ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

Δυο λόγια για τον Αντρέα-Δημήτρη Μπουρζούκο - από έναν καθηγητή του

Δυο λόγια για τον Αντρέα-Δημήτρη Μπουρζούκο - από έναν καθηγητή του Facebook Twitter
103

Δυο λόγια για τον Αντρέα-Δημήτρη Μπουρζούκο από έναν καθηγητή του

 

Λέγομαι Χρήστος Ιωαννίδης. Είμαι καθηγητής στη μέση εκπαίδευση εδώ και 23 χρόνια και υπεύθυνος του περιοδικού "Schooligans" και του μαθητικού φεστιβάλ "Schoolwave". Γνώρισα τον Αντρέα-Δημήτρη Μπουρζούκο για τρία χρόνια (2005-2008). Ήταν μαθητής μου στο Μουσικό Λύκειο Παλλήνης.

 

Είμαι σοκαρισμένος από την είδηση της εμπλοκής του σε ένοπλη ληστεία. Δεν ξέρω τι τον οδήγησε ως εκεί. Θέλω όμως να μιλήσω για τα τρία χρόνια που τον γνώρισα ως μαθητή αλλά και ως εθελοντή στο περιοδικό.

Ήταν χαρά μου να έχω μέσα στην τάξη παιδιά σαν τον Αντρέα-Δημήτρη. Ήταν ευαίσθητος, ήταν έξυπνος, ήταν ανήσυχος. Όχι, δεν άκουγε heavy metal. Άκουγε ροκ, άκουγε Χατζιδάκι, άκουγε Μότσαρτ. Όχι, δεν ήταν αντικοινωνικός. Ίσα-ίσα ήταν πολύ αγαπητός στους συμμαθητές του.

Και φυσικά είχε και αυτός θυμό μέσα του, όπως όλα τα αληθινά παιδιά που ανακαλύπτουν στην εφηβεία τους την απάνθρωπη και υποκριτική κοινωνία στην οποία ζούμε. Όχι, δεν ήταν κακός μαθητής, ήταν πολύ καλός. Μπήκε και αυτός στο πανεπιστήμιο, γράφοντας μία από τις εκθέσεις-κονσέρβες που του ζητάει το σύστημα. Οι γονείς του ήταν δύο αξιοπρεπέστατοι άνθρωποι.

Ερχόντουσαν τακτικά στο σχολείο να μάθουν για το παιδί τους. Κάποια στιγμή έμαθα από τον Αντρέα-Δημήτρη ότι ο πατέρας του έμεινε άνεργος. Μου το είπε πικραμένος και θυμωμένος.

Δεν ξέρω πόσες αιτίες θυμού προστέθηκαν από τότε. Μπορώ ίσως να φανταστώ αρκετές απ' αυτές, καθώς ζω κι εγώ μέσα σ' αυτήν την Ελλάδα. Απο κει και πέρα, λυπάμαι και ντρέπομαι.

Λυπάμαι για τον Αντρέα-Δημήτρη που πίστεψε, καθώς φαίνεται, στη βία σαν απάντηση στη βία του συστήματος. Ντρέπομαι όμως και για την Ελλάδα που οδηγεί παιδιά σαν τον Αντρέα-Δημήτρη σ' αυτό το σημείο. Ντρέπομαι για τους αστυνομικούς που τον βασάνισαν.

Ντρέπομαι για τους δημοσιογράφους που ήδη τον καταδίκασαν. Και ντρέπομαι για όλους τους ανυποψίαστους πολίτες που θα τον τσουβαλιάσουν μέσα στο κεφάλι τους σαν έναν "τρομοκράτη" και θα προσπεράσουν το παραμορφωμένο από τα χτυπήματα πρόσωπό του για να πάνε στην επόμενη είδηση.

Η παραμόρφωση είναι όλη δική μας.

 

 

Ελλάδα
103

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

10 σχόλια
αυτο που με σκαλωνει ασχημα ειναι οτι αυτοι νεαροι θα γινουν επαναστατικα συμβολα για μερικες μερες, και μετα θα μιλησουμε για τα κοινωνικα τους υποβαθρα και οτι γινανε θυματα μιας ιδεολογιας..απο την αλλη ομως, εχουμε της ιδιας ηλικιας παλικαρια αλλα στη πλευρα της ΧΑ οπου τα δειχνουμε με τα δαχτυλα και ειναι σκατομυαλα και λοιπα..τα ιδια θυμετα διαφορετικης ιδεολογιας λοιπον οι μεν ειναι επαναστατες, η δε ειναι σκατοκεφαλοι...αυτα...ΥΓΗ συνεντευξη ειναι επιτομη της ελληνικης καλτ σκηνης...'οχι δεν ακουγε χεβι μεταλ...ακουγε χατζιδακη και μοτσαρτ'ΘΥΜΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ, ΑΚΟΥΓΕ ΜΟΤΣΑΡΤ
"τα ιδια θυματα διαφορετικης ιδεολογιας λοιπον οι μεν ειναι επαναστατες, η δε ειναι σκατοκεφαλοι..."Δηλαδή σοβαρά θεωρείς τους επαναστάτες κάτι το κακό? Την Ελλάδα επαναστάτες δεν την απελευθέρωσαν? Την Δημοκρατία που όλοι χαιρόμαστε να εκμεταλλευόμαστε και να κράζουμε ταυτόχρονα επαναστάτες δεν την έφεραν για να αντικαταστήσει την βασιλεία?? Μην πετάς έτσι ότι μαλακία σου κατέβει... Βέβαια αυτό που έκαναν αυτά τα παιδιά δεν ήταν επανάσταση άρα δνε μπορούν αν λέγονται και επαναστάτες... Απλά άλλη φορά σκέψου λίγο καλύτερα τι μπαρούφα πας να πετάξεις... Ακούς εκεί τα καραφλοκέφαλα αυγά ίσα κι όμοια με τους επαναστάτες!!!
Ξέρεις το σκεφτόμουν πολλές φορές αυτό που λες. Προφανώς και κάποιες μεταβλητές που εξηγούν ακραίες συμπεριφορές είναι παρόμοιες. Αλλά βλέπω μία ποιοτική διαφορά ανάμεσα στους μεν και τους δε που νομίζω είναι ειδοποιός. Οι μεν αριστεροί ιδεαλιστές παίρνουν τα όπλα εκπορευόμενοι από την επιθυμία τους να επέλθει κοινωνική δικαιοσύνη και ισότητα για όλους στην κοινωνία μας. Στην άλλη όχθη, οι εθνικόφρονες δεξιοί ασπάζονται την ιδεολογία του μίσους, ποτίζονται από αυτό και εχθρεύονται οποιονδήποτε δεν συμφωνεί μαζί τους ως προδότη.Αυτό δεν λέει κάτι για την ηθικότους υπόβαθρο;Πες μου αν διαφωνείς σε παρακαλώ.
αριστεροι ιδεαλιστες ενος καλυτερου κοσμου....που με τη χρηση οπλων (και μαλιστα αν διαβασα καλα ηταν βαρια οπλισμενοι), πηραν και ομηρο...και στο τελος με πομποδες υφος λεει οτι λεει το αλλο παλικαρι, αναλογο με το 'η αληθεια βρισκεται στους σεξ πιστολς'...ΑΝΑΛΥΣΗ1. καταρχας μιλαμε για μια παρεα νεαρων 18-24, που ανοικουν σε μια οργανωση, και τα στελνουν σα προβατα σε σφαγη..και απο τη στιγμη που μπανει ο παραγωντας ομηρια και οπλα, αρχιζουμε και μιλαμε για κινδυνο για τις ζωες πολιτων.2. οταν εισαι εφηβος και αντιλαμβανεσαι το κοσμο γυρω σου συνειδητοποιεις αργα η γρηγορα οτι κατι ειναι χαλασμενο, και δε σου αρεσει...αν εχει τωρα ενα Α πολιτικο υποβαθρο, θα καταληξεις σε καμια νεολαια της ΝΔ, ΠΑΣΟΚ ή ΚΚΕ..ενιοτε, υπαρχει η πιθανοτητα να σε κεντρισει το ακρο..και εχουμε και λεμε τωρα...στα 15 σου! εαν εισαι ιδεαλιστης, γινεσαι αναρχικος...εαν δεν εισαι ιδεαλιστης αλλα βλακας, γινεσαι Χ.Α..εν μερη το δεχομαι, αλλα υπαρχει κατι που με λαγκαρει εδω...γτ οι μεν ειναι 'καλοι', οι δε 'κακοι'..στα 15 σου μεγαλωνεις σε μια συνοικια που παρουσιαζει αυξηση μεταναστων, και σε περιοχες τυπου πατησια πχ εγινε ισως αποτομα, και γενικα σα πιτσιρικας ακους και βλεπεις να υπαρχει μια αυξημενη εγκληματικοτητα..και οταν αρχιζεις να ακους πολιτικα για πρωτη φορα, ακους για αδρανεια των πολιτικων..και μετα ερχεται η Χ.Α. στο βωμο της πατριδας, και του ελληνισμου (θεωρω οτι ηδη απο το σχολειο γινεται ενα ειδος πλυσης εγκεφαλου περι ελληνισμου και ορθοδοξειας)..εισαι ενα πολυ ευκολο θυμα..απο την αλλη εχουμε τους 'αναρχικους'..που, δε πιστευω οτι αυτη η πραξη αντικατοπτριζει την αληθινη εννοια της αναρχιας...εμενα προσωπικα μου βγαζει κιτσαριστικη ποζεριλα, ελληνικο καλτ..γιατι λοιπον στη συγκεκριμενη περιπτωση παντα, αυτα τα παιδια εχουν το αλλοθι του θυματος και της μορφωσης, ενω απο την αλλη εχουμε τη πλεμπα που επελλεξε τον δρομο τους μισους..
Θα συμφωνήσω με την ανάλυση του MrQuestions και τη βρίσκω ενδιαφέρουσα, ίσως θα ήταν καλό να απασχολήσει περισσότερο κόσμο ένα τέτοιου είδους ερώτημα που προκύπτει και όχι αν ήταν καλό παιδί επειδή άκουγε Μozart. Δε θα πάρω θέση πάνω στο συγκεκριμένο συμβάν της ληστείας, παρόλο που περισσότερο εξοργίστηκα όπως όλοι από την αστυνομία και όχι από τους νεαρούς δράστες. Όμως η πράξη τους μου δημιουργεί την ανάγκη να εμβαθύνω λίγο περισσότερο στις αιτίες και το γενικό φαινόμενο. Καταρχήν σταματήστε να ξεκατινιάζετε και εμβαθύνετε λίγο τις σκέψεις σας. Θα έπρεπε περισσότερος κόσμος να παρατηρήσει την τραγικότητα του "rise of the extremes" στη μικρή μας χώρα.. Η Ελλαδίτσα είναι τόσο αδύναμη ως χώρα ρε γαμώτη που δεν σηκώνει άκρα! ..και δυστυχώς οι εκπρόσωποι των άκρων αρνιούνται να το δουν αυτό, ότι δηλαδή οι ίδιοι συμβάλουν περισσότερο στην καταστροφή της χώρας με τις απερίσκεπτες πράξεις τους παρά το 'καπιταλιστικό -φάντασμα- σύστημα'. Αντιθέτως, ακρο-αριστεροί και ακρο-δεξιοί συνάμα, αισθάνονται λες και πρέπει να γίνουν εθνικοί ήρωες, αφού μόνο αυτοί έχουν νιάξιμο για τον τόπο και όλοι οι υπόλοιποι κοιμόμαστε και πρέπει να μας ανοίξουν τα μάτια. Εξαιτίας των 2 ηλιθιότατων άκρων λοιπόν (που δε λένε να ρίξουν λίγο κεφάλι) ο τόπος τούτος δεν έχει πάει ένα βήμα μπροστά (και κυρίως δεν ζει ειρηνικά) εδώ και 100 χρόνια. Ποιος ξέρει? Μπας και ευθύνεται το ότι οι λέξεις 'ελευθερία' και 'δημοκρατία' έχουν τις ρίζες τους στην αρχαία ελλάδα? Για το λόγο αυτόν την έχουνε δει όλοι τους ανώτερο είδος? Και άρα οφείλουν και 2000 χρόνια μετά, ασχέτως λοιπών συνθηκών, να αγωνιστούν για να διατηρήσουν την τότε (κατά βάση φιλοσοφική) έννοια της ελευθερίας? Πιο σωστά κατανόησε τις αρχαίες ελληνικές αξίες όλος ο υπόλοιπος πλανήτης που τις μελέτησε παρά οι σημερινοί 'Ελληνες που τους τα αναμασήσαν στο σχολείο οι ψωνισμένοι δασκάλοι (θυμάμαι και το βόιδι Ιστορικού μου στο Γυμνάσιο να υποσημειώνει συχνά στην ώρα του μαθήματος μη τυχόν και πέσουμε θύματα "Οι 'Ελληνες είμαστε η καλύτερη φυλή") και το μόνο που αποκομίσαμε ήταν αυξημένη υπερηφάνεια. Επιχειρήματα "ουγκ" του τύπου "Οι επαναστάτες δεν είναι που απέλευθέρωσαν την Ελλάδα κάποτε?" δε μου λένε πολλά με τόση παραπληροφόρηση που έχει ΑΠΟΔΕΙΧΘΕΙ ότι παίζει στα σχολικά βιβλία etc. Έχω αρχίσει να αμφιβάλλω για τους εθνικούς μας ήρωες, βλ.Κολοκοτρώνη και ά. Οι αληθινοί ήρωες μάλλον τελικά ποτέ δε γραφτήκαν σε βιβλίο ιστορίας. Τα βιβλία Ιστορίας πιο πολύ φανταζουν ειδήσεις Mega παρά ντοκιμαντέρ του Εξάντα. και όπως οι σημερινοί δημοσιογράφοι που ΄διαδίδουν΄γνώση μέσω των Μ.Μ.Ε. (tv) -υπακούοντας το αφεντικό- έτσι και τότε που 'γράφτηκε ιστορία', οι αντίστοιχοι προκάτοχοι παροχής γνώσης και γραφής κειμένου είχαν τη δικαιωδοσία να γράψουν 5-10 μπαρούφες συνωστισμένες μέσα σε 3 βιβλία Ιστορίας που θα μεγάλωναν τις επόμενες 2-3 γενιές. Ξεκολλήστε από την Ιστορία.. Ξεπεράστε το! Οι συνθήκες αλλάξαν. Και να'τα μας τώρα: έφηβοι και ενήλικες επικροτούν τη βία και μάλιστα ως το 'μέσο' της επανάστασης (τους) εν έτη 2013! Μυαλομένοι τύποι, ιδεάλιστες, 'επαναστάτες' και καλά της ιδέας και! με μουσική παιδεία. Και επειδή ειν'αυτοί έτσι φυσικά, να'τα μας και από την άλλη πλευρά! Ξεφύτρωσαν και οι αυγοκέφαλοι που δε μπορούν κατά τ'άλλα να προφέρουν λέξη, αλλά λένε στη τελική "γιατί αυτοί και όχι εμείς?" Βλέπουν βία δηλαδή στον 'ιδεαλιστή' αναρχικό επαναστάτη, κάνουν τον απολογισμό τους ,κάνουν πρόσθεση ωρών και ιδρώτα ξημεροβραδιάσματος στο 'εθνικό' γυμναστήριο και καταλήγουν "Ουγκ ουγκ, εγώ έχω πιο πολλούς μύς απ'αυτόν, μπορώ και εγώ βία" (έτσι, χωρίς ρήμα.) - "Ουγκ ουγκ!" του απαντάει ο άλλος <που έχει 0,5 βαθμό ουγκ-iq πιο πάνω> "Ναι! αλλά πρέπει να έχουμε και κάτι άλλο. Αυτό το ονομάζουν ι δ ε ο λ ο γ ί α, και don't worry είναι πανεύκολο να το αποκτήσεις !" ...Διότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα οπού επιτρέπεται να ασκήσεις βία και να μην πας φυλακή: αρκεί να έχεις μια κάποια 'ιδεολογία' : τόσο απλά! Την λέξη αυτή δε, σου τη διδάσκουν (αν είσαι τυχερός και είσαι Έλληνας) από πολύ μικρή ηλικία, απ'το δημοτικό... Α' δημοτικού: Λόλα , να ένα μήλο ... Γ' Δημοτικού: Λόλα , να μία ιδεολογία ... και να θυμάσαι Λόλα, η ιδεολογία θα είναι το όπλο σου. Το μόνο που ξέχασε να σου διδάξει το σχολείο είναι ότι η ιδεολογία είναι το αποτέλεσμα και όχι το μέσο. Χίλια συγνώμη για την επέκταση
Έχεις δίκιο ως προς αυτό που λες για την εκπαίδευση στα Ελληνικά σχολεία. Πιστεύω όμως ότι μπορεί κάποιος να διαμορφώσει μια κριτική ματιά για όλα όσα του σερβίρονται. Να μελετήσει τις πηγές. Αρκεί κάποιος να του δείξει τη σημασία της ιστορικής γνώσης και να του κεντρίσει το ενδιαφέρον. Το Ελληνικό σχολείο δεν βοηθάει ιδιαίτερα προς αυτήν την κατεύθυνση. Εγώ προσωπικά ανέπτυξα ενδιαφέρον για την Ιστορία, πολύ μετά αφού τελείωσα το Πανεπιστήμιο και για λόγους μάλλον επαγγελματικούς.
Εγω βλεπω ενα παιδι με κοινωνικη ευαισθησια,ενδιαφεροντα,θεληση για μαθηση και απασχοληση με τα κοινα.Παρασαγγας απεχει απο το προφιλ που φαντασιωονονται διαφοροι,οιστρηλατημενοι απο παγιωμενα κοινωνικα στερεοτυπα.Ξεχαστε αυτα που ξερατε.Οι τρομοκρατες πλεον,δεν θα ειναι οι αντικοινωνικοι του περιθωριου,αλλα σπουδαγμενοι.Αυτοι που θα πετανε μολοτοφ,δεν θα ειναι το παιδι του γυμνασιου με την μαυρη μπλουζα,αλλα απλοι πολιτες,κατοικοι ''Κερατεας''.Εν κατακλειδι,κατι τελευταιο αγαπητοι.Πολυ μεγαλυτερο κινδυνο ενεχουν,οι δικες σας εφησυχασμενες συνειδησεις,βολεμενες στην απαθεια και στην αδρανεια,απο την ''τρομοκρατια'' νεων παιδιων.
Εν κατακλειδι,κατι τελευταιο αγαπητοι.Πολυ μεγαλυτερο κινδυνο ενεχουν,οι δικες σας εφησυχασμενες συνειδησεις,βολεμενες στην απαθεια και στην αδρανεια,απο την ''τρομοκρατια'' νεων παιδιων. ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΥ ΓΡΑΨΑΤΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΩ ΛΕΞΕΙΣ..
2013 έχουμε, επειδή τελείωσε κανείς μουσικό λύκειο και σπουδάζει 6 χρόνια σε κάποιο τμήμα-ανέκδοτο του Πανεπιστημίου Αιγαίου δε σημαίνει ότι είναι και ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι.
Νοιώθω περήφανη που υπάρχουν τέτοιοι εκπαιδευτικοί,που λένε σθεναρά τη γνώμη τους!Δεν επικροτώ την πράξη των νεαρών!Ντρέπομαι όμως για τη δημοσίευση αυτών των φωτογραφιών.Βρίσκουν και τα κάνουν...
Το βασικό ερώτημα είναι το τι οδήγησε αυτό το καλό και ευαίσθητο παιδί (όπως λέει ο καθηγητής του) στο να γίνει ένας κοινός αδίστακτος εγκληματίας που ληστεύει τράπεζες, απαγάγει αθώους πολίτες, τρομοκρατεί, απειλεί, οπλοφορεί, δείχνει έτοιμος να σκοτώσει αστυνομικό και κάνει τον επαναστάτη.
Επιτέλους!Μετά από τέτοιες πράξεις τα media παρουσιάζουν τους ανθρώπους όπως θέλουν. Μόνο οι άνθρωποι που τους έζησαν μπορούν να μιλήσουν για αυτούς. Δεν θέλω να δικαιολογήσω την πράξη του (ληστεία) αλλά κάποια στιγμή πρέπει να μάθουμε να ακούμε και την άλλη πλευρά. Γιατί μας έχουν πνίξει με την παραπληροφόρηση τους
Μόλις διαβασα το κειμενο του συναδέλφου και συμπολίτη. Δεν έχει ανάγκη κανενα σχολιο, ούτε προσθήκες, ούτε ανούσια συγχαρητήρια. Θέλω μονάχα να πω πως νιωθω. Σαν να εφαγα μια γροθιά στο στομαχι.Το μονο που με κανει να νιωθω λιγο -πολύ λίγο- καλύτερα ειναι ότι αυριο θα το κολλήσω στην ταξη μου, στον πίνακα ανακοινώσεων. Χωρίς μια κουβέντα.
καθηγητα, μαλλον πρεπει να μας εξηγησεις θα το το κολλησεις εν ειδει ΄΄ παραδειγματισμου΄΄ δηλαδη σαν αντιπαραδειγμα για το πως ενας ευαισθητος, δημιουργικος ανθρωπος με τοσα ταλεντα θεωρησε πως η μονη διεξοδος ειναι η βια η το σκεφτεσαι διαφορετικα?
Καλέ μου εκπαιδευτικέ κι εμείς γροθιά στο στομάχι νιώσαμε ότι φάγαμε βλέποντας αυτά τα παιδιά να παριστάνουν τους ήρωες με λάθος τρόπο.Ο συνάδελφός σας καλά έκανε και βγήκε να πει δυο καλές κουβέντες για τον μαθητή του.Αλλά μη λαλήσουμε κιόλας. Θα το κολλήσετε στην τάξη σας και μάλιστα χωρίς κουβέντα, γιατί; Για να ηρωοποιήσετε ένα παιδί, που είχε ευαισθησίες, είχε καλούς γονείς, θύμωσε που ο μπαμπάς του έμεινε άνεργος, αλλά παρασύρθηκε και κατάντησε να κάνει ληστείες;Αν ήταν έτσι, η μισή Ελλάδα έπρεπε να ληστεύει την άλλη μισή.Σας περνάει από το μυαλό ότι οι μαθητές σας μπορεί να παραδειγματιστούν λάθος από τον ευαίσθητο Ανδρέα-Δημήτρη, που βρήκε διέξοδο στα καλάσνικωφ;Μήπως κάτι δεν πάει καλά στο εκπαιδευτικό μας σύστημα;Είναι στραβός ο γυαλός ή στραβά αρμενίζουμε;
Απαντώ και στους δυο σας.Πρώτον δε θα πω κουβέντα γιατί έχουμε μάθημα και δε βγαινει η ύλη. Άλλωστε ειναι η σύμβασή μας, όλοι αναρτούμε και οι κουβεντες γίνονται εκτός τάξης ή εντός μας. Οποιος θέλει λοιπόν, και συχνα θέλει, έχουμε χρόνο να συζητήσουμε εκτός τάξης.Δεύτερον οι μαθητές μου δεν είναι μωρά να παραδειγματιστούν ή να αντιπαραδειγματιστούν (sic) έτσι εύκολα. Είναι 20+ και ευτυχώς βάζουν το μυαλό τους να δουλέψει, δεν περιμένουν από αυθεντίες να τους μάθουν τι θα κανουν ή τι δε θα κάνουν.Τρίτον δικαίωμά σας να έχετε την άποψή σας για το εκπ. σύστημα, τους εκπαιδευτικούς ή εμένα. Στο Διαδίκτυο είμαστε, ο καθένας λέει ό,τι του καπνίσει. Αλλα μην έχετε υποτιμημένη αντίληψη για τα νέα παιδιά που το πλαισιώνουν. Δεν κάνουν τόσο εύκολους συνειρμούς και δόξα τω θεώ έχουν μάθει να αποφέυγουν τόσο ρηχές αναλύσεις ηθικολογικού τύπου. Δεν είναι τόσο πρόβατα όσο υπαινίσσεστε. Ούτε θέλουν να γίνουν λύκοι. Και επαναλαμβάνω ότι σκέφτονται, όσο κι αν θέλουν μερικοί να πιστεύουν το αντίθετο.
κ. καθηγητά, τελικά στραβά αρμενίζουμε.Το ωραιότερο είναι "πρώτον δε θα πω κουβέντα γιατί έχουμε μάθημα και δε βγαίνει η ύλη". Ωραία δικαιολογία. Τότε, αν δεν προλαβαίνετε, αφήστε καλύτερα, μην ασχολείστε καθόλου με το θέμα.Στο διαδίκτυο ο καθένας λέει ό,τι του καπνίσει αλλά στα σχολεία καλά θα κάνουν οι εκπαιδευτικοί να σκέφτονται πολύ πριν κάνουν οποιαδήποτε κίνηση, γιατί αυτό έχει αντίκτυπο κατευθείαν πάνω στα παιδιά μας και δεν είναι προσωπική υπόθεση του κάθε καθηγητή.Τα υπόλοιπα, για τους μαθητές σας που είναι συνομήλικοι με τους συλληφθέντες κι εσείς έχετε απόλυτη εμπιστοσύνη στη σκέψη και την κρίση τους, να μου επιτρέψετε να μην τα συμμεριστώ.Κάτι τέτοιο πίστευε για τον Ανδρέα-Δημήτρη και ο συνάδελφός σας, που τώρα έπεσε από τα σύννεφα.Όσο καλό παιδί και να ήταν, έμπλεξε άσχημα. Αν δεν σας επιτρέπει η συνείδησή σας και οι πολιτικές απόψεις σας να τους δώσετε μια σωστή συμβουλή, τουλάχιστον μην τους αφήνετε με τις αναρτήσεις σας στον πίνακα ανακοινώσεων να πιστεύουν ότι θα γίνουν ήρωες κάνοντας ληστείες.Ξέρετε, η δουλειά σας δεν είναι να τους ξυπνάτε τον λάθος επαναστάτη μέσα τους.Η δουλειά σας είναι να τους μάθετε πέντε γράμματα.
"Σας περνάει από το μυαλό ότι οι μαθητές σας μπορεί να παραδειγματιστούν λάθος από τον ευαίσθητο Ανδρέα-Δημήτρη, που βρήκε διέξοδο στα καλάσνικωφ;"Έτσι ακριβώς λειτουργεί. Διαβάζεις ένα κείμενο και βουρ στις ερυθρές ταξιαρχίες. Αν ήταν έτσι, με τέτοιο όγκο γραμματείας περί την πολιτική βία, θα ήμασταν όλοι ήδη στο ένοπλο αντάρτικο και δεν θα είχε μείνει κανείς να ανατρέψουμε. Ουτοπική σκέψη.
Μα τι γράμματα να μάθουν τα παιδιά? Με τόσες μεταρυθμίσεις που έκανε το ΠΑΣΟΚ, απορυθμίστηκε η εκπαίδευση γιατί παιδεία δεν είχαμε ποτέ σε αυτη τη χώρα. Ας είναι καλά και οι Παπανδρέου παππούς και εγγονός αμφότεροι υπουργοί Παδείας και κανό
