ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Πόσο διαφέρει η πρωινή κίνηση της Κοπεγχάγης με αυτή της Αθήνας

Πόσο διαφέρει η πρωινή κίνηση της Κοπεγχάγης με αυτή της Αθήνας Facebook Twitter
14

Η πολυσύχναστη διασταύρωση που θα δείτε στο βίντεο, βρίσκεται στην περιοχή της Nørrebro στο κέντρο της Κοπεγχάγης και είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα του τι συμβαίνει στην πόλη.

 

Σκοπός του Timelapse, είναι να δείξουν οι δημιουργοί του τον κυκλοφοριακό πολιτισμό της πόλης.

 

Η Κοπεγχάγη έχει μια μακρά ιστορία ποδηλατικού πολιτισμού. Η Copenhagenize Design, μια συμβουλευτική εταιρεία σε θέματα αστικού σχεδιασμού, συνηγορεί σε πιο φιλικές προς το ποδήλατο πόλεις. Δημιούργησε λοιπόν τον Δείκτη Copenhagenize ώστε να καταγράψει και να κατατάξει τις καλύτερες πόλεις στον κόσμο για να μετακινείσαι με ποδήλατο.

 

Για το 2015 πρώτη έρχεται η Κοπεγχάγη, ακολουθούμενη από το Άμστερνταμ και την Ουτρέχτη.

Στην πόλη υπάρχουν 400 χλμ ποδηλατοδρόμων και περίπου 40.000 ποδηλάτες τα διασχίζουν καθημερινά. Σχεδόν το 40% του πληθυσμού στην πρωτεύουσα της Δανίας μετακινείται με ποδήλατο.

 

14

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί τόσα μη διαβητικά άτομα φορούν μετρητές γλυκόζης;

Radio Lifo / Γιατί τόσα άτομα χωρίς διαβήτη φορούν μετρητές γλυκόζης αίματος;

Γιατί γίνεται τόσος ντόρος τελευταία με τις αιχμές γλυκόζης στο αίμα και γιατί όλο και περισσότερα άτομα που δεν έχουν διαβήτη φορούν cgm; Πρόκειται για ακόμα ένα διατροφικό trend; H Μερόπη Κοκκίνη συζητά με την κλινική διαιτολόγο-διατροφολόγο Μελίνα Καριπίδου.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Πώς θα καταφέρετε να φωτογραφίσετε το κατοικίδιό σας σαν επαγγελματίας

Living / Πώς θα καταφέρετε να φωτογραφίσετε το κατοικίδιό σας σαν επαγγελματίας

Οι λειτουργίες του κινητού που θα σας βοηθήσουν, ο κατάλληλος φωτισμός, τα σωστά αξεσουάρ: 8 συμβουλές προκειμένου να καταφέρετε να απαθανατίσετε τις πιο ωραίες στιγμές του κατοικιδίου σας.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Βιοδυναμική καλλιέργεια: Οι νέοι αγρότες παρακολουθούν το φεγγάρι και τους πλανήτες και απλώνουν κοπριά μέσα σε θαμμένα κέρατα αγελάδας

Radio Lifo / Βιοδυναμική καλλιέργεια: Οι νέοι αγρότες παρακολουθούν το φεγγάρι και τους πλανήτες

Ένας «ακραίος» βιολογικός τρόπος καλλιέργειας που ακολουθούν λίγοι στη χώρα μας. Αν και δεν υπάρχουν επιστημονικά στοιχεία που να υποστηρίζουν τις βιοδυναμικές πρακτικές, ωστόσο όσοι τις ακολουθούν ισχυρίζονται ότι καταφέρνουν να παραγάγουν προϊόντα υψηλής ποιότητας και θρεπτικής αξίας. Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με τους βιοδυναμικούς καλλιέργητές Κώστα Βαρώτσο και Θοδωρή Κοντογιάννη.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Η Δέσποινα Ισοπούλου μαθαίνει στους Αθηναίους τι πάει να πει floral design

Living / Η Δέσποινα Ισοπούλου μαθαίνει στους Αθηναίους τι πάει να πει floral design

