Στην αυτοκίνηση όλα αλλάζουν με ραγδαίους ρυθμούς εκτός από το... τιμόνι. Όσο κι αν ακούγεται απίστευτο, το τιμόνι αποτελεί το μέρος του αυτοκινήτου, το οποίο έχει αλλάξει λιγότερο, όχι μόνο από πλευράς μορφής, αλλά και λειτουργικότητας. Ωστόσο ουδέποτε σταμάτησε να εξελίσσεται, με την Peugeot το 2012 να παρουσιάζει το καινοτόμο i-Cockpit.


To Peugeot i-Cockpit αποτελείται από την οθόνη αφής, την θέση της κεφαλής και το συμπαγές τιμόνι, ενώ σηματοδότησε μία νέα εποχή για την εμπειρία του οδηγού. Αφού ενσωματώθηκε στο σύνολο της γκάμας της γαλλικής μάρκας, το i-Cockpit εξελίσσεται συνεχώς, ενώ η ζήτηση του αυξάνεται διαρκώς.

 

Το τιμόνι αποτελεί το μέρος του αυτοκινήτου, το οποίο έχει αλλάξει λιγότερο στο πέρασμα των χρόνων, με την Peugeot να καινοτομεί από το 1894 και πλέον με το i-Cockpit.


Πως όμως φτάσαμε στο i-Cockpit; Ακολουθεί ιστορική αναδρομή. Το πρώτο τιμόνι αυτοκινήτου εμφανίστηκε τον Ιούλιο του 1894 από τον Alfred Vacheron Panhard, κατασκευαστή αυτοκινήτων, στον αγώνα Παρίσι-Ρουέν που διοργανώθηκε από τον Pierre Giffard, δημοσιογράφο μίας μεγάλης εφημερίδας της εποχής, της Parisian Daily.


Στον συγκεκριμένο αγώνα-ορόσημο για την αυτοκινητοβιομηχανία, παρά την μεγάλη καινοτομία του Panhard, εκείνος κατακτά την τέταρτη θέση και οι αδελφοί Peugeot την πρώτη! Η εν λόγω νίκη σηματοδότησε την εξέλιξη του τιμονιού της γαλλικής μάρκας ανά τους αιώνες, καθώς και την έναρξη μίας τεράστιας πορείας που χαρακτηρίζεται από καινοτομία, τεχνολογία και εξέλιξη.

 

Το τιμόνι των αυτοκινήτων δεν σταμάτησε να εξελίσσεται, με την Peugeot να λανσάρει το καινοτόμο i-Cockpit το 2012.
Το τιμόνι των αυτοκινήτων δεν σταμάτησε να εξελίσσεται, με την Peugeot να λανσάρει το καινοτόμο i-Cockpit το 2012.


Από το Peugeot 908 (Motor Sport) και έπειτα, όλα τα τιμόνια που εφοδιάζουν τη γκάμα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας βασίζονται στις ίδιες αρχές. Από τα χειριστήρια λειτουργίας του ραδιοφώνου, μέχρι και το cruise control, όλα βρίσκονται στο τιμόνι! Μέσω αυτής της καινοτομίας, εξασφαλίζεται η προσοχή του οδηγού και η απερίσπαστη και ασφαλής οδήγηση, κεντρικός πυλώνας της φιλοσοφίας της μάρκας.


Με αφετηρία το 2012, η Peugeot προώθησε την καινοτομία ακόμη περισσότερο προσφέροντας στο 208 μια επαναστατική καμπίνα διαμορφωμένη γύρω από ένα συμπαγές τιμόνι, μια οθόνη αφής και μια ξεχωριστή θέση οδήγησης: το Peugeot i-Cockpit.

 

Με το λανσάρισμα του δημοφιλούς SUV της Peugeot 3008, το i-Cockpit ενσωμάτωσε νέες βελτιώσεις και πλέον εφοδιάζει κάθε μοντέλο της μάρκας, ενώ συνεχίζει να εξελίσσεται διαρκώς, καθώς διευκολύνει τους χειρισμούς, μειώνοντας παράλληλα το πλάτος της κίνησης και αυξάνοντας την ευελιξία του οχήματος και του οδηγού.

 

Μέχρι σήμερα, ενώ η Peugeot συνεχίζει να καινοτομεί με το i-Cockpit 3D, που κυκλοφόρησε το 2019 στο νέο 208 και το 2020 στο νέο 2008, η εν λόγω επαναστατική και μοναδική διάταξη στο εσωτερικό έχει προσελκύσει σχεδόν 6 εκατομμύρια οδηγούς.

 

Το Peugeot e-Legend αποτελεί ένα τεχνολογικό μανιφέστο αυτόνομης οδήγησης βγαλμένο από το άμεσο μέλλον.
Το Peugeot e-Legend αποτελεί ένα τεχνολογικό μανιφέστο αυτόνομης οδήγησης βγαλμένο από το άμεσο μέλλον.


Να σημειωθεί ότι τον Ιούλιο του 2015, ο Όμιλος PSA παρουσίασε το πρόγραμμα «Αυτόνομο όχημα για όλους» (AVA - Autonomous Vehicle for All) και έγινε ο πρώτος κατασκευαστής που δοκιμάζει αυτόνομο αυτοκίνητο σε ανοιχτούς δρόμους στη Γαλλία. Αυτό το πρόγραμμα συνδυάζει ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών που θα οδηγήσουν σταδιακά στη μερική και ολική μεταβίβαση της οδήγησης στο αυτοκίνητο, εάν ο οδηγός το επιθυμεί.

 

Σήμερα, πολλές από τις λειτουργίες υποβοήθησης οδηγού του προγράμματος AVA είναι ήδη διαθέσιμες σε συγκεκριμένα μοντέλα της Peugeot όπως:


- H ενεργή ειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας Lane Keeping Assist, η οποία διορθώνει αυτόματα την παρέκκλιση από την αρχική λωρίδα του οχήματος


- Tο Park Assist που παρέχει βοήθεια αναλαμβάνοντας τον χειρισμό του συστήματος διεύθυνσης κατά την είσοδο και έξοδο από τον χώρο στάθμευσης


- Tο ενεργό σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής οδηγού Driver Attention Alert με λειτουργία ανίχνευσης της ταλάντωσης του αυτοκινήτου


- Tο σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 Pack «Drive Assist Plus» που συνδυάζει το Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go και την ενεργή υποβοήθηση διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας Lane Positioning Assist


Η κορύφωση όλων των παραπάνω, ωστόσο, ήρθε το 2018 με τα αποκαλυπτήρια του Peugeot e-Legend στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Πρόκειται για ένα τεχνολογικό μανιφέστο αυτόνομης οδήγησης σε ένα περιβάλλον απόλυτης συνδεσιμότητας, καινοτομίας και αυτονομίας.


Το Peugeot e-Legend εφοδιάζεται με ένα «Responsive i-Cockpit», στο οποίο οι επιβάτες μπορούν να απολαύσουν τα αγαπημένα τους χόμπι, από το να παίξουν ένα ενσωματωμένο βιντεοπαιχνίδι ή να παρακολουθήσουν μια ταινία. Το μέλλον είναι ήδη εδώ!

 

Το i-Cockpit εξελίσσεται συνεχώς, ενώ περισσότεροι από έξι εκατομμύρια χρήστες έδειξαν την προτίμηση τους σε αυτό.
Το i-Cockpit εξελίσσεται συνεχώς, ενώ περισσότεροι από έξι εκατομμύρια χρήστες έδειξαν την προτίμηση τους σε αυτό.

 

Το πρώτο τιμόνι αυτοκινήτου εμφανίστηκε τον Ιούλιο του 1894, ενώ πλέον η Peugeot συνεχίζει να καινοτομεί με το i-Cockpit.
Το πρώτο τιμόνι αυτοκινήτου εμφανίστηκε τον Ιούλιο του 1894, ενώ πλέον η Peugeot συνεχίζει να καινοτομεί με το i-Cockpit.