Η δικτατορία της παρθενίας: μία τεράστια επιχείρηση χειραγώγησης και πλουτισμού

Η δικτατορία της παρθενίας: μία τεράστια επιχείρηση χειραγώγησης και πλουτισμού Facebook Twitter
0

Ιερείς διαφόρων θρησκειών, συντηρητικοί Ανατολής και Δύσης και γιατροί συντηρούν –με το αζημίωτο- μύθους και ψέματα για τον παρθενικό υμένα και το γυναικείο σώμα

Παρθενία. Όταν γίνεται λόγος γι’ αυτήν, είναι απολύτως δεδομένο ότι μιλάμε για την παρθενία των γυναικών. Όχι μόνο στην Ανατολή, αλλά σε ένα μεγάλο κομμάτι της πολιτισμένης Δύσης, η αγνότητα των γυναικών είναι θησαυρός που πρέπει να διαφυλαχθεί με κάθε τρόπο, αρετή που χάνεται εκτός γάμου, προσόν που στέφει την ιδανική νύφη.

Στο συντηρητικό κομμάτι της Αμερικής, υπάρχουν άπειρες οργανώσεις που με παραμυθένιο τρόπο εξαναγκάζουν τα νεαρά κορίτσια σε συμβόλαια και όρκους για τη διατήρηση της παρθενίας τους μέχρι τον γάμο. Διοργανώνονται χοροεσπερίδες που τις άσπιλες νύφες συνοδεύει ο μπαμπάς. Λευκά φορέματα, λευκά τριαντάφυλλα, πλούσια δώρα σε κουτιά με λευκούς φιόγκους για τις υπάκουες θυγατέρες. Η διατήρηση της αγνότητας είναι ένα από τα προσόντα, μαζί με την ομορφιά και το πτυχίο που πρέπει να έχει μία νεαρή γυναίκα για να εξασφαλίσει μία ευτυχισμένη ζωή και έναν υγιή γάμο, για να διατηρήσει μία καλή θέση στον κοινωνικό περίγυρο, μαζί με τον σεβασμό της οικογένειας και του περιβάλλοντος της.

Δεν είναι απαραίτητο ότι η ρήξη του παρθενικού υμένα θα προκαλέσει αιμορραγία. Πολλοί νομίζουν ότι πρόκειται για κάτι σαν τεντωμένη μεμβράνη στην είσοδο του γυναικείου κόλπου, όμως, περισσότερο μοιάζει με σάρκινο scrunchie για τα μαλλιά, κάτι δηλαδή που μπορεί να είναι πολύ πιο ελαστικό απ’ ό,τι σας έκαναν να πιστεύετε και που η δομή του διαφέρει από γυναίκα σε γυναίκα

Σε χώρες, όπως η Τυνησία πάλι, η παρθενία θεωρείται προϋπόθεση τιμιότητας και... γονιμότητας. Συντηρούνται μύθοι και δεισιδαιμονίες για τη γυναίκα που χάνει την αγνότητά της εκτός γάμου. Συντηρείται, όμως, και ένα παράξενο εμπόριο γύρω από το γυναικείο σώμα και αυτό το συγκεκριμένο τμήμα των γυναικείων γεννητικών οργάνων. Πλαστικοί χειρουργοί που ειδικεύονται στην υμενοπλαστική, χάπια που προκαλούν αιμορραγία στα γεννητικά όργανα για να ξεγελαστεί ο σύζυγος που βιώνει την «πρώτη νύχτα γάμου» με την άσπιλη γυναίκα του, μία κανονική επιχείρηση στημένη πάνω σ’ ένα ψέμα.

Η δικτατορία της παρθενίας: μία τεράστια επιχείρηση χειραγώγησης και πλουτισμού Facebook Twitter
Η πολύσημη συνάντηση της μικρής παρθένου Κοκκινοσκουφίτσας με τον Κακό Λύκο και το εξίσου συμβολικό σχίσιμο της κοιλιάς του αργότερα...
Η δικτατορία της παρθενίας: μία τεράστια επιχείρηση χειραγώγησης και πλουτισμού Facebook Twitter

ΣYMΦΩΝΑ με τη σημειολόγο, Mariette Darrigrande σε αυτές τις κουλτούρες η αγνότητα ως υπόσχεση γονιμότητας είναι ζωτικής σημασίας. «Η διαδικασία του ξεπαρθενιάσματος είναι ταυτισμένη με το κόψιμο ενός λουλουδιού. Ένα απείραχτο λουλούδι, σ’ αυτές τις κουλτούρες ανθίζει και κυοφορεί σε έναν αγνό κήπο, όπως ο γάμος», εξηγεί. Τι συμβαίνει, όμως, όταν το λουλούδι έχει...κοπεί;

Ο Marco Pelosi είναι γυναικολόγος – πλαστικός χειρουργός. Θεωρείται κορυφαίος στην υμενοπλαστική, στην αποκατάσταση, δηλαδή, του παρθενικού υμένα.

«Άλλοι γυναικολόγοι θεωρούν ανήθικες τις υπηρεσίες που προσφέρω», λέει, «εγώ, όμως, δεν βρίσκω τίποτα κακό σ’ αυτού του είδους τις επεμβάσεις. Γιατί αποδεχόμαστε το να θέλει κάποιος να διορθώσει το σχήμα της μύτης του; Ή να βάψει τα μαλλιά του; Ή να κάνει λίφτινγκ; Κατά τον ίδιο τρόπο, αν μία γυναίκα θεωρεί ότι με αυτόν τον τρόπο θα νιώσει καλύτερα με το σώμα και τον σύντροφό της, γιατί να κριθεί γι’ αυτό;».

Δεν είναι όμως εκεί το ανήθικο της υπόθεσης. Είναι στο γεγονός ότι αυτά τα χειρουργεία συντηρούν ένα ψέμα που με τη σειρά του βασίζεται σε έναν μύθο. Το ψέμα είναι προς τον εκάστοτε σύζυγο που θέλει τη γυναίκα του παρθένα και ο μύθος είναι ότι ο παρθενικός υμένας είναι κάτι που αξίζει να κρεμαστεί σε ένα μπαλκόνι.

Η δικτατορία της παρθενίας: μία τεράστια επιχείρηση χειραγώγησης και πλουτισμού Facebook Twitter
Μεσαιωνική ζώνη αγνότητας με την οποία οι ζηλόφθονες σταυροφόροι «κλείδωναν» τις συζύγους τους, όταν έλειπαν για δουλειές....

Αυτούς τους μύθους προσπάθησαν να διαλύσουν με το βιβλίο τους οι γιατροί Ellen Stokken Dahl και Nina Brochman. Με επιστημονική κατάρτιση, φωτογραφίες και λόγια απλά προσπαθούν να εξηγήσουν στις χαωμένες αναγνώστριες τους γιατί ο παρθενικός υμένας δεν είναι αυτό που τους περιέγραψαν στο σχολείο, στην κατήχηση ή στη συντηρητική οικογένεια τους.

«Δεν είναι απαραίτητο ότι η ρήξη του παρθενικού υμένα θα προκαλέσει αιμορραγία. Πολλοί νομίζουν ότι πρόκειται για κάτι σαν τεντωμένη μεμβράνη στην είσοδο του γυναικείου κόλπου, όμως, περισσότερο μοιάζει με σάρκινο scrunchie για τα μαλλιά, κάτι δηλαδή που μπορεί να είναι πολύ πιο ελαστικό απ’ ό,τι σας έκαναν να πιστεύετε και που η δομή του διαφέρει από γυναίκα σε γυναίκα», εξηγούν, λέγοντας ότι παρθενικό υμένα μπορεί να διαθέτει και μία γυναίκα που έχει γεννήσει, αλλά και να μη διαθέτει κάποια που δεν έχει έρθει ποτέ σε σεξουαλική επαφή.

