Ποια είναι η Germanwings

Ποια είναι η Germanwings Facebook Twitter
2

Το Α320 με 150 επιβαίνοντες που συνετρίβη την Τρίτη, 24 Μαρτίου στην Alpes de Haute-Provence ήταν ένα αεροπλάνο της γερμανικής εταιρείας Germanwings.

Όπως γράφει η Le Monde η Germanwings είναι θυγατρική εταιρεία χαμηλού κόστους της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας Lufthansa. Ξεκίνησε το 2002 και διαχειρίζεται ένα στόλο από 76 Airbus (Α319, Α320 και Α321).

Ο μέσος όρος ηλικίας των αεροσκαφών της είναι τα 14 χ΄ρονια, όμως αυτό που κατέπεσε σήμερα ηταν το παλαιότερο, αφού είχε τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 1990 και πρίν τη δημιουργία της Germanwings.

Για την low cost εταιρεία αυτό είναι το πρώτο δυστύχημα, όμως για τη μητρική Lufthansa  όχι αφού  έχασε και ένα Airbus Α320 που συνετρίβη το 1993 στην Πολωνία.

Επίσης το 2012 η Lufthansa είχε αναγνωρίσει  ότι ένα από τα αεροσκάφη της Germanwings βρέθηκε στα πρόθυρα ενός δυστυχήματος στα τέλη του 2010, λόγω των προβλημάτων δηλητηρίασης από αναθυμιάσεις πετρελαίου που έχει οδηγήσει σε σχεδόν απώλεια των αισθήσεων στο πιλοτήριο. Τότε,  με μια μάσκα οξυγόνου, ο πιλότος κατάφερε τελικά να προσγειώσει το αεροσκάφος στο αεροδρόμιο της Κολωνίας.

Η δημιουργία της Germanwings από τη Lufthansa ειχε αρχικά αμυντικό σκοπό αφού ήθελε να αντιμετωπίσει τις χαμηλού κόστους ανταγωνίστριες της όπως η EasyJet και η Ryanair. Σε μικρό σχετικά χρονικό διάστημα κατάφερε να πάρει λίγο πάνω από το 40% των μικρής και μεσαίας απόστασης στην Ευρώπη. Κυρίως όμως σε βάρος των τακτικών αεροπορικών εταιρειών.

Σήμερα όλες οι μεγάλες εταιρείες πλαισιώνονται από θυγατρικές χαμηλού κόστους. Εδώ και δύο χρόνια, η Lufthansa έχει αποφασίσει να προωθήσει την ανάπτυξη αυτής της θυγατρικής χαμηλού κόστους, παραχωρώντας της όλες σχεδόν τις μικρές και μεσαίες πτήσεις μεγάλων αποστάσεων με κόμβο κατά κύριο λόγο, το αεροδρόμιο της Κολωνίας.

Η συντριβή του Α320 της Germanwings θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο την αναπτυξιακή στρατηγική χαμηλού κόστους της  Lufthansa. Η γερμανική εταιρεία έχει ήδη  δημιουργήσει μια άλλη θυγατρική, την Eurowings, που θα αφιερωθεί εξ ολοκλήρου  σε μακρινούς προορισμούς με χαμηλό κόστος.

Υπενθυμίζεται ότι η Germanwings και κατ’επέκταση η Lufthansa βρίσκεται  σε μακροχρόνια διαμάχη με τα συνδικάτα των εργαζομένων της που διαμαρτύρονται για τους μισθούς και τις συνθήκες εργασίας. Οι εργαζόμενοι στην Germanwings πραγματοποίησαν 10 απεργίες μέσα στο 2014 αντιδρώντας στην πίεση της μητρικής εταιρείας για επιπλέον μείωση του κόστους, ώστε να ανταγωνιστεί άλλες εταιρείες low cost.

H τελευταία απεργία κηρύχτηκε από τους πιλότους στα μέσα Φεβρουαρίου, καθώς οι διαπραγματεύσεις είχαν αποτύχει. Τότε η εταιρεία είχε δηλώσει  ότι περισσότερες από τις μισές από τις 900 πτήσεις της που ήταν προγραμματισμένες για την περίοδο της απεργίας θα γίνονταν κανονικά με εθελοντές πιλότους ή ναυλώνοντας αεροπλάνα από άλλες εταιρείες.

2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι συμβαίνει στο BBC: Πώς ένα εσωτερικό έγγραφο άνοιξε τον ασκό του Αιόλου

Διεθνή / Τι συμβαίνει στο BBC: Πώς ένα εσωτερικό έγγραφο άνοιξε τον ασκό του Αιόλου

Το BBC βρίσκεται στο επίκεντρο μιας πρωτοφανούς θεσμικής αναταραχής, που δεν περιορίζεται σε ένα μεμονωμένο δημοσιογραφικό σφάλμα, αλλά αγγίζει τον τρόπο διοίκησης και τη σχέση του οργανισμού με την πολιτική εξουσία
LIFO NEWSROOM
ANTIFA ΗΠΑ ΕΛΛΑΔΑ

Διεθνή / Στο στόχαστρο των ΗΠΑ η Antifa: Ποιες δύο ελληνικές οργανώσεις χαρακτηρίζονται τρομοκρατικές

Οι δύο αυτές ελληνικές οργανώσεις μπαίνουν στη λίστα του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για τις Ξένες Τρομοκρατικές Οργανώσεις (FTOs) και τους Ειδικά Καθορισμένους Διεθνείς Τρομοκράτες (SDGTs)
LIFO NEWSROOM
10 χρόνια μετά το Μπατακλάν: Η Γαλλία δεν ξεχνά τα θύματα της τρομοκρατικής επίθεσης

Διεθνή / 10 χρόνια μετά το Μπατακλάν: Η Γαλλία δεν ξεχνά τα θύματα της τρομοκρατικής επίθεσης

Στις 13 Νοεμβρίου 2015, τρεις ένοπλοι εισέβαλαν στο Μπατακλάν στη διάρκεια συναυλίας, προκαλώντας μία από τις πιο πρωτοφανείς και αιματηρές τρομοκρατικές επιθέσεις στην Ευρώπη
LIFO NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
"Τότε η εταιρεία είχε δηλώσει ότι περισσότερες από τις μισές από τις 900 πτήσεις της που ήταν προγραμματισμένες για την περίοδο της απεργίας θα γίνονταν κανονικά με εθελοντές πιλότους ή ναυλώνοντας αεροπλάνα από άλλες εταιρείες." Οι Γερμανοί κάποια στιγμή πρέπει να καταλάβουν τη διαφορά διαχείρισης μηχανών και ζωντανών όντων, που λέγονται άνθρωποι. Η διοίκηση της Lufthansa είναι γνωστή για τις πολιτικές της όσον αφορά τα αιτήματα του προσωπικού της. Προτιμά να ναυλώσει αεροπλάνα από άλλες εταιρείες που το κόστος θα είναι κατά πολύ μεγαλύτερο παρά να κάνει κάποιους συμβιβασμούς με τους ανθρώπους που τη στελεχώνουν.