Ένα από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως όλα δείχνουν θα σταματήσει να πωλείται στην «Γηραιά Ήπειρο» από το 2021.


Ο λόγος για το Suzuki Jimny, το οποίο σύμφωνα με ξένα δημοσιεύματα η ιαπωνική φίρμα σκέφτεται να αποσύρει από την ευρωπαϊκή αγορά, εξαιτίας της αδυναμίας του κινητήρα του να συμμορφωθεί με τα αυστηρά όρια που έχει θεσπίσει η ΕΕ για την προστασία του περιβάλλοντος.

 

Από 1/1/2021 ο στόλος κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας θα πρέπει να εκπέμπει κατά μέσο όρο 95 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα, σύμφωνα με την ΕΕ.


Πιο αναλυτικά, από 1/1/2021 σύμφωνα με τους υποχρεωτικούς στόχους μείωσης των εκπομπών ρύπων από την ΕΕ, ο στόλος κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας θα πρέπει να εκπέμπει κατά μέσο όρο 95 γρ./χλμ. CO2. Να σημειωθεί ότι, παρά το γεγονός ότι το εν λόγω μέτρο θεωρητικά έχει ισχύ από το 2021, η εφαρμογή του επί της ουσίας λαμβάνει χώρα από φέτος.


Η Suzuki για να πετύχει τον συγκεκριμένο στόχο, αρχικά αφαίρεσε από την γκάμα της όλες τις diesel εκδόσεις (σταδιακά από το 2018 και μετά), ενώ παράλληλα λανσάρει νέες με ήπια υβριδική τεχνολογία για τα υπόλοιπα μοντέλα της.


Όπως γίνεται κατανοητό ο 1.500άρης κινητήρας βενζίνης του Jimny, ο οποίος εκπέμπει 154 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα στις χειροκίνητες εκδόσεις και 170 γρ./χλμ. στις αυτόματες, αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα στην επίτευξη του στόχου των 95 γρ./χλμ. CO2.

 

Οι εξαιρετικές εκτός δρόμου δυνατότητες αποτέλεσαν το σήμα κατατεθέν για το Suzuki Jimny σε όλες τις γενιές του.
Οι εξαιρετικές εκτός δρόμου δυνατότητες αποτέλεσαν το σήμα κατατεθέν για το Suzuki Jimny σε όλες τις γενιές του.


Παρά την τεράστια εμπορική επιτυχία του Jimny και παρά το λανσάρισμα υβριδικών εκδόσεων στην υπόλοιπη γκάμα της, η Suzuki αν υπερβεί τα επιτρεπόμενα από την ΕΕ όρια, θα αναγκαστεί να πληρώσει ένα διόλου ευκαταφρόνητο πρόστιμο, όπως αναμένεται να συμβεί και με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.


Ωστόσο, για τους λάτρεις του ιδιαίτερα δημοφιλούς μοντέλου στη χώρα μας, η ιαπωνική φίρμα δίνει τη λύση, καθώς προσανατολίζεται σε εκ νέου λανσάρισμα του στην ευρωπαϊκή αγορά από το 2021.


Η προφανής επιλογή θα ήταν να επιστρέψει με έναν νέο και πιο «καθαρό» κινητήρα, αξιοποιώντας τις υβριδικές τεχνολογίες τις οποίες συναντάμε πλέον σε όλη τη γκάμα της Suzuki.


Από την άλλη, τα ξένα δημοσιεύματα κάνουν λόγο και για επιστροφή του ως επαγγελματικό όχημα κατηγορίας N1 (με τον τωρινό κινητήρα, αλλά χωρίς πίσω καθίσματα), καθώς σε αυτά δεν ισχύει ο στόχος των 95 γρ./χλμ. CO2 της ΕΕ.


Το σίγουρο είναι ότι ανεξάρτητα από το τι θα συμβεί τελικά, πρόκειται για ένα μοντέλο το οποίο εκ-τιμήθηκε ιδιαίτερα στην Ελλάδα για τις εξαιρετικές εκτός δρόμου δυνατότητες του, σε συνδυασμό με τις συμπαγείς διαστάσεις του, που το έκαναν εξαιρετικά πρακτικό και εντός πόλης.

 

Το νέο Suzuki Jimny διαθέτει ένα εμφανώς αναβαθμισμένο, πιο ευχάριστο και γεμάτο τεχνολογία εσωτερικό.
Το νέο Suzuki Jimny διαθέτει ένα εμφανώς αναβαθμισμένο, πιο ευχάριστο και γεμάτο τεχνολογία εσωτερικό.

Με το Suzuki Jimny μπορείς να κινηθείς σε κάθε μονοπάτι, ακόμη και εντός πόλης χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του.
Με το Suzuki Jimny μπορείς να κινηθείς σε κάθε μονοπάτι, ακόμη και εντός πόλης χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του.