Σύμφωνα με την ανθρωπολόγο Ibtissem Ben Dendri τεράστιο ρόλο για το τι πιστεύει μία γυναίκα για το σώμα της, την αυτοδιάθεσή του και την αγνότητά της, παίζει το θρησκευτικό υπόβαθρο μέσα στο οποίο μεγάλωσε.

«Βλέπουμε ότι ακόμη και στις δυτικές κοινωνίες, πολύ συχνά η επικρατούσε αντίληψη είναι ότι το σεξ βρωμίζει το γυναικείο σώμα. Οπότε, δεν είναι παράξενο που πολλές γυναίκες θεωρούν ότι η υμενοπλαστική είναι μία επέμβαση που τις εξαγνίζει, τους δίνω πίσω τη χαμένη αθωότητά τους», λέει χαρακτηριστικά.

Παρθενία
Διαφήμιση για παρθενοραφή

Ωστόσο, από την άλλη υπάρχουν και τα θύματα βιασμού, όπως επισημαίνει η γαλλίδα γυναικολόγος και χειρουργός, Ghada Hatem. Στην κλινική της καταφεύγουν συνήθως κοπέλες από τον αραβικό κόσμο, στην πλειονότητά τους μουσουλμάνες, την επιλέγουν, όμως και θύματα βιασμού που θέλουν να «διαγράψουν» την τραυματική εμπειρία της πρώτης φοράς και να κάνουν μία νέα αρχή στη σεξουαλική της ζωή.

«Εξηγώ πάντα ότι δεν μπορώ να εγγυηθώ ότι θα πειστεί ο σύζυγος περί της παρθενίας. Και ότι εγώ ως γιατρός δεν μπορώ να διαγράψω καμία οδυνηρή ανάμνηση μέσω ενός χειρουργείου. Και στις δύο περιπτώσεις δεν μπορώ να αλλάξω το ποια γυναίκα είναι αυτή που με επισκέπτεται. Γνωρίζω, όμως, ότι μπορεί να υποστεί βία, αν διαπιστωθεί ότι δεν είναι παρθένα, όπως γνωρίζω τη βοήθεια που μπορεί να προσφέρει μία τέτοια επέμβαση σε κάποια που προσπαθεί να επουλώσει πληγές σε ψυχή και σώμα», λέει.

Υπάρχει, λοιπόν, παρθενία που να συνδέεται με την ύπαρξη του υμένα; Μία ακτιβιστική οργάνωση στη Νάντη πριν από λίγο καιρό έδωσε μάχη προκειμένου να αποκατασταθεί η ερμηνεία που δινόταν στα λεξικά και η άμεση σύνδεση της ύπαρξης του υμένα με την παρθενία.

Αν δεν υπάρχει αίμα σε όλες τις παρθένες κατά την πρώτη σεξουαλική επαφή, αν σε κάποιες γυναίκες διατηρείται ο παρθενικός υμένας ακόμη και μετά την εγκυμοσύνη, τότε ποιες είναι παρθένες και ποιες όχι; Η απάντηση δόθηκε από Ιατρική Σχολή που προχώρησε σε διόρθωση της ερμηνείας, εξηγώντας ότι ο υμένας –ακριβώς όπως εξηγούν και οι δύο γιατροί πιο πάνω- είναι μέρος της γυναικείας ανατομίας που όμως διαφέρει από γυναίκα σε γυναίκα..!

Τόσος κόπος, λοιπόν, περί συμμόρφωσης στο ιδανικό της αγνότητας για έναν μύθο; Όσο ο μύθος συντηρεί τη χειραγώγηση των γυναικών και τις βιομηχανίες που συντηρεί ο... υμένας, ναι, προφανώς τόσος κόπος.

