Στη «Λέσχη Βιβλίου Ταξίμ»

Στη «Λέσχη Βιβλίου Ταξίμ» Facebook Twitter
4

[Επιμέλεια: Γιώργος Γέρου]

Μετά τις βίαιες συγκρούσεις διαδηλωτών και αστυνομίας στην Ταξίμ, μια νέα μορφή αντίστασης ξεκίνησε, ο «Ακίνητος Άνδρας». Αρχικά ο Ερντέμ Γκουντούζ στεκόταν μόνος του,  με τα χέρια στις τσέπες, αντίκρυ στο πολιτιστικό κέντρο Ατατούρκ για οκτώ ώρες. Πολύ γρήγορα ο Γκουντούζ έγινε το τελευταίο σύμβολο του κινήματος της αντίστασης. Τις μέρες που ακολούθησαν, χιλιάδες άλλοι ακολούθησαν το παράδειγμά του, στάθηκαν σιωπηλά, ακίνητοι για αρκετά λεπτά ή και ώρες, σε διάφορα σημεία της Τουρκίας.

Η αντίθεση με τις παλιότερες εικόνες με τα σύννεφα των δακρυγόνων και τα κανόνια νερού της αστυνομίας δε θα μπορούσε να είναι εντονότερη. Τα πρόσωπα που ήταν καλυμμένα με μάσκες ή κράνη ξεσκεπάστηκαν για να αποκαλύψουν εκφράσεις ήρεμες.

Οι εικόνες αυτές εξετάζουν μια όψη της διαμαρτυρίας στην Ταξίμ, που ξεκίνησε πριν από την ομαδική όρθια διαμαρτυρία, όπου οι συμμετέχοντες φαίνεται να σχηματίζουν ένα είδος λέσχης βιβλίου, τη «Λέσχη Βιβλίου Ταξιμ».

Στη «Λέσχη Βιβλίου Ταξίμ» Facebook Twitter
The myth of Sisyphus, Albert Camus

Στη «Λέσχη Βιβλίου Ταξίμ» Facebook Twitter
Leaf Storm, Gabriel Garcia Marquez

Στη «Λέσχη Βιβλίου Ταξίμ» Facebook Twitter
Old Garden - Old Love, Tezer Ozlu

Στη «Λέσχη Βιβλίου Ταξίμ» Facebook Twitter
When Nietzsche Wept, Irvin Yalom

Στη «Λέσχη Βιβλίου Ταξίμ» Facebook Twitter
Resurrection Gallipoli 1915, Trgut Ozakman και 1984, George Orwell

Στη «Λέσχη Βιβλίου Ταξίμ» Facebook Twitter
1984, George Orwell

Στη «Λέσχη Βιβλίου Ταξίμ» Facebook Twitter
Hard Boiled Wonderland and the End of the World, Haruki Murakami και 1984, George Orwell

Στη «Λέσχη Βιβλίου Ταξίμ» Facebook Twitter
The Speech, με ομιλίες του Kemal Ataturk, και δίπλα η βιογραφία του

Στη «Λέσχη Βιβλίου Ταξίμ» Facebook Twitter
Τhe Metamorphosis, Franz Kafka

Στη «Λέσχη Βιβλίου Ταξίμ» Facebook Twitter
The Criss of the Modern World, Rene Guenon

Στη «Λέσχη Βιβλίου Ταξίμ» Facebook Twitter
Three Days with my Mother, Francois Weyergans

Και ο Ερντέμ Γκουντούζ, ο «Ακίνητος Άνδρας»

Στη «Λέσχη Βιβλίου Ταξίμ» Facebook Twitter

 

Στη «Λέσχη Βιβλίου Ταξίμ» Facebook Twitter

[via]

 

Φωτογραφία
4

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT
Μια έκθεση με φωτογραφίες του Α. Εμπειρίκου που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ πριν 

Φωτογραφία / Φωτογραφίες του Ανδρέα Εμπειρίκου παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μια νέα έκθεση

54 φωτογραφίες από το πολύτιμο αρχείο του θα παρουσιαστούν από την Eleftheria Tseliou Gallery, στον χώρο της Τοσίτσα 3, σε μια έκθεση που επιχειρεί να αναδείξει πως υπήρξε εξίσου σημαντικός ως φωτογράφος, όσο και ως ποιητής και ψυχαναλυτής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Το φωτογραφικό έργο της Ανιές Βαρντά σε μια νέα έκθεση/ Το Παρίσι της Ανιές Βαρντά έχει χιούμορ/ Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία/ Το ανορθόδοξο και διψασμένο για ζωή βλέμμα της Ανιές Βαρντά

