Tελικά υπάρχει ομοφοβία; Δύο άντρες πιάνονται χέρι-χέρι και καταγράφουν αντιδράσεις

 Tελικά υπάρχει ομοφοβία; Δύο άντρες πιάνονται χέρι-χέρι και καταγράφουν αντιδράσεις Facebook Twitter
14

Ο Iain Lee και ο Justin Dealey είναι δύο Βρετανοί ραδιοφωνικοί παραγωγοί, straight, και μέχρι πρόσφατα πίστευαν πως όσοι κάνουν λόγο για ομοφοβικές συμπεριφορές, ίσως να ήταν λίγο υπερβολικοί. Λίγες μέρες νωρίτερα ένας ακροατής τους εξομολογήθηκε ένα ομοφοβικό περιστατικό που κατέληξε σε bullying.

Προκειμένου να εξακριβώσουν κατά πόσο δύο ομοφυλόφιλοι άντρες αντιμετωπίζουν ρατσισμό προχώρησαν σε ένα ενδιαφέρον κοινωνικό πείραμα που κατεγράφη από κάμερα.

Για τις ανάγκες του πειράματος υιοθέτησαν την πιο αθώα συμπεριφορά ενός ζευγαριού. Δεν επέλεξαν να φιληθούν ή να αγκαλιαστούν δημοσίως, αλλά να κάνουν έναν μικρό περίπατο στους δρόμους του Λούτον πιασμένοι χέρι- χέρι. 

Mέσα σε μόλις δέκα λεπτά είχαν καταφέρει να συγκεντρώσουν δεκάδες αμήχανα, κοροϊδευτικά ή υποτιμητικά βλέμματα. Όταν προσπάθησαν να ζητήσουν εξηγήσεις για τις συμπεριφορές, ένας περαστικός τους χαρακτήρισε αηδιαστικούς και μια γυναίκα ομολόγησε πως δεν έχει πρόβλημα με τους ομοφυλόφιλους αλλά δεν της αρέσει να της το τρίβουν στη μούρη. Και οι δύο άντρες δήλωσαν ντροπή και απογοήτευση μετά το πείραμα.

14

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο John Waters δεν θέλει άλλο ένα ευγενικό Pride

Πολιτισμός / Ο Τζον Γουότερς δεν θέλει άλλο ένα ευγενικό Pride

Το PAPER έστησε για το Pride ένα οικογενειακό κουίρ τραπέζι με τον Τζον Γουότερς στην κεφαλή. Και ο πάπας του trash, αντί να μοιράσει ευλογίες, θυμίζει ότι η υπερηφάνεια χωρίς χιούμορ, διαφωνία και λίγη ανωμαλία κινδυνεύει να γίνει απλώς καλή συμπεριφορά.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Ο Λουκ Πρόκοπ δεν θέλει να είναι μόνο «ο γκέι παίκτης του χόκεϊ»

Αθλητισμός / Ο Λουκ Πρόκοπ δεν θέλει να είναι μόνο «ο γκέι παίκτης του χόκεϊ»

Το The Hockey Player κυκλοφορεί στις 29 Ιουνίου και ακολουθεί τον Λουκ Πρόκοπ, τον πρώτο ανοιχτά γκέι παίκτη με συμβόλαιο σε ομάδα του NHL, σε μια στιγμή που το Heated Rivalry ξανάνοιξε τη συζήτηση για την queer ορατότητα στο χόκεϊ.
THE LIFO TEAM
Στη Βουδαπέστη, το Pride επιστρέφει μετά τον Όρμπαν αλλά ο φόβος δεν έφυγε ακόμα

Διεθνή / Στη Βουδαπέστη, το Pride επιστρέφει μετά τον Όρμπαν αλλά ο φόβος δεν έφυγε ακόμα

