Ο Όμηρος Πουλάκης δίνει αγώνα για να μην πάψει να ελπίζει

 Ο Όμηρος Πουλάκης δίνει αγώνα για να μην πάψει να ελπίζει Facebook Twitter
«Έδινα αγώνα για να μην πάψω να ελπίζω, για να μην απογοητευτώ, το 2004, το 2007, το 2008, το 2011, το 2012, το 2013. Κάθε μέρα δίνεται αυτός ο αγώνας. Και εξακολουθεί να δίνεται. Δεν βλέπω κανέναν λόγο για να σταματήσει.»
1

Ο Όμηρος Πουλάκης, φαίνεται να είναι από τους ηθοποιούς που αρέσκεται να επιλέγει ο Πάνος Κοκκινόπουλος για τα επεισόδια της 10ης εντολής. Τον είδαμε να ενσαρκώνει  τον ρόλο του περιβόητου κακοποιού Πάσσαρη με αέρα έμπειρου κινηματογραφικού ηθοποιού στο πρώτο επεισόδιο της σειράς. Στην καθημερινότητά του μοιράζεται ανάμεσα σε δυο θεατρικές παραστάσεις, θέλει να επιλέγει με απόλυτη προσοχή τις δουλειές του, φοβάται την υπερέκθεση στα μέσα, γελάει πολλές φορές με τη βραχνάδα της φωνής του και ενθουσιάζεται με την ραδιοφωνική εκπομπή που ανέλαβε πρόσφατα. 

Στη Μεγάλη Χίμαιρα  του Καραγάτση, σε σκηνοθεσία, Δημήτρη Τάρλοου, ενσαρκώνετε το Μηνά. Έναν ήρωα με ακατάληπτο γυναικείο ψυχισμό. Μιλήστε μας για τον ρόλο σας.

«Πρόκειται για τον Μηνά Ρεϊζη, έναν νέο που σπουδάζει νομικά, ο οποίος διασυνδέεται με την γυναίκα του αδερφού του εντονότερα από όσο θα μπορούσε να φανταστεί κάποιος.Και έπειτα, ένα πλήθος χαρακτηρισμών και φράσεων με τις οποίες τον ντύνει ο συγγραφέας και ο διασκευαστής. Θα αναφέρω μια: Une  femme manqué.»

«Τρέφω μεγάλη εκτίμηση για τους δημιουργούς του ελληνικού κινηματογράφου, οι οποίοι μέσα σε αντίξοες συνθήκες, διαμορφώνουν τα έργα τους. Ο αγώνας που δίνουν επιφέρει αποτελέσματα και αποδεικνύει ότι ακόμα και στο τσιμέντο, αν νοιαστείς και ποτίσεις, θα ανθίσει καρπός. Και για να είναι αντίξοες οι συνθήκες προφανώς λείπουν αρκετά πράγματα, όχι μονάχα ένα.»

Το θέμα της ετερότητας  είναι στο επίκεντρο του έργου. Πιστεύετε ότι οι άνθρωποι θα κατακτήσουν ποτέ την ικανότητα αποδοχής της ετερότητας του άλλου;

«Έχω μια σκέψη που λέει πως η διαδικασία συσχετισμού με την ετερότητα του άλλου είναι μια συνεχής διαδικασία, ένα ταξίδι χωρίς τερματικούς σταθμούς. Που σημαίνει ότι η αποδοχή της ετερότητας δεν είναι μια κατάληξη αλλά περισσότερο μια εξακολουθητική προϋπόθεση. Επομένως είναι οπωσδήποτε και εφικτή.»

Τα Δευτερότριτα, σας συναντάμε στο Loot, μαύρη κωμωδία. Είναι πρώτη φορά που ενσαρκώνετε κωμικό ρόλο;

«Έχω συμμετάσχει επίσης στην παράσταση «Τι είδε ο μπάτλερ», του ίδιου συγγραφέα  σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου το 2010, στο θέατρο Αλίκη. Όμως εκτιμώ πως τα θεατρικά κείμενα δεν κατηγοριοποιούνται επαρκώς μέσα στο αδρό σχήμα κωμωδία – δράμα. Αν και στην περίπτωση του Loot, μπορώ να μιλήσω για «κωμωδία άνευ όρων και ορίων».

 Ο Όμηρος Πουλάκης δίνει αγώνα για να μην πάψει να ελπίζει Facebook Twitter
Την συνεργασία μου με τον Πάνο Κοκκινόπουλο την διακρίνει η εμπιστοσύνη και ο απενοχοποιημένος δημιουργικός διάλογος...

Το να μοιράζεσαι ανάμεσα σε δυο παραστάσεις είναι δημιουργία, πρόκληση ή βιοπορισμός για σας;

«Είναι μια δημιουργική πρόκληση από την οποία βιοπορίζομαι.»

Η αντικατάσταση που κληθήκατε να κάνετε στο «Ξύπνημα της νιότης», λόγω ενός τραγικού συμβάντος, αποτέλεσε για σας κομβικό σημείο τόσο για την προσωπική ζωή  όσο  και  για την επαγγελματική σας πορεία;

«Η παράσταση που αναφέρετε είναι όντως κομβική και καθοριστική στην μέχρι τώρα ζωή μου. Επηρέασε πολλές πλευρές. Συνέδεσε και απομάκρυνε ανθρώπους. Λειτούργησε σαν άρρητος ηθικός σύνδεσμος. Διαμόρφωσε έντονες ψυχικές δυναμικές εντός και εκτός σκηνής. Δοκίμασε όσους συμμετείχαν σε εκείνην. Ονόματα, πρόσωπα, μαυροπίνακες και κιμωλίες. Μέσα στον Δεκέμβρη του 2008.»

Πρώτη κινηματογραφική συμμετοχή στο Hardcore σε ηλικία 19 ετών. Ακολούθησαν Tungsten, Ώρες κοινής ησυχίας,  Το γάλα, Το μικρό ψάρι. Είστε αυτό που λέμε κινηματογραφικός ηθοποιός;

«Δεν έχω καμία πρόθεση να κατατάξω τον εαυτό μου με παρόμοιο τρόπο. Ειδικά όταν διατηρώ την πεποίθηση πως ηθοποιός γίνεσαι μετά τα 40. Μέσα από την τριβή, την εμπειρία, την προσπάθεια, την μελέτη.»

Ο σύγχρονος ελληνικός κινηματογράφος έχει δείξει τα τελευταία χρόνια δυο διαφορετικές πορείες. Ταινίες με διεθνείς διακρίσεις και ταινίες υπερπαραγωγές που θυμίζουν τηλεοπτικά σήριαλ. Τι λείπει από τον ελληνικό κινηματογράφο;

«Τρέφω μεγάλη εκτίμηση για τους δημιουργούς του ελληνικού κινηματογράφου, οι οποίοι μέσα σε αντίξοες συνθήκες, διαμορφώνουν τα έργα τους. Ο αγώνας που δίνουν επιφέρει αποτελέσματα και αποδεικνύει ότι ακόμα και στο τσιμέντο, αν νοιαστείς και ποτίσεις, θα ανθίσει καρπός. Και για να είναι αντίξοες οι συνθήκες προφανώς λείπουν αρκετά πράγματα, όχι μονάχα ένα.»

 

 Ο Όμηρος Πουλάκης δίνει αγώνα για να μην πάψει να ελπίζει Facebook Twitter

 

Στα 32 σας χρόνια έχετε ήδη μια αξιοπρόσεχτη καριέρα. Είναι απόρροια επιλεκτικών επιλογών, τύχης, γνώσεων;

«Φαντάζομαι πως ο,τιδήποτε πράττουμε, είναι καρπός και επιλογών και τύχης και γνώσεων. Θα προσέθετα, συναισθημάτων, σκέψεων, αποφάσεων, εμπειριών. Δεν βρίσκω σκόπιμο να απομονώσω κάποιο από όλα αυτά. Συλλειτουργούν και συνδιαμορφώνουν.»

