Η δικτατορία της παρθενίας: μία τεράστια επιχείρηση χειραγώγησης και πλουτισμού

Η δικτατορία της παρθενίας: μία τεράστια επιχείρηση χειραγώγησης και πλουτισμού Facebook Twitter
0

Ιερείς διαφόρων θρησκειών, συντηρητικοί Ανατολής και Δύσης και γιατροί συντηρούν –με το αζημίωτο- μύθους και ψέματα για τον παρθενικό υμένα και το γυναικείο σώμα

Παρθενία. Όταν γίνεται λόγος γι’ αυτήν, είναι απολύτως δεδομένο ότι μιλάμε για την παρθενία των γυναικών. Όχι μόνο στην Ανατολή, αλλά σε ένα μεγάλο κομμάτι της πολιτισμένης Δύσης, η αγνότητα των γυναικών είναι θησαυρός που πρέπει να διαφυλαχθεί με κάθε τρόπο, αρετή που χάνεται εκτός γάμου, προσόν που στέφει την ιδανική νύφη.

Στο συντηρητικό κομμάτι της Αμερικής, υπάρχουν άπειρες οργανώσεις που με παραμυθένιο τρόπο εξαναγκάζουν τα νεαρά κορίτσια σε συμβόλαια και όρκους για τη διατήρηση της παρθενίας τους μέχρι τον γάμο. Διοργανώνονται χοροεσπερίδες που τις άσπιλες νύφες συνοδεύει ο μπαμπάς. Λευκά φορέματα, λευκά τριαντάφυλλα, πλούσια δώρα σε κουτιά με λευκούς φιόγκους για τις υπάκουες θυγατέρες. Η διατήρηση της αγνότητας είναι ένα από τα προσόντα, μαζί με την ομορφιά και το πτυχίο που πρέπει να έχει μία νεαρή γυναίκα για να εξασφαλίσει μία ευτυχισμένη ζωή και έναν υγιή γάμο, για να διατηρήσει μία καλή θέση στον κοινωνικό περίγυρο, μαζί με τον σεβασμό της οικογένειας και του περιβάλλοντος της.

Δεν είναι απαραίτητο ότι η ρήξη του παρθενικού υμένα θα προκαλέσει αιμορραγία. Πολλοί νομίζουν ότι πρόκειται για κάτι σαν τεντωμένη μεμβράνη στην είσοδο του γυναικείου κόλπου, όμως, περισσότερο μοιάζει με σάρκινο scrunchie για τα μαλλιά, κάτι δηλαδή που μπορεί να είναι πολύ πιο ελαστικό απ’ ό,τι σας έκαναν να πιστεύετε και που η δομή του διαφέρει από γυναίκα σε γυναίκα

Σε χώρες, όπως η Τυνησία πάλι, η παρθενία θεωρείται προϋπόθεση τιμιότητας και... γονιμότητας. Συντηρούνται μύθοι και δεισιδαιμονίες για τη γυναίκα που χάνει την αγνότητά της εκτός γάμου. Συντηρείται, όμως, και ένα παράξενο εμπόριο γύρω από το γυναικείο σώμα και αυτό το συγκεκριμένο τμήμα των γυναικείων γεννητικών οργάνων. Πλαστικοί χειρουργοί που ειδικεύονται στην υμενοπλαστική, χάπια που προκαλούν αιμορραγία στα γεννητικά όργανα για να ξεγελαστεί ο σύζυγος που βιώνει την «πρώτη νύχτα γάμου» με την άσπιλη γυναίκα του, μία κανονική επιχείρηση στημένη πάνω σ’ ένα ψέμα.

Η δικτατορία της παρθενίας: μία τεράστια επιχείρηση χειραγώγησης και πλουτισμού Facebook Twitter
Η πολύσημη συνάντηση της μικρής παρθένου Κοκκινοσκουφίτσας με τον Κακό Λύκο και το εξίσου συμβολικό σχίσιμο της κοιλιάς του αργότερα...
Η δικτατορία της παρθενίας: μία τεράστια επιχείρηση χειραγώγησης και πλουτισμού Facebook Twitter

ΣYMΦΩΝΑ με τη σημειολόγο, Mariette Darrigrande σε αυτές τις κουλτούρες η αγνότητα ως υπόσχεση γονιμότητας είναι ζωτικής σημασίας. «Η διαδικασία του ξεπαρθενιάσματος είναι ταυτισμένη με το κόψιμο ενός λουλουδιού. Ένα απείραχτο λουλούδι, σ’ αυτές τις κουλτούρες ανθίζει και κυοφορεί σε έναν αγνό κήπο, όπως ο γάμος», εξηγεί. Τι συμβαίνει, όμως, όταν το λουλούδι έχει...κοπεί;

Ο Marco Pelosi είναι γυναικολόγος – πλαστικός χειρουργός. Θεωρείται κορυφαίος στην υμενοπλαστική, στην αποκατάσταση, δηλαδή, του παρθενικού υμένα.

«Άλλοι γυναικολόγοι θεωρούν ανήθικες τις υπηρεσίες που προσφέρω», λέει, «εγώ, όμως, δεν βρίσκω τίποτα κακό σ’ αυτού του είδους τις επεμβάσεις. Γιατί αποδεχόμαστε το να θέλει κάποιος να διορθώσει το σχήμα της μύτης του; Ή να βάψει τα μαλλιά του; Ή να κάνει λίφτινγκ; Κατά τον ίδιο τρόπο, αν μία γυναίκα θεωρεί ότι με αυτόν τον τρόπο θα νιώσει καλύτερα με το σώμα και τον σύντροφό της, γιατί να κριθεί γι’ αυτό;».

Δεν είναι όμως εκεί το ανήθικο της υπόθεσης. Είναι στο γεγονός ότι αυτά τα χειρουργεία συντηρούν ένα ψέμα που με τη σειρά του βασίζεται σε έναν μύθο. Το ψέμα είναι προς τον εκάστοτε σύζυγο που θέλει τη γυναίκα του παρθένα και ο μύθος είναι ότι ο παρθενικός υμένας είναι κάτι που αξίζει να κρεμαστεί σε ένα μπαλκόνι.

Η δικτατορία της παρθενίας: μία τεράστια επιχείρηση χειραγώγησης και πλουτισμού Facebook Twitter
Μεσαιωνική ζώνη αγνότητας με την οποία οι ζηλόφθονες σταυροφόροι «κλείδωναν» τις συζύγους τους, όταν έλειπαν για δουλειές....

Αυτούς τους μύθους προσπάθησαν να διαλύσουν με το βιβλίο τους οι γιατροί Ellen Stokken Dahl και Nina Brochman. Με επιστημονική κατάρτιση, φωτογραφίες και λόγια απλά προσπαθούν να εξηγήσουν στις χαωμένες αναγνώστριες τους γιατί ο παρθενικός υμένας δεν είναι αυτό που τους περιέγραψαν στο σχολείο, στην κατήχηση ή στη συντηρητική οικογένεια τους.

«Δεν είναι απαραίτητο ότι η ρήξη του παρθενικού υμένα θα προκαλέσει αιμορραγία. Πολλοί νομίζουν ότι πρόκειται για κάτι σαν τεντωμένη μεμβράνη στην είσοδο του γυναικείου κόλπου, όμως, περισσότερο μοιάζει με σάρκινο scrunchie για τα μαλλιά, κάτι δηλαδή που μπορεί να είναι πολύ πιο ελαστικό απ’ ό,τι σας έκαναν να πιστεύετε και που η δομή του διαφέρει από γυναίκα σε γυναίκα», εξηγούν, λέγοντας ότι παρθενικό υμένα μπορεί να διαθέτει και μία γυναίκα που έχει γεννήσει, αλλά και να μη διαθέτει κάποια που δεν έχει έρθει ποτέ σε σεξουαλική επαφή.

Σύμφωνα με την ανθρωπολόγο Ibtissem Ben Dendri τεράστιο ρόλο για το τι πιστεύει μία γυναίκα για το σώμα της, την αυτοδιάθεσή του και την αγνότητά της, παίζει το θρησκευτικό υπόβαθρο μέσα στο οποίο μεγάλωσε.

«Βλέπουμε ότι ακόμη και στις δυτικές κοινωνίες, πολύ συχνά η επικρατούσε αντίληψη είναι ότι το σεξ βρωμίζει το γυναικείο σώμα. Οπότε, δεν είναι παράξενο που πολλές γυναίκες θεωρούν ότι η υμενοπλαστική είναι μία επέμβαση που τις εξαγνίζει, τους δίνω πίσω τη χαμένη αθωότητά τους», λέει χαρακτηριστικά.

