Ο Όμηρος Πουλάκης δίνει αγώνα για να μην πάψει να ελπίζει

 Ο Όμηρος Πουλάκης δίνει αγώνα για να μην πάψει να ελπίζει Facebook Twitter
«Έδινα αγώνα για να μην πάψω να ελπίζω, για να μην απογοητευτώ, το 2004, το 2007, το 2008, το 2011, το 2012, το 2013. Κάθε μέρα δίνεται αυτός ο αγώνας. Και εξακολουθεί να δίνεται. Δεν βλέπω κανέναν λόγο για να σταματήσει.»
1

Ο Όμηρος Πουλάκης, φαίνεται να είναι από τους ηθοποιούς που αρέσκεται να επιλέγει ο Πάνος Κοκκινόπουλος για τα επεισόδια της 10ης εντολής. Τον είδαμε να ενσαρκώνει  τον ρόλο του περιβόητου κακοποιού Πάσσαρη με αέρα έμπειρου κινηματογραφικού ηθοποιού στο πρώτο επεισόδιο της σειράς. Στην καθημερινότητά του μοιράζεται ανάμεσα σε δυο θεατρικές παραστάσεις, θέλει να επιλέγει με απόλυτη προσοχή τις δουλειές του, φοβάται την υπερέκθεση στα μέσα, γελάει πολλές φορές με τη βραχνάδα της φωνής του και ενθουσιάζεται με την ραδιοφωνική εκπομπή που ανέλαβε πρόσφατα. 

Στη Μεγάλη Χίμαιρα  του Καραγάτση, σε σκηνοθεσία, Δημήτρη Τάρλοου, ενσαρκώνετε το Μηνά. Έναν ήρωα με ακατάληπτο γυναικείο ψυχισμό. Μιλήστε μας για τον ρόλο σας.

«Πρόκειται για τον Μηνά Ρεϊζη, έναν νέο που σπουδάζει νομικά, ο οποίος διασυνδέεται με την γυναίκα του αδερφού του εντονότερα από όσο θα μπορούσε να φανταστεί κάποιος.Και έπειτα, ένα πλήθος χαρακτηρισμών και φράσεων με τις οποίες τον ντύνει ο συγγραφέας και ο διασκευαστής. Θα αναφέρω μια: Une  femme manqué.»

«Τρέφω μεγάλη εκτίμηση για τους δημιουργούς του ελληνικού κινηματογράφου, οι οποίοι μέσα σε αντίξοες συνθήκες, διαμορφώνουν τα έργα τους. Ο αγώνας που δίνουν επιφέρει αποτελέσματα και αποδεικνύει ότι ακόμα και στο τσιμέντο, αν νοιαστείς και ποτίσεις, θα ανθίσει καρπός. Και για να είναι αντίξοες οι συνθήκες προφανώς λείπουν αρκετά πράγματα, όχι μονάχα ένα.»

Το θέμα της ετερότητας  είναι στο επίκεντρο του έργου. Πιστεύετε ότι οι άνθρωποι θα κατακτήσουν ποτέ την ικανότητα αποδοχής της ετερότητας του άλλου;

«Έχω μια σκέψη που λέει πως η διαδικασία συσχετισμού με την ετερότητα του άλλου είναι μια συνεχής διαδικασία, ένα ταξίδι χωρίς τερματικούς σταθμούς. Που σημαίνει ότι η αποδοχή της ετερότητας δεν είναι μια κατάληξη αλλά περισσότερο μια εξακολουθητική προϋπόθεση. Επομένως είναι οπωσδήποτε και εφικτή.»

Τα Δευτερότριτα, σας συναντάμε στο Loot, μαύρη κωμωδία. Είναι πρώτη φορά που ενσαρκώνετε κωμικό ρόλο;

«Έχω συμμετάσχει επίσης στην παράσταση «Τι είδε ο μπάτλερ», του ίδιου συγγραφέα  σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου το 2010, στο θέατρο Αλίκη. Όμως εκτιμώ πως τα θεατρικά κείμενα δεν κατηγοριοποιούνται επαρκώς μέσα στο αδρό σχήμα κωμωδία – δράμα. Αν και στην περίπτωση του Loot, μπορώ να μιλήσω για «κωμωδία άνευ όρων και ορίων».

