Αντιμετωπίζουμε το αναμνηστικό ως ένα όχι απαραίτητα «νεκρό» αντικείμενο μνήμης. Θέλουμε ο ταξιδιώτης να αποτελέσει ο ίδιος μέρος του αναμνηστικού, αποκτώντας μια κυριότητα και μια βαθύτερη σχέση με αυτό.
Αντιμετωπίζουμε το αναμνηστικό ως ένα όχι απαραίτητα «νεκρό» αντικείμενο μνήμης. Θέλουμε ο ταξιδιώτης να αποτελέσει ο ίδιος μέρος του αναμνηστικού, αποκτώντας μια κυριότητα και μια βαθύτερη σχέση με αυτό.

 

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ένας επαναπροσδιορισμός των σουβενίρ και πολλές νέες, δημιουργικές ομάδες επιχειρούν να επανασυστήσουν την έννοια των αναμνηστικών ως ένα αντικείμενο κομψού σχεδιασμού που είναι πλήρως αντιπροσωπευτικό της σημερινής Ελλάδας. Μια από αυτές είναι και οι When in Greece, μια ομάδα που ξεκίνησε από το νησί της Ρόδου και δημιουργεί μοντέρνα σουβενίρ και ταξιδιωτικά gadgets, τόσο υπέροχα που δεν χρειάζεται να είσαι ξένος τουρίστας για να τα τιμήσεις.

 

«Η ιδέα για να δημιουργήσουμε ένα brand που να σχεδιάζει και να παράγει μοντέρνα αναμνηστικά αντικείμενα γεννήθηκε πριν από αρκετά χρόνια, όταν ως φοιτητές στο εξωτερικό βλέπαμε τα πωλητήρια των μουσείων και το αισθητικό επίπεδο των προϊόντων που πρόσφεραν και ονειρευόμασταν κάτι ανάλογο για δική μας χώρα», εξηγεί ο Στέλιος, ο ένας εκ των τεσσάρων της ομάδας και ο μοναδικός πολιτικός μηχανικός μια και οι υπόλοιποι- η Χρύσα, η Μαρία και ο Πρόδρομος- είναι όλοι τους αρχιτέκτονες. «Ξεκινήσαμε πριν από 4 χρόνια από τη Ρόδο ανοίγοντας το δικό μας κατάστημα στο οποίο και πουλάμε προϊόντα εμπνευσμένα από το νησί. Σήμερα, έχουμε εμπλουτίσει τη συλλογή μας με προϊόντα και γραφιστικά με έμπνευση από ολόκληρη την Ελλάδα, τα οποία διατίθενται μέσα από επιλεγμένα καταστήματα σε Ελλάδα και εξωτερικό.

 

»Προσπαθούμε να δημιουργούμε προϊόντα που να παραμένουν αναλλοίωτα στο χρόνο μακριά από τάσεις και μόδες, όπως οι τσολιάδες, τα μάτια κ.λπ. Προσεγγίζουμε το αναμνηστικό ως ένα αντικείμενο το οποίο θα πρέπει να αποτελεί μια κιβωτό αναμνήσεων και που δεν θα καταλήξει μετά από μερικά χρόνια στα σκουπίδια, αλλά θα παραμένει θεματικά και σχεδιαστικά επίκαιρο, διαχρονικά. Έτσι επιλέγουμε μια πιο μοντέρνα αισθητική προσέγγιση που χαρακτηρίζεται από τις λιτές και καθαρές γραμμές».

 

Οι περισσότεροι τουρίστες νομίζουν πως ακόμη και σήμερα οι Έλληνες φοράνε μάτια, τρώνε όλη μέρα χταπόδι και φάβα και χορεύουν συρτάκι σαν το Ζορμπά, γύρω από το σουβλιστό αρνί. Άντε μετά εσύ να τους πουλήσεις μίνιμαλ σουβενίρ.

 

Εκτός από τα t-shirts, τις τσάντες και τις κούπες, στην γκάμα των προϊόντων της When in Greece ξεχωρίζουν και τα σημειωματάρια, τα ημερολόγια και τα colouring books. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά αντικείμενα του brand είναι οι δερμάτινες ατζέντες. «Χαρακτηρίζουν απόλυτα την προσέγγιση που έχουμε απέναντι στο αναμνηστικό. Είναι εξαιρετικά ποιοτικά αντικείμενα, χωρίς φύλο και ηλικία, και προϋποθέτουν τη συμμετοχή του ίδιου του ταξιδιώτη για να γίνουν αναμνηστικά. Αντιμετωπίζουμε το αναμνηστικό ως ένα όχι απαραίτητα "νεκρό" αντικείμενο μνήμης. Θέλουμε ο ταξιδιώτης να αποτελέσει ο ίδιος μέρος του αναμνηστικού, αποκτώντας μια κυριότητα και μια βαθύτερη σχέση με αυτό. Έτσι το αντικείμενο αποκτά για τον ίδιο μεγαλύτερη αξία».

 

Τ-shirt Μετέωρα
Τ-shirt Μετέωρα

 

Όλες οι πρώτες ύλες (εκτός ελάχιστων εξαιρέσεων) που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των αντικειμένων προέρχονται από την Ελλάδα, όπως το εξαιρετικό βαμβάκι της Θεσσαλίας ή τα δέρματα από τα ταμπακαριά των Χανίων. «Ένα μέρος της παραγωγής και επεξεργασίας των προϊόντων γίνεται στο εργαστήριό μας στο Χαλάνδρι ενώ συνεργαζόμαστε και με εξειδικευμένους τεχνίτες σε ολόκληρη την Ελλάδα. Σκεφτείτε πως το δίκτυο συνεργατών μας περιλαμβάνει περισσότερους από 100 παραγωγούς και βιοτέχνες σε τουλάχιστον 20 διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας».

 

Όμως η Ελλάδα, δυστυχώς ακόμη μέχρι και σήμερα, συνεχίζει να πουλάει στο εξωτερικό μια φολκλόρ εκδοχή της, η οποία την χαρακτηρίζει και προετοιμάζει τον ξένο ταξιδιώτη για κάτι ανάλογο. «Οι περισσότεροι τουρίστες νομίζουν πως ακόμη και σήμερα οι Έλληνες φοράνε μάτια, τρώνε όλη μέρα χταπόδι και φάβα και χορεύουν συρτάκι σαν το Ζορμπά, γύρω από το σουβλιστό αρνί. Άντε μετά εσύ να τους πουλήσεις μίνιμαλ σουβενίρ», δηλώνει ο Στέλιος και συνεχίζει: «Μάλλον, θα έπρεπε η πολιτεία, πιο οργανωμένα να πιστέψει στην σύγχρονη ελληνική αισθητική του Λάνθιμου, της Ευαγγελάτου, των Beetroot κ.α και να επικοινωνήσει στο εξωτερικό κάτι που να χαρακτηρίζεται από πολιτισμό και φρεσκάδα».

 

Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά αντικείμενα του brand είναι οι δερμάτινες ατζέντες
Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά αντικείμενα του brand είναι οι δερμάτινες ατζέντες
Όλες οι πρώτες ύλες (εκτός ελάχιστων εξαιρέσεων) που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των αντικειμένων προέρχονται από την Ελλάδα, όπως το εξαιρετικό βαμβάκι της Θεσσαλίας ή τα δέρματα από τα ταμπακαριά των Χανίων.
Όλες οι πρώτες ύλες (εκτός ελάχιστων εξαιρέσεων) που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των αντικειμένων προέρχονται από την Ελλάδα, όπως το εξαιρετικό βαμβάκι της Θεσσαλίας ή τα δέρματα από τα ταμπακαριά των Χανίων.

 

Colouring book
Colouring book

 

Καρτποστάλ
Καρτποστάλ

 

Κoύπα Κυκλάδες
Κoύπα Κυκλάδες