Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες)

Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
20


EΙΧΕ ΜΙΑ ΑΦΥΣΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΑ
στην Αθήνα το Σαββατοκύριακο 29 και 30 Ιανουαρίου 2000. «Μαζί με το μετρό έφτασαν και οι αλκυονίδες» έγραφε η Ελένη Μπίστικα στη στήλη της στην «Καθημερινή».

Πραγματικά, για εκείνες τις τελευταίες ημέρες του πρώτου μήνα της νέας χιλιετίας η κυβέρνηση Σημίτη είχε προγραμματίσει την έναρξη της λειτουργίας των δύο γραμμών του μετρό της Αθήνας. Το υπουργείο Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, για να δώσει πανηγυρικό χαρακτήρα στο μεγάλο γεγονός, επέτρεψε τη δωρεάν μετακίνηση των επιβατών. Η επίσημη δικαιολογία ήταν «να εξοικειωθεί το κοινό με το νέο μέσο».

Κανένας, όμως, κυβερνητικός παράγοντας ή στέλεχος της Αττικό Μετρό δεν μπορούσε να φανταστεί αυτό που συνέβη εκείνο το ιστορικό, τελικά, Σαββατοκύριακο: εκατοντάδες χιλιάδες κόσμου πλημμύρισαν τους 14 απαστράπτοντες σταθμούς, έχοντας κάνει υπομονή οκτώ χρόνια, όσο κράτησαν, δηλαδή, οι εργασίες κατασκευής του σημαντικότερου έργου υποδομής για την Αθήνα μετά τον πόλεμο, γράφει στη LIFO ο Δημήτρης Ρηγόπουλος. Ο κόσμος που είχε επισκεφθεί ως το μεσημέρι το νέο δίκτυο του μετρό, είχε φτάσει το 1.000.000.

Έχει υπολογιστεί, ότι η λειτουργία του ΜΕΤΡΟ μείωσε κατά 71.000 τα Ι.Χ. αυτοκίνητα, που εισέρχονται στο κέντρο της πόλης ή ισοδύναμα μείωσε την κίνηση με Ι.Χ. κατά 335.000 οχηματοχιλιόμετρα ημερησίως. Λόγω του ΜΕΤΡΟ, οι ρύποι από τα οχήματα μειώθηκαν κατά 8% μέσον όρο.

Η κατασκευή των δύο νέων, υπόγειων γραμμών μετρό, ξεκίνησε το Νοέμβριο του 1992. Με την πρώτη λειτουργία τους το 2000, η γραμμή των ΗΣΑΠ αποτέλεσε τη Γραμμή 1 ενός νέου δικτύου Μετρό, αποτελούμενου από τρεις συνολικά γραμμές. Οι δύο νέες γραμμές κατασκευάστηκαν με γενική ευθύνη της Αττικό Μετρό Α.Ε.

Γραμμή 2 «ΣΥΝΤΑΓΜΑ-ΣΕΠΟΛΙΑ»

Γραμμή 3, «ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ-ΣΥΝΤΑΓΜΑ», συνολικού μήκους 13 χλμ. με 14 Σταθμούς.

ghcg
O τότε πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης στα εγκαίνια.

Το Νοέμβριο του 2000 προστίθεται στο δίκτυο το τμήμα της Γραμμής 2 ΣΥΝΤΑΓΜΑ-ΔΑΦΝΗ, μήκους 5 χλμ. με 5 νέους Σταθμούς, ενώ την ίδια χρονιά ιδρύεται η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ A.E. (θυγατρική εταιρεία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.) με σκοπό να διαχειριστεί τη λειτουργία του συστήματος.

H Γραμμή 3 (ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ-ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ) επεκτείνεται υπογείως προς τα βόρεια (κατά 5,9 χλμ.) έως τον Σταθμό ΔΟΥΚΙΣΣΗΣ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ και από εκεί οι νέοι συρμοί του Μετρό αναδύονται στην επιφάνεια και μέσω των Γραμμών του Προαστιακού Σιδηροδρόμου φθάνουν στον Σταθμό του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών "Ελευθέριος Βενιζέλος".

Η Γραμμή 2 (ΣΕΠΟΛΙΑ-ΔΑΦΝΗ) επεκτείνεται στα δυο της άκρα και το Μετρό πλέον φθάνει δυτικότερα στο σταθμό Ανθούπολη (Περιστέρι) και νοτιότερα στο σταθμό Ελληνικό.

Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Συρμός του Μετρό. Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ

Καθημερινά περίπου 938.000 επιβάτες εξυπηρετούνται από τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό, ενώ η Γραμμή 1 των ΗΣΑΠ (μήκους 25,6 χλμ. με 24 Σταθμούς) εξυπηρετεί αντίστοιχα 460.000 επιβάτες. Με το Μετρό χρειάζονται μόλις 14 λεπτά για να καλυφθεί η απόσταση Σύνταγμα-Χαλάνδρι, ενώ με το αυτοκίνητο η ίδια απόσταση καλύπτεται σε 45 λεπτά σε ώρες αιχμής.

Ο ετήσιος μέσος όρος επιβιβάσεων είναι περίπου 136 εκατομμύρια. Έχει υπολογιστεί, ότι η λειτουργία του ΜΕΤΡΟ μείωσε κατά 71.000 τα Ι.Χ. αυτοκίνητα, που εισέρχονται στο κέντρο της πόλης ή ισοδύναμα μείωσε την κίνηση με Ι.Χ. κατά 335.000 οχηματοχιλιόμετρα ημερησίως. Λόγω του ΜΕΤΡΟ, οι ρύποι από τα οχήματα μειώθηκαν κατά 8% μέσον όρο.

Επέκταση Γραμμής 3 προς Πειραιά

νξπ
Ο σταθμός Πειραιάς, πλησίον του παλαιού σταθμού ΗΣΑΠ

Η γραμμή 3 του Μετρό από την Αγία Μαρίνα προς τον Πειραιά, είναι συνολικού μήκους 7,6 χλμ με 6 σύγχρονους σταθμούς. Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 730.000.000 ευρώ σε περιοχές του Δήμου Πειραιά και των Δήμων της ευρύτερης περιοχής (Νίκαια, Κορυδαλλός, Αγ.Βαρβάρα) που σήμερα έχουν έντονα προβλήματα κυκλοφορίας και χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης από ΜΜΜ.
Με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το Λιμάνι έως το Αεροδρόμιο θα διανύεται με το Μετρό μόλις σε 45 λεπτά. Επιπρόσθετα, με τη λειτουργία του έργου θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 119 τόνους ημερησίως.

Ιδιαίτερα δε, στο Σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή 3), το Λιμάνι , τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, το οποίο προβλέπεται επίσης να διέλθει από την περιοχή αυτή, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.

Θέσεις Σταθμών
Αγία Βαρβάρα Λ. Ελευθερίου Βενιζέλου (Αγ. Ελεούσα)
Κορυδαλλός Πλατεία Ελευθερίας
Νίκαια Πλατεία Ελ. Βενιζέλου
Μανιάτικα Αιτωλικού & Μαυρομιχάλη
Πειραιάς Λιμάνι (πλησίον σταθμού ΗΣΑΠ)
Δημοτικό Θέατρο Γρηγορίου Λαμπράκη