Όλη η ενδιαφέρουσα έρευνα της Ντόιτσε Βέλε στο παραπάνω βίντεο.

Θέματα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Jen Gunter: Η σούπερ σταρ γυναικολόγος που ξεμπρόστιασε την Gwyneth Paltrow μιλά στη LiFO

Συνέντευξη / Jen Gunter: Η σούπερ σταρ γυναικολόγος που ξεμπρόστιασε την Gwyneth Paltrow μιλά στη LiFO

Με αφορμή το παγκόσμιο best seller της «H Βίβλος του Κόλπου» (εκδόσεις Μεταίχμιο) η μαχητική γυναικολόγος μιλά για μια σειρά από παρανοήσεις και μύθους γύρω από το γυναικείο σώμα, μύθους που βολεύουν την πατριαρχία και τους επιτήδειους.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Κάθε σημείο του γυναικείου κορμιού είναι ονοματισμένο από έναν άντρα. Μήπως να το αλλάξουμε;

Ιδέες / Κάθε σημείο του γυναικείου κορμιού είναι ονοματισμένο από έναν άντρα. Μήπως να το αλλάξουμε;

Από τις σάλπιγγες μέχρι τον δουγλάσειο χώρο, κάθε μέλος και όργανο του γυναικείου σώματος έχει βαφτιστεί από έναν άντρα. Όμως, η αρσενική γλώσσα της ιατρικής δεν τελειώνει εκεί... Έχει αυτό καμιά σημασία; Προφανώς!
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στέφανος Ροζάνης: «Τα Εξάρχεια εκβαρβαρίστηκαν»

Lifo Videos / Στέφανος Ροζάνης: «Τα Εξάρχεια εκβαρβαρίστηκαν»

Ο καθηγητής Φιλοσοφίας, γνωστός και ως «αναρχικός φιλόσοφος», μιλά χωρίς ωραιοποιήσεις για την πολιτική που έχει καταντήσει λογιστική διαχείριση και για την ακροδεξιά που ολοένα περισσότερο θυμίζει θρησκευτική δεισιδαιμονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πώς η Αθήνα έφτασε να έχει παγκόσμια πρωτιά στα άδεια και εγκαταλελειμμένα σπίτια

Radio Lifo / Πώς η Αθήνα έφτασε να έχει παγκόσμια πρωτιά στα άδεια και εγκαταλελειμμένα σπίτια

Την ώρα που ένας στους πέντε πολίτες της χώρας ζει υπό τον μόνιμο φόβο της απώλειας της στέγης του, η Αθήνα κατέχει ένα τρομακτικό ρεκόρ. Η Ντίνα Καράτζιου συζητά με τον οικονομολόγο και συγγραφέα Δημήτρη Ιωάννου.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Παύλος Τσίμας: «H σύγκρουση στη Μέση Ανατολή ευνοεί τον ρόλο της Τουρκίας»

Lifo Videos / Παύλος Τσίμας: «H σύγκρουση στη Μέση Ανατολή ευνοεί τον ρόλο της Τουρκίας»

Ποια είναι τα βασικά συμπεράσματα της νέας σύγκρουσης Ισραήλ–Ιράν; Πόσο επηρεάζεται η Ελλάδα από τις εξελίξεις; Και γιατί βγαίνει κερδισμένος ο Ερντογάν; Ο Παύλος Τσίμας συζητά με τον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Καβάφης μέσα από το βλέμμα των καλλιτεχνών

Ο Καβάφης ανάμεσά μας / Ο Καβάφης μέσα από το βλέμμα των καλλιτεχνών

Τι μπορεί να σημαίνει σήμερα ο Καβάφης για έναν σκηνοθέτη και μια εικαστικό; Πώς «διαβάζεται» η μορφή του μέσα από το βλέμμα δύο σύγχρονων δημιουργών με διαφορετικές διαδρομές; Ο σκηνοθέτης Αριστοτέλης Μαραγκός, με διεθνή εμπειρία, και η εικαστικός Farida El Gazzar, με κοσμοπολίτικη πορεία, αντλούν έμπνευση από τον ποιητή, τη σχέση τους με την Αλεξάνδρεια και τα ευρήματα του Αρχείου Καβάφη του Ιδρύματος Ωνάση.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ανδρέας Τετέι: «Πονάει πολύ το να σε αποκαλούν “μαϊμού” στο γήπεδο»