 Ο Όμηρος Πουλάκης δίνει αγώνα για να μην πάψει να ελπίζει Facebook Twitter
Την συνεργασία μου με τον Πάνο Κοκκινόπουλο την διακρίνει η εμπιστοσύνη και ο απενοχοποιημένος δημιουργικός διάλογος...

Το να μοιράζεσαι ανάμεσα σε δυο παραστάσεις είναι δημιουργία, πρόκληση ή βιοπορισμός για σας;

«Είναι μια δημιουργική πρόκληση από την οποία βιοπορίζομαι.»

Η αντικατάσταση που κληθήκατε να κάνετε στο «Ξύπνημα της νιότης», λόγω ενός τραγικού συμβάντος, αποτέλεσε για σας κομβικό σημείο τόσο για την προσωπική ζωή  όσο  και  για την επαγγελματική σας πορεία;

«Η παράσταση που αναφέρετε είναι όντως κομβική και καθοριστική στην μέχρι τώρα ζωή μου. Επηρέασε πολλές πλευρές. Συνέδεσε και απομάκρυνε ανθρώπους. Λειτούργησε σαν άρρητος ηθικός σύνδεσμος. Διαμόρφωσε έντονες ψυχικές δυναμικές εντός και εκτός σκηνής. Δοκίμασε όσους συμμετείχαν σε εκείνην. Ονόματα, πρόσωπα, μαυροπίνακες και κιμωλίες. Μέσα στον Δεκέμβρη του 2008.»

Πρώτη κινηματογραφική συμμετοχή στο Hardcore σε ηλικία 19 ετών. Ακολούθησαν Tungsten, Ώρες κοινής ησυχίας,  Το γάλα, Το μικρό ψάρι. Είστε αυτό που λέμε κινηματογραφικός ηθοποιός;

«Δεν έχω καμία πρόθεση να κατατάξω τον εαυτό μου με παρόμοιο τρόπο. Ειδικά όταν διατηρώ την πεποίθηση πως ηθοποιός γίνεσαι μετά τα 40. Μέσα από την τριβή, την εμπειρία, την προσπάθεια, την μελέτη.»

Ο σύγχρονος ελληνικός κινηματογράφος έχει δείξει τα τελευταία χρόνια δυο διαφορετικές πορείες. Ταινίες με διεθνείς διακρίσεις και ταινίες υπερπαραγωγές που θυμίζουν τηλεοπτικά σήριαλ. Τι λείπει από τον ελληνικό κινηματογράφο;

«Τρέφω μεγάλη εκτίμηση για τους δημιουργούς του ελληνικού κινηματογράφου, οι οποίοι μέσα σε αντίξοες συνθήκες, διαμορφώνουν τα έργα τους. Ο αγώνας που δίνουν επιφέρει αποτελέσματα και αποδεικνύει ότι ακόμα και στο τσιμέντο, αν νοιαστείς και ποτίσεις, θα ανθίσει καρπός. Και για να είναι αντίξοες οι συνθήκες προφανώς λείπουν αρκετά πράγματα, όχι μονάχα ένα.»

 

 Ο Όμηρος Πουλάκης δίνει αγώνα για να μην πάψει να ελπίζει Facebook Twitter

 

Στα 32 σας χρόνια έχετε ήδη μια αξιοπρόσεχτη καριέρα. Είναι απόρροια επιλεκτικών επιλογών, τύχης, γνώσεων;

«Φαντάζομαι πως ο,τιδήποτε πράττουμε, είναι καρπός και επιλογών και τύχης και γνώσεων. Θα προσέθετα, συναισθημάτων, σκέψεων, αποφάσεων, εμπειριών. Δεν βρίσκω σκόπιμο να απομονώσω κάποιο από όλα αυτά. Συλλειτουργούν και συνδιαμορφώνουν.»