Δείτε 35 σπάνιες φωτογραφίες

Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Όταν έφτασε ο Μετροπόντικας στον σταθμό του Ευαγγελισμού. Στην φώτο απο αριστερά ο τότε Υφ.ΠΕΧΩΔΕ Μ.Λουκάκης, ο τότε Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ.Λαλιώτης και ο Πρόεδρος του Αττικό Μετρό Κος Κίκηρας. Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Ο τότε Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ.Λαλιώτης μπροστά απο το TBM με τους εργαζόμενους για την κατασκευή του Μετρό. Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Βούλιαξε κυριολεκτικά το περίπτερο επί της οδού Πανεπιστήμιου 44 , κατα την διαρκεια των εργων του μετρό. Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Τον σταθμό του Μετρό Ακαδημίας είχε την δυνατότητα να επισκέπτεται ο κόσμος τα Σαββατοκύριακα και να δει την εξέλιξη των εργασιών. Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Από την τελετή αφίξεως του μετροπόντικα στον σταθμό της Πανόρμου. Στην τελετή παραβρέθηκε η Πολιτική Ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ εκπρόσωποι άλλων Υπουργείων, των κατασκευαστριών εταιρειών κ.α. Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Από την επίσκεψη του ΥΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη στη σήραγγα του μετρό στου Μακρυγιάννη, όταν έφτασε ο μετροπόντικας. Στην φωτογραφία οι εργάτες ανοίγουν σαμπάνια μπροστά στον μετροπόντικα. Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Από την επίσκεψη του τότε υπουργού ΥΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη στη σήραγγα του μετρό στου Μακρυγιάννη. Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Ο Κ. Λαλιώτης μπροστά στον μετροπόντικα. Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Όταν έφτασε ο μετροπόντικας στο Σύνταγμα. Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Η Αττικό Μετρό παρουσιάζει τις εξελίξεις των εργασιών στους (από αριστερά) Λ. Κίκηρα, Γ. Γανωτή, Γ. Δασκαλάκη και Δ. Αβραμόπουλος. Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Από την επίσκεψη του τότε Πρωθυπουργού Κ. Σημίτη στο ΜΕΤΡΟ, στο σταθμό Δεληγιάννη. Στην φωτογραφία ο Κ. Σημίτης φθάνει στον σταθμό Σεπολίων. Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Κώστας Λαλιώτης, ξεναγεί στο σταθμό του ΜΕΤΡΟ στην πλατεία Συντάγματος άτομα με αναπηρία και ενημερώνει για τα μέτρα πρόσβασης των ατόμων στους συρμούς. Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Η πλατεία μπροστά από το Πανεπιστήμιο Αθηνών μετά τα έργα του Μετρό.
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης έκανε "μια βόλτα" εκείνο το πρωί στην διαδρομή Πεντάγωνο - Σύνταγμα με τους συρμούς του μετρό. Στην φώτο ο Κ. Λαλιώτης αγοράζει εισιτήριο. Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Από την επίσκεψη του τότε πρωθυπουργού Κώστα Σημίτη στο Μετρό. Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Από την επίσκεψη του τότε πρωθυπουργού Κώστα Σημίτη στο Μετρό. Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Από την επίσκεψη του τότε πρωθυπουργού Κώστα Σημίτη στο Μετρό. Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Από την επίσκεψη του τότε πρωθυπουργού Κώστα Σημίτη στο Μετρό. Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Από την επίσκεψη του Προεδρείου της Βουλήςστο Μετρό. Στην φώτο ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης και ο τότε Πρόεδρος της Βουλής Α. Κακλαμάνης με την οδηγό του συρμού. Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Από την επίσκεψη του τότε Προέδρου της ΝΔ Κ.Καραμανλή στο μετρό της Αθήνας. Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Από την επίσκεψη του Προεδρείου της Βουλήςστο Μετρό. Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Ο Θ. Πάγκαλος και ο Ε. Γιαννόπουλος φθάνουν στα εγκαίνια. Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Από τον πρόεδρο της Δημοκρατίας Κ.Στεφανόπουλο και τον Πρωθυπουργό Κ.Σημίτη έγιναν τα εγκαίνια του Αττικού Μετρό. Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από τον σταθμό του Μετρό στην πλατεία Συντάγματος. Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από τον σταθμό του Μετρό στην πλατεία Συντάγματος. Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από τον σταθμό του Μετρό στην πλατεία Συντάγματος. Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από τον σταθμό του Μετρό στην πλατεία Συντάγματος. Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από τον σταθμό του Μετρό στην πλατεία Συντάγματος. Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
O Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος στα εγκαίνια - Φωτο: Σπύρος Στάβερης/ LIFO
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
O Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος στα εγκαίνια - Φωτο: Σπύρος Στάβερης/ LIFO
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Ο τότε Υπουργός Ανάπτυξης Ευάγγελος Βενιζέλος - Φωτο: Σπύρος Στάβερης/ LIFO
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Ηλίας Ψινάκης, Σάκης Ρουβάς και Λάκης Λαζόπουλος στα εγκαίνια - Φωτο: Σπύρος Στάβερης/ LIFO
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Δήμητρα Λιάνη Παπανδρέου - Φωτο: Σπύρος Στάβερης/ LIFO
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Ειρήνη Παππά - Φωτο: Σπύρος Στάβερης/ LIFO
Η πρώτη μέρα λειτουργίας του Μετρό στην Αθήνα (35 σπάνιες φωτογραφίες) Facebook Twitter
Φωτο: Σπύρος Στάβερης/ LIFO

_____

Το άρθρο δημοσιεύτηκε πρώτη φορά το 2015 στο LIFO.gr από την Α. Κολοβού. ©LIFO 2015

 
Σαν Σήμερα
20

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

CHECK ΔΕΥΤΕΡΑ «Love Actually»: η συνήθεια που έγινε λατρεία έκλεισε τα 20 χρόνια

Οθόνες / «Love Actually»: Η συνήθεια που έγινε λατρεία έκλεισε τα 20 χρόνια

Σαν σήμερα πριν από είκοσι χρόνια έκανε πρεμιέρα στη Νέα Υόρκη η λονδρέζικη χριστουγεννιάτικη κομεντί που εξελίχθηκε σε απαραίτητη χριστουγεννιάτικη προβολή για εκατομμύρια σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Κάθριν Χέμπορν: Η σταρ των μεγάλων αντιφάσεων

