ADVERTORIAL

«Δεν μπορείτε να με υποχρεώσετε να τη φορέσω!»
«Ασφυκτιώ όταν τη βάζω»!
«Κανείς δεν μπορεί να μου πει τι θα κάνω με τη ζωή μου!»


Οι φράσεις θυμίζουν επίκαιρα επιχειρήματα κατά της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας, αλλά αναφέρονται στη σημαντικότερη μέχρι σήμερα εφεύρεση για την οδική ασφάλεια: τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων, που παρουσιάστηκε το 1959 από τη Volvo. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ότι οι αφορισμοί αυτού του τύπου δεν περιορίστηκαν μόνο στην εποχή που εμφανίστηκε η ζώνη. Συνεχίζονταν επί δεκαετίες, ενώ η χρήση της είχε ήδη σώσει αναρίθμητες ζωές. Ορισμένες φορές, ο πόλεμος εναντίον της ζώνης γινόταν από τα πλέον έγκριτα μέσα: «Παραβιάζει θεμελιώδη δικαιώματα του ανθρώπου», έγραφαν οι New York Times, το 1973.

 

 

 

Ακόμη και σήμερα, η ζώνη ασφαλείας δεν είναι υποχρεωτική σε όλες τις χώρες του κόσμου, ιδιαίτερα στα πίσω καθίσματα - και αυτό είναι ένα από τα «κενά στην ασφάλεια», που επείγει να κλείσουν. Ακόμη και σήμερα, υπάρχει μία αμερικανική πολιτεία στην οποία η χρήση ζώνης δεν είναι υποχρεωτική. Από τους 106 ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της στη διάρκεια πρόσφατου έτους, οι 68 δεν φορούσαν ζώνη. Αν έχει κάποια σημασία, το επίσημο σύνθημα της συγκεκριμένης πολιτείας είναι «Live Free or Die».

 

 

 

Σε πρόσφατη καμπάνια της με τίτλο «Ένα Εκατομμύριο Περισσότερες» (ζωές), η Volvo παρουσιάζει μία σειρά μίνι ντοκιμαντέρ με ανθρώπους που αφηγούνται πώς επέζησαν σε τροχαία ατυχήματα χάρη στη ζώνη. Και γεφυρώνει την πολύτιμη εμπειρία από το παρελθόν, με νέες τολμηρές ιδέες που αρχίζει ήδη να κάνει πράξη, για να κλείσει τα κενά ασφαλείας και να σώσει ακόμη πιο πολλούς ανθρώπους. Πλέον, σε όλα τα μοντέλα της σουηδικής φίρμας ισχύει περιορισμός ταχύτητας στα 180 χλμ/ώρα, ενώ η εταιρεία ετοιμάζεται να εισάγει εσωτερικές κάμερες στα αυτοκίνητά της για να προλάβει ατυχήματα που οφείλονται στη μέθη και την απόσπαση προσοχής κατά την οδήγηση.

 

 

 

Παράλληλα, με τεχνολογίες που εστιάζουν στη βιώσιμη απόλαυση των μετακινήσεων και στην κάλυψη σύγχρονων αναγκών in-car επικοινωνίας και ψυχαγωγίας, η Volvo διαθέτει ένα portfolio μοντέλων που προσφέρουν κορυφαία ασφάλεια την οποία οι επιβάτες τους πιθανότατα δεν θα διαπιστώσουν ποτέ στην πράξη. Οι νέες πρωτοβουλίες της είναι οραματικές, υπεύθυνες, αλλά και γενναίες: μία εταιρεία που «πουλάει αυτοκίνητα» ρισκάρει να δυσαρεστήσει ορισμένους, ιδίως εκείνους που βλέπουν στο αυτοκίνητο μία macho προέκταση του εαυτού τους. Όμως, η Volvo αποδεικνύει διαχρονικά ότι το σύνθημα «προτεραιότητά μας ο άνθρωπος», με το οποίο πορεύεται από την ίδρυσή της, δεν είναι μόνο όμορφο, αλλά και πραγματικός οδηγός σε ό,τι κάνει.

 

Μάθετε περισσότερα εδώ.