Οι Άλλοι / Ανδρέας Τετέι: «Πονάει πολύ το να σε αποκαλούν “μαϊμού” στο γήπεδο»

Ο παίκτης της Κηφισιάς θυμάται την καθημερινότητά του στη Φωκίωνος Νέγρη, εξηγεί γιατί μπήκε στο ποδόσφαιρο και περιγράφει την εμπειρία του από τον ρατσισμό που επικρατεί στα γήπεδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Πόσα νέα σπίτια και πόσους τουρίστε αντέχουν ακόμα τα νησιά;

Radio Lifo / Πόσα νέα σπίτια και πόσους τουρίστες αντέχουν ακόμα τα νησιά;

Στην Ελλάδα –και ιδιαίτερα στα νησιά– τα τελευταία χρόνια παρατηρείται συχνά το φαινόμενο πολίτες και οργανώσεις να προσφεύγουν στο ΣτΕ προκειμένου να σταματήσουν ιδιωτικές επενδύσεις ή σχέδια δόμησης που απειλούν τοπία και οικοσυστήματα. Τι μας λέει αυτό για το θεσμικό μας σύστημα;
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Γιάννης Παντελάκης: Το «πατρίς-θρησκεία-οικογένεια» πουλάει

Lifo Videos / Γιάννης Παντελάκης: Το «πατρίς-θρησκεία-οικογένεια» πουλάει

Ο αρθρογράφος της LIFO σχολιάζει στον Γιάννη Πανταζόπουλο τις κινήσεις του Αντώνη Σαμαρά και του Αλέξη Τσίπρα για τη δημιουργία νέων κομμάτων και εξηγεί γιατί «οι ικανοί δεν μπαίνουν πια στην πολιτική».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αυγερόπουλος: Στη Γάζα είδα ανθρώπους που έχουν συμφιλιωθεί με τον θάνατο»

Γιώργος Αυγερόπουλος / «Στη Γάζα είδα ανθρώπους που έχουν συμφιλιωθεί με τον θάνατο»

O βραβευμένος πολεμικός ανταποκριτής περιγράφει στον Γιάννη Πανταζόπουλο τις πιο σκληρές μνήμες του από τη Γάζα και εξηγεί γιατί η παρούσα κρίση δεν έχει καμία σχέση με τις προηγούμενες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Παιδικά πάρτι, αυτή η μάστιγα!

Ψυχή & Σώμα / Παιδικά πάρτι, αυτή η μάστιγα!

Πώς θα βγουν αλώβητοι οι γονείς από τον «οδοστρωτήρα» που λέγεται παιδικά πάρτι; Η Τζούλη Αγοράκη συζητά με τον εικαστικό Αλέξανδρο Γεωργίου, μπαμπά του οκτάχρονου Παναγιώτη, και τη Νινέττα Γιακιντζή, μαμά του εφτάχρονου Ιάσονα.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Pan Pan: «Πάντα αναζητάω να βλέπω την πόλη από ψηλά»

Lifo Videos / Pan Pan: «Μ' αρέσει πάντα να βλέπω την πόλη από ψηλά»

O Pan Pan δεν είναι μόνο μουσικός ή κομίστας· ό,τι δημιουργεί μοιάζει συχνά με μια προσωπική ξενάγηση στην Αθήνα των ’90s και των ΄00s, μέσα από το βλέμμα ενός παιδιού που μεγάλωσε στην «κρυμμένη» γειτονιά του Πολυγώνου.