Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ

Όταν το παλιό τέρμα των λεωφορείων στο Γαλάτσι είχε αλάνες και τραπεζάκια έξω

ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ ΚΑΙ ΒΕΐΚΟΥ ΣΤΑ ΤΕΛΗ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ 1960.

Η φωτογραφία αναρτήθηκε από τον Nestor Lappas στην ομάδα "ΠΑΛΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ - Bus Oldtimers and Rebuilders".
Η φωτογραφία αναρτήθηκε από τον Nestor Lappas στην ομάδα "ΠΑΛΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ - Bus Oldtimers and Rebuilders".

Η κεντρική διασταύρωση του Γαλατσίου, γνωστή και ως Παλαιό Τέρμα, γιατί εκεί τερμάτιζε κάποτε το λεωφορείο του Γαλατσίου. Την εποχή της φωτογραφίας η διαδρομή έχει επεκταθεί μέχρι το Νέο Τέρμα, στην Τραλλέων, προς το οποίο κατευθύνεται το λεωφορείο. Η λήψη από την ταράτσα του ισογείου κτιρίου με το φαρμακείο, που βρίσκεται ακόμα και σήμερα στην αριστερή γωνία Γαλατσίου-Βεΐκου.


Η Πρωτοπαπαδάκη δεν έχει τη σημερινή της χάραξη. Ο δρόμος που βλέπουμε στο άκρο δεξιά είναι αυτός που σήμερα πηγαίνει γύρω από τη στενόμακρη πλατεία με το ηρώο και καταλήγει στην Αγίας Γλυκερίας, με την Εθνική Τράπεζα από τότε στη γωνία. Ευθεία μπροστά, εκεί όπου κατεβαίνει σήμερα η Πρωτοπαπαδάκη βρίσκονται κάποια μαγαζάκια και μπροστά τους αλάνες, που διαμορφώνουν μια άτυπη πλατεία με τραπεζάκια έξω. Πίσω τους διακρίνεται ο Πρωτοπαπαδάκη να κατηφορίζει από τα Τουρκοβούνια. Η ρυμοτόμηση θα γίνει κάπου στο πρώτο μισό της δεκαετίας του '70. Από αεροφωτογραφίες διαπιστώνω ότι το 1972 τα κτίρια ήταν ακόμα εκεί ενώ το 1977 η διάνοιξη είχε ολοκληρωθεί.

