«Καταστροφή», αναφώνησε ο Σάμιουελ Μπέκετ στο άκουσμα της είδησης πως κέρδισε το βραβείο Νόμπελ το 1969. Η ταινία του Τζέιμς Μαρς ξεκινά με τον Ιρλανδό συγγραφέα να το ψιθυρίζει στη σύζυγό του μέσα στην αίθουσα της απονομής των κορυφαίων βραβείων, κάτι που φυσικά δεν συνέβη ποτέ: χωρίς ακριβώς να έχει αρνηθεί το Νόμπελ, ο Μπέκετ δεν το αποδέχτηκε ποτέ, δωρίζοντας τα χρήματα στο Trinity College. Ο δημιουργός της Θεωρίας των Πάντων τονίζει από το ξεκίνημα τη βαθιά και, όπως αποδείχθηκε από το έργο του, απολύτως συνεπή και ειλικρινή σύνδεση του πιο μοντέρνου λογοτέχνη όλων των εποχών με την αποτυχία, περνώντας σταδιακά από τη σοφή καλλιτεχνική του απόφαση να απογαλακτισθεί έγκαιρα από τον μέντορά του Τζέιμς Τζόις στη φόρμα και το πνεύμα για να αποφύγει την ηθική χρεοκοπία –εκτός από το πλήρες αδιέξοδο– ως την ιδιόμορφης εξάρτησης σχέση του με τη σύντροφο ζωής, τη Σουζάν. Χωρίς να είναι μπεκετικό, το Χορεύοντας με τον Μπέκετ είναι κάτι ανάμεσα σε biopic με μια ανθολογία των σημαντικότερων βιογραφικών στιγμών του συγγραφέα, μια σειρά από έμμεσες παραπομπές στο έργο του με μονολόγους, συναντήσεις με τον εαυτό του στη μορφή του Περιμένοντας τον Γκοντό και μια τραχιά ερωτική ιστορία μεταξύ ενός ανασφαλούς εφευρέτη του θεατρικού ιδιώματος και του σύγχρονου λόγου και της μούσας του, που του υπενθύμιζε την πρακτική πλευρά της διαβίωσης και κυρίως την ηθική του στάση μπροστά στον αντίκτυπο – αντίθετα με τη μυθολογία γύρω από την περιχαρακωμένη μοναχικότητά του, ο Μπέκετ δεν υπήρξε ακριβώς αγοραφοβικός και απολάμβανε τα επαινετικά σχόλια και τις κοινωνικές συναναστροφές. Αν και δεν τον θυμίζει ακριβώς, ο Γκάμπριελ Μπερν συλλαμβάνει συχνά τον τόνο του, ενώ ο Φιόν Ο’Σέι, που τον υποδύεται σε νεαρή ηλικία, πείθει περισσότερο στο βιογραφικό κομμάτι. Αν παρακολουθούσε την ταινία, ο Μπέκετ σίγουρα θα αναφωνούσε ξανά «καταστροφή» επί της αρχής, αλλά το ζητούμενο εδώ είναι, με απλούς και βατούς κινηματογραφικούς όρους, να μην ξεχαστεί η συμβολή ενός βασανισμένου γίγαντα στα υπαρξιακά ζητήματα με μια αιχμή πιο δόκιμη και ισχύουσα από ποτέ.