Όλα ξεκίνησαν την εποχή της Διαμαντοπούλου το 2009 - Η τότε υπουργός Παιδείας συνέλαβε το σχέδιο για σταδιακή και τελικά πλήρη αποβολή της Πληροφορικής από το Λύκειο (με συνεχείς μειώσεις ωρών - αντικατάσταση του μαθήματος με την εξωτική Ερευνητική Εργασία) η οποία μετουσιώθηκε τελικά ΣΗΜΕΡΑ (εποχή Αρβανιτόπουλου) που στάλθηκε στα σχολεία το προτεινόμενο σχέδιο του Νέου Λυκείου χωρίς καθόλου ώρες Πληροφορικής από τον Σεπτέμβριο δηλ. τον επόμενο μήνα !!!

Το μέχρι σήμερα Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Λυκείου φουλαρισμένο ήδη από πάμπολλα Μαθηματικά και Φυσικές (Γενικής και Κατεύθυνσης) εμπλουτίστηκε με Πολιτική Παιδεία (Θεσμοί-Αρχές Δικαίου-Οικονομία), Φιλοσοφία (από 2 ώρες σε Α και Β) και πλήρη εξοβελισμό από τη Γ με ένα σωρό ομάδες σπουδών εκτός φυσικά της Πληροφορικής.

Και όλα αυτά σε μια χώρα που αν οι Υπολογιστές έμπαιναν νωρίτερα στη Δημόσια Διοίκηση και Αυτοδιοίκηση όλα θα ήταν καλύτερα ελεγχόμενα και δεν θα φτάναμε στο μπάχαλο που έφερε το μνημόνιο.

Και ερωτώ εγώ ο αδαής: η εισαγωγή της Πολιτικής Παιδείας και της Φιλοσοφίας σε Α και Β Λυκείου θα φέρει καλύτερα αποτελέσματα στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσή μας;
Δηλαδή στη Γερμανία, στη Φινλανδία, στη Γαλλία (που είναι ανώτερες χώρες στα εκπαιδευτικά τους συστήματα) δεν υπάρχουν μαθήματα Πληροφορικής στο Λύκειο;
Η επιτροπή που πρότεινε αυτές τις κατευθύνσεις στη Γ στο Νέο Λύκειο σε ποια μελέτη βασίστηκε και ποια τα επιχειρήματά της για αυτήν την απόφαση.

Είναι πιο σημαντική η Πληροφορική σε ένα 7άχρονο ή 8άχρονο παιδί απ'ότι σε ένα 17άχρονο ή 18άχρονο;

Αλλά τι να πεις σε αυτούς που παίρνουν τις αποφάσεις όταν Πληροφορική στην Ελλάδα σημαίνει Facebook, Word και Ramkid;

Και φυσικά αυτό που συζητιόταν ότι το Υπουργείο θεωρεί πιο σημαντική την Πληροφορική στα Δημοτικά δεν ισχύει ούτε κατά διάνοια γιατί οι κενές θέσεις που θα βγουν θα είναι σε ολοήμερα (οι περισσότερες) που θα υπάρχουν όσο υπάρχει το ΕΣΠΑ δηλ. 1 ή 2 ή 3 χρόνια ακόμα - μετά; Μετά στα σπίτια τους οι πάλαι ποτέ ΠΕ19 ...

Σε μια χώρα που στενάζει υπό το βάρος του μνημονίου χρειάζονται πιο δίκαιες και λογικές αποφάσεις και όχι αποκλεισμός και εξοστρακισμός ενός ολόκληρου επιστημονικού κλάδου για να βολευτούν οι όποιες άλλες συντεχνίες μόνο και μόνο γιατί είναι πιο κοντά στα κέντρα αποφάσεων ή είναι μεγαλύτερες πληθυσμιακά ομάδες.

Σάκης Δαζάνης
Εκπαιδευτικός ΠΕ19 σε Λύκειο