 

Στη τηλεόραση σας είδαμε σε σειρές του Π. Κοκκινόπουλου και τελευταία στο πρώτο επεισόδιο της 10ης εντολής. Θεωρείστε αγαπημένο παιδί του σκηνοθέτη. Εσείς το εισπράττετε αυτό;

«Την συνεργασία μου με τον Πάνο Κοκκινόπουλο την διακρίνει η εμπιστοσύνη και ο απενοχοποιημένος δημιουργικός διάλογος. Και τα δύο επεισόδια στα οποία συναντηθήκαμε τα βίωσα με χαρά. Αντιλαμβάνομαι ότι σε σημαντικό βαθμό, αυτό είναι αμοιβαίο.»

 

Μεγαλώσατε σε μια οικογένεια με σαφή πολιτική ιδεολογία. Αυτό σας περιόρισε στο δικό σας πολιτικό προσδιορισμό;

«Κάθε άλλο. Διεύρυνε τους ορίζοντες γύρω από αυτά τα ζητήματα. Η ιδεολογία και ο πολιτικός διάλογος δεν είναι ταυτόσημα με τον δογματισμό και την περιστολή της σκέψης. Αν έπρεπε να ευχαριστήσω για ένα μόνο πράγμα την οικογένεια μου τότε θα διάλεγα να την ευχαριστήσω που μου δίδαξε να εκτιμώ την κριτική σκέψη και να αρνούμαι την περιχαράκωση σε μονοδιάστατα περιγράμματα και καθησυχαστικές γενικεύσεις.»

 

Η πολιτική και υποκριτική που φαίνεται να συναντιούνται;

«Έχουν συσχετισμούς. Η πρώτη πράξη του θεάτρου, έγινε από τον Θέσπη και ήταν οπωσδήποτε και μια πολιτική χειρονομία. Σε ολόκληρη την ιστορία του θεάτρου, μπορεί κανείς να ψηλαφίσει τις επιρροές της πολιτικής πραγματικότητας μιας εποχής στο θέατρο που δημιουργούσαν οι άνθρωποι. Και μόνο αυτό, χωρίς να είναι κατ ‘ ανάγκη το μόνο, είναι αρκετό.»

 

 Ο Όμηρος Πουλάκης δίνει αγώνα για να μην πάψει να ελπίζει Facebook Twitter
Ο Όμηρος Πουλάκης ως Πάσσαρης στην 10η Εντολή.

 

Τι άποψη έχετε για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;

«Έχω λογαριασμό σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης περίπου τρία χρόνια. Ανέκαθεν τα θεωρούσα εργαλεία και θέλησα να τα προσεγγίσω σταδιακά, χωρίς βιασύνη. Νιώθω πως στέκομαι νηπιακά απέναντι τους. Ένα εργαλείο έχει δύο όψεις, εξαρτάται δηλαδή από την χρήση του. Ούτε μαγεύομαι από αυτά, ούτε τα αρνούμαι.»

 

Υπάρχουν νέα παιδιά που έπαψαν να ελπίζουν, να  αναμένουν την αλλαγή και μετά τις πρόσφατες πολιτικές εξελίξεις στη χώρα μας. Εσείς ανήκετε σ’ αυτούς;

«Έδινα αγώνα για να μην πάψω να ελπίζω, για να μην απογοητευτώ, το 2004, το 2007, το 2008, το 2011, το 2012, το 2013. Κάθε μέρα δίνεται αυτός ο αγώνας. Και εξακολουθεί να δίνεται. Δεν βλέπω κανέναν λόγο για να σταματήσει.»

 

 

«Εικόνες από το μέλλον»,  με τον Όμηρο Πουλάκη και τον Θωμά Τσαλαπάτη, Κυριακή 00:00-02:00. Στο Κόκκινο 105,5 FM

 

 

 

1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ

σχόλια

1 σχόλια