'Οπως είπα, διαδίκτυο είναι, ο καθένας λέει ό,τι του καπνίσει για όλα και κυρίως γι' αυτά που αγνοεί. Και δεν εννοώ "το είδος του σχολείου" (αλήθεια πού στην ευχή έγραψα για σχολείο, για τάξη έγραψα) ή τη δική μου διδακτική και παιδαγωγική επάρκεια, που άλλωστε υπόκεινται σε ζώσα αξιολόγηση, αλλά την πραγματικά οδυνηρή άγνοια για την ποιότητα των σημερινών νέων. Αν πρόκειται για άγνοια...Λυπάμαι που υπέκυψα στον πειρασμό να απαντήσω εξαρχής ή που δεν έγραψα από κάτω μόνος μου τις μάλλον προβλέψιμες απαντήσεις σας να σας βγάλω κι από τον κόπο. Το πάθημα μάθημα και ο καθένας με τα συμπεράσματά του. Μέχρι εδώ όσο αφορά εμένα και κουβεντούλα πάνω στα σπασμένα μούτρα ενός ανθρώπου δε θα κάνουμε. Ευχαριστώ για τις εμπνευσμένες υποδείξεις, προκείμενες και επικείμενες.Αν όμως μπουν και κάποιοι άλλοι στη διαδικασία να το διαβάσουν αυτό το σχόλιο, ίσως χρησιμέψει ένα βλέμμα προς τα πίσω, προς δυο κουβέντες τος Πρωταγόρα (σε σύνοψη): Τρια σχολεία περνάει ο άνθρωπος. Το πρώτο είναι η οικογένειά του, ύστερα έρχεται το καθαυτό σχολείο και τελευταίο το σημαντικότερο σχολείο, που είναι το πολίτευμα και οι νόμοι. Κι αν αυτό δε δουλεύει σωστά, ό,τι κι αν έμαθε στα δυο προηγούμενα ο άνθρωπος πάει χαμένο.
@itavita μπλα μπλα μπλα, οι αρχαίοι και επί της ουσίας τίποτα. Πολύ καλό για Βουλή των Εφήβων και πολύ αποκαλυπτικό για το πώς φτάσαμε ως εδώ.
Κύριε Itavita, είμαι ένας νεαρός στην ίδια ηλικία με αυτά τα παιδιά, που σκέφτεται πολύ σοβαρά να ξενιτευτεί, θα σας πω κάτι απλό. Μην δίνετε σημασία σε ανθρώπους που δεν πρόκειται να καταλάβουν ποτέ τίποτα... δεν θα τους ονομάσω πρόβατα , γιατί ακόμα και αυτά έχουν την δυνατότητα να κατανοήσουν αν έχουν έναν σωστό βοσκό, θα τους ονόμαζα καλύτερα ξαμολημένα τραγιά, που βόσκουν από εδώ και από εκεί περιφέροντας επιθετικά τα κερατά τους, νομίζοντας ότι ο λόφος τους είναι ολόκληρος ο κόσμος. Αυτός είναι ο τύπος "ζώου¨που πλειοψηφικά κυβερνά και κυβερνιέται στην Ελλάδα. Για αυτό τα παιδιά αυτά χαραμίζονται άδικα, γιατί πρώτα η βία δεν θα έφερνε έτσι και αλλιώς κάποιο αποτέλεσμα, αλλά και γιατί είναι αμαρτία για τέτοιους ανθρώπους να αμαυρώσεις την ζωή σου, τα τραγιά δεν αλλάζουν. Και έτσι η Ελλάδα; Χαμένο παιχνίδι.
Φαουλ εντελως το "Όχι, δεν άκουγε heavy metal. Άκουγε ροκ, άκουγε Χατζιδάκι, άκουγε Μότσαρτ. Όχι, δεν ήταν αντικοινωνικός " Δηλαδη οσοι ακουνε metal ειναι αντικοινωνικοι και αμουσικοι?
όχι βέβαια, αλλά κατά καιρούς έχουμε ακούσει διάφορα μαργαριτάρια δημοσιογράφων να θεωρούν την heavy metal ως το κίνητρο επιθετικής συμπεριφοράς. και φαντάζομαι πως αυτό ήταν που ήθελε να αποφύγει ο κ. Ιωαννίδης, δηλαδή τη στοχοποίηση του μαθητή του με ηλίθιους χαρακτηρισμούς όπως είθισται να γίνεται στον χώρο τον ΜΜΕ για να γίνονται πιο πιασάρικα τα θεματάκια που παίζουν κατά καιρούς.
Και εν τέλει, στοχοποίησε το heavy metal το οποίο, παρεμπιπτόντως είναι η μετεξέλιξη της συμφωνικής μουσικής... Μερικούς η ξαφνική δημοσιότητα τους κάνει να παραμιλάνε.