Το πρώτο Budapest Pride μετά την πτώση του Βίκτορ Όρμπαν δεν είναι ακόμη γιορτή νίκης. Η queer κοινότητα της Ουγγαρίας επιστρέφει στους δρόμους με ελπίδα, αλλά και με τους νόμους της προηγούμενης 16ετίας ακόμη ζωντανούς.
THE LIFO TEAM
Η AB Hernandez δεν αποφάσισε να γίνει «τρανς αθλήτρια» — ήθελε απλώς να κάνει στίβο με τις φίλες της

Αθλητισμός / «Δεν αποφασίζεις να γίνεις τρανς αθλήτρια»: η AB Χερνάντεζ απαντά στον πανικό

Η AB Χερνάντεζ τέλειωσε το λύκειο με επτά πολιτειακά μετάλλια, αλλά και με μια χρονιά στοχοποίησης. Στο Pride του Σαν Φρανσίσκο μίλησε για τον στίβο, τις φίλες της, τη μητέρα της και το βάρος να γίνεσαι σύμβολο χωρίς να το έχεις ζητήσει.
THE LIFO TEAM
Στην Αμερική που στοχοποιεί τα τρανς παιδιά, ο Γκράχαμ Πλάτνερ λέει «Protect Trans Kids»

Διεθνή / Στην Αμερική που στοχοποιεί τα τρανς παιδιά, ο Γκράχαμ Πλάτνερ λέει «Protect Trans Kids»

Ο υποψήφιος των Δημοκρατικών για τη Γερουσία στο Μέιν εμφανίστηκε στο Portland Pride με καθαρό μήνυμα υπέρ των τρανς παιδιών, σε μια στιγμή που πολλοί πολιτικοί αντιμετωπίζουν τα τρανς δικαιώματα ως εκλογικό κόστος.
THE LIFO TEAM
Η FIFA επιτρέπει τις σημαίες του ουράνιου τόξου στο πιο άβολο Pride Match του Μουντιάλ

Αθλητισμός / Η FIFA επιτρέπει τις σημαίες του ουράνιου τόξου στο πιο άβολο Pride Match του Μουντιάλ

Παρά τις αντιδράσεις των ομοσπονδιών της Αιγύπτου και του Ιράν, οι φίλαθλοι θα μπορούν να φέρουν σύμβολα ΛΟΑΤΚΙ+ ορατότητας στον αγώνα του Σιάτλ, που συμπίπτει με το Pride Weekend της πόλης.
THE LIFO TEAM
Η Βρετανία παρουσίασε σχέδιο νόμου για την απαγόρευση των θεραπειών μεταστροφής και για τρανς άτομα

Διεθνή / Η Βρετανία παρουσίασε σχέδιο νόμου για την απαγόρευση των θεραπειών μεταστροφής και για τρανς άτομα

Μετά από οκτώ χρόνια υποσχέσεων και καθυστερήσεων, η βρετανική κυβέρνηση δημοσίευσε σχέδιο νόμου που απαγορεύει τις θεραπείες μεταστροφής όχι μόνο για τον σεξουαλικό προσανατολισμό, αλλά και για την ταυτότητα φύλου.
THE LIFO TEAM
ΛΟΑΤΚΙ+ μετανάστες καλούνται να αποδείξουν την αγάπη που έπρεπε να κρύψουν για να επιβιώσουν

Πολιτισμός / ΛΟΑΤΚΙ+ μετανάστες καλούνται να αποδείξουν την αγάπη που έπρεπε να κρύψουν για να επιβιώσουν

Η υπόθεση ενός gay Ιρανού αιτούντα άσυλο στις ΗΠΑ δείχνει ένα σκληρό παράδοξο: άνθρωποι που έκρυψαν την αγάπη τους για να μη κινδυνεύσουν, καλούνται τώρα να αποδείξουν ότι αυτή η αγάπη υπήρξε.
THE LIFO TEAM

σχόλια

8 σχόλια
Το περίεργο είναι ότι αν δουν δυο κορίτσια χέρι χέρι, ή κι αγκαζέ, είναι απολύτως φυσικόνα μη θεωρεί κανείς ότι έχουν ερωτική σχέση. Τουλάχιστον στα νιάτα μου έτσι γινότανε.
Λέμε γενικά ότι υπάρχει δημοκρατία. Η δημοκρατία πιστεύω ότι συνεπάγεται την ελευθερία της έκφρασης και της βούλησης.Φυσικά και τάσσομαι υπέρ των ανθρώπων που είναι ομοφυλόφιλοι ,γεγονός αδιαπραγμάτευτο για την προσωπική μου κρίση, και τι πιο προφανές από το να εκδηλώσουν το δικαίωμα τους στον έρωτα είτε με φιλιά ,είτε πιασμένοι χέρι χέρι.Έχω μια ερώτηση. Από την στιγμή που ο καθένας εκφράζεται ελεύθερα, για ποιόν λόγο καταδικάζουμε την άρνηση κάποιου σε ένα τέτοιο θέαμα-να έρθει αντιμέτωπος με ένα ομοφυλόφιλο ζευγάρι- . Είναι δικαίωμα του να μην του αρέσει. Εμείς πρέπει να το σεβαστούμε και να το δεχτούμε ή να το πολεμήσουμε?Αν το πολεμήσουμε θα πέσουμε στην παγίδα να χαρακτηριστούμε δογματικοί ?Δεν πρέπει να δεχτούμε την κριτική σαν ένα μέρος της πραγματικότητας που ζούμε?Φυσικά να μην την λάβουμε σοβαρά υπ'όψιν μας, από την στιγμή που δεν μας αγγίζει ή δεν συμφωνούμε με αυτήν καθεαυτή. Γιατί εγώ όπως και κάποιοι άλλοι πιστεύουμε ότι είναι όχι απλά φυσιολογικό, αλλά απολύτως αποδεκτό να υπάρχουν ζευγάρια ίδιας σεξουαλικής κατεύθυνσης.Κάποιοι άλλοι δεν το θέλουν. Δεν είναι δικαίωμα τους, όπως είναι και δικό μας δικαίωμα που δεν έχουμε πρόβλημα με τους ομοφυλόφιλους? Αυτήν μου η σκέψη καθοδηγήθηκε με γνώμονα ένα δημοκρατικό πολίτευμα. Σε λίγες γραμμές, πιστεύω με μεγάλο πάθος ότι αν εξισωθούν οι όποιες ανισότητες των σεξουαλικών προτιμήσεων η κοινωνία θα εκτιναχθεί όσον αφορά την ανάπτυξη , την παιδεία,τον πολιτισμό και την αντίληψη.
Δεν μού πολυαρέσουν οι συγκρίσεις, αλλά πες ότι έχεις μία οφθαλμοφανή παραμόρφωση στο πρόσωπο.Πες, επίσης, ότι περπατάς στον δρόμο και ακούς να γίνονται κάποιο-α από τα παρακάτω σχόλια, όχι απευθυνόμενα ΣΕ σένα ευθέως, αλλά προκαλούμενα ΑΠΟ εσένα:"Μπλιάαααχ!", "έκτρωμα!", "σκατόφατσα", "για τον Καιάδα!", "απομακρυνθείτε μην κολλήσετε!", "γιατί δεν μένει στο σπίτι του-ης και μάς τρίβει στην μούρη την ασχήμια/παραμόρφωσή του-ης;"…θεωρείς ότι αυτή η "κριτική", που φτάνει στα αυτιά σου, έστω και μέσω ψιθύρων, άπτεται της δημοκρατίας και της ελευθερίας της έκφρασης των σχολιαστών σου;...Και αν ναι, θεωρείς, επίσης, ότι είναι κάτι το καλοδεχούμενο; Είναι κάτι που θα σου έφτιαχνε την διάθεση, είναι κάτι που θα σε έκανε να νιώθεις ασφαλής; Είναι κάτι που θα έπρεπε να μείνει ΩΣ ΕΧΕΙ;
