Ανακοίνωση Αυτοδιαχείρισης: Όλη η αλήθεια για τις διαπραγματεύσεις

Ανακοίνωση Αυτοδιαχείρισης: Όλη η αλήθεια για τις διαπραγματεύσεις Facebook Twitter
0

Η Αυτοδιαχείριση, κάνει γνωστό στο σύνολο των δημιουργών, όπως οφείλει, ότι: τον Ιανουάριο του 2020, τα Σωματεία Μουσικοσυνθετών, Δημιουργών και Εκδοτών, κλήθηκαν δύο φορές σε διαπραγματεύσεις, σε συγκεκριμένο τόπο και χρόνο, για την εύρεση λύσης στο πρόβλημα των Πνευματικών Δικαιωμάτων. Τα Σωματεία κώφευσαν στις εκκλήσεις και προχώρησαν σε αίτημα έκδοσης αδείας για την ΕΔΕΜ, χωρίς να διερευνήσουν αν υπήρχε δυνατότητα συνεργασίας, τη στιγμή που γνώριζαν ότι η ύπαρξη δύο Οργανισμών θα διέλυε την αγορά.

Τον Μάιο του 2020 και όταν πλέον η ΕΔΕΜ είχε αδειοδοτηθεί, η Αυτοδιαχείριση επανήλθε, ζητώντας να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις για Ένωση των δύο Οργανισμών. Η ΕΔΕΜ παρέπεμψε το ζήτημα σε υστερότερο χρόνο.

Οι διαπραγματεύσεις ξεκίνησαν τελικά τον Ιούλιο και διακόπηκαν τον Οκτώβριο, διότι δεν υπήρξε συμφωνία μεταξύ των μερών για την αποτίμηση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) που μεταβίβαζε αδίκως όλα τα περιουσιακά στοιχεία της ΕΥΕΔ στην ΕΔΕΜ, τη στιγμή μάλιστα που η ΕΔΕΜ δεν είχε παρά το 1/10 των μελών της ΕΥΕΔ.

Η Αυτοδιαχείριση, όπως όφειλε απέναντι στα μέλη της, στράφηκε στη δικαιοσύνη, τόσο για τον τρόπο έκδοσης της αδείας της ΕΔΕΜ από το ΥΠΠΟ, όσο και σε σχέση με την «προίκα» που της δόθηκε με την Κοινή Υπουργική Απόφαση, αδικώντας όλους τους υπόλοιπους δημιουργούς που δεν έγιναν μέλη του νέου οργανισμού.

Μέσα σε αυτό το τοξικό περιβάλλον, η Αυτοδιαχείριση κατάφερε, στηριζόμενη στις δικές της δυνάμεις και μόνον, χωρίς προίκες και ενίσχυση από το Ελληνικό Κράτος, να κατέχει σήμερα τουλάχιστον το 70% της αγοράς στον τομέα των δημιουργών μουσικής και μουσικοσυνθετών.

Η Αυτοδιαχείριση έχει μέσα στα τελευταία χρόνια ελεγχθεί επανειλημμένα (πάνω από 6 φορές) από εφορία, ανεξάρτητες ελεγκτικές εταιρείες (ορκωτούς λογιστές), Υπουργείο Πολιτισμού, κλπ. Δεν υπάρχει πλέον τίποτα ανέλεγκτο, καθώς επίσης δεν υπάρχει κανένας ΟΣΔ στην Ελλάδα που να έχει ελεγχθεί περισσότερο από την Αυτοδιαχείριση.

Εάν η ΕΔΕΜ επιθυμεί την ένωση, όπως σε κάθε ευκαιρία επαναλαμβάνει, της υπενθυμίζουμε ότι η ένωση μπορεί να επιτευχθεί ταχύτατα με κοινή συμφωνία των μερών, στη βάση των υπαρχουσών δομών της Αυτοδιαχείρισης και με άμεση πρόσβαση σε ΟΛΑ τα οικονομικά της στοιχεία, τα περισσότερα από τα οποία βρίσκονται ήδη δημοσιευμένα στην ιστοσελίδα της. Αυτή η λύση -που είναι και η πλέον λογική- σημαίνει εισπράξεις και τεκμηριωμένες διανομές χωρίς διακοπή, και χωρίς την ύπαρξη μεταβατικών περιόδων. Ταυτόχρονα, δε, αναμένουμε από την ΕΔΕΜ να συμφωνήσει τελικά να ζητήσουμε από κοινού από το ΥΠΠΟ να μας δοθεί το πόρισμα της ελεγκτικής εταιρείας Ernst & Young από τον έλεγχο στην ΕΥΕΔ. Είμαστε υποχρεωμένοι να ζητήσουμε απόλυτη διαφάνεια σε σχέση με τα χρήματα που ανήκουν σε όλα τα μέλη της ΕΥΕΔ και στα πρώην μέλη της ΑΕΠΙ. Πρόκειται για χρήματα που ανήκουν και σε μέλη μας.

