ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

Το να είσαι ισλαμοφοβικός, αν τεθεί η ιστορική διάσταση της εξέλιξης των θρησκειών, δε στέκει. Το Ισλάμ είχε τις βίαιες και τις μη βίαιες εξάρσεις του (βλ. Saladin), όπως ακριβώς και ο χριστιανισμός, με τις Σταυροφορίες και το Μεσαίωνα. Το να είσαι ισλαμοφοβικός για την εποχή που ζούμε δυστυχώς στέκει. Χώρες με σημαντική μετανάστευση μουσουλμανικού στοιχείου πολύ πιο οργανωμένες από εμάς, όπως η Γαλλία και το Βέλγιο, αποδείχτηκε ότι δεν κατάφεραν να ενσωματώσουν αυτό το στοιχείο. Οι τρομοκράτες είναι μετανάστες δεύτερης γενιάς και δυστυχώς δικά τους παιδιά. Οι αιτίες είναι και κοινωνιολογικές, αλλά το ισλαμικό οικογενειακό background είναι ένας κοινός παρανομαστής που δε μπορεί να αγνοηθεί από καμία ανάλυση. Γενικότερα δε, στατιστικές έρευνες έχουν δείξει ότι ο Ισλαμικός εξτρεμισμός παγκόσμια ήταν υπεύθυνος για το 70% των θυμάτων βομβιστικών ενεργειών στην περίοδο 1994-2008, ενώ από το 2010 και μετά το ποσοστό αυτό έχει αυξηθεί περαιτέρω (1). Υπάρχει μια ειδοποιός διαφορά μεταξύ ισλαμισμού και χριστιανισμού που αλλάζει τόσο τα δεδομένα στο σύγχρονο τοπίο: ο διαφωτισμός. Με απλά λόγια, εμείς καταφέραμε να ελέγξουμε την επιρροή της θρησκείας στη ζωή και το κράτος, αλλά οι μουσουλμάνοι όχι. Αυτό μεταφράζεται σε μια τεράστια διαφορά αντίληψης στον τρόπο λειτουργίας του κράτους, τις ατομικές ελευθερίες και την κοινωνία γενικότερα. Για το λόγο αυτό άλλωστε, κάθε δυτικογενής ανάλυση χαρακτηριστικών της ισλαμικής κοινωνίας είναι άτοπη (π.χ. ανάλυση του εξτρεμισμού μόνο με ανθρωπολογικά χαρακτηριστικά), όπως και κάθε ανάλυση της Δύσης σε πλαίσιο ακραίου ισλαμισμού φαίνεται εξίσου γελοία. Δε μπορείς να κατανοήσεις με δικά σου αναλυτικά εργαλεία κάτι τόσο διαφορετικό. Ο ισλαμικός εξτρεμισμός είναι εν γένει πρόβλημα του ισλαμικού κόσμου και από αυτόν θα λυθεί. Το θέμα είναι ότι και η Ευρώπη πλέον, όπως φάνηκε από τον πόλεμο της Συρίας, αποτελεί πλέον κομμάτι του μουσουλμανικού κόσμου και τίποτα δεν προδιαθέτει σαφή διάκριση δύο κόσμων στο μέλλον.Πηγές: (1) http://www.slate.com/articles/news_and_politics/politics/2016/01/islam_isn_t_inherently_violent_or_peaceful.html
Σχολιάζει ο/η