Με αφετηρία το 2005 με ένα και μοναδικό μοντέλο, έως σήμερα με μία πλήρη και γεμάτη ποικιλία γκάμα νέων οχημάτων, η Dacia αποτελεί το πλέον επιτυχημένο case study της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

 

Η «απόσταση» από την εποχή που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά το Logan στην Ευρώπη, μέχρι το 100% ηλεκτρικό Spring Electric, είναι μόλις 15 χρόνια, ωστόσο η ιστορία της Dacia από το 1966 που ιδρύθηκε στη Ρουμανία ήταν άρρηκτα συνυφασμένη με τη Renault.

 

Η πορεία της Dacia από το 1966 που «γεννήθηκε» στη Ρουμανία μέχρι και σήμερα, ήταν και παραμένει άρρηκτα συνδεδεμένη με τη Renault.


Το πρώτο της μοντέλο, που ήταν διαθέσιμο μόνο στην τοπική αγορά ήταν το Renault 8, το οποίο κυκλοφορούσε ως Dacia 1100 και πολλά από τα μέρη του κατασκευάζονταν στη Γαλλία.

 

Έτσι εν έτει 1999 το Groupe Renault εξαγόρασε τον πολλά υποσχόμενο κατασκευαστή αυτοκινήτων, έχοντας ένα ξεκάθαρο όραμα: να εξελίξει την τεχνογνωσία της Dacia, σε συνδυασμό με την κομβική γεωγραφική της θέση. Το φιλόδοξο σχέδιο αποτέλεσε «πρόκληση» για το Groupe Renault, καθώς το υλοποίησε πηγαίνοντας κόντρα στους κανόνες.

 

Η γκάμα μοντέλων της Dacia ξεχωρίζει για την ποικιλία επιλόγων και κυρίως για τη «Value for money» φιλοσοφία που τη διέπει.
Η γκάμα μοντέλων της Dacia ξεχωρίζει για την ποικιλία επιλόγων και κυρίως για τη «Value for money» φιλοσοφία που τη διέπει.


Για πρώτη φορά στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, η εξέλιξη ενός μοντέλου έγινε με βάση ένα συγκεκριμένο κόστος, με την εφαρμογή της διαδικασίας «design to cost». Ως πρωτοποριακή για την εποχή, αυτή η μέθοδος άλλαξε συθέμελα τη λογική πίσω από την παραδοσιακή εξέλιξη ενός νέου μοντέλου.


Χωρίς συμβιβασμούς στην αξιοπιστία και την ασφάλεια, η βελτιστοποίηση του κόστους κατέστη θεμελιώδης αξία σε όλα τα στάδια της εξέλιξης, δίνοντας νέα διάσταση στη «Value for money» φιλοσοφία. Από την αρχή μέχρι το τέλος, η τελική τιμή του αυτοκινήτου ήταν αυτή που επηρέασε όλες τις αποφάσεις στα διλήμματα που ετέθησαν.


Υπό αυτό το πρίσμα, η αξιοποίηση των δοκιμασμένων μηχανικών μερών και τεχνολογιών της Renault, που είχαν κάνει ήδη απόσβεση του κόστους τους, αποδείχτηκε ένα ανεκτίμητο πλεονέκτημα.


Από τη σχεδίαση, μέχρι την υλοποίηση και την παραγωγή, οι ομάδες προϊοντικής εξέλιξης της Dacia λειτουργούν όπως μία επιχείρηση start-up: ξεκινούν από λευκό χαρτί και έχουν γνώμονα τον πολύ σφιχτό προϋπολογισμό.

 

Το πρώτο αυτοκίνητο πόλης της Dacia είναι αμιγώς ηλεκτρικό και πιστό στη δέσμευση της μάρκας για προσιτά οχήματα.
Το πρώτο αυτοκίνητο πόλης της Dacia είναι αμιγώς ηλεκτρικό και πιστό στη δέσμευση της μάρκας για προσιτά οχήματα.


Πρώτα παρουσιάστηκε το Logan, το οποίο τήρησε όλες τις υποσχέσεις του, καθώς προσέφερε μια εξαιρετική σχέση μεγέθους και ευρυχωρίας, σε ασυναγώνιστη τιμή, διαθέτοντας όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό.


