Εμφύλιο τραύμα

Εμφύλιο τραύμα Facebook Twitter
Ιστορία είναι η κοινή μας πεποίθηση... Φωτ.: Κοnrad Helbig
0

Η αγάπη για τον γενέθλιο τόπο, ο αγνός και άδολος πατριωτισμός, αποτελεί θεμελειακή αξία στις δυτικές κοινωνίες και την Αμερική. Μόνο εδώ αντιμετωπίζεται απαξιωτικά από σοβαρό κομμάτι του πληθυσμού. 

 

Ο ελληνικός Εμφύλιος εκτός από διχασμό, θύματα και καταστροφές, άφησε βαθύ τραύμα στη χώρα. 

 

Κατά την ένοπλη σύγκρουση, η μία πλευρά ως Εθνικός Στρατός πρότασσε την εθνική υπόσταση, η άλλη ως Δημοκρατικός Στρατός εστιαζόταν στην κοινωνική δικαιοσύνη.

 

Νίκησαν οι πρώτοι και η μετεμφυλιακή εθνική έξαρση έφτασε σε εμετικό σημείο. Το κράτος κατέταξε τους πολίτες σε εθνικόφρονες και μιάσματα.

 

Η αγάπη για τον γενέθλιο τόπο, ο αγνός και άδολος πατριωτισμός, αποτελεί θεμελειακή αξία στις δυτικές κοινωνίες και την Αμερική. Μόνο εδώ αντιμετωπίζεται απαξιωτικά από σοβαρό κομμάτι του πληθυσμού.

 

Με τη σημαία της εθνικοφροσύνης, πορεύτηκε και η επταετής δικτατορία. Οικειοποιήθηκε και γελοιοποίησε όλα τα όσια και τα ιερά. Από τους αρχαίους Έλληνες ως τους αγωνιστές του ’21. 

 

Στην εποχή μας η έννοια της πατρίδας έχει πλέον εγκαταλειφθεί στον υπόκοσμο της ακροδεξιάς. Και μοιραία ο πατριωτισμός στην Ελλάδα ταυτίστηκε με τους κάλπηδες, τους σιχαμερούς και τους ανεγκέφαλους. 

 

Αν τολμήσει κάποιος σε μια εθνική γιορτή να κρεμάσει την ελληνική σημαία στο μπαλκόνι του είναι χουντικός ή γελοίος.

 

Η αριστερά επειδή χρειαζόταν ιδεολογικό αντίπαλο, δεν έκανε τίποτα για να αποκαταστήσει τις έννοιες. Αντιθέτως, επέτρεψε σε διάφορους σαχλαμάρες ιστορικούς της να αποδομήσουν συνολικά την ιστορία μας. 

 

Αλλά η ιστορία δεν ανήκει στους ιστορικούς.

Κανένας λαός δεν περιμένει από κανέναν ιστορικό να του πει ποιος είναι. Το ξέρει από πάππου προς πάππον.

 

Ιστορία είναι η κοινή μας πεποίθηση. 

Και η έννοια της πατρίδας τόσο ριζωμένη, που οι απλοί άνθρωποι δεν έχουν διάθεση να μιλάνε άνευ λόγου για πατρίδες, προγόνους και σημαίες. 

 

Στήλες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