,σημασία έχει να κλείσεις τους λογαριασμούς σου με το παρελθόν.Δεν μπορείς να επενδύεις σε σχέσεις,σε γάμο σε παιδιά,για να αναπληρώσεις όσα σου έλειψαν.
Σχετικά με το #5, κανονικά θα γιορτάζαμε τη νίκη (& μαζί τη λήξη) του Β´ΠΠ, όπως γίνεται σε όλες τις υπόλοιπες χώρες. Ο βασικός λόγος που γιορτάζουμε το όχι αντί για τη νίκη είναι ότι το τέλος του πολέμου στην Ελλάδα σήμαινε και την έναρξη του εμφυλίου.
Αυτό ακριβώς.Επίσης ένας λόγος παραπάνω είναι ότι η Ελλάδα το 1940 ήταν το πρώτο κράτος (εκτός της Βρετανίας φυσικά) που κατάφερε να προβάλει αξιόλογη αντίσταση ενάντια σε μέλος του Άξονα και μάλιστα να περάσει στην αντεπίθεση. Όλες οι προηγούμενες περιπτώσεις ήταν απλός περίπατος για τον Άξονα (Πολωνία, Νορβηγία, Βέλγιο, Ολλανδία, Γαλλία).
#5Eίμαι κι εγώ πολίτης αυτής της χώρας, που ανήκει σ'ένα έθνος με τη μισή Κύπρο υπό Κατοχή, μετά από "κάτι που έγινε το 1974".Επειδή δεν ξεχνάμε, δεν είμαστε εθνικιστές. Επίσης είμαστε και στη δύσκολη θέση να πρέπει να μιλήσουμε στα παιδιά μας γι αυτό.Με όλο το σεβασμό: όποιος δεν καταλαβαίνει, δεν ξέρει πού πατά και πού πηγαίνει. Το είπε ο Σαββόπουλος καλύτερα από μένα.ΥΓ Δεν είμαι από την Κύπρο και φυσικά δεν χρειάζεται.
#5 - Λίγο μπερδεμένη μου φάνηκε η ερωτηση, δηλαδή αν γινόταν τρομοκρατικό χτύπημα στην Ελλάδα αντίστοιχο, θεωρείς ότι αυτοί που θα το θυμοντουσαν κάθε χρόνο προς τιμήν των θυμάτων θα χαρακτηρίζονταν εθνικιστές κ ρατσιστές; Θα τους χαρακτήριζες εσύ έτσι; Σίγουρα μέσα σ αυτούς θα υπάρχουν ρατσιστές, αλλά θεωρώ πως ο περισσότερος κόσμος θα το μνήμονευε γι αυτό που ήταν: ένα τρομοκρατικό χτύπημα που αφαίρεσε τις ζωές τόσων ανθρώπων. Η σύγκριση με Ιταλούς/Γερμανούς/Τούρκους θεωρώ πως δεν στέκει, γιατί μιλάμε για τελείως άλλες καταστάσεις, καιρούς πολέμων (τοπικών κ παγκόσμιων). Όσον αφορά τις εθνικές εορτές, ισχύει ότι στην Ελλάδα οι εθνικές εορτές παίρνουν πιο εθνικιστική μορφή, με παρελάσεις στρατού,όπως είπε η Λένα. Επίσης αξιοσημείωτο θεωρώ το γεγονός πως και η 28η και η 25η είναι επέτειοι έναρξης πολέμων/επαναστάσεων, αντίθετα με πολλές άλλες χώρες που γιορτάζουν την λήξη των παγκοσμίων πολέμων με σκοπό να θυμηθούν τους πεσόντες κ όχι με σκοπό να 'κράξουν' ή να τονώσουν το γενικό εθνικιστικό αίσθημα. Νομίζω σε τέτοιο παραλληλισμο αναφέρεται κ η κοπέλα της ερώτησης.
