O Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος είδε στις Κάννες τα φιλμ του Γκας Βαν Σαντ και του Νάνι Μορέτι

O Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος είδε στις Κάννες τα φιλμ του Γκας Βαν Σαντ και του Νάνι Μορέτι Facebook Twitter
1
O Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος είδε στις Κάννες τα φιλμ του Γκας Βαν Σαντ και του Νάνι Μορέτι Facebook Twitter
Ο Μάθιου Μακόναχι σε σκηνή της ταινίας Sea of Trees του Γκας Βαν Σαντ

Ο Γκας Βαν Σαντ και ο Νάνι Μορέτι, αμφότεροι κάτοχοι Χρυσών Φοινίκων σε παλιότερα φεστιβάλ Καννών, φαίνεται απίθανο να ντουμπλάρουν. Στην περίπτωση του Βαν Σαντ, το απίθανο παίρνει διαστάσεις πανωλεθρίας.

 

Το Sea of Trees του Γκας Βαν Σαντ ξεκινάει υπέροχα, έχοντας ήδη ένα υπέροχα τραγικό concept: Ο Μάθιου Μακόναχι ταξιδεύει στο Τόκιο για να αφαιρέσει τη ζωή του στο διαβόητο για τις αυτοκτονίες, δάσος Αοκιναχάρα, στους πρόποδες του όρους Φούτζι. Λίγο πριν την τελευταία πράξη, προσπαθεί να σώσει έναν Ιάπωνα (Κεν Γουατανάμπε) που παραπατά, σε κακή κατάσταση ανάμεσα στους βράχους και τα δένδρα, ενώ εμείς βλέπουμε αναδρομικά την προβληματική σχέση του με την σύζυγο, που υποδύεται η Νεϊόμι Γουότς.

Το Sea of Trees του Γκας Βαν Σαντ ξεκινάει υπέροχα, έχοντας ήδη ένα υπέροχα τραγικό concept: Ο Μάθιου Μακόναχι ταξιδεύει στο Τόκιο για να αφαιρέσει τη ζωή του στο διαβόητο για τις αυτοκτονίες, δάσος Αοκιναχάρα, στους πρόποδες του όρους Φούτζι.

 

O Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος είδε στις Κάννες τα φιλμ του Γκας Βαν Σαντ και του Νάνι Μορέτι Facebook Twitter
Οι πρωταγωνιστές του Sea of Trees

Ο Αμερικανός υπόσχεται μια περιπλάνηση φαντασμάτων σε ένα ιδανικό τοπίο, αλλά παλινωδεί χωρίς τελειωμό ανάμεσα στο κλισέ οικογενειακό μελό και την ενοχική κατάρρευση ενός επιστήμονα που αδυνατεί να συλλάβει την έννοια του μεταφυσικού, σε έναν από τους στοιχειωμένους, μυθολογικά, φυσικούς χώρους του πλανήτη. Στην πλούσια εργογραφία του, ο Γκας Βαν Σαντ φαίνεται να γυρίζει τη μία ένα φιλμ για Όσκαρ, και την άλλη για Κάννες. Για κάθε Ξεχωριστό Γουίλ Χάντινγκ και Ψάχνοντας τον Φόρεστερ, υπάρχει ένα Elephant  και ένα Last Days. Με το Sea of Trees, έφερε ένα θεωρητικά Οσκαρικό δράμα λύτρωσης στο φεστιβάλ Καννών, κι αντί να διαπρέψει με τον συνδυασμό, έχασε και τους δύο στόχους του.

 

O Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος είδε στις Κάννες τα φιλμ του Γκας Βαν Σαντ και του Νάνι Μορέτι Facebook Twitter
Ο σκηνοθέτης Γκας Βαν Σαντ στις Κάννες, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου

 

Είναι να αναρωτιέται κάποιος πώς είναι δυνατόν το φεστιβάλ να επιλέγει έναν προηγούμενο νικητή του Χρυσού Φοίνικα, με μια κακή στιγμή του (οι κριτικές κυρίως από τους Αμερικανούς αλλά και από το ενδεικτικό καθημερινό βαθμολόγιο του Screen International, είναι σφαγιαστικές, κάτι που δεν θυμάμαι να έχει ξαναγίνει σε τέτοια έκταση στο παρελθόν με διεκδικητή, εντός συναγωνισμού) και να απορρίπτει τον Ταϊλανδό Απιτσατπόνγκ Βερεσεθάκουλ, ο οποίος μάλιστα κέρδισε Φοίνικα μόλις με την προηγούμενη ταινία, κι όχι πριν από 30 χρόνια (δηλαδή δεν είναι περίπτωση Κόπολα) και να τον υποβιβάζει στο Ένα Κάποιο Βλέμμα; Τόσο χάλια είναι η ταινία του Βερεσεθάκουλ, ή απλώς δεν προτιμήθηκε, έναντι της παρουσίας του Μάθιου Μακόναχι και της Γουότς στο κόκκινο χαλί;

 

 

Ο Νάνι Μορέτι δεν έχει καμμία σχέση με το πατατράκ του Βαν Σαντ.

Απλώς, το Mia Madre δεν συγκαταλέγεται στις καλύτερες ταινίες του, χωρίς αυτό να σημαίνει πως ο Ιταλός σκηνοθέτης δεν βρήκε τα συγκινητικά του πατήματα μέσα από τη σχέση μιας σκηνοθέτιδας με την ετοιμοιάνατη μητέρα της. Μάλιστα, ο Μορέτι θέλησε να δώσει τον πρώτο ρόλο σε γυναίκα, κρατώντας για τον εαυτό του τον υποστηρικτικό ρόλο του αδελφού.

 

O Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος είδε στις Κάννες τα φιλμ του Γκας Βαν Σαντ και του Νάνι Μορέτι Facebook Twitter

 

Ο Τζον Τουρτούρο περιηγείται κωμικά σε μια ταινία που γυρίζεται μέσα στην ταινία, προσθέτοντας μια όχι πάντα εύστοχη, αλλά ευπρόσδεκτη, κωμική ανακούφιση σε μια πένθιμη ενδοσκόπηση μιας κοντρολαρισμένης, έξυπνης αλλά θλιμμένης αστής, που σταδιακά ανακαλεί τα διδάγματα της καθηγήτριας μάνας, σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι.

 


 

Ο Μορέτι έλαβε θετικές κριτικές, όπως και ο Γιώργος Λάνθιμος με τον εξαιρετικό Αστακό, ο οποίος αποθεώθηκε από τους Αμερικανούς ανταποκριτές και βρήκε μεγαλύτερη αντίσταση από τους Γάλλους, με τους Βρετανούς να βρίσκονται κάπου στη μέση. Με δεδομένο πως η ταινία ψάχνει, αν δεν έχει βρει ήδη, αγοραστές στις ΗΠΑ, έχοντας εξασφαλίσει διανομή σε δυνατές ευρωπαϊκές αγορές, το καλό buzz βοηθάει πολύ. Το Hollywood Reporter τον δίνει ως φαβορί για τον Χρυσό Φοίνικα, ενώ ακόμη έχουμε να διανύσουμε το υπόλοιπο μισό του φεστιβάλ, με αναμενόμενες ταινίες να προβάλλονται στις επόμενες ημέρες...

 

 

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Η ταινία του Gus Van Sant έχει πάρει τόσο απαίσιες κριτικές που θέλω να τη δω! Πάντως το Watanabe λυπάμαι. Και όποιος συνεχίσει να δίνει ρόλους επιστημόνων στον Matthew McConaughey είναι έρμαιο της τύχης του και των βιτριολικών κριτικών!