TO BLOG ΤΟΥ ΣΠΥΡΟΥ ΣΤΑΒΕΡΗ
Facebook Twitter

Guillaume Bresson, ο "Καραβάτζιο των προαστείων" ;

Guillaume Bresson, ο "Καραβάτζιο των προαστίων";

 

Οι ταραχές που ξέσπασαν το 2005 στα προάστια των γαλλικών πόλεων ενέπνευσαν τη σειρά των "πάρκινγκ" του περιζήτητου νεαρού γάλλου ζωγράφου.

Guillaume Bresson, ο "Καραβάτζιο των προαστείων" ; Facebook Twitter
© Guillaume Bresson

Géraldyne Masson

Χορογραφίες του φανταστικού

Géraldyne Masson :  Γιατί θέλησες να μεταφέρεις στη ζωγραφική σου το θέμα των εξεγέρσεων και γενικότερα το αστικό περιβάλλον;

Guillaume Bresson : Το είδα σαν ένα επικό θέμα το οποίο επέτρεπε μία μετατόπιση της "ποπ" εικονογραφίας των προαστείων προς τη "σοβαρή" κουλτούρα. Κάτω από διαφορετική γωνία, το θέμα μπορούσε να θεατρικοποιηθεί, να σκηνοθετηθεί και να "υπερσυντεθεί". Αντίθετα από το ρεαλισμό του ρεπορτάζ, η "αισθητικοποίηση" αυτή του γεγονότος το αποφόρτιζε εν μέρει από τη βία του. Το αστικό περιβάλλον είναι η φυσική σκηνή αυτών των συγκρούσεων. Στη σειρά μου με τα πάρκινγκ εστιάζω στην αρχιτεκτονική του. Μεταφέρει νοήματα που συνομιλούν μ' εκείνα της δράσης : ο αγχωτικός χώρος, η ποιητική του υπογείου, του τούνελ, η κλειστοφοβία...

Géraldyne Masson :  Μπορείς να μας περιγράψεις πως συνθέτεις τα έργα σου ;

Guillaume Bresson : Υπάρχουν διάφοροι τρόποι. Τα πρόσφατα τοπία μου είναι φανταστικά και δεν χρειάζονται προπαρασκευαστική εργασία. Η διαδικασία είναι πιο μεθοδική όταν πρόκειται για σκηνοθεσία που περιλαμβάνει πρόσωπα : ξεκινάω από σκίτσα/storyboard στα οποία τοποθετώ τα σώματα σε ένα εικονικό προοπτικό σχέδιο του εδάφους που συνθέτει τη σκηνή. Για κάθε φιγούρα φωτογραφίζω ένα μοντέλο, το οποίο ντύνω, φωτίζω και διευθύνω ανάλογα με το ρόλο του. Οι ενδυματολογικές λεπτομέρειες, οι εκφράσεις, οι κινήσεις αποτελούν πληροφορίες που συμβάλουν στη δημιουργία της αφήγησης. Με τις φωτογραφίες αυτές θα πραγματοποιήσω στη συνέχεια ένα μοντάζ όπου θα συγκεντρώσω τις φιγούρες αυτές, τις οποίες και θα τοποθετήσω σε ένα σκηνικό που κι αυτό ανασυντίθεται (φωτογραφίες, διαδίκτυο, screenshots...). Μία αφηγηματική διάταξη ορίζεται ανάμεσα σ' αυτά τα διαφορετικά στοιχεία. Στο τέλος, μεταφέρω αυτό το μοντάζ στον πίνακα και τότε αρχίζω να το ζωγραφίζω.

Géraldyne Masson : Δεν βάζεις τίτλους συνήθως στα έργα σου ...

Guillaume Bresson : Η αφήγηση παραμένει ανοικτή, όπως και η ερμηνεία. Δεν υπάρχει πρόθεση εκ μέρους μου να μεταδώσω κάποιο μήνυμα ή να διηγηθώ μία πολύ συγκεκριμένη ιστορία. Τα σκηνικά μου δεν παραπέμπουν ούτε σε ένα γεγονός που συνέβη πραγματικά, ούτε σε μία λογοτεχνική αφήγηση.

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