#1 Θα διαφωνήσω με την Α μπα. Από που βγαίνει το συμπέρασμα Λένα, ότι δεν δίνονται υποτροφίες επειδή θα επιστρέψει στην χώρα της/του να εργαστεί; Αρχικά λείπουν πληροφορίες απ'όσα αναφέρει. Ποιά είναι η χώρα της/του και θα επιστρέψει; Ίσως έχει γεννηθεί και μεγαλώσει στην Ελλάδα, άρα η χώρα της/του είναι αυτή και η καταγωγή από την Αλβανία. Γιατί να μην μπορεί να λάβει υποτροφία και στην συνέχεια να επιστρέψει και να εργαστεί στην Ελλάδα; Επίσης, πάρα πολλοί Έλληνες πολίτες με ελληνική υποτροφία στο εξωτερικό δεν επιστρέφουν ποτέ στην Ελλάδα για να 'προσφέρουν' έργο γι' αυτά που τους δόθηκαν. Παράλληλα, συμφωνώ που λες ότι κάθε οργανισμός θέτει κριτήρια. Όμως διαφωνώ που αναφέρεις, ότι η υποτροφία για κάποιον που θα επιστρέψει στην χώρα του (?? ποιά χώρα? πώς το ξέρουμε?) δεν είναι επένδυση αλλά δωρεά. Με συγχωρείς αλλά υπάρχουν και άλλα πλαίσια, όπου υποτροφίες δίνονται ως πολιτική ανάπτυξης και συνεργασίας χωρών κι ο σκοπός είναι αυτός, να επιστρέψεις στην χώρα σου και να βοηθήσεις στην ανάπτυξη. Άρα δεν είναι δωρεά, είναι επένδυση όπου και οι 2 χώρες έχουν κέρδος να το προωθήσουν. Στο αναφέρω ως πολίτης σε μια 'πλούσια χώρα'. Από την άλλη αναφέρεσαι στις υποτροφίες αλλά όχι στην εργασία στο δημόσιο. Είναι αποδεκτό να έχεις γεννηθεί/μεγαλώσει/σπουδάσει στην Ελλάδα, να σου προσφέρεται εκπαίδευση αλλά σε κάποιες περιπτώσεις να μην έχεις δικαίωμα στην άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος ή ίσα επαγγελματικά δικαιώματα όπως οι συνάδελφοι σου; Λυπάμαι που δεν αναφέρθηκες στην ρίζα του θέματος και απλά βλέπουμε την επιφάνεια, ότι άλλοι χορηγούν άρα δικαίωμα τους να θέτουν τα κριτήρια. Το πρόβλημα είναι ότι άτομα με μη Ελληνική καταγωγή αντιμετωπίζονται σαν ξένοι δίχως κάποια άλλη παράμετρο και δεν υπάρχει κάποια νομοθεσία να τους στηρίζει. Είναι μια γενικότερη πολιτική που διαχωρίζει τους πολίτες και δεν παρέχει ενσωμάτωση και ισότιμα πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα.
Συμφωνώ απόλυτα! Υπάρχει ένα τεράστιο κενό για πολλά άτομα που ίσως να μην πληρούν τα κριτήρια για ιθαγένεια αλλά δεν έχουν σκοπό να γυρίσουν πίσω. Επενδύουν μεγάλο κομμάτι της ζωής τους στην Ελλάδα, και στο τέλος καταλήγουν πολίτες δεύτερης κατηγορίας (τόσο στην Ελλάδα όσο και στη χώρα καταγωγής τους).
Εμένα μου φάνηκε ότι το πήγαινε σε conspiracy theory. Σου λέει, για να αυτοκτονούν στη δουλειά (εδώ πάει και το δουλεία), τους έχουν φυλακισμένους μέσα στο εργοστάσιο, αλλιώς "απλά" δεν θα πήγαιναν.
