Απεργία της ΓΣΕΕ

Η αλήθεια πίσω από τις διάσημες φωτογραφίες με τους βάτραχους.

Η αλήθεια πίσω από τις διάσημες φωτογραφίες με τους βάτραχους. Facebook Twitter
13

[ Από την Άλκηστη Γεωργίου ]

Η αλήθεια πίσω από τις διάσημες φωτογραφίες με τους βάτραχους. Facebook Twitter

Θυμάστε όλοι τις εκπληκτικές εκείνες φωτογραφίες με τα βατραχάκια που πιάνονταν, υποθετικά, από τον φακό του Shikhei Goh και άλλων φωτογράφων σε τροπικά -τάχα- δάση, την κατάλληλη στιγμή σε χαριτωμένες πόζες που ήταν σαν να χορεύουν, ή να χαιρετάνε, ή να κάνουν ακροβατικά στον αέρα;

Εγώ τις είχα λατρέψει.

Ώσπου έπεσε στο μάτι μου η παρακάτω είδηση:

Το Κινέζικο social network Weibo αποκαλύπτει ότι μόνο φυσικές και τυχαίες δεν είναι οι εν λόγω φωτογραφίες!

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον επίσης φωτογράφο Jenn Wei που μετέφρασε τις ειδήσεις του Weibo, ο Shikhei Goh δεν είναι ένας τρομερά τυχερός και ικανός φωτογράφος που βρίσκεται στο κατάλληλο μέρος την κατάλληλη στιγμή, ενώ οι συγκεκριμένοι βάτραχοι δεν μπορούν να ποζάρουν έτσι ακόμα κι αν ήταν υπό την επήρεια.. έκσταση!

Η απάντηση είναι απλή:

Πρόκειται για στημένες φωτογραφίες.

Οι βάτραχοι προσπαθούν μετά βίας να στηριχτούν πάνω σε νήματα και κλωστές τις οποίες βάζει ο φωτογράφος για να τραβήξει την στιγμή, και τις αφαιρεί, έπειτα, με photoshop..

Όχι και τόσο φυσικό, έτσι;

Η αλήθεια πίσω από τις διάσημες φωτογραφίες με τους βάτραχους. Facebook Twitter

Η αλήθεια πίσω από τις διάσημες φωτογραφίες με τους βάτραχους. Facebook Twitter

 

Η αλήθεια πίσω από τις διάσημες φωτογραφίες με τους βάτραχους. Facebook Twitter

Διαβάζουμε:

«Ο βάτραχος είναι στην πραγματικότητα ένας κοκκινοματης βάτραχος δάσους (Agalychnis callidryas), που κατοικεί στα τροπικά δάση της Κεντρικής και Νότιας Αμερικής. Δεν υπάρχουν  στο τροπικό δάσος της Ινδονησίας – όπως ισχυρίζεται ο φωτογράφος, αλλά μπορούν να αγοραστούν από ένα οποιοδήποτε pet shop, μιας που πωλούνται σαν κατοικίδια..

 

Ένας τέτοιος βάτραχος δεν μπορεί να υψώσει το μεσαίο του δάχτυλο, όπως βλέπουμε στην πρώτη φωτογραφία. Ο μυς του δεν του επιτρέπει σωματικά. Υποψιάζομαι ότι ο Shikhei χρησιμοποιεί ένα νήμα για να αναγκάσει το βάτραχο να ποζάρει σε αυτές τις φωτογραφίες, και αφαιρεί έπειτα το νήμα με το Photoshop..»

 


To Weibo τα βάζει, όμως, και με την περιβόητη viral φωτογραφία του Penkdix Paime για το Nathional Geographic, όπου ένας βάτραχάκος υπoτίθεται ότι κρατούσε ένα φυλλαράκι για ομπρέλα για τουλάχιστον 30 συνεχόμενα λεπτά:

Η αλήθεια πίσω από τις διάσημες φωτογραφίες με τους βάτραχους. Facebook Twitter

 «Το δέρμα ενός βατράχου, στη φυσική του κατάσταση, θα πρέπει να υγραίνεται. Οι σταγόνες τις βροχής είναι γι' αυτά τα ζωάκια μία μικρή απόλαυση.. Γιατί να χρειάζεται ομπρέλα;

 

Επιπλέον, η συγκεκριμένη βροχή είναι πολύ ομοιόμορφη και θα μπορούσε ενδεχομένως να αναπαράγεται από ένα ποτιστήρι. Κοιτάξτε το βάτραχο, δεν φαίνεται να είναι σε καλή κατάσταση. Τα κόκκινα σημάδια στα πόδια του δείχνουν ότι μπορεί να έχει τραυματιστεί..

 

Ένα ανυπεράσπιστο ζωάκι που κουμαντάρεται από άλλους ..»

 

Η αλήθεια πίσω από τις διάσημες φωτογραφίες με τους βάτραχους. Facebook Twitter

 

[ via ]

It's Viral
13

Απεργία της ΓΣΕΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

7 σχόλια
Το ψέμα και η εξαπάτηση είναι το πρόβλημα κττμγ. Κάθησε ο άλλος τώρα και έβαζε σπάγκους και στραμπούλαγε βατράχια, και μετά έτριβε τα χεράκια του σαρδόνια πάνω από το photoshop, σκεπτόμενος "αχαχα θα τους ξεγελάσω όλουςςς, γιατί είμαι πολύ έξυπνος εγώωω".Τελέρε αστέρα. Κι άμα θες να ξέρεις εμένα δε μ' αρέσανε από την αρχή. Μ.
Το έχετε αναπτύξει πολύ το θέμα και έχετε ξεφύγει λίγο. Και στην ιατρική δεν χρησιμοποιούν μόνο ζωάκια αλλά και ανθρώπους κανονικούς. Πριν βιαστείτε και απαντήσετε ανοίξτε ένα βιβλίο ανατομίας πρώτα. Δεν σας βλέπω να σας απασχολεί αυτό καθόλου όμως! Εμένα δεν με απασχολεί διότι έχουμε μάθει πολλά και για εμάς αλλά και για τα ζώα αντίστοιχα. Αν πάλι σας φαίνεται βίαιη η άποψη μου τότε κοιτάξτε λίγο γύρω σας, δεν ζείτε σε σπηλιά. Σαφώς κατακριτέα η κίνηση του φωτογράφου για την αποπλάνηση του κοινού και για το προσωπικό του όφελος.
Και τα δύο σενάρια που περιέγραψες στο ίδιο καταλήγουν.Το ανθρώπινο συμφέρον.Η φαρμακευτική κάνει πειράματα σε ζώα για το κέρδος, ο φωτογράφος ποζάρει το ζωάκι για το κέρδος."στο βωμό της διατροφής"χαχαχαΣτο βωμό της διατροφής φίλε μου πρέπει να κακομεταχειριζόμαστε τα ζώα; Έχεις ενημερωθεί για τις συνθήκες στις φάρμες;Κατα τ' άλλα άσε κάτω το βατραχάκι ρε που τόλμησες να το ποζάρεις.Εδώ ο κόσμος καίγεται και το αυτό χτενίζεται.
@Anton1sΗ φαρμακευτική μπορεί να έχει ως στόχο το κέρδος το ώφελος όμως μιας φαρμακευτικής ανακάλυψης (είτε για τον άνθρωπο είτε για τα ζώα) είναι προς ώφελος όλων. Επίσης δεν χρησιμοποιούν πειραματόζωα μόνο οι φαρμακευτικές και τα καλλυντικά αλλά επίσης και η ιατρική όπως και η βιολογία.Ως προς το θέμα της διατροφής λυπάμαι αλλά δεν μπορώ να κάνω κάτι παραπάνω από το να διαμαρτυρηθώ, να μποϋκοτάρω και να καταγγείλω φάρμες οι οποίες έχει αποδειχθεί οτι κακοποιούν τα ζώα. Σε προσωπικό επίπεδο προσπαθώ να παίρνω κρέας "αλανιάρικο" όσο μπορώ που δεν έχει υποστεί καθεστός βιομηχανοποίησης και το καταναλώνω περιορισμένα (μέγιστο 2 φορές την εβδομάδα). Να γίνω χορτοφάγος δεν έχω σκοπό ούτε βλέπω τον λόγο από τη στιγμή που η φύση με έχει προικίσει με κοπτήρες, οι οποίοι προφανώς δεν είναι για να συνθλίβουν το μπρόκολο. Δεν έχω κανένα πρόβλημα με τους χορτοφάγους, ο κανένας κάνει όπως νιώθει.Όλα αυτά τι ακριβώς σχέση έχουν με την τέχνη που κάνει κάποιος χρησιμοποιώντας ένα ζωάκι, με στόχο το κέρδος και την προσωπική του " καλλιτεχνική καταξίωση"? Μου προσφέρει κάτι? Στο κοινωνικό σύνολο? Στην πρόοδο της επιστήμης? Στην ιατρική? Στην αφομοίωση θρεπτικών συστατικών? Ακόμα απορώ με την σύγκριση και για κανένα λόγο αυτό δε σημαίνει οτι είμαι υπέρ της κακοποίησης των ζώων είτε πρόκειται να έρθουν στο πιάτο μου είτε να χρησιμοποιηθούν στη Μπιενάλε.
Προσπαθώ να καταλάβω τι σχέση έχει η χρήση κάποιου ζωντανού οργανισμού στο βωμό της επιστήμης ή της διατροφής με το βασανιστήριο του για χάρη ενός φωτογραφικού πλάνου. Το πρώτο εξυπηρετεί την ιατρική, τη βιολογία και άλλους τομείς που μπορούν να φανούν χρήσιμοι σε όλους (και όχι μόνο τους ανθρώπους) καθώς και την ανάγκη για τροφή, ενώ το δεύτερο εξυπηρετεί καθαρά και μόνο τον ανθρώπινο εγωισμό και ματαιοδοξία.
Σωστο, γι'αυτο και ανεφερα πως παραγοντες-κλειδια ειναι η ηθικη του ανθρωπου και το ποσο οφελος θα εχει σε σχεση με αυτα που ειναι διατεθημενος να "θυσιασει". Μην ξεχνας οτι αυτη τη στιγμη ο ανθρωπος ειναι το εξελεικτικα ανωτερο ειδος στον πλανητη, κατι που καλως η κακως τον βαζει στη θεση του να κανει ο,τι θελει (χωρις απαραιτητα να εχει και το δικαιωμα...). Κλασικο αντι-παραδειγμα στο δικο σου ειναι το υποθετικο σεναριο της ανακαλυψης αποτελεσματικης αγωγης κατα του καρκινου, που ομως θα απαιτουσε να θυσιαστει ενας ανθρωπος...
Το να λετε απο τη μια "α το καημενο το βατραχακι" και απο την αλλη να φορατε make up, κρεμες, να χρησιμοποιειτε φαρμακα οποτε αυτο ειναι απαραιτητο και ,γενικοτερα,να απολαμβανετε ολα εκεινα που εχει ανακαλυψει ο ανθρωπος και βελτιωσαν τη ζωη του, τα οποια ομως προυποθετουν πειραματα σε ζωα(και θανατους προφανως...) ειναι λιγο οξυμωρο, δεν βρισκετε? Καπου εκει μπαινουν οι παραγοντες ηθικη και cost/benefit...
Oι περισσότερες σκηνές με μικρά ζώα, ψάρια, έντομα κλπ που καταπίνονται από φίδια και άλλους θηρευτές είναι στημένες. Κάποτε μιλούσα με καναδό φυσιοδίφη και μου έλεγε τα τρελά πράγματα που κάνουν οι φωτογράφοι και ντοκιμαντερίστες για να τραβήξουν μια σκηνή. Πολλές φορές για να μη στήνονται στη ζέστη με τις μέρες, ρίχνουν ζωντανές μικρές αντιλόπες σε μπαμπουϊνους και λιοντάρια και απαθανατίζουν το ξεκοίλιασμα. Βοηθάει βέβαια και το αιμοβόρο κοινό. Όσο πιο πολύ αίμα έχει ένα ντοκιμαντέρ τόσο το καλύτερο. Φτάσαμε ξανά στην περίοδο με τις αρένες, μόνο που επειδή οι αρένες είναι παράνομες, το μακελιό βαφτίζεται επιστημονικό ντοκιμαντέρ και σερβίρεται στα σπίτια.
Καθημερινά "ανοίγονται" χιλιάδες βατραχάκια και ποντικάκια στις απανταχού σχολές ιατρικής και άλλα τόσα πειραματόζωα βρίσκουν βασανιστικό θάνατο. Οι εν λόγω τύποι ενοχλήθηκαν επειδή ο φωτογράφος χρησιμοποίησε κλωστή για να δημιουργήσει την πόζα;Ας αποφασίσουμε σαν είδος τι στάση θα τηρούμε απέναντι στο υπόλοιπα είδη γιατί γινόμαστε γραφικοί πολλές φορές...
Στο παράδειγμα που φέρνεις δε λέω αυτό.Θα έλεγα αν είναι να ξεκινήσουμε από κάπου να ξεκινήσουμε από τα παιδιά που πεθαίνουν απ' την πείνα και να καταλήξουμε σ' αυτά που δουλεύουν στα φανάρια.Είναι υποκριτικό να ασχολούμαι με το κακόμοιρο το βατραχάκι που το ανάγκασαν να ποζάρει και μετά να πηγαίνω να τρώω τη μπριζόλα από το γουρούνι που έζησε και πέθανε με φρικτό τρόπο στο όνομα του μεγαλύτερου κέρδους.Αυτό λέω...
η τροφή είναι βασική ανάγκη, οι αστείες φωτογραφίες δεν είναι. Δεν υπάρχει υποκρισία γιατί είναι μη συγκρίσιμα πράγματα. Για τον ίδιο λόγο δεν υπάρχει υποκρισία όταν βοηθάς το ανοσοποιητικό σου (με αντιβίωση ή ξεκούραση) να ξεφορτωθεί μερικά δισεκατομμύρια μικρόβια, παρ' όλο που κι αυτά είναι "άλλο είδος".
Παρεξήγηση, στις σχολές ιατρικής δεν ανοίγουν βατράχια και ποντίκια... Στις Βιολογικές, ωστόσο, και σε εργαστήρια με πειραματόζωα ναι, ανοίγουν. Όχι ότι είμαι υπέρμαχος των πρακτικών αυτών, αλλά ο σκοπός είναι πολύ ανώτερος από το να θες να βγάλεις μια φωτογραφία. Κάθε φάρμακο, για παράδειγμα, δοκιμάζεται, ώστε να μπορείς να το πάρεις και να είναι "σχετικά" ασφαλές. Πιστεύω υπάρχει σημαντική διαφορά...