 

Στη τηλεόραση σας είδαμε σε σειρές του Π. Κοκκινόπουλου και τελευταία στο πρώτο επεισόδιο της 10ης εντολής. Θεωρείστε αγαπημένο παιδί του σκηνοθέτη. Εσείς το εισπράττετε αυτό;

«Την συνεργασία μου με τον Πάνο Κοκκινόπουλο την διακρίνει η εμπιστοσύνη και ο απενοχοποιημένος δημιουργικός διάλογος. Και τα δύο επεισόδια στα οποία συναντηθήκαμε τα βίωσα με χαρά. Αντιλαμβάνομαι ότι σε σημαντικό βαθμό, αυτό είναι αμοιβαίο.»

 

Μεγαλώσατε σε μια οικογένεια με σαφή πολιτική ιδεολογία. Αυτό σας περιόρισε στο δικό σας πολιτικό προσδιορισμό;

«Κάθε άλλο. Διεύρυνε τους ορίζοντες γύρω από αυτά τα ζητήματα. Η ιδεολογία και ο πολιτικός διάλογος δεν είναι ταυτόσημα με τον δογματισμό και την περιστολή της σκέψης. Αν έπρεπε να ευχαριστήσω για ένα μόνο πράγμα την οικογένεια μου τότε θα διάλεγα να την ευχαριστήσω που μου δίδαξε να εκτιμώ την κριτική σκέψη και να αρνούμαι την περιχαράκωση σε μονοδιάστατα περιγράμματα και καθησυχαστικές γενικεύσεις.»

 

Η πολιτική και υποκριτική που φαίνεται να συναντιούνται;

«Έχουν συσχετισμούς. Η πρώτη πράξη του θεάτρου, έγινε από τον Θέσπη και ήταν οπωσδήποτε και μια πολιτική χειρονομία. Σε ολόκληρη την ιστορία του θεάτρου, μπορεί κανείς να ψηλαφίσει τις επιρροές της πολιτικής πραγματικότητας μιας εποχής στο θέατρο που δημιουργούσαν οι άνθρωποι. Και μόνο αυτό, χωρίς να είναι κατ ‘ ανάγκη το μόνο, είναι αρκετό.»

 

 Ο Όμηρος Πουλάκης δίνει αγώνα για να μην πάψει να ελπίζει Facebook Twitter
Ο Όμηρος Πουλάκης ως Πάσσαρης στην 10η Εντολή.

 

Τι άποψη έχετε για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;

«Έχω λογαριασμό σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης περίπου τρία χρόνια. Ανέκαθεν τα θεωρούσα εργαλεία και θέλησα να τα προσεγγίσω σταδιακά, χωρίς βιασύνη. Νιώθω πως στέκομαι νηπιακά απέναντι τους. Ένα εργαλείο έχει δύο όψεις, εξαρτάται δηλαδή από την χρήση του. Ούτε μαγεύομαι από αυτά, ούτε τα αρνούμαι.»

 

Υπάρχουν νέα παιδιά που έπαψαν να ελπίζουν, να  αναμένουν την αλλαγή και μετά τις πρόσφατες πολιτικές εξελίξεις στη χώρα μας. Εσείς ανήκετε σ’ αυτούς;

«Έδινα αγώνα για να μην πάψω να ελπίζω, για να μην απογοητευτώ, το 2004, το 2007, το 2008, το 2011, το 2012, το 2013. Κάθε μέρα δίνεται αυτός ο αγώνας. Και εξακολουθεί να δίνεται. Δεν βλέπω κανέναν λόγο για να σταματήσει.»

 

 

«Εικόνες από το μέλλον»,  με τον Όμηρο Πουλάκη και τον Θωμά Τσαλαπάτη, Κυριακή 00:00-02:00. Στο Κόκκινο 105,5 FM

 

 

 

1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια