ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

Πολύ Κακές Κριτικές: «Οι Γαμπροί της Ευτυχίας»

 Πολύ Κακές Κριτικές: «Οι Γαμπροί της Ευτυχίας» Facebook Twitter
8

 Μερικές κριτικές είναι τόσο κακές, που τελικά είναι καλές. Και μπαίνουν σ' αυτή τη στήλη.

Ας πούμε, ο Μανώλης Κρανάκης ζωγράφισε σε αυτήν την κριτική του στο flix, την οποία μου έστειλε ο Γιάννης και τον ευχαριστώ. 

Μιλά για το ριμέικ των Γαμπρών της Ευτυχίας, ταινία στην οποία δίνει μισό αστεράκι...

Κακοσκηνοθετημένο ή μάλλον μη σκηνοθετημένο, με κοστούμια και περούκες που μοιάζουν ψωνισμένα από καλάθια, με χιούμορ δημοτικού και με μια κατάφωρη σεξιστική αύρα που δεν εξαντλείται μόνο στα close ups στο μπούστο της Μπέσυ Μάλφα.

Γράφει, μεταξύ των άλλων:

Ο Θεός να το κάνει ριμέικ της ταινίας του Σωκράτη Καψάσκη από το 1962 που θα του ταίριαζε γάντι να λέγεται καλύτερα «Γαμπροί της Συμφοράς, της Κακογουστιάς και της Αρπαχτής».

Θα είχε ενδιαφέρον να αρχίσει κανείς τις συγκρίσεις με τη διάσημη κωμωδία του 1962 που βασίζεται στη θεατρική επιτυχία των Τσιφόρου - Βασιλειάδη, που αν όχι για οτιδήποτε άλλο όλοι θυμούνται για την ατάκα του Αυλωνίτη με την... Πελοπόννησο.

Μόνο που το ριμέικ του Στράτου Μαρκίδη δεν σου αφήνει κανένα περιθώριο για οτιδήποτε κινηματογραφικό, ήδη από τα πρώτα προχειροφτιαγμένα και κακόγουστα δευτερόλεπτα του.

 Πολύ Κακές Κριτικές: «Οι Γαμπροί της Ευτυχίας» Facebook Twitter

Δεν μιλάει κανείς για σοβαροφάνεια – άλλωστε το θέμα μας είναι μια χαριτωμένη κωμωδία ηθών που μεταφέρει την επικαίρη τότε, ανεπίκαιρη σήμερα ιστορία και κριτική της χωρίς καμία επιμέλεια (σεναριακή, σκηνοθετική, καλλιτεχνική μοιάζουν λέξεις άγνωστες εδώ), εκτός αν το «pitch» ήταν το αν η Χρύσα Ρώπα είναι η νέα Γεωργία Βασιλειάδου (δεν είναι, για να είμαστε ξεκάθαροι).

Και επίσης δεν έχει φυσικά κανείς υψηλές απαιτήσεις από έναν σκηνοθέτη που επένδυσε – να το πούμε, τη στιγμή που βρήκε πρόσφορο έδαφος – σε φτηνές (σεξο)κωμωδίες τύπου «I Love Καρδίτσα» και «Λάρισα Εμπιστευτικό» φέρνοντας πίσω στη μόδα τις βιντεοταινίες του '80 με τα σχολικά ανέκδοτα, τις σαχλές ντοπιολαλιές και τα ενισχυμένα μπούστα των πρωταγωνιστριών του.

Επιβεβαιώνοντας απλώς τη φήμη του, ο Μαρκίδης συγκεντρώνει πάλι ένα ensemble από εντελώς ακαθοδήγητους κωμικούς που δεν έχουν ιδέα τι θα πει σινεμά και πατώντας πάνω σε ένα σενάριο γραμμένο στο πόδι - χωρίς καμία διάθεση να μεταφέρει κάτι από την παλιά κωμωδία στο σήμερα, εξαπολύει ένα θρίαμβο του κακού γούστου σε μια «αρπαχτή» που ναι, δυστυχώς μπορεί και να φέρει κόσμο στις αίθουσες.

 Πολύ Κακές Κριτικές: «Οι Γαμπροί της Ευτυχίας» Facebook Twitter

Κακοσκηνοθετημένο ή μάλλον μη σκηνοθετημένο, με κοστούμια και περούκες που μοιάζουν ψωνισμένα από καλάθια, με χιούμορ δημοτικού (ο «λούτσος» είναι μόνο ένα από αυτά...) και με μια κατάφωρη σεξιστική αύρα που δεν εξαντλείται μόνο στα close ups στο μπούστο της Μπέσυ Μάλφα, το ριμέικ του Μαρκίδη κορυφώνεται ως «τόσο κακό που δεν το πιστεύεις» στον τρόπο με τον οποίο παίζουν οι Ρώπα, Αποστολάκης, Ευριπιώτης, Τσιμιτσέλης, Μάλφα και Γερονικολού – σαν να τους είπαν πως «πάμε πρόβα» και δεν τράβηξαν ποτέ δεύτερη λήψη.

Υπάρχουν στιγμές που νιώθεις να ντρέπεσαι, όχι φυσικά για το βέβηλο του πράγματος, ούτε για το πως ας πούμε η Χρύσα Ρώπα πιστεύει ότι μπορεί να φέρει στη φιλμογραφία (;) της μια καρικατούρα αλά Γεωργία Βασιλειάδου χωρίς καμία ενοχή, αλλά κυρίως για το πώς σε σκοτεινές εποχές όπως αυτή που ζούμε, θριαμβεύει πάντα το κακό. Ναι, αυτή τη φορά μεγαλύτερο και από την Πελοπόννησο.

8

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

6 σχόλια
Φαντάζομαι ότι και η βιομηχανία (;) του Ελληνικού κινηματογράφου έχει στερέψει από ιδέες σε τέτοιο βαθμό που αντί να κοιτάξει να εκσυγχρονιστεί και να ακολουθήσει τα πρότυπα της Ευρώπης-Αμερικής-Ασίας, πλέον το έχει γυρίσει στα ριμέηκ των ταινιών του '60. Φαντάζομαι ότι ανταποκρίνονται στο κάλεσμα του κοινού που θέλει, εδώ και χρόνια, είτε κοινωνικά/δραματικά είτε σεξοκωμωδίες αμφιβόλου ποιότητας.
Μεγαλούργησε ο Κρανάκης! Δαγκωτό! Ωστόσο, εδώ φαίνεται η κριτική ενός πραγματικά απογοητευμένου κριτικού. Δεν υπάρχει κόμπλεξ, ούτε εξυπνακισμός, παρά τις φαινομενικά βαριές εκφράσεις του. Απλά, έχει δίκιο...
Η κριτική δεν είναι κακή, to the point είναι. Για να παίξει κάποιος σε αυτό απαρχαιωμένο τηλεοπτικό σκουπιδόγραμμα πρέπει να ναι πολύ απελπισμένος για δουλειά-πράγμα που δικαιολογείται λόγω εποχής-Γιατί δεν το βγαλαν κατευθείαν σε βιντεοταινία και με μια μηχανή του χρόνου να στο διαθέσουν τη δεκαετία του 80; ας απαγορευσει κάποιος σε αυτον που κράτησε την κάμερα για να γυριστεί αυτό το αθλιοσυνοθύλευμα κκογουστο-εικόνωννα ξαναδιαθέσει ταινία στην ελληνική αγοράΧρύσα Ρώπα πως το δέχτηκες αυτό; ακόμα και στο τρίτο στεφάνι έχεις πρωταγωνιστήσει δίπλα σε Μεντή ...
φτιάχνουν που φτιάχνουν σαχμλαμάρες τουλάχιστον ας βάζουν λίγη σκεψη να φτιάχνουν κάτι καινούριο ας μην χαλάνε κλασικές ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου