Γιατί είναι πάρα πολύ καλό να διαβάζεις πριν κοιμηθείς

Γιατί είναι πάρα πολύ καλό να διαβάζεις πριν κοιμηθείς Facebook Twitter
6

Στη εποχή του internet, των social media και μίας σχεδόν μόνιμης αλληλεπίδρασης με τον ψηφιακό κόσμο, σπανίως ελκόμαστε από ένα καλό βιβλίο. «Σκανάρουμε», «σερφάρουμε», σχολιάζουμε, μοιραζόμαστε, αλλά δεν διαβάζουμε.

Τα μάτια μας επιδίδονται σε ένα διαρκές, καθημερινό πινγκ - πονγκ. Από τα posts στο facebook, στα ανοιχτά παράθυρα των τσατ και από τα αδιάβαστα email στα gif με τις γάτες που χορεύουν. Ερχόμαστε σε επαφή με εκατομμύρια πληροφορίες κάθε μέρα, αλλά σχεδόν ποτέ δεν αφομοιώνουμε αυτά που διαβάζουμε. Ο μέρος όρος ανάγνωσης ενός άρθρου στο διαδίκτυο είναι 15 δευτερόλεπτα.

Το 2014, το ερευνητικό κέντρο Pew αποκάλυψε πως το 1/4 των ενηλίκων Αμερικανών δεν διάβασε ούτε ένα βιβλίο την προηγούμενη χρονιά.

Κάτι που είναι πραγματικά λυπηρό γιατί όσοι διαβάζουν με συχνότητα, παρουσιάζουν σημαντικά βελτιωμένη μνήμη και πνευματικές ικανότητες σε όλα τα στάδια της ζωής τους. Γίνονται ακόμη καλύτεροι δημόσιοι ομιλητές, σκέφτονται καλύτερα και σε γενικές γραμμές, είναι καλύτεροι ως άνθρωποι.

Το διάβασμα ενός βιβλίου πριν από τον ύπνο βοηθάει εξαιρετικά στην καταπολέμηση της αϋπνίας: Μια μελέτη του 2009, από ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Sussex έδειξε ότι έξι λεπτά ανάγνωσης μειώνουν το άγχος κατά 68% (είναι πιο χαλαρωτικό για τον οργανισμό απ' ότι η μουσική ή ένα φλιτζάνι τσάι), ανοίγουν το μυαλό και ετοιμάζουν το σώμα για τον ύπνο.

Η αιτιολογία, λέει η ψυχολόγος και συγγραφέας της μελέτης Dr David Lewis βασίζεται στο γεγονός πως ένα βιβλίο είναι «κάτι περισσότερο από μία απόδραση από την καθημερινότητα, εμπλέκει και ενεργοποιεί τη φαντασία», κάτι που «μας οδηγεί σε μία τελείως διαφορετική συνειδησιακή κατάσταση».

Δεν έχει καμία σημασία αν η επιλογή σας είναι ένα βιβλίο του James Patterson ή του James Joyce, αν είναι μυθοπλασία ή βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα, αρκεί να σας προκαλεί το ενδιαφέρον.

Γιατί όταν το μυαλό περιπλανιέται μέσα σε ένα σύμπαν κατασκευασμένο από λέξεις, η ένταση εξατμίζεται και το σώμα χαλαρώνει, ανοίγοντας το δρόμο για τον ύπνο.

Πηγή: Business Insider

6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αξίζει η κρεατίνη αν δεν είσαι bodybuilder; Ένας γιατρός απαντά

HEALHTY PEOPLE / Κρεατίνη: Γιατί να πάρω αφού δεν είμαι bodybuilder; Ένας γιατρός απαντά

Από τις αθλητικές επιδόσεις μέχρι τη λειτουργία του εγκεφάλου, η κρεατίνη φαίνεται πως προσφέρει σημαντικά οφέλη, αλλά παραμένει ιδιαίτερα παρεξηγημένη και τα στερεότυπα για τη χρήση της καλά κρατούν.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΑΝΤΑΖΗΣ
«Θέλω παιδί, αλλά όχι τώρα»: Τι σημαίνει πραγματικά να καταψύξεις ωάρια

