Πόσο διαφέρει η πρωινή κίνηση της Κοπεγχάγης με αυτή της Αθήνας

Πόσο διαφέρει η πρωινή κίνηση της Κοπεγχάγης με αυτή της Αθήνας Facebook Twitter
14

Η πολυσύχναστη διασταύρωση που θα δείτε στο βίντεο, βρίσκεται στην περιοχή της Nørrebro στο κέντρο της Κοπεγχάγης και είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα του τι συμβαίνει στην πόλη.

 

Σκοπός του Timelapse, είναι να δείξουν οι δημιουργοί του τον κυκλοφοριακό πολιτισμό της πόλης.

 

Η Κοπεγχάγη έχει μια μακρά ιστορία ποδηλατικού πολιτισμού. Η Copenhagenize Design, μια συμβουλευτική εταιρεία σε θέματα αστικού σχεδιασμού, συνηγορεί σε πιο φιλικές προς το ποδήλατο πόλεις. Δημιούργησε λοιπόν τον Δείκτη Copenhagenize ώστε να καταγράψει και να κατατάξει τις καλύτερες πόλεις στον κόσμο για να μετακινείσαι με ποδήλατο.

 

Για το 2015 πρώτη έρχεται η Κοπεγχάγη, ακολουθούμενη από το Άμστερνταμ και την Ουτρέχτη.

Στην πόλη υπάρχουν 400 χλμ ποδηλατοδρόμων και περίπου 40.000 ποδηλάτες τα διασχίζουν καθημερινά. Σχεδόν το 40% του πληθυσμού στην πρωτεύουσα της Δανίας μετακινείται με ποδήλατο.

 

14

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Gen Z δεν θέλει να γίνει διάσημη. Θέλει απλώς να την αφήσουν ήσυχη

Πολιτισμός / Η Gen Z δεν θέλει να γίνει διάσημη. Θέλει απλώς να την αφήσουν ήσυχη

Μια νέα έρευνα δείχνει ότι μόνο το 9% των νέων κάτω των 30 θέλει να γίνει διάσημο, ενώ το 79% προτιμά την ιδιωτικοτητά του. Μετά από δύο δεκαετίες reality TV, influencers, screenshots και μόνιμης ψηφιακής έκθεσης, η φήμη δεν μοιάζει πια με όνειρο.
THE LIFO TEAM
Η σχέση των Ελλήνων με το τατουάζ

Guest Editors / To 17% των Ελλήνων έχει τατουάζ. Γιατί το κάνουν;

Ποιος αποφασίζει τελικά για το σώμα μας; Το άτομο ή οι κοινωνικοί κανόνες; Με αφορμή νέα πανελλαδική έρευνα, ο Γιάννης Κωνσταντινίδης, αναπληρωτής καθηγητής στο ΠΑΜΑΚ, παρουσιάζει τα δεδομένα και αναλύει τι αλλάζει στην ελληνική κοινωνία και τι παραμένει ίδιο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ

σχόλια

6 σχόλια
Πέστε να με φάτε, αλλά ρε παιδιά τι πολιτισμός και κουραφέξαλα;; Τους ξύπνιους ποδηλάτες, που πάνε από το πεζοδρόμιο και όχι την ειδική λωρίδα, και μόλις φτάνουν στο φανάρι μπαίνουν μπροστά-μπροστά μόνο εγώ τους είδα;Να μην τους αδικώ, οι περισσότεροι στέκονται κύριοι, ακριβώς πίσω από τη γραμμή των πεζών, αλλά είναι και μερικοί για πολλές μούτζες! (όπως ακριβώς και στη Ελλάδα)
Δεν έχω επισκεφτεί ποτέ τη Δανία για να ξέρω από πρώτο χέρι πάντως αν είναι όπως στο βίντεο τότε εγώ θα έπαιρνα αυτοκίνητο το πρωί να πάω στη δουλειά από το να περιμένω 2 φορές στο ίδιο φανάρι πάνω σε ποδήλατο στους 5 βαθμούς κελσίου !!! (Τώρα οδηγώ μηχανή για τον ίδιο λόγο..την κίνηση !)
Ακριβώς. Σε κανενα κέντρο ευρωπαικής πόλης δεν μπορείς να παρκαρεις ανενόχλητος, εκτός φυσικά απ την Ελλαδα. Πάντως είναι αξιοθαύμαστοι που κυκλοφορούν με ποδήλατα με ΤΟΣΟ απίστευτο κρύο!
Οι Δανοί έχουν αρκετά χρήματα για να πάρουν αμάξι, αν θέλουν, ακόμα και με την μεγάλη φορολογία. πχ, στην επαρχία της Δανίας, οι νέοι με το που κλείνουν τα 18, αγοράζουν αμάξι.Ακόμα, στη Στοκχόλμη και στο Άμστερνταμ που δεν έχουν τους φόρους της Δανίας, πάλι με ποδήλατα κινούνται. Στη Κοπεγχάγη, τα μισά σπίτια δεν έχουν αμάξι, γιατί δεν το χρειάζονται.Έχουν και αυτά τα καταπληκτικά τρίκυκλα (christianiabikes.dk) που μπορούν να πάνε τα παιδιά τους στο σχολείο ή να μεταφέρουν τα ψώνια από το supermarket.Το χρήμα δεν είναι το παν :-)
Τους ζηλεύω πραγματικά αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν φταίει μόνο η τεμπελιά μας αλλά και η μορφολογία του εδάφους στην Αθήνα. Εγώ που μένω Κυψέλη, κάτω απ' το Αττικό Άλσος μια φορά επιχείρησα να ανέβω με ποδήλατο απ' το κέντρο και κόντεψα να πάθω συγκοπή (σημειωτέον δεν καπνίζω).
Έχεις δίκιο . Και εγω στου Ζωγράφου αγκωμαχούσα για μια βόλτα - σε κάτι πολέμικές ανηφόρες περπατούσα , αλλά στην Ολλανδία κάθε μέρα ποδήλατο κάνω . Αμα είναι επιπεδο , πας πας και δεν σταματάς ... ( σημειωτέον καπνίζω )
Σωστό και αυτό. Βοηθάει η μορφολιγία του εδάφους, αλλά σε πόλεις της Νορβηγίας με ανάγλυφο σαν της αττικής, ή ακόμα πιο έντονο, η χρήση του ποδηλάτου είναι πολυ πιο εκτεταμένη. (Η ανηφόρα συνηθίζεται με λίγη εξάσκηση ;) )