Σε σχέση με αυτά που καθημερινά μας τρίβονται στη μούρη, η θέα δύο ανθρώπων να περπατούν χέρι-χέρι είναι μάλλον ευχάριστη, εκτός βέβαια κι αν είσαι δυστυχής φρεσκοχωρισμένος, οπότε φαρμακώνεσαι -αλλά αυτό συμβαίνει με όλων των συνδιασμών τα ζευγάρια.
Φυσικά και γίνονται και στην Ελλαδα τετοια πειράματα. Εχω δει αντρες χέρι χερι στο Γκαζι και στο Κολωνάκι. Η αλήθεια είναι, πριν απ την αναδειξη της ΧΑ.Επίσης εχει γινει το ίδιο ακριβώς απο δικες μας γκέι οργανώσεις, με δυο πρωταγωνιστες και πολλους κρυφους παρατηρητες γυρω γυρω για να καταγραφουν τις αντιδρασεις αλλα και για προστασια αν συμβεί κατι βαρύ. Δεν υπήρξαν πολλές αντιδρασεις, συνηθως έκπληξη και καποια μικρά σχόλια. Ας το σκεφτεί όμως ο κάθε στρέιτ αν θα θελε να ζούσε με φόβο για να ναι ο εαυτός του... Αφού λένε διαρκώς " μα τι πρόβλημα εχουν οι γκέι; Καλα δεν περνάνε;" .... Κι ας μεταφερουμε αυτο απ το δρόμο, στην οικογενεια, στη δουλειά, στην εκπαιδευση, στους δημόσιους φορείς κλπ και πόσο καποιος γκέι δε θα πρεπει να λεει συνεχώς ψέματα...
...κι από την άλλη, όταν δεν μιλάμε για δράσεις δρόμου (που ως ένα βαθμό λειτουργούν κάτω από ένα ελεγχόμενο πλαίσιο) έχεις ανθρώπους που έχουν φάει γερό ξυλό επειδή ΑΠΛΑ κάθονταν και μιλούσαν σε ένα παγκάκι, χωρίς να κάνουν τί-πο-τε άλλο.
Φτηνα τη γλυτωσαν. Αν ειχαν το επιχειρησει αυτο στην Ελλαδα θα ετρωγαν και ενα χερι ξυλο. Κι'αν επεφταν και σε καμια γειτονια Χρυσαυγιτων μαλλον θα κατεληγαν στο νοσοκομειο. Ευτυχως οι ελληνες δεν κανουν τετοια πειραματα. Διαθετουν-αν μη τι αλλο-το ενστικτο της αυτοσυντηρησης...
Δυστυχώς αυτό το ενστικτο, μας κάνει αόρατους, η κοινωνία δε θα συνηθίσει και δε θα καταλάβει πραγματικά κάτι για το οποίο έχει άγνοια ή στρεβλή εικόνα, και τα πράγματα μένουν στασιμα. Χρειαζεται ορατότητα τόσο στα μέσα οσο και στην καθημερινή ζωή.
Κι όμως έχουν γίνει κάποιες δράσεις δρόμου (κυρίως στο παρελθόν, αν δεν απατώμαι) είτε από μεμονομένα άτομα που το έχουν οργανώσει, είτε από lgbt ομάδες.Το θέμα είναι ότι δεν μπορείς να προβλέψεις (και ειδικά με την καμενιά του τελευταίου καιρού) τι μπορεί να συμβεί. Δλδ μπορεί να συμβεί από ...απολύτως τίποτε, μέχρι ...απολύτως νοσοκομείο (και όλα τα ενδιάμεσα στάδια).
Μόνο 3 μήνες να έκανε ένας στρέιτ ό,τι απαιτείται για να κρατείται μυστικός ο σεξουαλικός του προσανατολισμός και να μην το "τρίβει στη μούρη" θα αρκούσε για να καταλάβει.