— Σταυρ. Μπαλ.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πώς αναγνώριζες τα ταξί στην Αθήνα τη δεκαετία του 1950;
Μια σπάνια φωτογραφία από την πιάτσα των ταξιτζήδων στην οδό Σουρή το 1959.
Όταν η Βασιλίσσης Σοφίας λεγόταν Κηφισίας
Tη δεκαετία του 1920.
Η Σταδίου την εποχή που άρχισε να αλλάζει
Τα κτίρια που κατεδαφίστηκαν τη δεκαετία του ΄60 και άλλαξαν για πάντα το πρόσωπο της κεντρικής οδού.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βαδίζω και παραμιλώ: Πώς τα κινητά αλλάζουν τον τρόπο που κινούμαστε στην πόλη
Από την ιδιωτικοποίηση του δημόσιου χώρου ως τα τροχαία ατυχήματα
Επιστροφή στη μεγάλη πόλη
Τον Σεπτέμβρη οι δρόμοι της Αθήνας ξαναζωντανεύουν. Όλοι, ή σχεδόν όλοι, έχουν γυρίσει από τα εξοχικά, έχουν επιστρέψει απ’ τα νησιά, και οι μέρες που περνούσαν σε κάποια παραλία φαντάζουν πια σαν μια μακρινή ανάμνηση.
Παραλία: το κοινό μας οικόπεδο
Μια ωδή στον χώρο που μας θυμίζει όσα σημάδεψαν την ατομική και συλλογική μας ταυτότητα.
Το καφενεδάκι που ήταν κάποτε στο χωματόδρομο του Ηρωδείου
Ο Πικιώνης δεν έχει διαμορφώσει ακόμη τα πλακόστρωτα και διακρίνεται ένας φανοστάτης γκαζιού.
9 θρυλικά κτίρια της Αθήνας που δεν υπάρχουν πια
Εκεί που τώρα βρίσκονται μεγάλες πολυκατοικίες, παλιότερα στεγάζονταν μερικά από τα πιο όμορφα νεοκλασικά της πόλης
Φτιάχνοντας σανίδες για σερφ μέσα σε ένα γκαράζ πολυκατοικίας στην Καλλιθέα
Ο Ηλίας Αντωνόπουλος, σέρφερ και ο ίδιος, δημιουργεί μοναδικές σανίδες του σερφ και ονειρεύεται να εκπαιδεύσει την επόμενη γενιά Ελλήνων πρωταθλητών
Η Αρπαγή της Ευρώπης σε ένα ταβάνι της οδού Κολοκοτρώνη
Σε ένα παλιό νεοκλασικό στην οδό Κολοκοτρώνη βρίσκεται ένα πιστό αντίγραφο της Αρπαγής της Ευρώπης του Μπουσέ από το 1800!
Η ολική μεταμόρφωση της αθηναϊκής Ριβιέρας
Αξιοποιήσεις εκτάσεων, κτιρίων και περιοχών, στρατηγικές παρεμβάσεις και επενδυτικά σχέδια δίνουν νέα πνοή στο παραλιακό μέτωπο.
Φεγγαρόλουστη Ακρόπολη
Φωτ. Σπ. Στάβερης
Γιατί χάθηκαν τ' αστέρια από τον ουρανό της Aθήνας;
Πώς κατέληξε η πόλη μας να κατέχει τα πρωτεία στην φωτορρύπανση; Επιστήμονες και ειδικοί εξηγούν στη LIFO.
Η μόνη των Αθηνών Παναγία
Η Μαρίλη Μαργωμένου περιπλανάται στην άδεια Αθήνα του Δεκαπενταύγουστου.
Η Υπόγεια Αθήνα: η αθέατη (και αληθινή) πόλη κάτω απ’ την πόλη
Ένα απέραντο δίκτυο από στοές, σήραγγες, καταφύγια, και το ρέμα του Ιλισού δημιουργούν έναν ολόκληρο κόσμο στο υπέδαφος του κέντρου της Αθήνας που συνδεόταν πάντα με ιστορίες, μύθους και αστικούς θρύλους
Η Γλυφάδα της νιότης μου: 9 Αθηναίοι θυμούνται
Η Γλυφάδα όπως τη γνώρισαν και την αγάπησαν 9 Αθηναίοι που έζησαν εκεί (και κάποιοι ζουν ακόμα) τα καλύτερά τους χρόνια
Εν μέσω τουριστικής περιόδου, η Αθήνα είναι πιο βρόμικη από ποτέ
Αυτοψία σε μερικά από τα πιο βρόμικα σημεία του εμπορικού τριγώνου
Η ιστορία του ελληνικού περιπτέρου, ναι, ως θεσμού!
Με αφορμή την είδηση της «κατεδάφισης» 300 εγκαταλελειμμένων περιπτέρων από τον Δήμο Αθηναίων επιχειρούμε μια ιστορική αναδρομή στον υπεραιωνόβιο ελληνικό θεσμό.
1 σχόλιο
Ταξινόμηση:
avatar Γράφων 31.5.2019 | 13:54
Μέχρι τη δεκαετία του '80 στην Πρωτοπαπαδάκη υπήρχαν μαντριά (άνευ αμνοεριφίων πλέον αλλά λειτουργούντα ως αποθήκες για ανταλλακτικά αυτοκινήτων).
Μέχρι τη δεκαετία του '90 Ναξιώτης που έβοσκε τα πρόβατά του στα Τουρκοβούνια (σ.σ. νότια της Φιλοθέης) τα έσφαζε και τα πουλούσε επί της Βεΐκου (πριν καταστούμε μη-μου-άπτου-δικαιωματισταί-των-ζώων).

Δυστυχώς δεν υπάρχει στο youtube αυτή η κομματάρα. Δείτε μόνο τους στίχους.
http://www.stixoi.info/stixoi.php?info=Lyrics&act=details&song_id=59477

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή