Η Renault αποκάλυψε το φουτουριστικό Morphoz, ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, που φορτίζεται επαγωγικά ακόμα και κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ενώ διαθέτει χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3.


Όπως και το πρωτότυπο Symbioz, το οποίο παρουσιάστηκε το 2017, πρόκειται για ένα «προσωπικό» όχημα που προσφέρει τα πλέον εξειδικευμένα χαρακτηριστικά κοινόχρηστης οδήγησης. Παράλληλα, χρησιμοποιεί μία εντελώς νέα, σχεδιασμένη αποκλειστικά για ηλεκτροκίνητα μοντέλα, σπονδυλωτή πλατφόρμα, που ονομάζεται CMF-EV.

 

Το μέλλον της αυτοκίνησης βρίσκεται προ των πυλών και το εντυπωσιακό πρωτότυπο Renault Morphoz, έρχεται να μας το υπενθυμίσει.

 

Η προσαρμοστικότητα υψηλού επιπέδου του πρωτότυπου Renault Morphoz αναδεικνύεται από τη φυσική διαφορά που εμφανίζουν οι δύο επιλογές του, «City» και «Travel». Το αυτοκίνητο έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζεται στον τρόπο ζωής του χρήστη του, είτε αυτός το χρειάζεται για καθημερινή χρήση είτε για διακοπές ή ταξίδια.


Για να το πετύχει αυτό, η επιλογή City εφοδιάζεται με μπαταρία ικανής ισχύος για καθημερινές μετακινήσεις, ενώ η επιλογή Travel μπορεί να φιλοξενήσει μπαταρία με έξτρα ισχύ η οποία είναι απαραίτητη για την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων, όπως για παράδειγμα η κίνηση σε αυτοκινητόδρομους.

 

To Renault Morphoz είναι αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, ενώ διαθέτει χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3.
To Renault Morphoz είναι αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, ενώ διαθέτει χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3.


Η κοντή επιλογή «City» του Renault Morphoz έχει μήκος 4,40 μέτρα, με το μεταξόνιο των 2,73 μέτρων, τιμή ρεκόρ για όχημα τέτοιου μήκους, ενώ έχει τη δυνατότητα να εφοδιαστεί με μπαταρίες 40 kWh που είναι στάνταρ, οι οποίες προσφέρουν αυτονομία 400 χιλιομέτρων.


Σε αυτή την επιλογή το Morphoz διαθέτει μία ξεχωριστή φωτιστική υπογραφή, η οποία ενισχύεται από την παρουσία πρόσθετων στοιχείων LED. Το στυλ του είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό χάρη, καθώς αντανακλά την ευελιξία ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου πόλης.

 

Η μακριά επιλογή «Travel» του Renault Morphoz έχει μήκος 4,80 μέτρα, με το μεταξόνιο είναι και αυτό αναλογικά αυξημένο στα 2,93 μέτρα, έτσι ώστε να μπορεί να δεχθεί τη μεγαλύτερη μπαταρία και να προσφέρει ένα ακόμα πιο ευρύχωρο εσωτερικό.

 

Το Renault Morphoz χρησιμοποιεί την εντελώς νέα σπονδυλωτή πλατφόρμα που ονομάζεται CMF-EV.
Το Renault Morphoz χρησιμοποιεί την εντελώς νέα σπονδυλωτή πλατφόρμα που ονομάζεται CMF-EV.


Μπορεί να μεταφέρει μπαταρίες με πρόσθετη ισχύ 50 kWh (συνολική ισχύς 90 kWh), εξασφαλίζοντας ακόμα μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες, δυνατότητα μεταφοράς ακόμα δύο αποσκευών, καθώς και ηλεκτρική αυτονομία έως και 700 χιλιομέτρων (Travel Extender).

 

Επιπρόσθετα, αυτή η επιλογή, η οποία διαθέτει ξεχωριστή φωτιστική ταυτότητα, έχει ένα ειδικά σχεδιασμένο εμπρός μέρος και προφίλ που βελτιστοποιούν τις αεροδυναμικές επιδόσεις, προσφέροντας καλύτερες συνθήκες οδήγησης σε μεγάλα ταξίδια.


Το πρωτότυπο Renault Morphoz παρέχει λειτουργία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3, όπως χαρακτηριστικά προσδιορίστηκε από τους μηχανολόγους του Διεθνούς Αυτοκινητιστικού Οργανισμού SAE.


Γνωστό και σαν «χωρίς χέρια» (Hands off), αυτό το επίπεδο δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να οδηγήσει το αυτοκίνητο αφήνοντας εντελώς τα χέρια του από το τιμόνι, σε συγκεκριμένες συνθήκες και σε δρόμους που αυτό επιτρέπεται, όπως για παράδειγμα σε αυτοκινητόδρομους ή συνθήκες έντονης κυκλοφοριακής συμφόρησης.

 

Το Renault Morphoz προσαρμόζεται στον τρόπο ζωής του χρήστη του, είτε για καθημερινή χρήση είτε για διακοπές και ταξίδια.
Το Renault Morphoz προσαρμόζεται στον τρόπο ζωής του χρήστη του, είτε για καθημερινή χρήση είτε για διακοπές και ταξίδια.


Το αυτοκίνητο αναλαμβάνει να διατηρήσει μία απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα, να διατηρήσει την πορεία του στα όρια της λωρίδας κυκλοφορίας, ακόμα και σε στροφές, να αλλάξει λωρίδα (πχ. για προσπέρασμα), καθώς και να κινηθεί σε συνθήκες αυξημένης συμφόρησης.

 

Ωστόσο, παρέχει στον οδηγό τη δυνατότητα να επανακτήσει ταχύτατα τον έλεγχο (σε μερικά δευτερόλεπτα), σε περίπτωση επικείμενου κινδύνου, ή σε περίπτωση που οι αισθητήρες του αυτοκινήτου δεν είναι πλέον σε θέση να «διαβάσουν» σωστά την πορεία του (σε κακές καιρικές συνθήκες ή όταν δεν υπάρχουν εμφανείς διαγραμμίσεις στο οδόστρωμα).


Με λίγα λόγια,ως σύμβολο του οράματος του Groupe Renault για την ηλεκτροκίνηση μετά το 2025, το Morphoz αποτελεί βασικό στοιχείο της μετάβασης στις «έξυπνες» πόλεις,  όπου οι τεχνολογίες δικτύωσης, τα έξυπνα και ανοιχτά δεδομένα, οι συσκευές IoT, τα έξυπνα δίκτυα, τα νέα υλικά και η καθαρή ενέργεια, θα χρησιμοποιηθούν στο σχεδιασμό και την οικοδόμηση ενός πιο «υγιούς» μέλλοντος.