Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Η αχανής Ρωσία πριν την Οκτωβριανή επανάσταση

Οι έγχρωμες φωτογραφίες του Prokudin-Gorskii καταγράφουν τις τελευταίες μέρες της Ρωσικής αυτοκρατορίας

Στη φωτογραφία όπως ακριβώς ακριβώς και στη διοίκηση μιας αυτοκρατορίας η καινοτομία είναι απαραίτητο συστατικό. Ο Τσάρος Νικόλαος II, ο τελευταίος τσάρος της Ρωσικής Αυτοκρατορίας δεν υπήρξε καινοτόμος και τιμωρήθηκε γι' αυτό αλλά όχι πριν προλάβει να αποτυπώσει φωτογραφικά και με πρωτοποριακό για την εποχή τρόπο την αυτοκρατορία του, λίγο πριν χαθεί οριστικά με την έκρηξη της Οκτωβριανής επανάστασης.

 

Ο εφευρετικός χημικός και φωτογράφος Prokudin-Gorskii (1863-1944) γνωστός για την πρωτοποριακή του μέθοδο έγχρωμης φωτογράφισης στις αρχές του 20ου αιώνα, ήταν αυτός που ανέλαβε  το τεράστιο αυτό έργο της καταγραφής. Διέσχισε την αχανή αυτοκρατορία μεταξύ του 1909 και του 1915 με ένα ειδικά διαμορφωμένο σε σκοτεινό θάλαμο βαγόνι τρένου που του παρείχε ο Τσάρος Νικόλαος II και κατέγραψε σε περίπου 3000 εικόνες τις περιοχές και τους κατοίκους της αυτοκρατορίας από τον Καύκασο μέχρι τα Ουράλια Όρη και τη Σιβηρία. Το αρχείο Prokudin-Gorskii βρίσκεται σήμερα στη Library of Congress και μας δίνει την εικόνα των τελευταίων ημερών της αυτοκρατορίας με την τεράστια γεωγραφική ποικιλία της και τους πολλούς πολιτισμούς της. 

 

Ο Prokudin-Gorskii για τις έγχρωμες φωτογραφίες του χρησιμοποίησε μια κάμερα δικού του σχεδιασμού εκθέτοντας τα αντικείμενά του σε τρεις- με γρήγορη διαδοχή- λήψεις -κάθε μία μέσα από φίλτρο κόκκινου, μπλε και πράσινου χρώματος- σε ψηλές, ορθογώνιες, γυάλινες πλάκες. Οι πλάκες αυτές στη συνέχεια και με την κατάλληλη επεξεργασία προβάλλονταν μέσα από έναν ειδικό θάλαμο τριών φακών με τα αντίστοιχα φίλτρα της έκθεσης,  δημιουργώντας μ' αυτό τον τόπο μια έγχρωμη εικόνα.

  

©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress
©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress

 

©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress
©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress

 

©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress
©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress
©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress
©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress

 

©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress
©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress

 

©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress
©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress

 

©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress
©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress

 

©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress
©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress
©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress
©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress

 

©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress
©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress

 

©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress
©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress

 

©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress
©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress

 

©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress
©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress
©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress
©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress

 

©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress
©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress

 

©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress
©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress

 

©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress
©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress

  

©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress
©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress
©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress
©Sergey Prokudin-Gorsky / Library of Congress

 

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ποιος είπε ότι το να είσαι άνδρας είναι μόνο ένα πράγμα;
Ανακαλύπτοντας τις διάφορες υφές του ανδρισμού σε μια έκθεση που υπό κανονικάς συνθήκας θα εξετίθετο στο Barbican του Λονδίνου
Οι γυναίκες των τρένων της Ουκρανίας
Ένα λεύκωμα αφιερωμένο σε ένα επάγγελμα που επιβιώνει ακόμα στη χώρα και απασχολεί κυρίως γυναίκες.
Ας πάμε ως την άκρη του κόσμου
Ένας από τους πιο φημισμένους φωτογράφους άγριας φύσης στην Ευρώπη, ο Stefan Forster, φωτογραφίζει τα μαγευτικά σκανδιναβικά νησιά.
Η νέα πραγματικότητα της Νέας Υόρκης μετά το lockdown
O φωτογράφος Phil Penman αποτυπώνει την ερημιά της μεγαλούπολης.
Μένουμε σπίτι (1932)
Μία φωτογραφία του Brassaï
20 φώκιες πάνω σε ένα παγόβουνο της Ανταρκτικής: Οι βραβευμένες εικόνες άγριας φύσης 2020
Ανακοινώθηκαν οι νικητές ενός νέου διαγωνισμού φωτογραφίας για την άγρια φύση.
Το παράδειγμα της Ταϊβάν
Ο φωτογράφος Ιάσονας Μαρκάκης βρίσκεται αυτές τις μέρες στην Ταϊβάν. Μας παρουσιάζει την εικόνα ενός ευσυνείδητου και ψύχραιμου λαού που έχει τον δικό τρόπο του να αντιμετωπίζει με αποτελεσματικότητα την επιδημία.
25η Μαρτίου στην Τασκένδη
Ο Βασίλης Οικονόμου αναζητά τις οικογενειακές μνήμες
Το χίπικο Ιράν: Στις παραλίες του Νότου οι νέοι αναζητούν την δυσεύρετη ελευθερία τους
Οι νέοι του Ιράν ταξιδεύουν στον Νότο για να ξεφύγουν από την ασφυκτική επιτήρηση του κράτους. Ή μάλλον ταξίδευαν. Η μεγάλη διασπορά της πανδημίας στη χώρα τα έχει αλλάξει όλα.
Οι ανήσυχες χειρονομίες των επιβατών στο μετρό της Νέας Υόρκης, τις μέρες του κορωνοϊού
Η φωτογράφος Hannah La Follette Ryan φωτογραφίζει τα χέρια των επιβατών του μετρό της πόλης και καταγράφει τις νέες συνήθειες.
Φωτογραφίες ενός θρυλικού φωτογράφου βγαίνουν πρώτη φορά στη δημοσιότητα
Ο Stephen Shore κατάφερε να κρατήσει στην αφάνεια φωτογραφίες του για δεκαετίες.
Κοσμική Εκκλησία
Φωτ. Σπύρος Στάβερης
Η οδός των φαντασμάτων. Φωτογραφίες της Κατερίνας Καμπίτη.
'Εκθεση στο "Καμίνι", στη Νάουσα.
Συγκινητικά πορτραίτα αποχαιρετισμού: Το μακρύ αντίο των γονιών στις φωτογραφίες τριών δεκαετιών
Το λευκό φόρεμα της Emily Dickinson
Αυτό το άσπρο φόρεμα είναι σημαντικό επειδή είναι τόσο προσωπικό και εκφράζει κυριολεκτικά το ποια ήταν η διάσημη ποιήτρια.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή