ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

Μετανοείτε, έρχεται το Dislike Button, αλλά...

Μετανοείτε, έρχεται το Dislike Button, αλλά... Facebook Twitter
4

Στο χθεσινό, δημόσιο session ερωταπαντήσεων, που διοργανώνει -σε τακτά χρονικά διαστήματα, πλέον- το Facebook, ο ιδρυτής του ανακοίνωσε περιχαρής ότι το μέσο κοινωνικής δικτύωσης εργάζεται επισήμως για τη δημιουργία της επιλογής Dislike.

Μια επιλογή που αρνείτο πεισματικά επί χρόνια, αφού θεωρούσε ότι με την προσθήκη του θα μετέτρεπε το 'μαγαζί' του σε Reddit και θα μετέτρεπε το 1,5 δισεκατομμύριο χρήστες σε επιθετικά ζόμπι.

Αν και ο Ζούκερμπεργκ, δεν εξήγησε πλήρως το μηχανισμό του "Dislike" το σίγουρο είναι ότι δεν πρόκειται να σου δώσει στο πιάτο ένα εργαλείο για να εκφράσεις το μίσος, την αηδία ή τη δυσαρέσκειά σου, σε κάποιον από τα χιλιάδες brands - πελάτες του, που πληρώνουν τις μισθάρες των στελεχών του ή στον συνάνθρωπό σου. Αυτό το έχει αποκλείσει.

Για την ακρίβεια, ο πιο πλούσιος τριαντάρης του κόσμου δήλωσε:

"Νομίζω ότι οι χρήστες το ζητούσαν χρόνια. Σήμερα είναι μια ξεχωριστή ημέρα αφού είμαι σε θέση να σας ανακοινώσω πως εργαζόμαστε για να σας παράσχουμε το Dislike button" και, πρόσθεσε, "Αυτό που θέλουν πραγματικά οι χρήστες είναι η ικανότητα να εκφράσουν συμπάθεια προς κάτι", καταλήγοντας, με τα λόγια "Δεν είναι κάθε στιγμή είναι μια καλή στιγμή."

Εάν σκέφτηκες "ωραία, τώρα θα μπορώ να κάνω dislike στις φωτογραφίες των παιδιών των κολλητών μου, σε κουραστικά #foodporn, φλώρικα ενσταντανέ διακοπών και στα brands που μου τη σπάνε, έχοντας 'εναλλακτικές μορφές έκφρασης, πέρα από το... πανάγαθο "Like", θα σου πρότεινα να μη βιαστείς να χαρείς (ή να κλάψεις, αν είσαι brand manager).

Μετανοείτε, έρχεται το Dislike Button, αλλά... Facebook Twitter
To αυθεντικό "dislike" button.

 

Θα ήταν αφελές να νομίζει κανείς ότι η προσθήκη του dislike button -με όποια μορφή τελικά πάρει- θα πυροδοτήσει ένα "Dislike Apocalypse" και θα δώσει άλλο ένα λόγο για να κόψεις την καλημέρα σε σόγια, κολλητούς και πρώην.

Το επίκεντρο της εμπειρίας του να σερφάρεις στο Facebook, είναι το News Feed. Κάθε χρήστης βλέπει ένα μοναδικό newsfeed, το οποίο συντάσσεται από τον αλγόριθμο του Facebook, ανάλογα με τα like που έχει κάνει, τα link που έχει πατήσει, τα βίντεο που έχει δει και το χρόνο που έχει ξοδέψει σε ένα post. Όμως στη διαδικασία της σύνταξης του news feed σου, αφού ακόμα δεν μπορεί να διαβάσει το μυαλό σου, ο αλγόριθμος μαντεύει τι μπορεί να σου αρέσει - ή να προσελκύει το ενδιαφέρον σου.

Με δεδομένο ότι η τραγική φωτογραφία του μικρού Αϊλάν, το προσφυγικό, ή μια φυσική καταστροφή και πολλά ακόμα παραδείγματα, δεν είναι εννοιολογικά συμβατά με το "LIKE" .

Έτσι, το "dislike" ή όπως αλλιώς τελικά ονομαστεί, η επιλογή, θα παράσχει στο χρήστη ένα ακόμα μέσο για να εκφράσει το ενδιαφέρον του για κάτι, χωρίς να τον φέρνει στη δύσκολη θέση να πατήσει το Like για κάτι που δεν του αρέσει μεν, αλλά τον ενδιαφέρει, δε.


«Εάν ανεβάσετε ένα στενάχωρο ποστ, ίσως οι άλλοι να μην νιώθουν άνετα να πατήσουν το 'Like', αλλά να θέλουν να εκφράσουν την συμπαράστασή τους και να δείξουν ότι σας νιώθουν» - Μαρκ Ζούκερμπεργκ, Τρίτη, 15 Σεπτεμβρίου.

Αν και ο Ζούκερμπεργκ, δεν εξήγησε πλήρως το μηχανισμό του "Dislike" το σίγυρο είναι ότι δεν πρόκειται να σου δώσει στο πιάτο ένα εργαλείο για να εκφράσεις το μίσος, την αηδία ή τη δυσαρέσκειά σου, σε κάποιον από τα χιλιάδες brands - πελάτες του, που πληρώνουν τις μισθάρες των στελεχών του ή στον συνάνθρωπό σου. Αυτό το έχει αποκλείσει. 

 

Με δεδομένα τα παραπάνω, αυτό που του είναι χρήσιμο, στο παρόν πλαίσιο λειτουργίας του Facebook, είναι να βαφτίσει "Dislike", με μια marketing πιρουέτα, ένα ακόμα εργαλείο στη φαρέτρα του για να σου σερβίρει ακόμα πιο στοχευμένο περιεχόμενο και διαφημίσεις. Ακόμα και για τα πράγματα (posts φίλων ή ειδήσεις ή προωθητικά μηνύματα) που δεν σου αρέσουν και δεν θα πάταγες το Like, αλλά που σε ενδιαφέρουν. Το συνάλλαγμά του είναι η προσοχή σου, είτε με αρνητικό είτε με θετικό πρόσημο.

Ιδού τι ακριβώς ανέφερε ο ίδιος ο Zuckerberg επί του θέματος:

Τech & Science
4

ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έλλειψη σεξουαλικών επαφών μπορεί να έχει θανάσιμες συνέπειες, σύμφωνα με νέα μελέτη

Τech & Science / Η έλλειψη σεξουαλικών επαφών μπορεί να έχει θανάσιμες συνέπειες, σύμφωνα με νέα μελέτη

Η μελέτη πάνω σε 14.500 ενήλικες έδειξε ότι οι γυναίκες με σπάνια σεξουαλική δραστηριότητα έχουν σημαντικά μεγαλύτερη πιθανότητα θανάτου μέσα στην επόμενη δεκαετία σε σύγκριση με εκείνες που είχαν συχνότερες επαφές
LIFO NEWSROOM
Η ξαφνική διακοπή άσκησης αυξάνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου, δείχνει μελέτη

Τech & Science / Η ξαφνική διακοπή άσκησης αυξάνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου, δείχνει μελέτη

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι απροσδόκητα γεγονότα, όπως τραυματισμοί ή πανδημικά lockdown, μπορούν να οδηγήσουν σε ξαφνική διακοπή της άσκησης, αυξάνοντας τον κίνδυνο καρδιαγγειακής δυσλειτουργίας
LIFO NEWSROOM
Νέα χάπι απώλειας βάρους: Κλινική δοκιμή δείχνει μείωση έως 12% του σωματικού βάρους

Τech & Science / Νέο χάπι απώλειας βάρους: Κλινική δοκιμή δείχνει μείωση έως 12% του σωματικού βάρους

Η Eli Lilly ανακοίνωσε ότι το νέο χάπι απώλειας βάρους orforglipron βοήθησε τους συμμετέχοντες να χάσουν κατά μέσο όρο 12% του σωματικού τους βάρους σε 72 εβδομάδες, με παράλληλα οφέλη στην υγεία.
LIFO NEWSROOM
Ψύχωση με την τεχνητή νοημοσύνη: Πώς το ChatGPT οδηγεί χρήστες σε παράξενες ψευδαισθήσεις και θεωρίες συνωμοσίας

Τech & Science / Ψύχωση με την τεχνητή νοημοσύνη: Πώς το ChatGPT οδηγεί χρήστες σε παράξενες ψευδαισθήσεις και θεωρίες συνωμοσίας

Η αύξηση φαινομένων «ψύχωσης με την τεχνητή νοημοσύνη» όπου το ChatGPT ενθαρρύνει ψευδαισθήσεις και ψευδείς θεωρίες σε χρήστες, με ειδικούς να προειδοποιούν για τους κινδύνους της υπερβολικής εμπιστοσύνης σε τεχνητή νοημοσύνη
LIFO NEWSROOM
Διαρροή ιδιωτικών συνομιλιών του ChatGPT στο Google

Τech & Science / Διαρροή ιδιωτικών συνομιλιών του ChatGPT στο Google

Πολλοί χρήστες συνειδητοποίησαν έκπληκτοι ότι περιεχόμενο που θεωρούσαν ιδιωτικό - όπως αιτήσεις εργασίας, επιχειρηματικά σχέδια, κομμάτια κώδικα ή ακόμα και ευαίσθητα προσωπικά δεδομέν - ήταν ξαφνικά δημόσια προσβάσιμο με ένα απλό κλικ
LIFO NEWSROOM
Σουηδία: Ο πρωθυπουργός παραδέχτηκε πως συμβουλεύεται το ChatGPT για «μια δεύτερη γνώμη» στις πολιτικές του αποφάσεις

Τech & Science / Σουηδία: Ο πρωθυπουργός παραδέχτηκε πως συμβουλεύεται το ChatGPT για «μια δεύτερη γνώμη» στις πολιτικές του αποφάσεις

«Όσο περισσότερο βασίζεται στη τεχνητή νοημοσύνη για απλά ζητήματα, τόσο μεγαλύτερος ο κίνδυνος να υπερεμπιστευτεί το σύστημα. Πρέπει να απαιτήσουμε αξιοπιστία. Δεν ψηφίσαμε το ChatGPT»
LIFO NEWSROOM

σχόλια

3 σχόλια
Πολύ το αναλύετε το πράμα - λεφτά πάει να βγάλει ο άνθρωπος και επιστρατεύσαμε τον Φρόϋντ ! Σιγά μήν προβληματίστηκε η Φέϊσμπουκ Α.Ε. με τον Αϊλάν ! Ή με τις νοικοκυρές και τους αργόσχολους κάγκουρες. Τρέχει να προλάβει τον ανταγωνισμό και ο δισταγμός του τόσον καιρό ήταν μόνο για τη ζημιά που θα μπορούσε να πάθει το "like" και τις επακόλουθες επιπτώσεις (εμπορικές) στα προϊόντα που το χρησιμοποιούν στην διαφήμιση. Όμως, όπως το like ήταν το εργαλείο για να προστεθεί (τεχνητά ή όχι) αξία σε ένα προϊόν, το dislike θα γίνει πιά το εργαλείο για την απαξίωση και συκοφάντηση του ανταγωνισμού και έτσι η αγορά μπορεί να είναι ευχαριστημένη. Αυτό μέχρι να έρθει και το "i want !" που θα επιρρεάσει δυναμικά στις πωλήσεις (φανταστείτε τί θα γίνει με τις βίζιτες που ήδη είναι το 1/3 του Facebook)
Δεν διαφωνώ, στα όσα λες. "Πολλά τα λεφτά, Μαρκ", για να δυσαρεστήσεις τόσους πελάτες και 1,5 δισ. χρήστες. Τι θέλει ο κόσμος, Dislike; θα το έχει αλλά με δικούς του όρους.