Έτσι, έγινε το μοντέλο που έκανε την επανάσταση στην αγορά ενός καινούριου αυτοκινήτου, αφού ήταν διαθέσιμο σε τιμή αντίστοιχη ενός μεταχειρισμένου. Ήταν μια πολιτική τόσο επιτυχημένη που εξαπλώθηκε σε όλη την Ευρώπη από το 2005, ενώ το Dacia Logan πωλείται ακόμα και σήμερα, με τις συνολικές του πωλήσεις να ξεπερνούν τα 1,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα.


Έχοντας την ορμή της επιτυχίας που σημείωσε το Logan, το 2008 η Dacia επέκτεινε τη γκάμα της με το Sandero και την SUV εκδοχή του, το Sandero Stepway. Συνδυάζοντας τις συμπαγείς διαστάσεις, με το πληθωρικό εσωτερικό, το μοντέλο αποδείχτηκε ικανό να εξυπηρετήσει πολλές και ετερόκλητες ανάγκες.


Μια νέα εποχή ξεκίνησε για τη Dacia με την παρουσίαση του Duster το 2010. Ήταν το μοντέλο που κατάφερε να κάνει την κατηγορία των SUV, που μέχρι τότε απαρτιζόταν κυρίως από πολυτελή και ακριβά μοντέλα, πιο προσιτή σε περισσότερους αγοραστές. Και κάπως έτσι έγινε αμέσως best-seller.

 

Μια νέα εποχή ξεκίνησε για τη Dacia με την παρουσίαση του Duster το 2010, το οποίο εξελίχθηκε αμέσως σε best-seller.
Μια νέα εποχή ξεκίνησε για τη Dacia με την παρουσίαση του Duster το 2010, το οποίο εξελίχθηκε αμέσως σε best-seller.


Πιστό στις αξίες της Dacia, το Duster δημιούργησε και μερικές, νέες, εντελώς δικές του, όπως η κορυφαία ευρυχωρία, η λιτή φιλοσοφία συνδυασμένη με στιβαρότητα, καθώς και μια ασυναγώνιστη τιμή. Αμφότερα τα νέα μοντέλα της Dacia σημείωσαν τεράστια εμπορική επιτυχία.


Τo Sandero (μαζί με το Sandero Stepway) ήταν το μοντέλο με τις υψηλότερες πωλήσεις λιανικής στην Ευρώπη το 2018, ενώ από την ώρα που κυκλοφόρησε η πρώτη γενιά του μέχρι και σήμερα έχει πουλήσει πάνω από 2,1 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Αντίστοιχα, το Duster από το 2010 έχει πουλήσει πάνω από 1,6 εκατομμύρια μονάδες.


Φυσικά, η Dacia συνέχισε να καλύπτει τις ανάγκες των υποψήφιων αγοραστών της με αξιόπιστα και «Value for money» αυτοκίνητα, απαλλαγμένα από τις περιττές πολυτέλειες. Η γκάμα της διευρύνθηκε με το Logan MPV (2007) και αργότερα τα Lodgy (MPV) και Dokker (MPV και Van), το 2012.


Παράλληλα, η Dacia παραμένει μια σύγχρονη μάρκα που αφουγκράζεται τα αιτήματα του αγοραστικού κοινού, καθώς και τις περιβαλλοντικές προκλήσεις, αφού είναι η μόνη μάρκα που προσφέρει μοντέλα με κινητήρες διπλού καυσίμου (βενζίνης / LPG) σε όλη τη γκάμα της.

 

Το 5θυρο Dacia Spring Electric προσφέρει χώρους για 4 επιβάτες και ηλεκτρική αυτονομία έως και 200 χιλιομέτρων.
Το 5θυρο Dacia Spring Electric προσφέρει χώρους για 4 επιβάτες και ηλεκτρική αυτονομία έως και 200 χιλιομέτρων.


Την ίδια στιγμή βασιζόμενη στη 10ετή εξειδίκευση του Groupe Renault, η επόμενη επανάσταση για τη Dacia περιλαμβάνει τα προσιτά ηλεκτρικά οχήματα. Μόλις το Μάρτιο που μας πέρασε, αποκάλυψε το πρωτότυπο Spring Electric, το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο.


Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για το πρώτο αυτοκίνητο πόλης της Dacia, με 5θυρο αμάξωμα, το οποίο προσφέρει χώρο για 4 επιβάτες και ηλεκτρική αυτονομία της τάξεως των 200 χιλιομέτρων.


Εν ολίγοις, τo Spring αποτελεί την απόδειξη ότι η Dacia μπορεί να εξασφαλίσει βιώσιμες μετακινήσεις προσβάσιμες σε ένα ευρύ κοινό, παραμένοντας πιστή στις θεμελιώδεις αξίες της.