Φωτογραφία / Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία

Μία νέα έκθεση στο Μουσείο Καρναβαλέ στο Παρίσι παρουσιάζει το ελάχιστα γνωστό φωτογραφικό έργο της σπουδαίας Γαλλίδας σκηνοθέτριας της Νουβέλ Βαγκ, αναδεικνύοντας τη λοξή και χιουμοριστική ματιά της στην πόλη του Παρισιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

Φωτογραφία / Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

«Η ζωή τους γινόταν όλο και πιο δύσκολη. Δεν ήθελαν να πάνε σε οίκο ευγηρίας και κανένας από τους δύο δεν ήθελε να ζήσει χωρίς τον άλλον. Έτσι έφυγαν από τη ζωή μαζί». Η πιο προσωπική φωτογραφία του Martin Roemers
THE LIFO TEAM
Αποτυπώνοντας την ολοκληρωτική χαρά του ποδοσφαίρου σε μια και μόνο στιγμή

Φωτογραφία / Αποτυπώνοντας την έκσταση του ποδοσφαίρου σε μερικά κλικ

Ο φωτογράφος André Coelho βρέθηκε στο στάδιο Nilton Santos στο Ρίο ντε Τζανέιρο, που ήταν γεμάτο με χιλιάδες οπαδούς της Μποταφόγκο που δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν για να δουν την αγαπημένη τους ομάδα από κοντά.
THE LIFO TEAM
Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Νίκος Οικονομόπουλος / Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Σε μια σπάνια συνέντευξή του, ο διεθνούς φήμης φωτογράφος του Magnum μιλά στον M. Hulot για την συναρπαστική φωτογραφική του ανέλιξη και τις σκέψεις του πάνω στα αιώνια διλήμματα της τέχνης του.
M. HULOT
Αγκαλιές και φιλιά στο τέλος του κόσμου. H τρυφερή μελαγχολία στις εικόνες του Spyros Rennt

Spyros Rennt / «Το κουίρ είναι το βάρος που σηκώνουμε απέναντι στην κοινωνία που δεν μας αγκαλιάζει»

Φίλοι, γνωστοί, άγνωστοι, εραστές: Στο τέταρτο φωτογραφικό του βιβλίο «Intertwined», ο Έλληνας καλλιτέχνης Spyros Rennt στρέφει το βλέμμα του προς μια πιο ήσυχη πλευρά της κουίρ επαφής.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ

σχόλια

4 σχόλια
http://www.bbc.co.uk/programmes/b0367p8wJonathan Freeland takes the long view of riots in Turkey: as Prime Minister Erdogan confronts his critics in Taksim Square, Jonathan and his guests consider Emperor Justinian's response to the Nika Riots of AD532 in Constantinople as the citizens rose up and demanded change at the heart of the Byzantine Empire. Historian Bettany Hughes guides us through the events and brutal response of Justinian and his Empress Theodora - whilst the modern story is reflected by guests from both sides of the political divide.Σας τα λεγα εγω...
Στην πλατεία Ταξίμ βρέθηκαν (μαζί και με άλλες ομάδες βέβαια) αρκετοί, σκεπτόμενοι άνθρωποι. Το ίδιο συνέβη, τις πρώτες μέρες τουλάχιστον, και με τους αγανακτισμένους της Αθήνας. Δεν άλλαξαν τον κόσμο, αλλά το θετικό ήταν ότι πυρήνας όλων αυτών, ήταν άνθρωποι ακομμάτιστοι με μόνη ιδεολογική σημαία την λογική. Μετά βέβαια προστέθηκαν διάφοροι "πικραμένοι", προσπαθώντας να δώσουν τη δική τους εξήγηση...
Υπάρχει, άραγε, κάποιο λανθάνον συμπέρασμα για τη δική μας περίπτωση, είναι κάτι που μπορούμε να αποκομίσουμε εμείς ως Έλληνες απ' όσα συνέβησαν τον περασμένο μήνα στην Ταξίμ; Οι διαδηλώσεις αυτές και η διαδικτυακή χλαπαταγή είναι παράδειγμα προς μίμηση και όσον αφορά τα δικά μας πολυσχιδή προβλήματα; Είναι εξαιτίας της, ας πούμε-για έλλειψη καλύτερης έκφρασης, "ανθελληνικής προπαγάνδας" στη Δύση που οι δικοί μας αγανακτισμένοι δεν συγκίνησαν την Ευρωπαική κοινή γνώμη και δεν κατάφεραν-δυστυχώς-να προκαλέσουν παρά ένα πολιτικό "σούσουρο"; Ή μήπως επειδή τα συμφέροντά τους έρχονται σε ρήξη με τα δικά μας; Αστάθμητοι παράγοντες υπάρχουν πάντοτε, και όλα κρίνονται, καλώς ή κακώς, εκ του αποτελέσματος, όμως εν πολλοίς υπάρχει ένας υπότιτλος όλων αυτών των γεγονότων που θα μπορούσε να ρίξει λίγο φως και στα εγχώριά μας ζητήματα;