#5Συγκρίνεις εντελώς ανόμοια πράγματα!!!Το ένα αφορά σε επίσημους διακρατικούς πολέμους με προειδοποιήσεις/μανιφέστα κι επίσημα ανακοινωθέντα και επίσημες κυβερνητικές/πολιτικές/στρατιωτικές εγκρίσεις για την ανάληψη δράσης. Το άλλο ήταν τρομοκρατικό χτύπημα σε άμαχους από το πουθενά!!! Δεν προσμετριώνται μόνο με την φρίκη τα γεγονότα...(Είναι δυνατόν να μην έχει αναφερθεί από κανέναν άλλο μέχρι την στιγμή που γράφω; Σίγουρα κι άλλοι το εντόπισαν αμέσως και δεν έχει περάσει ακόμα έγκριση από τους διαχειριστές το σχόλιο...δεν μπορεί!)
#5 Δε συμφωνώ καθόλου Λένα με την απάντηση σου, παρά μόνο στην τελευταία παράγραφο. Η φραση σου "για ΄κάτι που έγινε το 1821" ακούγεται τελείως απαξιωτική για την επανάσταση του '21. Όσο περνάνε τα χρόνια δεν σημαίνει πως χάνει την αξία της, αφού αν δεν είχε γίνει θα μας έλεγαν Αχμετ, Χουρέμ θα φορούσαμε μαντήλες και πρωθυπουργός μας θα ήταν ο Ερντογάν. Εξάλλου η Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας έγινε το 1776. Ε και; 'Επρεπε να υπάρχει χρονικό όριο εορτασμού;'Οσο για το '40 δεν γιορτάζουμε την έναρξη του Παγκοσμίου Πολέμου, δεν περίμενε εμάς ο πόλεμος για να ξεκινήσει, γιορτάζουμε το Όχι, έχει τεράστια διαφορα το ένα από το άλλο. Ασχέτως αν αυτά τα γεγονότα έγιναν αντικείμενα εκμετάλλευσης από τους εκαστοτε παράγοντες που θέλησαν να επωφεληθούν σε φήμη, η ουσία τους είναι σπουδαιότερη. Ο αγώνας για την ανεξαρτησία (του οποιουδήποτε) και η αντίσταση του (οποιουδήποτε) αδύναμου απέναντι στη θηριωδία δεν είναι απλώς η έναρξη κάποιου πολέμου, κάπου, κάποτε...Στο εκπαιδευτικό μας σύστημα θα έπρεπε να γίνουν πάρα πολλές αλλάγές σε σχέση με την Ιστορία και πώς την μαθαίνουμε, αλλά αυτό είναι μεγάλο θέμα. Προσωπικά θα ήθελα να γιορτάζαμε και άλλα ιστορικά γεγονότα, όπως είναι η 3η Σεπτεμβριου, όταν το 1843 καταργήθηκε η απόλυτη μοναρχία και το νεοελληνικό κράτος απέτησε Σύνταγμα Συμφωνώ με το κλεισιμο. Ο καθένας είναι ό,τι είναι και όπως νιώθει μέσα του.
1. Το πρόβλημα της Ελλάδας είναι ότι δεν εκμεταλλεύεται ένα μεγάλο και παραγωγικό κομμάτι της χώρας. Μέχρι πριν από 2 χρόνια έπρεπε να αποδείξεις ότι κουβαλάς ελληνικό αίμαι (!) για να θεωρείσαι ισότιμος πολίτης αυτής της χώρας. Τα χρόνια που είχες ζήσει εδώ, η εκπαίδευση που είχες πάρει από την Ελλάδα δεν είχαν καμία σημασία. Ακόμα και αν είχες σκοπό να μείνεις στην Ελλάδα! Καταλαβαίνω αυτό που ειπώθηκε για τις υποτροφίες, αλλά το ΙΚΥ για παράδειγμα δίνει υποτροφίες σε αλλοδαπούς που έχουν σπουδάσει σε πανεπιστήμιο του εξωτερικού (αλλά όχι σε αλλοδαπούς που έχουν αποφοιτήσει στην Ελλάδα). Οπότε ωραία όλα όσα λέτε αλλά το πρόβλημα βρίσκεται στο ποιούς ορίζει η Ελλάδα πολίτες της. (Ξανά, μπορεί να μένεις 10-15 χρόνια, να πληρώνεις φόρους ασφάλιση κλπ (υποχρεώσεις πολιτών μίας χώρας) και να μην έχεις τα αντίστοιχα δικαιώματα.