Η Αυτοδιαχείριση παραμένει συνεπής στις εξαγγελίες και στις προσπάθειές της για την Ένωση. Ο «ένας φορέας συλλογικής διαχείρισης» δεν μπορεί να είναι μία γενική και αφηρημένη έννοια που ο καθένας θα την ερμηνεύει με τον δικό του τρόπο. Πρέπει να καθοριστεί με άξονα το συμφέρον των δημιουργών. Άλλως οι συζητήσεις δεν είναι παρά προσχηματικές.

Το ΔΣ της Αυτοδιαχείρισης

Market news
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ACS: Εύκολη και ευέλικτη παραλαβή δεμάτων με το “My favourite ACS Locker”

Market news / ACS: Εύκολη και ευέλικτη παραλαβή δεμάτων με το “My favourite ACS Locker”

Τα δέματα θα είναι διαθέσιμα για αυτόματη παραλαβή 24 ώρες το 24ωρο από το αγαπημένο ACS Locker, ή εναλλακτικά από κάποιο κατάστημα ACS που θα έχει προεπιλέξει αντίστοιχα ο πελάτης-παραλήπτης μέσω της ACiStant.
THE LIFO TEAM
Share a Coke: Η εμβληματική καμπάνια της Coca-Cola επιστρέφει και δίνει το όνομα σου στο φετινό καλοκαίρι

Market news / Share a Coke: Η εμβληματική καμπάνια της Coca-Cola επιστρέφει και δίνει το όνομα σου στο φετινό καλοκαίρι

Η Coca-Cola εμπνέεται από την μουσική και συνεργάζεται με τον Κωνσταντίνο Αργυρό, για 3η διαδοχική χρονιά, τοποθετώντας την gen-z στο επίκεντρο της νέας της παγκόσμιας καμπάνιας.
THE LIFO TEAM
Σύγκρινε τώρα τιμές για όλα τα ελικόπτερα της Ελλάδας, online

Market news / Σύγκρινε τώρα τιμές για όλα τα ελικόπτερα της Ελλάδας, online

Ένα χρόνο μετά την έναρξη των πρώτων τακτικών πτήσεων με ελικόπτερο στην Ελλάδα, η hoper διευρύνει σημαντικά τις υπηρεσίες της, δίνοντας πλέον στο επιβατικό κοινό τη δυνατότητα να κλείσει online ιδιωτικές πτήσεις και με συνεργαζόμενους αερομεταφορείς – γρήγορα, απλά και με πλήρη διαφάνεια.
THE LIFO TEAM
Cream Crackers Παπαδοπούλου   Πως η επιλογή ενός σνακ γίνεται ... Απλά, Τραγανά, Τετράγωνα.

Market news / Cream Crackers Παπαδοπούλου: Πώς η επιλογή ενός σνακ γίνεται ... Απλά, Τραγανά, Τετράγωνα.

Με πρωταγωνίστρια την αγαπημένη ηθοποιό Έλενα Χαραλαμπούδη, γνωστή και ως «5 Minute Mum», τα Cream Crackers ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ στη νέα τους καμπάνια, μας υπενθυμίζουν ότι παρόλο που  oι επιλογές είναι πολλές, το σνακ δεν θέλει και τόση σκέψη
LIFO NEWSROOM
Η Praktiker Hellas ενισχύει το Πρόγραμμα «Το Σπίτι μας Αλλάζει την πόλη» με στρατηγικές συνεργασίες για την αστική βιωσιμότητα

Market news / «Το Σπίτι μας Αλλάζει την πόλη»: Η Praktiker Hellas διευρύνει το πρόγραμμα με στρατηγικές συνεργασίες

Με τη συμμαχία της We4all και του Δήμου Αγίας Παρασκευής, η Praktiker δρομολογεί για το 2025 ουσιαστικές παρεμβάσεις για τη βιοποικιλότητα, την περιβαλλοντική εκπαίδευση και τη διαμόρφωση βιώσιμων αστικών κοινοτήτων.
THE LIFO TEAM