Συγνώμη τώρα: είναι σοβαρά πράγματα αυτά με τον τεχνοφασισμό; Αυτά που έγραψε ο Σύριζα στη διακήρυξή του είναι μάλλον μπερδεμένα.

 

 


Agiati Benardou says: Δευτεριάτικο quiz: Τι σημαίνει "τεχνοφασισμός";

1) Το σύνολο των τεχνών που εξυμνούν και πλαισιώνουν ολοκληρωτικά καθεστώτα.
2) Η συνεχής, επαναλαμβανόμενη και βασανιστική ακρόαση μουσικής techno.
3) Η χρήση της τεχνολογίας προς διευκόλυνση και επιτάχυνση διαδικασιών οι οποίες μέχρι πρότινος γίνονταν με το χέρι.

 

[via Leonidas Antonopoulos]

 

Η εικονική πραγματικότητα: "Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ συμφωνεί και στηρίζει τις συλλογικότητες των πανεπιστημίων που αντιστέκονται στην εφαρμογή αυτού του νόμου και δηλώνει απερίφραστα ότι καμιά νομιμοποίηση στην άσκηση διοίκησης δεν μπορεί και δεν πρέπει να δοθεί στα Συμβούλια Ιδρύματος που θα προκύψουν από το σύστημα της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας. Εκφράζει επίσης την ανησυχία του για τους κινδύνους που εγκυμονεί μια τέτοια εξέλιξη, γιατί αύριο ο τεχνοφασισμός με τον οποίο πειραματίζονται μέσω της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας στα Πανεπιστήμια-ΤΕΙ σήμερα μπορεί να επεκταθεί σε κάθε δημοκρατική εκλογή εκπροσώπων για τη διοίκηση της χώρας. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ έχει δεσμευτεί από το εκλογικό του πρόγραμμα ότι μια κυβέρνηση με πυρήνα τις δυνάμεις της Αριστεράς θα καταργήσει όλους τους μνημονιακούς νόμους που αφορούν την παιδεία"

 

Και η κανονική πραγματικότητα: (η ηλεκτρονική συμμετοχη που υπήρξε με βαση αυτους που εχουν δικαιωμα ψηφου) ΑΠΘ 76,6%, Πάντειο 75,7%, Χαροκόπειο 96,7%, Θεσσαλίας 76,6%, Ιόνιο 87,6%, Δημ.Θράκης 83,7%.

 

("Η τεχνολογική μέριμνα για το αδιάβλητο μιας ψηφοφορίας δεν είναι τεχνοφασισμός αλλά το να πιστεύει κανείς ότι είναι, σίγουρα είναι τεχνοφοβία", γράφει ο Νικόλαος Ζήσιμος.)

 

Κάποιος ρώτησε τους βουλευτές του Σύριζα στο Facebook: κ.κ. Petros Tatsopoulos και Dimitris Papadimoulis, θα μας πείτε παρακαλώ τι εννοεί εδώ ο ποιητής; Οι καθηγητές πανεπιστημίου που συμμετείχαν με ποσοστά 75-95% στην ηλεκτρονική ψηφοφορία συμμετείχαν σε μια "τεχνοφασιστική" ψηφοφορία; Τέλος, γνωρίζετε μήπως σε ποιόν νομό κατεβαίνει υποψήφια η Ελένη Λουκά, για να μεταφέρω τα εκλογικά μου δικαιώματα;

 

 

Ας δεχτούμε ότι έχει δίκιο σε όλα για τα Πανεπιστήμια ο Σύριζα. Όμως δεν είναι ειρωνεία να θεωρεί φασισμό την ηλεκτρονική ψηφοφορία και δημοκρατία τους τραμπουκισμούς και την παρεμπόδιση ψηφοφορίας;

 

Γράφει ο Παύλος Αθανασόπουλος: "Κατα τον ΣΥΡΙΖΑ η ηλεκτρονικη ψηφοφορια στα ΑΕΙ, στην οποια πηρε μερος το 80% των εχοντων δικαιωμα ψηφου, ειναι τεχνοφασισμος.

Αντιθετα η με την βια παρεμποδιση της ψηφοφοριας με καλπη, η τραμπουκικη καταλυση της νομιμοτητας, το κτισιμο των καθηγητων, ειναι δημοκρατικοι αγωνες. Τον ΣΥΡΙΖΑ φαινεται οτι θα ειχε υποψη του ο Οργουελ οταν εγραφε για τη νεα γλωσσα."

 

Ο Stelios Mintsidis πρόσθεσε: "Θεωρώ εξαιρετικά μεγάλη αστοχία εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ να μιλήσει για "τεχνοφασισμό" με αφορμή την ηλεκτρονική ψηφοφορία στα ΑΕΙ.

Την στιγμή που η Αριστερά σύσσωμη προσπαθεί να πείσει τον κόσμο ότι ο φασισμός είναι ένα πολύ συγκεκριμένο και πολύ επικίνδυνο πράγμα, και ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε τον όρο άκριτα και ισοπεδωτικά, ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει ακριβώς αυτό με την ανακοίνωσή του.
Μία ατυχέστατη στιγμή για το κόμμα, και το λέω πολύ ευγενικά."

 

Το ξέρω πως η ηλεκτρονική ψηφοφορία στα Πανεπιστήμια δεν είναι η άμεση δημοκρατία που ονειρεύονται οι φανς της, κι ότι στην άμεση δημοκρατία θα έθεταν αυτοί τα ερωτήματα ("Δια βοής γίνεται η Άμεση Δημοκρατία ρε! Όχι με κοbιούτερ, τέκνο και χάουζ!" διάβασα πριν). Και δέχομαι ότι εκείνη θα είναι εξαιρετική δημοκρατία. Από κάπου όμως δεν πρέπει να γίνει η αρχή; 

 

Αν ο Σύριζα έχει στοιχεία πως γίνεται νοθεία μέσω των κομπιούτερ ας τα καταθέσει. Το να λέει εκ των προτέρων απερίφραστα ότι "καμιά νομιμοποίηση στην άσκηση διοίκησης δεν μπορεί και δεν πρέπει να δοθεί στα Συμβούλια Ιδρύματος που θα προκύψουν από το σύστημα της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας" είναι σα να κατηγορεί την άψυχη τεχνολογία για το γαμώτο, παρά να αποδεικνύει γιατί κάτι είναι στραβό και λάθος...  

 

 

 

 

-------------

 

Με αφορμή και όσα άκουσα σε προηγούμενο ποστ μου για την "Άμεση Δημοκρατία" (που ο καθένας την έχει στο μυαλό του έτσι ώστε να βγάζει τα σωστά, γι' αυτόν, αποτελέσματα), καταλήγω στο συμπέρασμα ότι έχουμε ένα άλφα μπέρδεμα με τις ψηφοφορίες γενικώς. 

Τις σεβόμαστε ή όχι; Πότε είναι σωστές και δημοκρατικές; Απαντήσεις δεν έχω - και το παραδέχομαι. Είναι μεγάλη η κουβέντα που πρέπει να γίνει. 

 

Ο Τσίπρας ζητάει εκλογές και πολλοί οπαδοί του θεωρούν πως έχουμε χούντα. Εκλογές βέβαια είχαμε και τον Μάιο, όπου μπήκε και η Χρυσή Αυγή στη Βουλή, εκλογές είχαμε και τον Ιούνιο και εκλογές μπορεί να έχουμε και πάλι τώρα "για να μιλήσει ο λαός" όπως είπε ο Τσίπρας. Αν όμως μιλήσει ο λαός και δεν δώσει αυτοδυναμία στον Σύριζα αλλά δώσει 20-25% στη Χρυσή Αυγή τότε θα έχουμε χούντα, δημοκρατία ή ψηφοφασισμό;

 

Πραγματικά έχω μπερδευτεί - και το ξέρω πως όσοι διαφωνήσουν μαζί μου θα πουν ότι δεν είμαι αρκετά διαβασμένος, ότι δεν κατέχω το θέμα κι ότι πρέπει να διαβάσω το πεντάτομο έπος του τάδε για την Δημοκρατία πριν τολμήσω να ξαναμιλήσω.

 

Γιατί όμως τα κάνουμε όλα τόσο περίπλοκα; Γιατί επινοούμε ή χρησιμοποιούμε φράσεις που τη μία υποστηρίζουν κάτι (επειδή τυχαίνει να μας συμφέρει) και την άλλη το καταδικάζουν (επειδή δε μας συμφέρει); Αν υπήρχε θέμα νοθείας το πράγμα θα άλλαζε - αλλά δεν αναφέρουν τίποτα τέτοιο.

 

Και γιατί άραγε, στη συγκεκριμένη περίπτωση, είμαι σίγουρος πως αν τα αποτελέσματα της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας βόλευαν το κόμμα θα ζητούσε επέκταση αυτού του τρόπου ψηφοφορίας σε κάθε χώρο εργασίας και σε κάθε γειτονιά (ως κάτι που μας φέρνει κοντύτερα στην άμεση δημοκρατία) ενώ τώρα είναι τεχνοφασισμός; 

 

("Επίσης, να υπερθυμίσουμε στους οπαδούς της Άμεσης Δημοκρατίας ότι η ηλεκτρονική ψηφοφορία αποτελεί το απαραίτητο εργαλείο για να γίνει η ιδεολογία τους εφαρμόσιμη. Έτσι, για να ξέρουν ποιο κόμμα να μην ψηφίσουν", λέει ο Θ. Σταφυλάκης.)

 

 

 

 

Ας προσπαθήσουμε να πείσουμε με επιχειρήματα και ας μη μπλεκόμαστε σε θεωρητικές αναλύσεις και σε ατέρμονες διαφωνίες. Μπορεί να υπάρξει συμβιβασμός στο θέμα των πανεπιστημίων; Μπορεί με τον ειλικρινή (κι όχι μικροκομματικό ή κυβερνητικά αυταρχικό) διάλογο να γίνει μια σύνθεση απόψεων αντί να περιχαρακώνονται όλοι και να αλληλοκατηγορούνται για φασισμό;

 

Και τελικά, γίνεται να σταματήσουμε να χρησιμοποιούμε με τέτοια ευκολία τη λέξη φασισμός και τα παράγωγά της για οτιδήποτε απλώς δεν μας αρέσει; Έχει χάσει πλέον κάθε νόημα - και εκτός από κρίμα, αυτό είναι και εξαιρετικά επικίνδυνο...