#1 Νομίζω πως πρέπει να αγανακτείς με το γεγονός πως δεν έχεις ελληνική υπηκοότητα (παρ' ότι έχεις μεγαλώσει εδώ) και όχι με τα κριτήρια των υποτροφιών.Εγώ θα έλεγα να ξεκινήσεις ένα research σχετικά με το πώς μπορείς να πάρεις την υπηκοότητα (όπως προτείνει και η justnottherobot). Σου εύχομαι να βρεις άκρη και πολλή υπομονή με το τέρας της γραφειοκρατίας (θα τη χρειαστείς).Σε κάθε περίπτωση πάντως, το ότι έχεις τις προϋποθέσεις, δε σημαίνει πως θα πάρεις και την υποτροφία γιατί ο ανταγωνισμός είναι σκληρός. Γι' αυτό ζύγισε τις επιλογές σου και πάρε το δρόμο που είναι όσο το δυνατόν πιο σύντομος και σίγουρος. Π.χ. δουλειά και σκληρή οικονομία/ αποταμίευση.
#5.Από εκείνον το Σεπτέμβρη έχουν περάσει μόλις 15 χρόνια.Δεν το βίωσαν και το θυμούνται μόνο κάτι παππούληδες,όπως εμάς το 40' για παράδειγμα.Το βίωσαν και παιδιά,που τότε ήταν 4-5 και κατάλαβαν ότι κάτι κακό έγινε ή κι ακόμα μικρότερα,που εξαιτίας αυτής της επίθεσης μεγάλωσαν ορφανά πχ,και τώρα είναι έφηβοι ή νεαροί ενήλικες.Ο χρόνος,η απόσταση από τα γεγονότα είναι σημαντικός παράγοντας.Όπως κι η πολιτική και η οικονομία,που καθορίζουν το μετά.Ο τόπος μου,η Χίος,απελευθερώθηκε από τους Τούρκους το 1912 και φυσικά έζησε έντονα και την Καταστροφή της Σμύρνης,αφού είμαστε γειτονιά.Για την επέτειο των 100 χρόνων από την απελευθέρωση αναρτήθηκαν στην πόλη μεγάλα πανό,υπάρχουν ακόμα,με τη φράση "ελεύθερη σε χαιρετώ μυριανθισμένη γη".Αν χαμηλώσει όμως κάποιος το βλέμμα,θα δει παντού επιγραφές στα τουρκικά για τους επισκέπτες από απέναντι.Γενικεύσεις και συγκρίσεις είναι δύσκολο να γίνουν και δεν ξέρω κατά πόσο έχουν βάση.Προτιμώ να βλέπω κάθε περίπτωση ξεχωριστά,όπως και κάθε άνθρωπο,αν μπορώ,ξεχωριστά.
#5: Πριν από ούτε χρόνο ήμουν στο 9/11 Memorial κ Μουσείο κ αν κ γενικώς αναίσθητη έβαλα τα κλάματα. Δεν είναι το ίδιο να έχεις διαβάσει κάτι σε ένα βιβλίο, να έχεις δει ένα άγαλμα ή ένα άρμα. Έβλεπες φωτογραφίες ανθρώπων με τους οποίους μπορούσες να ταυτιστείς, άνθρωποι που πήγαν στη δουλειά τους όπως κάθε μέρα κ 3000 δεν γύρισαν ποτέ πίσω, 1000 δεν βρέθηκαν ποτέ, έγιναν σκόνη. Δεν είναι το ίδιο να κάνεις παρέλαση κ να "τιμάς" ανθρώπους άλλης εποχής, αμφισβητίσιμης ηθικής (μερικοί) κ είναι διαφορετικό να κάνεις ένα μνημόσυνο σε ανθρώπους που πέθαναν πριν από 15 χρόνια, ανθρώπους με τους οποίους μπορούσες να ταυτιστείς. Όλοι θυμούνται που βρισκόντουσαν κ πως ενημερώθηκαν για το συμβάν. Για τα παιδιά μας δεν θα είναι το ίδιο κ για τα δικά τους μάλλον θα τους περνάει στο ντούκου.
