Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter
6

Aπό τον Θανάση Χαραμή

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

Πιρούνια που δεν καρφώνουν, χερούλια που είναι αδύνατον να πιαστούν, ενα ποτιστήρι που καταβρέχει τον εαυτό του και πόρτες απρόσιτες.

Το σύμπαν της Κατερίνας Καμπράνη είναι σουρεάλ, δύσχρηστο, άβολο και όμως καταφέρνει να σου προκαλέσει μια πολύ παιχνιδιάρικη αίσθηση. Με την πρώτη ματιά τα καθημερινά αυτά αντικείμενα μοιάζουν καθόλα φυσιολογικά. Ο εγκέφαλος αργεί ίσως λίγο να εντοπίσει και να επεξεργαστεί την μικρή λεπτομέρεια που τα κάνει τόσο ανατρεπτικά. Αυτή η μικρή λεπτομέρεια είναι που έχει κάνει και τη σειρά "Τhe Uncomfortable" παγκόσμιο ιντερνετικό viral.

 Μιλήσαμε μαζί της, ζητήσαμε τα "πειραγμένα" σχέδια της και σας τα παρουσιάζουμε.

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter


"Έχω σπουδάσει Αρχιτεκτονική στην Αθήνα και έκανα ένα μικρό πέρασμα από την "σχεδίαση προϊόντων και διαδραστικών συστημάτων" στο πανεπιστήμιο Αιγαίου στη Σύρο. Μένω στην Αθήνα και δουλεύω ως αρχιτέκτονας σε γραφείο εδώ και 7 χρόνια. Εξακολουθώ να απασχολούμαι  εκεί, αλλά τώρα πια δουλεύω περισσότερο ως ελεύθερη επαγγελματίας, σαν γραφίστας και ότι άλλο εμφανιστεί. Σε αυτή την περίοδο ψάχνω για άλλη δουλειά."

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter


"Το project ξεκίνησε σιγά-σιγά το 2009. Αν μου έλεγες στην αρχή ότι θα πάρει τέτοιες διαστάσεις στο internet δε θα το πίστευα! Η πρώτη ιδέα δεν ήταν αντικείμενο, ήταν ένα άβολο WC και μου ήρθε ενώ ξεφύλλιζα ένα περιοδικό. Μέσα σε μια εικόνα (νομίζω ήταν ένα closeup από πλακάκια μπάνιου) εγώ είδα κάτι άλλο και αμέσως το έκανα σκίτσο."

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter
Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter


"Μετά άρχισα να σκέφτομαι έτσι. Προτίμησα να σκέφτομαι αντικείμενα γιατί το design είναι το πάθος μου και ήθελα να αισθάνομαι πιο κοντά στον τομέα αυτό. Μου έκανε μεγάλη εντύπωση το γεγονός ότι ορισμένα αντικείμενα είναι τόσο δεδομένα που δεν μπορούσα για πολύ καιρό να τα σκεφτώ αλλιώς!"

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter


"Η διαδικασία είναι ότι διαλέγω ποιο αντικείμενο θα πειράξω και προσπαθώ να αλλάξω μόνο κάτι μικρό για να γίνει άβολο. Το πειραγμένο αντικείμενο πρέπει οπωσδήποτε να θυμίζει το αρχικό και συνήθως θέλω να μπορεί να χρησιμοποιηθεί αλλά με δυσκολία. Θέλω τα αντικείμενα να σε προκαλούν να τα χρησιμοποιήσεις, δεν θέλω να είναι πολύ επιθετικά ή μπερδεμένα (αν και αυτό φαντάζομαι ότι εξαρτάται από την ψυχολογία στην οποία βρίσκομαι)."

 

"Συνήθως τα κουβεντιάζω με φίλους, καμιά φορά κάνω μερικά σκίτσα και όταν καταλήξω αρχίζω να σχεδιάζω στον υπολογιστή. Οι εικόνες είναι όλες 3d. Δεν έχω κατασκευάσει τίποτα εκτός από κάποια πιρούνια και κουτάλια και αυτό γιατί όταν χάλασε το laptop μου και δεν είχα τι να κάνω...."

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

"Πολλοί με ρωτάνε αν τα πουλάω, αλλά ακόμα δεν είμαι πολύ σίγουρη αν είναι σωστό να κατασκευάσω κάτι επίτηδες άβολο....Βέβαια δεν σου κρύβω πως δεν το βρίσκω κακή ιδέα. Θα ήθελα πολύ κάποια από αυτά να τα πιάσω στα χέρια μου. Εάν φτιάξω κάτι, το πρώτο θα είναι το ποτιστήρι γιατί θέλω δω την ανακύκλωση του νερού στην πράξη!"

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter


"Τα πιο δύσκολα ήταν το κουτάλι και η καρέκλα. Την καρέκλα την παίδευα 3-4μήνες στο κεφάλι μου αλλά δεν μου ερχόταν κάτι καλό."