Τρία χρόνια πριν, την άνοιξη του 2021, αποφάσισε να κάνει στροφή στην καριέρα της: άρχισε να ψάχνει τα διαθέσιμα θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα γύρω από τα λουλούδια και έφτιαξε το δικό της Eiko Flowers. Έτσι γεμίζει την πόλη με συνθέσεις και μπουκέτα που μοιάζουν να αναπνέουν.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ

σχόλια

6 σχόλια
Πέστε να με φάτε, αλλά ρε παιδιά τι πολιτισμός και κουραφέξαλα;; Τους ξύπνιους ποδηλάτες, που πάνε από το πεζοδρόμιο και όχι την ειδική λωρίδα, και μόλις φτάνουν στο φανάρι μπαίνουν μπροστά-μπροστά μόνο εγώ τους είδα;Να μην τους αδικώ, οι περισσότεροι στέκονται κύριοι, ακριβώς πίσω από τη γραμμή των πεζών, αλλά είναι και μερικοί για πολλές μούτζες! (όπως ακριβώς και στη Ελλάδα)
Δεν έχω επισκεφτεί ποτέ τη Δανία για να ξέρω από πρώτο χέρι πάντως αν είναι όπως στο βίντεο τότε εγώ θα έπαιρνα αυτοκίνητο το πρωί να πάω στη δουλειά από το να περιμένω 2 φορές στο ίδιο φανάρι πάνω σε ποδήλατο στους 5 βαθμούς κελσίου !!! (Τώρα οδηγώ μηχανή για τον ίδιο λόγο..την κίνηση !)
Ακριβώς. Σε κανενα κέντρο ευρωπαικής πόλης δεν μπορείς να παρκαρεις ανενόχλητος, εκτός φυσικά απ την Ελλαδα. Πάντως είναι αξιοθαύμαστοι που κυκλοφορούν με ποδήλατα με ΤΟΣΟ απίστευτο κρύο!
Οι Δανοί έχουν αρκετά χρήματα για να πάρουν αμάξι, αν θέλουν, ακόμα και με την μεγάλη φορολογία. πχ, στην επαρχία της Δανίας, οι νέοι με το που κλείνουν τα 18, αγοράζουν αμάξι.Ακόμα, στη Στοκχόλμη και στο Άμστερνταμ που δεν έχουν τους φόρους της Δανίας, πάλι με ποδήλατα κινούνται. Στη Κοπεγχάγη, τα μισά σπίτια δεν έχουν αμάξι, γιατί δεν το χρειάζονται.Έχουν και αυτά τα καταπληκτικά τρίκυκλα (christianiabikes.dk) που μπορούν να πάνε τα παιδιά τους στο σχολείο ή να μεταφέρουν τα ψώνια από το supermarket.Το χρήμα δεν είναι το παν :-)
Τους ζηλεύω πραγματικά αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν φταίει μόνο η τεμπελιά μας αλλά και η μορφολογία του εδάφους στην Αθήνα. Εγώ που μένω Κυψέλη, κάτω απ' το Αττικό Άλσος μια φορά επιχείρησα να ανέβω με ποδήλατο απ' το κέντρο και κόντεψα να πάθω συγκοπή (σημειωτέον δεν καπνίζω).
Έχεις δίκιο . Και εγω στου Ζωγράφου αγκωμαχούσα για μια βόλτα - σε κάτι πολέμικές ανηφόρες περπατούσα , αλλά στην Ολλανδία κάθε μέρα ποδήλατο κάνω . Αμα είναι επιπεδο , πας πας και δεν σταματάς ... ( σημειωτέον καπνίζω )
Σωστό και αυτό. Βοηθάει η μορφολιγία του εδάφους, αλλά σε πόλεις της Νορβηγίας με ανάγλυφο σαν της αττικής, ή ακόμα πιο έντονο, η χρήση του ποδηλάτου είναι πολυ πιο εκτεταμένη. (Η ανηφόρα συνηθίζεται με λίγη εξάσκηση ;) )