#6 Αφού ξέρεις εξαρχής το πόσο κάθετοι είναι σε αυτό το θέμα και πως δεν πρόκειται να αλλάξουν άποψη, δεν υπάρχει λόγος να προκαλείς συνεχώς διαμάχες μεταξύ σας. Όπως όλοι μας έχουμε σταθερές διαφωνίες σε κάποια θέματα, έτσι κι εσείς.
#1 θα ήθελα να γνωρίζω λίγο πιο καλά το νομικό πλαίσιο για να απαντήσω κι ελπίζω να μην είμαι ανακριβής. Η αλβανία αν δεν κάνω λάθος φίλε μου δεν ανηκει στην ευρωπαϊκή ένωση οπότε τα πράγματα θα είναι λίγο πιο δύσκολα για σένα. Δεν μας δίνει και πληροφορίες σχετικά με σένα. Πόσα χρόνια είσαι στη χώρα ας πούμε. Θα συμφωνήσω εν μέρει με την αμπά πως οι υποτροφίες δίνονται παντού και πάντοτε με προϋποθέσεις. Όμως δε σου απαντά στο ότι οι προκυρήξεις για θέσεις στο δημόσιο αφορούν μόνο έλληνες πολίτες. Κι αυτό είναι κάτι που σχολιάζαμε με φίλους εδώ -αγγλία- πριν λίγο καιρό κάποιοι από τους οποίους δουλεύουν στο δημόσιο. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχεις νόμιμο δικαίωμα να δουλέψεις στη χώρα. Όχι να είσαι βρετανός πολίτης. Κανονικά θε έπρεπε να πηγαίνουμε στα δημαρχεία μας και στις εφορίες μας και να βλέπουμε βούλγαρους άγγλους γάλλους ρουμάνους... όλους τους ευρωπαίους πολίτες. Τώρα γιατί δεν έχει απαντήσει ο νόμος σ'αυτό δεν γνωρίζω. Η Ελλάδα του 2016 δεν είναι δυστυχώς αυτή που θα έπρεπε να είναι.
Από όσο γνωρίζω ούτε στη Βρετανία έχουν δικαίωμα να δουλέψουν όλοι ανεξαιρέτως. Πρέπει να είναι πολίτες από χώρες-μέλη της ΕΕ/ να τους έχει εγκριθεί πράσινη κάρτα/να έχουν άδεια παραμονής σε χώρα της ΕΕ.Επιπλέον, με το brexit είχε γίνει πολύς ντόρος και γνωρίζω από φίλους που έμεναν ΗΒ ότι στον ιδιωτικό τομέα οι εργοδότες ήταν πολύ απρόθυμοι να προσλάβουν μη Βρετανούς πολίτες για υπαλλήλους.Το ίδιο και Αυστραλία/ΗΠΑ/Καναδά. Δεν ξέρω ποιες είναι οι προϋποθέσεις αλλά για να δουλέψεις εκεί (και νομίζω για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα) πρέπει να σου εγκριθούν Visa κτλ και δεν είναι εύκολη διαδικασία.Είπαμε είμαστε μπάχαλο στην Ελλάδα, αλλά όχι και ότι στον υπόλοιπο "πολιτισμένο" κόσμο όλα είναι ρόδινα.