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 


 


 

______________

*Oλο το υλικό και οι φωτογραφίες χρησιμοποιήθηκαν μετά από έγκρισή της δημιουργού για χρήση αποκλειστικά στο Lifo.gr

www.kkstudio.gr/

Design
6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

ADM 2025: The Urban Issue / Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

Με σύγχρονα εργαλεία, καθαρές συνθετικές αρχές και βαθιά γνώση του εργοταξίου, το γραφείο LKMK architects αποτυπώνει έναν αρχιτεκτονικό λόγο που ισορροπεί μεταξύ δημιουργικότητας και τεχνικής ακρίβειας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Η συλλογική ευφυΐα στην υπηρεσία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού

ADM 2025: The Urban Issue / Η συλλογική ευφυΐα στην υπηρεσία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού

Με έδρα την Αθήνα και έργα σε όλη την Ελλάδα, το αρχιτεκτονικό γραφείο The Hive Architects χτίζει ένα δημιουργικό μοντέλο συνεργασίας που αντλεί έμπνευση από τη συλλογικότητα, την τοπική ταυτότητα και τη σύγχρονη καθημερινή ζωή.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Η αρχιτεκτονική ως τοπίο και η αναδιαμόρφωση της ελληνικής κατοικίας

ADM 2025: The Urban Issue / Η αρχιτεκτονική ως τοπίο και η αναδιαμόρφωση της ελληνικής κατοικίας

Καθώς η νέα ελληνική αρχιτεκτονική αναζητά τρόπους να συνδυάσει τη νοηματική πυκνότητα με τον χωρικό στοχασμό, το γραφείο Façade ξεχωρίζει για την ακρίβεια, τη θεωρητική συνέπεια και τη βαθιά σύνδεση με το τοπίο.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
 Οι «δυό Μουριές» και ο Χατζηδάκις

ADM 2025: The Urban Issue / Οι «δυό Μουριές» και ο Χατζηδάκις

Πώς η λαϊκή αρχιτεκτονική της Τήνου, δύο άγριες μουριές και οι «Πασχαλιές μέσα από τη νεκρή γη» του Χατζιδάκι συναντιούνται σε μια σύγχρονη κατοικία.
ΓΡΑΦΕΙ Η ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΔΑΛΙΑΝΗ ΤΩΝ CREATIVE ARCHITECTS / ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΗΣ ΓΕΡΟΛΥΜΠΟΣ
Όταν η τοπική γλώσσα εκφράζει το διεθνές design

ADM 2025: The Urban Issue / Όταν η τοπική γλώσσα εκφράζει το διεθνές design

Το αρχιτεκτονικό γραφείο The KS Project, με ιδρύτρια την Κωνσταντίνα Συνγκιρίδη, απαντά στην πρόκληση της σύγχρονης αρχιτεκτονικής να ισορροπήσει ανάμεσα στην πίεση της τουριστικής ανάπτυξης και την ανάγκη για ουσιαστικό σχεδιασμό.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR / 3D VISUALIZATION: MARIA NEFELI PACHTA
Σχεδιάζοντας το τοπίο, την εμπειρία και το μέλλον

ADM 2025: The Urban Issue / Σχεδιάζοντας το τοπίο, την εμπειρία και το μέλλον

Με έδρα την Κρήτη και έργα που καλύπτουν την κλίμακα από την κατοικία έως τη δημόσια ανάπλαση, το αρχιτεκτονικό γραφείο Lefteris Tsikandilakis + Architects οικοδομεί ένα πλούσιο και συνθετικό αρχιτεκτονικό ιδίωμα, σε διαρκή διάλογο με τον τόπο, το φως και τον πολιτισμό.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Αρχιτεκτονική στο μεταίχμιο της πόλης και του νερού

ADM 2025: The Urban Issue / Αρχιτεκτονική στο μεταίχμιο της πόλης και του νερού

Τρεις πόλεις. Τρία παράθυρα προς το νερό. Κάθε ξενοδοχείο των WOBI - STYLIANIDIS HATZIΥIANNAKIS ARCHITECTS είναι και μια μικρή χειρονομία συνάντησης ανάμεσα στον ξένο και τον τόπο, στον κάτοικο και τον επισκέπτη, στον άνθρωπο και το περιβάλλον του.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR

σχόλια

4 σχόλια
Είμαστε πλέον στην εποχή, όπου ο καθένας που έχει να προβάλει ένα άχρηστο τίποτα, το βαφτίζει τέχνη. Δε διαφωνώ ότι υπάρχουν και οι υποστηρικτές του αλλά το απόλυτο άχρηστο τίποτα μας έχει καταβάλει και το βλέπουν αρκετοί σαν τέχνη πλέον. Συγνώμη λοιπόν αλλά εγώ δεν βλέπω τίποτα που έστω να μοιάζει με τέχνη σε όλη αυτή τη διαφημιστική καταχώρηση, που σκοπός της είναι, αν όχι άμεσα, σύντομα τουλάχιστον, να βοηθήσει στην πώληση των άχρηστων έργων σε βαθιά σκεπτόμενους φιλότεχνους, που θέλουν να είναι μέσα στη μόδα και να κομπάζουν για τα αποκτήματά τους.
Απορώ γιατι το σκέφτεται: ΠΟΥΛΑ:)! περα απο σουρεαλιστικά ειναι και λίγο μαγικά - οτιδηποτε σου φερνω να αναθεωρησεις τα δεδομένα πράγματα!
Αυτή η κατάργηση ή αντιστροφή της χρήσης ή μορφής που θεωρείται δεδομένη σχεδόν από όλους και η κατάργηση της εργονομίας ενός αντικειμένου έχει ενδιαφέρον. Το θέμα είναι ότι έχει απασχολήσει αρκετά και στο παρελθόν και βασιζόταν στην ειρωνεία, στα κοινωνικά και πολιτισμικά στερεότυπα και πως αυτά καταρρίπτονται. Πειράζει λοιπόν που δεν θεωρώ αυτό το project τόσο φοβερό και άξιο της προβολής που έχει πάρει;
Γιατί να μην απολέσουμε το άγχος της παρθενογένεσης, ως δημιουργοί και την προσδοκία του να βλέπουμε παρθενογένεσει,ς ως απλό κοινό;Μ' αρέσει αυτό το δούλεμα της σκέψης στην αντι-εργονομία :-)