Στην Ελλάδα η επίθεση δίχασε αντί να συγκινήσει - και μάλιστα για τους πιο ανόητους λόγους.
Στην Ελλάδα η επίθεση δίχασε αντί να συγκινήσει - και μάλιστα για τους πιο ανόητους λόγους.

 

Απ' το πρωί που οι «αναλυτές» του ελληνικού Facebook και Twitter έβγαλαν τις ετυμηγορίες τους, πρόσεξα κάτι:

 

Οι (λάιτ, έστω) ομοφοβικοί και ξενοφοβικοί έριξαν το βάρος μόνο στο ρόλο των Τζιχαντιστών. «Καλά, πριν δεν πήγατε να μας το πλασάρετε ότι είχε σχέση με ομοφοβία; Να, τώρα αποκαλύπτεται πως ήταν Ισλαμιστής!» Λες και δεν μπορούν να συνδέονται τα δύο.

 

Ήταν ευκαιρία για όσους ανησυχούν για το ρόλο του Ισλάμ στη Δύση να κουνήσουν το δάχτυλο και να ξεσαλώσουν με υπερβολές και γενικεύσεις. (Οι Τζιχαντιστές είναι μικροσκοπικό κομμάτι των Ισλαμιστών και αυτούς πρέπει να πολεμήσουμε/απομακρύνουμε, όχι όλους τους Μουσουλμάνους!). Αποσιώπησαν όμως σε μεγάλο βαθμό τα περί ομοφυλόφιλων -όπως και μερίδα των ελληνικών μίντια- επειδή δεν πολυσυμπαθούσαν τα θύματα και γι' αυτό το λόγο υποβάθμισαν το γεγονός. 

 

Από την άλλη, υπάρχουν οι πιο «αλληλέγγυοι», για τους οποίους η Κακιά Δύση φταίει πάντα για όλα και αποκαλούν όλους όσους δε συμφωνούν μαζί τους «Ισλαμοφοβικούς». Για να μη τυχόν αμαυρωθεί το Ισλάμ και μειωθεί κι άλλο η ανεκτικότητα προς αυτό, υποβάθμισαν το γεγονός, και επέμειναν πως στην ουσία ήταν μόνο ομοφοβικό το χτύπημα και θα μπορούσε να είχε γίνει από τον οποιονδήποτε. Ισχύει, αλλά τυχαίνει να μην έγινε απ' τον οποιονδήποτε. 

 

Έγινε από ομοφοβικό Τζιχαντιστή, και ξέρουμε ότι οι Τζιχαντιστές δολοφονούν τους γκέι πετώντας τους από κτίρια για να σκάσουν στο έδαφος και να πεθάνουν απ' τις πληγές τους. 

 

Το ότι ο δράστης ενοχλήθηκε επειδή είδε δύο άντρες να φιλιούνται και μερικές μέρες μετά επέλεξε το χτύπημά του να γίνει στο Pulse λέει πολλά και για τον ίδιο, αλλά και για τη θρησκεία του (ή, το πώς ερμηνεύει το Ισλαμικό Κράτος τη θρησκεία).

 

Οι περίπλοκες και άβολες αλήθειες του χειρότερου χτυπήματος από ένοπλο στη σύγχρονη ιστορία των ΗΠΑ (συν το γεγονός πως έγινε στην Αμερική που για τους πρώτους είναι Νεοταξίτικη άρα κακιά ενώ για τους δεύτερους Ιμπεριαλιστική άρα κακιά) είχε ως αποτέλεσμα η συγκίνηση και ο αντίκτυπος του Ορλάντο να είναι γύρω στις 10 φορές μικρότερος στη χώρα μας από όσό όταν δεν στοχοποιήθηκαν συγκεκριμένα τα γκέι άτομα, όπως πχ. στη Γαλλία ή το Βέλγιο. 

 

Το ότι ο δράστης ενοχλήθηκε επειδή είδε δύο άντρες να φιλιούνται και μερικές μέρες μετά επέλεξε το χτύπημά του να γίνει στο Pulse λέει πολλά και για τον ίδιο*, αλλά και για τη θρησκεία του (ή, το πώς ερμηνεύει το Ισλαμικό Κράτος τη θρησκεία).

 

Απορώ πώς γίνεται σε μια τέτοια τραγωδία να ξοδεύουν μερικοί την ενέργειά τους για να υποστηρίξουν τη μία ή την άλλη πλευρά, ανάλογα με το συμφέρον τους ή την ιδεολογία τους. Κυρίως όμως απορώ που υπάρχουν «πλευρές» ενώ τα πράγματα είναι ξεκάθαρα: Ένας δολοφόνος επέλεξε να σκοτώσει ομοφυλόφιλους λόγω των προσωπικών και θρησκευτικών πεποιθήσεών του.

 

Μη κρυβόμαστε πίσω απ' το δάχτυλό μας: Η επίθεση -σύμφωνα βέβαια με όλα τα μέχρι στιγμής στοιχεία- ήταν μια ακραία ομοφοβική τρομοκρατική επίθεση του Ισλαμικού Κράτους. Φταίει και η ομοφοβία, και η θρησκεία, και η ψυχοπαθολογία του δράστη - σε κάθε περίπτωση όμως δεν θα βγάλουμε και πόρισμα πριν αφήσουμε τον εαυτό μας να στεναχωρηθεί για μια τραγωδία.

 

Κι όμως, πολύ το έκαναν αυτό, και το αποτέλεσμα είναι πως, ενώ ο ανθρώπινος πολιτισμός θρηνεί για άλλη μια φορά, στην Ελλάδα η επίθεση δίχασε πολύ αλλά συγκίνησε συγκίνησε - για τους πιο ανόητους λόγους. 

  

 

*είχα γράψει πως λέει πολλά για τον ίδιο, και τώρα διάβασα το εξής: «Ανατρεπτικές αποκαλύψεις για το μακελειό στο Ορλάντο - Ο Ματίν ήταν πελάτης του γκέι κλαμπ και μιλούσε με ομοφυλόφιλους μέσω gay app», πράγμα που μου θύμισε το άρθρο μου: «Είναι αλήθεια πως οι ακραία ομοφοβικοί είναι συνήθως καταπιεσμένοι ομοφυλόφιλοι σε άρνηση;». (Ναι, είναι).