Παρθενία
Διαφήμιση για παρθενοραφή

Ωστόσο, από την άλλη υπάρχουν και τα θύματα βιασμού, όπως επισημαίνει η γαλλίδα γυναικολόγος και χειρουργός, Ghada Hatem. Στην κλινική της καταφεύγουν συνήθως κοπέλες από τον αραβικό κόσμο, στην πλειονότητά τους μουσουλμάνες, την επιλέγουν, όμως και θύματα βιασμού που θέλουν να «διαγράψουν» την τραυματική εμπειρία της πρώτης φοράς και να κάνουν μία νέα αρχή στη σεξουαλική της ζωή.

«Εξηγώ πάντα ότι δεν μπορώ να εγγυηθώ ότι θα πειστεί ο σύζυγος περί της παρθενίας. Και ότι εγώ ως γιατρός δεν μπορώ να διαγράψω καμία οδυνηρή ανάμνηση μέσω ενός χειρουργείου. Και στις δύο περιπτώσεις δεν μπορώ να αλλάξω το ποια γυναίκα είναι αυτή που με επισκέπτεται. Γνωρίζω, όμως, ότι μπορεί να υποστεί βία, αν διαπιστωθεί ότι δεν είναι παρθένα, όπως γνωρίζω τη βοήθεια που μπορεί να προσφέρει μία τέτοια επέμβαση σε κάποια που προσπαθεί να επουλώσει πληγές σε ψυχή και σώμα», λέει.

Υπάρχει, λοιπόν, παρθενία που να συνδέεται με την ύπαρξη του υμένα; Μία ακτιβιστική οργάνωση στη Νάντη πριν από λίγο καιρό έδωσε μάχη προκειμένου να αποκατασταθεί η ερμηνεία που δινόταν στα λεξικά και η άμεση σύνδεση της ύπαρξης του υμένα με την παρθενία.

Αν δεν υπάρχει αίμα σε όλες τις παρθένες κατά την πρώτη σεξουαλική επαφή, αν σε κάποιες γυναίκες διατηρείται ο παρθενικός υμένας ακόμη και μετά την εγκυμοσύνη, τότε ποιες είναι παρθένες και ποιες όχι; Η απάντηση δόθηκε από Ιατρική Σχολή που προχώρησε σε διόρθωση της ερμηνείας, εξηγώντας ότι ο υμένας –ακριβώς όπως εξηγούν και οι δύο γιατροί πιο πάνω- είναι μέρος της γυναικείας ανατομίας που όμως διαφέρει από γυναίκα σε γυναίκα..!

Τόσος κόπος, λοιπόν, περί συμμόρφωσης στο ιδανικό της αγνότητας για έναν μύθο; Όσο ο μύθος συντηρεί τη χειραγώγηση των γυναικών και τις βιομηχανίες που συντηρεί ο... υμένας, ναι, προφανώς τόσος κόπος.

Όλη η ενδιαφέρουσα έρευνα της Ντόιτσε Βέλε στο παραπάνω βίντεο.

Θέματα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Jen Gunter: Η σούπερ σταρ γυναικολόγος που ξεμπρόστιασε την Gwyneth Paltrow μιλά στη LiFO

Συνέντευξη / Jen Gunter: Η σούπερ σταρ γυναικολόγος που ξεμπρόστιασε την Gwyneth Paltrow μιλά στη LiFO

Με αφορμή το παγκόσμιο best seller της «H Βίβλος του Κόλπου» (εκδόσεις Μεταίχμιο) η μαχητική γυναικολόγος μιλά για μια σειρά από παρανοήσεις και μύθους γύρω από το γυναικείο σώμα, μύθους που βολεύουν την πατριαρχία και τους επιτήδειους.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Κάθε σημείο του γυναικείου κορμιού είναι ονοματισμένο από έναν άντρα. Μήπως να το αλλάξουμε;

Ιδέες / Κάθε σημείο του γυναικείου κορμιού είναι ονοματισμένο από έναν άντρα. Μήπως να το αλλάξουμε;

Από τις σάλπιγγες μέχρι τον δουγλάσειο χώρο, κάθε μέλος και όργανο του γυναικείου σώματος έχει βαφτιστεί από έναν άντρα. Όμως, η αρσενική γλώσσα της ιατρικής δεν τελειώνει εκεί... Έχει αυτό καμιά σημασία; Προφανώς!
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καθημερινή παράνοια και απαγωγές γατιών

Κάθε Πέμπτη / Καθημερινή παράνοια και απαγωγές γατιών

Μια πρόωρη ηχογράφηση γίνεται η αφορμή να ξεδιπλωθούν ιστορίες καθημερινής τρέλας: απρόσμενες συναντήσεις, κοινωνικά άβολες στιγμές και υποθέσεις… γατο-απαγωγής. «Άλλο ένα podcast 3.0», δηλαδή, με τον Θωμά Ζάμπρα.
ΘΩΜΑΣ ΖΑΜΠΡΑΣ
Γερνώντας με αναπηρία: Όλα όσα δεν συζητάμε

Ζούμε, ρε! / Γερνώντας με αναπηρία: Όλα όσα δεν συζητάμε

Γιατί δεν γνωρίζουμε αρκετά πράγματα για τις αναπηρίες σε μεγαλύτερες ηλικίες; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος αναζητούν απαντήσεις παρέα με την ψυχολόγο και εκπαιδευόμενη συστημική θεραπεύτρια Μαρία Φώτεινα Χατζή.
ΧΡΥΣΕΛΛΑ ΛΑΓΑΡΙΑ - ΘΟΔΩΡΗΣ ΤΣΑΤΣΟΣ
Έγκλημα στο Κολωνάκι: Ποιος σκότωσε την 68χρονη πωλήτρια στη Βουκουρεστίου;

Αληθινά εγκλήματα / Έγκλημα στο Κολωνάκι: Ποιος σκότωσε την 68χρονη πωλήτρια στη Βουκουρεστίου;

Ο δημοσιογράφος Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται τη δολοφονία μιας 68χρονης πωλήτριας που αναστάτωσε, το καλοκαίρι του 1978, τους καταστηματάρχες στο κέντρο της Αθήνας.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΦΛΙΟΣ
Χώρα, Γρόττα, Μητρόπολη: Πώς ένα λιμάνι έγραψε την ιστορία της Νάξου

Ιστορία μιας πόλης / Η Νάξος ήταν πάντα εκεί, από την αρχή της Ιστορίας

Τι αποκαλύπτουν τα εργαστήρια κεραμικής, τα αρχαία λιμάνια, οι τόποι λατρείας και οι ταφές για μια κοινότητα που εξελισσόταν καθώς έβλεπε τον κόσμο να ανοίγεται γύρω της; Η αρχαιολόγος Ξένια Χαραλαμπίδου «διαβάζει» τα υλικά ίχνη που εξηγούν πώς διαμορφώθηκε η ταυτότητα της αρχαίας Νάξου μέσα από πίθους, αγγεία, χώρους συμποσίων και ταφές, ξεδιπλώνοντας την πορεία μιας κοινότητας μέσα από τη λατρεία, την καθημερινότητα και τις σχέσεις της με τον υπόλοιπο κόσμο.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Η νοηματική γλώσσα μπαίνει στην εξυπηρέτηση των πολιτών

Ζούμε, ρε! / Η νοηματική γλώσσα μπαίνει στην εξυπηρέτηση των πολιτών

Μια νέα δυνατότητα στο 1555.gov.gr επιτρέπει σε κωφούς και βαρήκοους πολίτες να εξυπηρετούνται μέσω βιντεοκλήσης στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα — κάνοντας την επικοινωνία με τις δημόσιες υπηρεσίες πιο ανθρώπινη και πιο προσβάσιμη.
ΧΡΥΣΕΛΛΑ ΛΑΓΑΡΙΑ - ΘΟΔΩΡΗΣ ΤΣΑΤΣΟΣ
Θάλεια Ματίκα: «Η τηλεόραση έχει αλλάξει πολύ προς το χειρότερο σήμερα»

ΟΙ ΑΛΛΟΙ / Θάλεια Ματίκα: «Παίζω σχεδόν πάντα μια δυναμική γυναίκα που αγαπά έναν άντρα ολοκληρωτικά»

Η Θάλεια Ματίκα μιλά για τη διαδρομή της σε θέατρο και τηλεόραση, την εξέλιξη του χώρου, τις δυσκολίες, το #MeToo, τη συνεργασία με τον σύζυγό της Τάσο Ιορδανίδη και το άγχος του επόμενου βήματος.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μπορεί το ΑΙ να αναστήσει τους νεκρούς μας;

Άκου την επιστήμη / Μπορεί το ΑΙ να αναστήσει τους νεκρούς μας;

Υπάρχει, τελικά, δικαίωμα σε έναν αξιοπρεπή θάνατο; Μπορούμε να δημιουργήσουμε «ψηφιακούς κλώνους» ανθρώπων που δεν βρίσκονται πια στη ζωή; Και πόσο έτοιμη είναι η κοινωνία να διαχειριστεί τις τεράστιες τεχνολογικές και ηθικές προκλήσεις που ανοίγονται μπροστά μας; Ο καθηγητής Εφαρμοσμένης Ηθικής και Βιοηθικής στο ΕΚΠΑ, Ευάγγελος Πρωτοπαπαδάκης, δίνει τις απαντήσεις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Περνάνε οι COP, αλλά οι πάγοι συνεχίζουν να λιώνουν

H κατάσταση των πραγμάτων / Περνάνε οι COP, αλλά οι πάγοι συνεχίζουν να λιώνουν

Η Διάσκεψη του ΟΗΕ για το Κλίμα (COP30) ολοκληρώθηκε χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα, αφήνοντας για άλλη μια φορά κρίσιμα ζητήματα ανοιχτά. Τι σημαίνει αυτό για την Ελλάδα και τη διεθνή στρατηγική απέναντι στην κλιματική κρίση; Η Εμμανουέλα Δούση, καθηγήτρια Διεθνών Θεσμών στο ΕΚΠΑ και κάτοχος της Έδρας UNESCO για την Κλιματική Διπλωματία, αναλύει όσα πέτυχε –και όσα δεν κατάφερε– η φετινή διάσκεψη.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Απαγωγή Κυπριωτάκη: Αδίστακτοι για 154.000 ευρώ

Αληθινά εγκλήματα / Απαγωγή Κυπριωτάκη: Αδίστακτοι για 154.000 ευρώ

Ο δημοσιογράφος Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται την απαγωγή του 50χρονου επιχειρηματία Γιάννη Κυπριωτάκη, που προκάλεσε οργή στην κοινωνία της Κρήτης εξαιτίας της αγριότητας των δραστών.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΦΛΙΟΣ
Η Λουκία Μιχαλοπούλου διαβάζει το ποίημα «Daddy» της Σίλβια Πλαθ

Lifo Videos / «Daddy»: Η Λουκία Μιχαλοπούλου διαβάζει το ποίημα της Σίλβια Πλαθ

Γράφτηκε το 1962 και θεωρείται έκτοτε, ορόσημο της εξομολογητικής ποίησης. Στο ποίημα, η Πλαθ παρουσιάζεται να «σκοτώνει» τον πατέρα της, για να μπορέσει να απελευθερωθεί και να προχωρήσει στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς με διέλυσαν στο squash και η υπαρξιακή κρίση του 2025

LiFO Vidcasts / Πώς με διέλυσαν στο squash και η υπαρξιακή κρίση του 2025

«Άλλο ένα podcast 3.0», άλλο ένα επεισόδιο όπου ο Θωμάς Ζάμπρας χάνει ντροπιαστικά σε ένα άθλημα που δεν ξέρει καν αν θεωρείται άθλημα, εξηγεί γιατί το 2025 δεν γίνεται να μην έχεις υπαρξιακό meltdown και βρίσκει το θετικό μέσα στο απόλυτο σκοτάδι μαζί με το καλύτερο τυρί στον κόσμο.
ΘΩΜΑΣ ΖΑΜΠΡΑΣ
«Όταν κέρδισα το “Voice” μού είπαν ότι είμαι πολύ χοντρός για την ηλικία μου»

ΟΙ ΑΛΛΟΙ / «Όταν κέρδισα το “Voice” μού έλεγαν ότι είμαι πολύ χοντρός»

Ξεκίνησε από ένα μικρό χωριό της Κύπρου και δεν άφησε τίποτα να σταθεί εμπόδιο στο δρόμο του. Ο τραγουδιστής Γιάννης Μαργάρης μιλά για το bullying, τη σεξουαλικότητα, την απώλεια, την αποδοχή και το «δώρο» που έκανε στον εαυτό του να χάσει 70 κιλά.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