Σαν Σήμερα / Κάθριν Χέπμπορν: Η σταρ των μεγάλων αντιφάσεων

Είκοσι χρόνια μετά τον θάνατό της στις 29 Ιουνίου του 2003 σε ηλικία 96 ετών, η Κάθριν Χέπμπορν παραμένει η εμβληματικότερη κινηματογραφική μορφή αυταπάρνησης και αδιαφορίας για το ασύλληπτης διάρκειας status της, υπονοώντας πως ήταν καταδικασμένη να γίνει, και να πεθάνει, σταρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

14 σχόλια
Δεν είναι ο Παναγιώτης Κουρουμπλής στη φώτο που Κώστας Λαλιώτης, ξεναγεί στο σταθμό του ΜΕΤΡΟ στην πλατεία Συντάγματος άτομα με αναπηρία και ενημερώνει για τα μέτρα πρόσβασης των ατόμων στους συρμούς????
Στη φωτογραφία που ο Λαλιώτης «ξεναγεί στο σταθμό του ΜΕΤΡΟ στην πλατεία Συντάγματος άτομα με αναπηρία» δεν είναι ο σημερινός υπουργός Υγείας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων;
''Τον σταθμό του Μετρό Ακαδημίας είχε την δυνατότητα να επισκέπτεται ο κόσμος τα Σαββατοκύριακα και να δει την εξέλιξη των εργασιών.'' Μετρό Ακαδημίας; Δεν υποτίθεται ότι αυτός ο σταθμός θα συμπεριλαμβάνεται στην γραμμή 4;
Καλή παρατήρηση. Έχω την εντύπωση πως προτού βγουν οι τελικές ονομασίες των σταθμών υπήρχε η πιθανότητα ο σταθμός Πανεπιστήμιο (ο οποίος ας μην ξεχνάμε πως έχει πάρει το όνομα του από το πανεπιστήμιο Αθηνών, όχι την οδό) να ονομαστεί Ακαδημία, από την επίσης παρακείμενη Ακαδημία Αθηνών.
"Στα αρχικά σχέδια κατασκευής της γραμμής 2 του μετρό και κατά τη μεγαλύτερη διάρκεια της κατασκευής του, ο σταθμός Πανεπιστημίου αναφερόταν με την ονομασία «Ακαδημία», η οποία οφειλόταν στο ότι ο σταθμός βρίσκεται πλησίον του κτηρίου της Ακαδημίας Αθηνών. Κατά τη διάρκεια της κατασκευής της γραμμής Σεπολίων - Δάφνης αποφασίστηκε η μετονομασία του σταθμού στο σημερινό του όνομα."Το βρήκα εδώ: http://el.wikipedia.org/wiki/Σταθμός_Πανεπιστημίου_(Μετρό_Αθήνας)
θυμαμαι εντονα την υψοφοβια που με επιασε στις κυλιομενες του σταθμου σεπολιων..και επισκεπτομενη λιγα χρονια μετα το μετρο της πραγας,καταλαβα ποσο ρηχα σκαψαμε..και ποσο βαθια πεσαμε σε τετοιους λακους..
παιζει και να μην ξαναμπηκαν στο μετρο απο τοτε. βεβαια οταν τους βλεπεις μεσα στο βαγονι καταλαβαινεις πως ειναι ανθρωποι σαν κ εμας απλα ειναι πλουσιοι. κιτς λιγακι η κατασταση αλλα κοματια να γινει λογω της ημερας. και ετσι γιατι με επιασε ο οιστρος να αναφερω τα λογια του δημαρχου της Μποκοτα στην Κολομβια οτι "μια αναπτυγμενη χωρα δεν ειναι μια χωρα που οι φτωχοι εχουν αυτοκινητα, αλλα μια χωρα οπου οι πλουσιοι χρησιμοποιουν τα ΜΜΜ"
Ειχα ξενυχτησει εξω 28 προς 29 Ιανουαριου, και με το φιλο μου πηγαμε στο Συνταγμα να παρουμε το Μετρο για πρωτη φορα στις 5 το πρωι, μιας και το ωραριο του ειχε ηδη γινει γνωστο. Μια ανακοινωση οτι το μετρο θα ανοιγε τελικα στις 9 μας εδωσς ενα ωραιοτατο ακυρο.15 χρονια μετα παντως, καλοδιατηρημενο το'χουμε, να λεμε και τα καλα.
Ωραίες εποχές.Βλέποντας τις φωτογραφίες με έπιασε μια γλυκιά μελαγχολία.Γνωρίζω οτι όλοι τώρα έχουμε κληθεί να πληρώσουμε το λογαριασμό αλλά αφήστε με να αναπολήσω λίγο τα 00's.