Καταρχήν να σου πω το εξής... Επειδή ήμουν σε αυτό το σχολείο και τον ξέρω τον Ιωαννίδη (ο οποιός δεν χαίρει της εκτίμησής μου) αυτό που είπε δεν το είπε με αυτήν την έννοια. Σκέφτηκες την πιθανότητα να είναι ειρωνικό σχόλιο πάνω σε όσους λένε ότι τα παιδιά που ασκούν βία ακούνε heavy metal; Γιατί μονίμως αυτή η ηλιθιότητα ακούγεται. Οπότε πάρε λίγο ανάποδα το νόημα και μη θυμώνεις..
@μιλώ στα δάση Ναι, αυτό που κατάλαβες προσπάθησα να εκφράσω. Αυτό που καταλαβαίνω από τα λόγια του κ. Ιωαννίδη είναι πως σχολιάζει ειρωνικά την στάση των δημοσιογράφων όπως έχει κάνει και άλλες φορές στο παρελθόν (μέσα από το περιοδικό schooligans). Η ουσία όμως είναι πως ένα νέο παιδί, (με καλή ή κακή παιδεία δεν έχει σημασία) πείστηκε πως αυτή η αλλαγή που όλοι επιθυμούμε μπορεί να γίνει με τη βία... Και εδώ δεν έχουν σημασία ούτε τα λόγια του καθηγητή του, ούτε και της μητέρας του...(και αλήθεια τώρα, όσα είπα στο προηγούμενο post μου και σε αυτό, δεν τα λέω με κανέναν εκνευρισμό. ανταλλαγή απόψεων γίνεται εδώ μέσα εξ' άλλου)
Ξέρουμε.. Άλλο ένα "επαναστατημένο νιάτο" που το βαράει το σύστημα και η άδικη μοίρα. Η οικογένεια μου έχει οικονομικά προβλήματα επίσης, αλλά δεν θα βγω έξω με όπλα. Αν σκότωναν κανέναν, τότε δεν θα λέγατε τίποτα. Αλλά τώρα να ξεσηκωθούμε για τα άμοιρα αυτά "παιδιά"...
Δεν σκοτώσανε όμως, οπότε ποιο το πρόβλημα σου; Εμείς μπορούμε να λέμε και εσύ μπορείς να επαναστατήσεις επιτέλους για τα οικονομικά σου προβλήματα. Προσπάθησε μόνο να μην βάζεις τόσα εισαγωγικά στις προκηρύξεις σου.
Κοιτάς το δέντρο και όχι το δάσος. Το ότι δεν σκότωσαν δεν τους κάνει αυτόματα αγγελούδια. Είχαν βαρύ οπλισμό, έκαναν ζημιές και ανά πάσα στιγμή μπορούσαν να κάνουν και χειρότερα. Δεν ονομάστηκαν τυχαία τρομοκρατική οργάνωση. Όπως και συ λοιπόν μπορείς να λες την άποψη σου, άσε να πω και γω τη δική μου. Τα εισαγωγικά έχουν κι αυτά κάποιο σκοπό, δεν τα βάζω για ομορφιά.
Κοιτάς το δέντρο και όχι το δάσος. Το ότι δεν σκότωσαν δεν τους κάνει αυτόματα αγγελούδια. Είχαν βαρύ οπλισμό, έκαναν ζημιές και ανά πάσα στιγμή μπορούσαν να κάνουν και χειρότερα. Δεν ονομάστηκαν τυχαία τρομοκρατική οργάνωση. Όπως και συ λοιπόν μπορείς να λες την άποψη σου, άσε να πω και γω τη δική μου. Τα εισαγωγικά έχουν κι αυτά κάποιο σκοπό, δεν τα βάζω για ομορφιά.
Θεσπέσια Stamatie! Το όριο πάνω το οποίο ένας άνθρωπος μπορεί να υποβληθεί σε σχολιασμό ή κριτική (προφανώς στην αρνητική αναφέρομαι) είναι αν έχει σκοτώσει;; Οπότε από σήμερα 4/2/2013 και ώρα 13:59 που ανήρτησες αυτή τη δημόσια άφεση αμαρτιών, πιστεύω μου επιτρέπεις να πάρω τα kalasnikov, να μπω στο σπίτι σου η στη δουλειά σου (άντε τυχερέ σου αφήνω να επιλέξεις) και αφού αδειάσω ότι έχεις κ δεν έχεις να τρομοκρατήσω εσένα, τη μάνα σου τα αδέλφια και τους συναδέλφους σου; Α μάλιστα... ξέχασα! Η τράπεζα είναι η προσωποποίηση του καπιταλιστικού συστήματος κτλ... Οπότε "Στα άρματα λοιπόν αδελφές μου!" καθώς ως φαίνεται η επανάσταση μ αυτό ταυτίζεται. Η δημιουργική συλλογική προσπάθεια πάει περίπατο. Και πρίν αρχίσεις την κριτική για τα δικά μου σημεία στίξης... Δε γράφω προκυρήξεις-Την γνώμη μου με το δικό μου ύφος.