Ο Paul Cézanne στο ατελιέ του. Les Lauves, 1904. Φωτ. του ζωγράφου και φίλου του Émile Bernard.

 

Les Grandes Baigneuses (1895–1906).  Barnes Foundation.

 

Αριστ. : ο Paul Cézanne το 1861. Δεξιά  : πορτρέτο του Cézanne από τον Emile Bernard (Aix-en-Provence, 1904).

 

Atelier Les Lauves, 13 Απριλίου του 1906. Πορτρέτο του Paul Cézanne από την Gertrude Osthaus, γυναίκα του Karl Ernst Osthaus, ιδρυτή του   Folkwang Museum στη Γερμανία.

 

Αριστ.: Ο Paul Cézanne σε μία φωτογραφία του Émile Bernard. Δεξιά : Φωτογραφία του 1874, Cézanne, Taschen Verlag 2007.

 

Ο Cézanne και ο Camille Pissarro επί το έργον (οι φωτογραφίες του  Cézanne είναι από τον ζωγράφο Kerr-Xavier Roussel - 1906). Ο Camille Pissarro με τον Paul Cézanne στο προάστειο του Παρισιού Pontoise το 1873 (φωτ. κάτω αριστ.).

 

Φιλική παρέα στον κήπο του Camille Pissarro στην Pontoise (1877). Ο Paul Cézanne κάθεται στο παγκάκι. Ο Pissarro στέκεται όρθιος (δεξιά). 

Asnieres, 1886. O Emile Bernard με τον Van Vogh (πλάτη).

 

Το σπίτι-ατελιέ του Paul Cézanne. Κάτω φωτ. : Neil Folberg.

 

Μία ξενάγηση του Jean-Marie Drot (πρώην διευθυντή του Γαλλικού Ινστιτούτου της Αθήνας και της Villa Medicis στη Ρώμη) στο ατελιέ του Cézanne. ΙΝΑ.

Ο όρος Sainte-Victoire, από τα αγαπημένα θέματα του Paul Cézanne. Καρτ ποστάλ  Delcampe.

 

Le Mont Sainte-Victoire.

 

L'horloge de marbre noire, 1869-1871. Ανήκει στη συλλογή Stavros Niarchos.

 

Αριστ.: Portrait d' Achille Emperaire (1868).  Musée d'Orsay. Δεξ.: Αυτοπροσωπογραφία. Ο ζωγράφος Achille Emperaire υπήρξε στενός φίλος του Cézanne. Τα έργα του, στα οποία ο ίδιος δεν έδινε μεγάλη σημασία σε αντίθεση με τον Cézanne που τα θαύμαζε, σώθηκαν από θαύμα από έναν άλλο φίλο του ζωγράφο τη στιγμή που ο ανηψιός του ετοιμαζόταν να τα κάψει.

 

Hortense allaitant au sein Paul. Η σχέση του Paul Cézanne με την Hortense Fiquet κρατήθηκε πολλά χρόνια κρυφή από τον πατέρα του Cézanne. Μπόρεσαν τελικά να παντρευτούν με τις ευλογίες του μετά από 17 χρόνια. Ο Cézanne, που κατηγορούσε τη γυναίκα του ότι την ενδιέφεραν μόνο η Ελβετία και η λεμονάδα, άφησε όλη την περιουσία του στο γιο του Paul.
 

Hortense Fiquet en robe rouge (1890). New York Metropolitan Museum of Art. Δεξιά, η Hortense Fiquet σε γάμο (?).

 

Jeune fille au piano ou L'Ouverture de Tannhäuser (1869). Musée de l'Ermitage, St. Petersburg. Απεικονίζονται η μητέρα και η αδερφή του ζωγράφου.

 

Les Grandes Baigneuses (1874-75). Metropolitan Museum of Art, New York.

 

Sept Baigneurs (1900). Fondation Beyeler Riehen, Basel. Ο πίνακας εκτίθεται αυτές τις μέρες  στο Leopold Museum της Βιέννης στα πλαίσια της έθεσης "Ανδρες γυμνοί".

 

L'Enlèvement (1867). The Keynes collection.

 

La Tentation de Saint Antoine (1870).

 

Le Meurtre (1870). Walker Art Gallery, Liverpool.

 

Nature morte aux pommes et aux oranges (1895-1900). Musée d'Orsay.

 

Une moderne Olympia (Pasha).

 

L'après-midi à Naples ou le punch au rhum (1876).

 

Une moderne Olympia (1873-1874). Musée d'Orsay.

 

Les Joueurs de Cartes. Ο πιο ακριβοπληρωμένος πίνακας στον κόσμο. Πουλήθηκε στις αρχές του 2012 από την οικογένεια Εμπειρίκου στον Εμίρη του Qatar έναντι 191 εκατομμυρίων ευρώ. Θα είναι ο "μαγνήτης" του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης που πρόκειται ν' ανοίξει στο Qatar το 2014.

 

Οι άλλες τέσσερις εκδοχές του πίνακα Les Joueurs de Cartes. Fondation Barnes, Metropolitan Museum, Courtauld Gallery, Μusée ­d’Orsay.

 

"House on the Marne" by Paul Cezanne. Photo John F. Kennedy Presidential Library.  June 28, 1961. (Via John J. Tacket).

 

"The Forest" by Paul Cezanne. Photo: John F. Kennedy Presidential Library. June 28, 1961. (Via John J. Tacket).

 

Σε συνεργασία με τις ελβετικές αρχές, η αστυνομία της Σερβίας εντόπισε τον περασμένο Απρίλη τον πίνακα του Cézanne "Le Garçon au gilet rouge" που είχε κλαπεί από τη Συλλογή E.G. Bührle στη Ζυρίχη μαζί με άλλους τρεις πίνακες των Claude Monet, Vincent Van Gogh και Edgar Degas.

 

 

 

After Cézanne (1999 - 2000),  Lucian Freud.

 

"Ο χειρότερος ζωγράφος της Γαλλίας είναι ακριβώς ο κύριος Paul Cézanne. Είναι ο ζωγράφος ο πιο αδέξιος, ο πιο καταστροφικός, αυτός που βούτηξε τη σύγχρονη τέχνη μέσα στα μεγαλειώδη σκατά που μας καταπίνουν όλους. Αντιθέτως, ο Ernest Meissonier, ξεχασμένος όπως θα ξέρετε, είναι ο πραγματικός βιρτουόζος, ένα αληθινό αηδόνι του πινέλου". Salvador Dali. ΙΝΑ.