Ψυχή & Σώμα / «Θέλω παιδί, αλλά όχι τώρα»: Τι σημαίνει πραγματικά η κατάψυξη ωαρίων

O Μηνάς Μαστρομηνάς, μαιευτήρας-γυναικολόγος και ειδικός υποβοηθούμενης αναπαραγωγής στο ΥΓΕΙΑ IVF Εμβρυογένεσις, μιλά για την ηλικία, τη γονιμότητα και την κατάψυξη ωαρίων ως μια συνειδητή στρατηγική ζωής.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Πώς θα ξεφορτωθείς τα «κύτταρα-ζόμπι»; Ένας γιατρός απαντά

HEALTHY PEOPLE / Πώς θα ξεφορτωθείς τα «κύτταρα-ζόμπι»; Ένας γιατρός απαντά

Στο σώμα μας υπάρχουν κύτταρα γερασμένα τα οποία, ενώ θα έπρεπε να πεθαίνουν, μένουν σε μια «νεκροζώντανη» κατάσταση και εκκρίνουν ουσίες που βλάπτουν την υγεία μας. Ο δρ Στέλιος Πανταζής εξηγεί πώς μπορούμε να απαλλαγούμε από αυτά.
THE LIFO TEAM
Χρειαζόμαστε πραγματικά τόσα προϊόντα ή πάθαμε beauty burnout;

Υγεία & Σώμα / Χρειαζόμαστε πραγματικά τόσα προϊόντα ή πάθαμε beauty burnout;

Σε μια εποχή που η ομορφιά υπόσχεται περισσότερες λύσεις από ποτέ, όλο και περισσότερες γυναίκες δηλώνουν κουρασμένες, καθώς η ίδια η βιομηχανία μοιάζει να δημιουργεί νέες ανάγκες που μέχρι χθες δεν γνωρίζαμε καν ότι είχαμε.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
Σε τι άλλο βοηθούν τα GLP-1, εκτός από το αδυνάτισμα; Ένας γιατρός απαντά

HEALHTY PEOPLE / Σε τι άλλο βοηθούν τα GLP-1, εκτός από το αδυνάτισμα; Ένας γιατρός απαντά

Από την καρδιά και τα νεφρά μέχρι τον εγκέφαλο και το ήπαρ, τα φάρμακα GLP-1 φαίνεται πως προσφέρουν πολύ περισσότερα από απώλεια βάρους. Η νέα γενιά θεραπειών με σεμαγλουτίδη και τιρζεπατίδη ανοίγει τον δρόμο για μια πιθανή επανάσταση στην αντιμετώπιση χρόνιων νοσημάτων, εθισμών και νευροεκφυλιστικών ασθενειών.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΑΝΤΑΖΗΣ
Γιατί δεν πάμε πουθενά χωρίς αντηλιακό stick πια;

Υγεία & Σώμα / Δεν πάμε πουθενά χωρίς αντηλιακό stick. Ποια είναι τα καλύτερα;

Μια κατηγορία προϊόντων που γεννήθηκε μέσα από τη νέα κορεατική skincare φιλοσοφία δίνει τη λύση για άμεση και εύκολη αντηλιακή προστασία όχι μόνο στην παραλία αλλά και κατά τη διάρκεια της απαιτητικής καθημερινότητας στην πόλη.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
Aϋπνία, άγχος, τύψεις, μοναξιά: Όσα δεν σου λένε προτού κάνεις παιδιά

Ψυχή & Σώμα / Aϋπνία, άγχος, τύψεις, μοναξιά: Όσα δεν σου λένε πριν κάνεις παιδιά

Μητρότητα δεν είναι μόνο αγκαλιές, χαμόγελα, «το πιο όμορφο ταξίδι της ζωή σου». Η παιδίατρος και συγγραφέας Γιώτα Γαργάλα σε μια ειλικρινή κουβέντα γι’ αυτά που κανείς δεν γνωρίζει προτού γίνει γονιός.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Διαλειμματική νηστεία: Μια ακόμη μόδα ή η απόλυτη δίαιτα; Ένας γιατρός απαντά

HEALTHY PEOPLE / Διαλειμματική νηστεία: Μια ακόμη μόδα ή η απόλυτη δίαιτα; Ένας γιατρός απαντά

Η διαλειμματική νηστεία είναι πλέον μία από τις πιο δημοφιλείς διατροφικές τάσεις παγκοσμίως. Είναι όμως απλώς άλλη μία μόδα του διαδικτύου ή επηρεάζει θετικά το βάρος, τον μεταβολισμό και την υγεία του εγκεφάλου, εξασφαλίζοντας τη μακροζωία; Τι συμβαίνει, τελικά στο σώμα μας όταν μένουμε ώρες χωρίς τροφή και ποιοι πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί;
ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΑΝΤΑΖΗΣ
Γκάμπορ Ματέ: «Τα smartphones είναι σχεδιασμένα να ανεβάζουν την ντοπαμίνη, όπως η κοκαΐνη»

Διεθνή / Γκάμπορ Ματέ: «Τα smartphones είναι σχεδιασμένα να ανεβάζουν την ντοπαμίνη, όπως η κοκαΐνη»

Με αφορμή την έκδοση του βιβλίου του για τον εθισμό, ο Γκάμπορ Ματέ μιλά για το τραύμα, την αποτυχία του πολέμου κατά των ναρκωτικών, τις «αξιοσέβαστες» δικές του εξαρτήσεις και τα κινητά που, όπως λέει, λειτουργούν πάνω στα ίδια κυκλώματα ανταμοιβής του εγκεφάλου.
THE LIFO TEAM

σχόλια

4 σχόλια
Το διάβασμα για μένα είναι από τις πιο μεγάλες απολαύσεις καιδεν θα εξηγήσω το γιατί, καθότι εκείνοι που δεν ασχολούνται δεν θα καταλάβουν, σε κείνους πάλι που το αγαπούν όσο κι εγώ, δεν χρειάζονται εξηγήσεις. Πάντα βρίσκομαι στην αρχή, στη μέση ή στο τέλος κάποιου βιβλίου.
ειναι πραγματι μια θαυμασια συνηθειατο διαβασμα οπιοαδηποτε ωρα της ημερας,γνωριζω και εγω βιβλιοφαγους με ολη την σημασια της λεξης.πραγματι ειναι χαλαρωτικο προ υπνου το κανω συχνα.
Έτσι...να δικαιονόμαστε σιγά σιγά οι βιβλιόφιλοι και οι βιβλιοφάγοι!! Που έχουμε φτάσει σε σημείο να λέμε ότι διαβάζουμε ένα βιβλίο (που δεν είναι το 50 shades of grey) και να μας κοιτάνε σαν εξωγήινους!
Έλα βρε people explorer που σε κοιτάζουν σαν εξωγήινο! Ποιος σε σνομπάρει δηλ; Ποτέ των ποτών δεν έχω ακούσει κανέναν να σνομπάρει άλλον επειδή διαβάζει λογοτεχνικά βιβλία. Ίσως το παρουσιάζεις στους άλλους σα να είσαι ανώτερος; Εμένα πάντως δε μου έχει τύχει ποτέ κι ούτε εγώ η ίδια θα κορόιδευα κάποιον που διαβάζει ή δε διαβάζει. Για τη συμπεριφορά τους μπορεί :)
Χάρην αστειϊσμού υπερέβαλα λίγο ναι...Αλλά πες σε κάποιον ότι διαβάζεις περίπου 50 βιβλία το χρόνο (όχι για να περηφανευτείς ή με υφάκι! Απλά να το αναφέρεις στα πλαίσια μία συζήτησης...) και αν δε σε κοιτάξει έστω και λίγο σαν ακοινώνητο ή περίεργο μάλλον συνομιλούμε με τελείως διαφορετικούς ανθρώπους.