Διασκευή του Perfetti Sconosciuti του συνομηλίκου του, Πάολο Τζενοβέζε (βραβείο καλύτερης ταινίας και καλύτερου σεναρίου από την Ιταλική Ακαδημία και τεράστια εμπορική επιτυχία στη γείτονα χώρα), οι Τέλειοι Ξένοι του Θοδωρή Αθερίδη κρατούν την κεντρική ιδέα και τη βασική γραμμή των προσώπων και προσαρμόζουν στον ελληνικό τόνο ένα παιχνίδι ενηλίκων με αδέσποτες συνέπειες: μια παρέα, που αποτελείται από ζευγάρια, με μοναδικό σόλο καλεσμένο τον Μάκη Παπαδημητρίου, αποφασίζει να υλοποιήσει το περίφημο «θάρρος ή αλήθεια» σε ένα δείπνο, αφήνοντας τα κινητά ακάλυπτα, με την οθόνη μπροστά και πάνω στο τραπέζι και, πηγαίνοντας ένα βήμα μακρύτερα για δραματικούς λόγους, βάζοντας σε ανοιχτή ακρόαση όλες τις κλήσεις, συμπεριλαμβανομένων των γραπτών μηνυμάτων εννοείται! Ο Αθερίδης με τη Μαρία Ναυππλιώτου, ο Γιάννος Περλέγκας με τη Σμαράγδα Καρύδη και ο Άλκης Κούρκουλος με την Ευαγγελία Συριοπούλου γίνονται μαλλιά κουβάρια σε ένα ξεγύμνωμα που περιέχει αστείες αλλά και σκληρές στιγμές, με καταστάσεις που γεννιούνται μέσα από την κλασική ψευδαίσθηση του εγωισμού και της άρνησης. Το κινητό τηλέφωνο, αυτό το «μαύρο κουτί των σχέσεων», δεν είναι μόνο ένα εργαλείο επικοινωνίας αλλά και ένας παραμορφωτικός καθρέφτης της αλήθειας που φτύνει θραύσματα της προσωπικότητας του χρήστη του, καθώς ερμηνεύει ανώδυνες επαφές ως κρίσιμα μυστικά και συγκαλυμμένες συνομιλίες ως παρεξηγήσεις της στιγμής.

 

Ο Θοδωρής Αθερίδης επισκέπτεται με διεξοδικότητα και ωριμότητα την ανδρική φιλία (οι άνδρες του έργου είναι κολλητοί από παλιά και αυτοί εκτίθενται περισσότερο μέσα από τη δήθεν συνωμοτικότητά τους) και κατευθύνει τις κάμερές του με ανεπαίσθητες, συνεχείς μικρές κινήσεις μέσα στον μικρό χώρο προς τα πρόσωπα που ψεύδονται, πονούν ή λυτρώνονται, ανάλογα με την περίπτωση. Στο Από Έρωτα έδειξε την ικανότητά του να επινοεί δημιουργικές εκπλήξεις, όπως στην, αυθεντικά κινηματογραφική, κορυφαία στιγμή με την ταυτόχρονη εμφάνιση του φαντάσματος της Καρύδη ως πένθιμη νύφη/κόρη και μελαγχολική ερωμένη. Στο Τέλειοι Ξένοι είναι συνεπής και συμπαγής, ξεσκεπάζει την υποκρισία και την ειλικρίνεια με ισόποσο κόπο και επιφυλάσσει το twist που πάντα αγαπά στην πλοκή για το τέλος, καλά υπολογισμένο και εκτελεσμένο. Οι ηθοποιοί του, εξαιρετικά επιλεγμένοι στους ρόλους τους.