Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter
6

Aπό τον Θανάση Χαραμή

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

Πιρούνια που δεν καρφώνουν, χερούλια που είναι αδύνατον να πιαστούν, ενα ποτιστήρι που καταβρέχει τον εαυτό του και πόρτες απρόσιτες.

Το σύμπαν της Κατερίνας Καμπράνη είναι σουρεάλ, δύσχρηστο, άβολο και όμως καταφέρνει να σου προκαλέσει μια πολύ παιχνιδιάρικη αίσθηση. Με την πρώτη ματιά τα καθημερινά αυτά αντικείμενα μοιάζουν καθόλα φυσιολογικά. Ο εγκέφαλος αργεί ίσως λίγο να εντοπίσει και να επεξεργαστεί την μικρή λεπτομέρεια που τα κάνει τόσο ανατρεπτικά. Αυτή η μικρή λεπτομέρεια είναι που έχει κάνει και τη σειρά "Τhe Uncomfortable" παγκόσμιο ιντερνετικό viral.

 Μιλήσαμε μαζί της, ζητήσαμε τα "πειραγμένα" σχέδια της και σας τα παρουσιάζουμε.

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter


"Έχω σπουδάσει Αρχιτεκτονική στην Αθήνα και έκανα ένα μικρό πέρασμα από την "σχεδίαση προϊόντων και διαδραστικών συστημάτων" στο πανεπιστήμιο Αιγαίου στη Σύρο. Μένω στην Αθήνα και δουλεύω ως αρχιτέκτονας σε γραφείο εδώ και 7 χρόνια. Εξακολουθώ να απασχολούμαι  εκεί, αλλά τώρα πια δουλεύω περισσότερο ως ελεύθερη επαγγελματίας, σαν γραφίστας και ότι άλλο εμφανιστεί. Σε αυτή την περίοδο ψάχνω για άλλη δουλειά."

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter


"Το project ξεκίνησε σιγά-σιγά το 2009. Αν μου έλεγες στην αρχή ότι θα πάρει τέτοιες διαστάσεις στο internet δε θα το πίστευα! Η πρώτη ιδέα δεν ήταν αντικείμενο, ήταν ένα άβολο WC και μου ήρθε ενώ ξεφύλλιζα ένα περιοδικό. Μέσα σε μια εικόνα (νομίζω ήταν ένα closeup από πλακάκια μπάνιου) εγώ είδα κάτι άλλο και αμέσως το έκανα σκίτσο."

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter
Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter


"Μετά άρχισα να σκέφτομαι έτσι. Προτίμησα να σκέφτομαι αντικείμενα γιατί το design είναι το πάθος μου και ήθελα να αισθάνομαι πιο κοντά στον τομέα αυτό. Μου έκανε μεγάλη εντύπωση το γεγονός ότι ορισμένα αντικείμενα είναι τόσο δεδομένα που δεν μπορούσα για πολύ καιρό να τα σκεφτώ αλλιώς!"

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter


"Η διαδικασία είναι ότι διαλέγω ποιο αντικείμενο θα πειράξω και προσπαθώ να αλλάξω μόνο κάτι μικρό για να γίνει άβολο. Το πειραγμένο αντικείμενο πρέπει οπωσδήποτε να θυμίζει το αρχικό και συνήθως θέλω να μπορεί να χρησιμοποιηθεί αλλά με δυσκολία. Θέλω τα αντικείμενα να σε προκαλούν να τα χρησιμοποιήσεις, δεν θέλω να είναι πολύ επιθετικά ή μπερδεμένα (αν και αυτό φαντάζομαι ότι εξαρτάται από την ψυχολογία στην οποία βρίσκομαι)."

 

"Συνήθως τα κουβεντιάζω με φίλους, καμιά φορά κάνω μερικά σκίτσα και όταν καταλήξω αρχίζω να σχεδιάζω στον υπολογιστή. Οι εικόνες είναι όλες 3d. Δεν έχω κατασκευάσει τίποτα εκτός από κάποια πιρούνια και κουτάλια και αυτό γιατί όταν χάλασε το laptop μου και δεν είχα τι να κάνω...."

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

"Πολλοί με ρωτάνε αν τα πουλάω, αλλά ακόμα δεν είμαι πολύ σίγουρη αν είναι σωστό να κατασκευάσω κάτι επίτηδες άβολο....Βέβαια δεν σου κρύβω πως δεν το βρίσκω κακή ιδέα. Θα ήθελα πολύ κάποια από αυτά να τα πιάσω στα χέρια μου. Εάν φτιάξω κάτι, το πρώτο θα είναι το ποτιστήρι γιατί θέλω δω την ανακύκλωση του νερού στην πράξη!"

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter


"Τα πιο δύσκολα ήταν το κουτάλι και η καρέκλα. Την καρέκλα την παίδευα 3-4μήνες στο κεφάλι μου αλλά δεν μου ερχόταν κάτι καλό."

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 

Άβολα, ελαττωματικά-σχεδόν άχρηστα Facebook Twitter

 


 


 

______________

*Oλο το υλικό και οι φωτογραφίες χρησιμοποιήθηκαν μετά από έγκρισή της δημιουργού για χρήση αποκλειστικά στο Lifo.gr

www.kkstudio.gr/

Design
6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR

σχόλια

4 σχόλια
Είμαστε πλέον στην εποχή, όπου ο καθένας που έχει να προβάλει ένα άχρηστο τίποτα, το βαφτίζει τέχνη. Δε διαφωνώ ότι υπάρχουν και οι υποστηρικτές του αλλά το απόλυτο άχρηστο τίποτα μας έχει καταβάλει και το βλέπουν αρκετοί σαν τέχνη πλέον. Συγνώμη λοιπόν αλλά εγώ δεν βλέπω τίποτα που έστω να μοιάζει με τέχνη σε όλη αυτή τη διαφημιστική καταχώρηση, που σκοπός της είναι, αν όχι άμεσα, σύντομα τουλάχιστον, να βοηθήσει στην πώληση των άχρηστων έργων σε βαθιά σκεπτόμενους φιλότεχνους, που θέλουν να είναι μέσα στη μόδα και να κομπάζουν για τα αποκτήματά τους.
Απορώ γιατι το σκέφτεται: ΠΟΥΛΑ:)! περα απο σουρεαλιστικά ειναι και λίγο μαγικά - οτιδηποτε σου φερνω να αναθεωρησεις τα δεδομένα πράγματα!
Αυτή η κατάργηση ή αντιστροφή της χρήσης ή μορφής που θεωρείται δεδομένη σχεδόν από όλους και η κατάργηση της εργονομίας ενός αντικειμένου έχει ενδιαφέρον. Το θέμα είναι ότι έχει απασχολήσει αρκετά και στο παρελθόν και βασιζόταν στην ειρωνεία, στα κοινωνικά και πολιτισμικά στερεότυπα και πως αυτά καταρρίπτονται. Πειράζει λοιπόν που δεν θεωρώ αυτό το project τόσο φοβερό και άξιο της προβολής που έχει πάρει;
Γιατί να μην απολέσουμε το άγχος της παρθενογένεσης, ως δημιουργοί και την προσδοκία του να βλέπουμε παρθενογένεσει,ς ως απλό κοινό;Μ' αρέσει αυτό το δούλεμα της σκέψης στην αντι-εργονομία :-)