Για το «Θα έτρωγες ποτέ τον σκύλο σου; Θα τον έγδερνες ζωντανό;» της Στέλλας Κάσδαγλη:
«Δεν υπάρχει πιο άγριο, βάρβαρο και καταστροφικό θηλαστικό στον πλανήτη από τον άνθρωπο. Αν συνεχίσουμε με αυτά τα μυαλά, θα διαταράξουμε το οικοσύστημα αλλά και το κλίμα με τέτοιον τρόπο που θα γυρίσει μπούμερανγκ, με τρομακτικές και μη αντιμετωπίσιμες διαστάσεις. Επειδή, όμως, έχουμε την ψευδαίσθηση πως δεν θα συμβεί τώρα σύντομα, δηλαδή όχι στον δικό μας βιολογικό κύκλο, who cares; Για τους επόμενους, ας κόψουν τον λαιμό τους. Πιστεύω πάντως πως ο homo sapiens θα έχει διάδοχο στην εξελικτική αλυσίδα». (Σχόλιο του no-body)

 

☛ Για τις εικόνες ντροπής σε παρέλαση στη Σαντορίνη και τα επεισόδια από χρυσαυγίτες για τη σημαιοφόρο από την Αλβανία: «Απίστευτο, χρειάστηκε οι καθηγητές να μπουν μπροστά ώστε να μην πάθει κακό κανένα παιδί. Προτιμότερο για τους τραμπούκους ήταν να κάνουν ζημιά σε 100 Ελληνάκια προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για μία Αλβανίδα πλήρως ενσωματωμένη στην Ελλάδα που κράτησε τη σημαία. Οι δε αστυνομικοί προσπάθησαν να μεταπείσουν τους 20 ανεγκέφαλους, αντί να τους προσαγάγουν κατευθείαν ή να τους σπάσουν στο ξύλο τα ΜΑΤ (τα οποία μάλλον ήταν σε άδεια). Αν επιχειρήσω εγώ παρεμπόδιση παρέλασης και διατάραξη δημόσιας τάξης στη μέση του δρόμου, σταματώντας τα αγήματα των σχολείων, το μόνο σίγουρο είναι πως θα πέσουν πάνω μου δύο της ομάδας ΔΙΑΣ, ένας Ζητάς και δύο των ΕΚΑΜ. Όταν όμως το κάνουν οι υποτελείς της Χ.Α., εκεί ξαφνικά οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. (ε, όσο να 'ναι, κανείς δεν θέλει... έκτακτη δυσμενή μετάθεση) κωλώνουν να επέμβουν ωμά κατευθείαν, πρέπει να φτάσει στο απροχώρητο το θέμα για να το κάνουν. Αμήν και πότε να τεθούν απ' την πολιτεία ή τον λαό εκτός Βουλής το 2019...». (Σχόλιο του anonymous guest)

 

☛ Για το «8 φορές που η τέχνη προκάλεσε αντιδράσεις στην Ελλάδα» του Γιάννη Πανταζόπουλου: «Από τον Τελευταίο Πειρασμό και τον Κώδικα ντα Βίντσι (που δεν αναφέρεται στο άρθρο) μέχρι την Ώρα του Διαβόλου, όλα τα έργα ή, τουλάχιστον, τα περισσότερα που θεωρήθηκε από θρησκευτικούς κύκλους πως πρέπει να απαγορευτούν σχετίζονταν άμεσα με θρησκευτικά πρόσωπα, γι' αυτό και κατηγορήθηκαν για βλασφημία. Και το θέμα που προκύπτει είναι αν οι χριστιανοί θα πρέπει να αντιδρούν, σύμφωνα με τους Πατέρες, μόνο έναντι έργων με αντιθρησκευτικό, βλάσφημο περιεχόμενο (με ή χωρίς εισαγωγικά). Η πατερική απάντηση, κατά τη γνώμη μου, είναι μία: όχι. Όταν ο Χρυσόστομος π.χ. τα έβαλε με το θέατρο της εποχής του, δεν τα έβαλε μόνο με τις καθαρά βλάσφημες παραστάσεις αλλά με το ευτελές θέατρο (μόνο ευτελές ήταν το θέατρο την εποχή του Μεγάλου Πατρός). Και όταν λέω πως "τα έβαζε", δεν αναφέρομαι σε απαγορεύσεις και κατεβάσματα αλλά σε απαγόρευση στο ποίμνιο να βλέπει τέτοια θεάματα. Άλλο πράγμα το "οι χριστιανοί δεν πρέπει να παρακολουθήσουν τη δείνα παράσταση γιατί δεν ωφελεί πνευματικά" και άλλο το "η παράσταση είναι αντίχριστη, κατεβάστε την". Άκουγα πριν από λίγο έναν "ιερέα" που συμμετείχε στις διαμαρτυρίες έναντι της Ώρας του Διαβόλου να λέει σε ραδιοφωνική συνέντευξη (και όχι, δεν είναι ο Κλεομένης): "Μας κατηγόρησαν πως κυνηγάμε το θέατρο. Σας πληροφορώ πως είμαι πολύ fun clumb (τι είπε; fun clumb;) του θεάτρου. Και εγώ και η οικογένειά μου έχουμε πάει κι έχουμε δει πολλά θέατρα. Και με τον Μάρκο Σεφερλή, και κωμικά, και θρησκευτικού περιεχόμενου". Αφού πάει και στο Δελφινάριο, τότε μιλάμε για μεγάλο θεατρόφιλο... Ας διαβάσει ο εν λόγω τι λένε οι Πατέρες για τα αισχρόλογα, το άσκοπο γέλιο και μετά, αν θέλει, ας ξαναπάει στον Μαρκούλη. Που αν ζούσε ο Χρυσόστομος, θα ήταν έξω από το Δελφινάριο και με το που θα 'βλεπε κάποιον από το ποίμνιό του να μπαίνει μέσα, θα τον βούταγε και θα του 'λεγε: "Πού πας, καημένε; Να γελάσεις με τα αισχρόλογα και να πάρεις μάτι τις χορεύτριες που είναι στο μπαλέτο;"». (Σχόλιο του Νίκου Γ.)

 

☛ Για το άρθρο γνώμης του Νικόλα Σεβαστάκη «Εγκώμιο της αυτομόρφωσης»: «Προσωπικά, δεν διαφωνώ με το να ψάχνεις την "πιστοποιημένη" μόρφωση. Είμαστε εξάλλου στην εποχή του evidence-based practice. Αυτό όμως που βλέπω σε μεγάλο βαθμό σ' εμάς τους Έλληνες (δεν ξέρω αν συμβαίνει και σε άλλους λαούς κάτι αντίστοιχο) είναι ότι κυνηγάμε πτυχία, σεμινάρια και βεβαιώσεις β' και γ' διαλογής, αρκεί να έχουμε να γράψουμε κάτι στο βιογραφικό μας. Μια μεγάλη μερίδα επαγγελματιών (τουλάχιστον στον κλάδο μου) δεν ενδιαφέρεται τι θα μάθει και αν θα το μάθει σωστά, μόνο να φαίνεται ότι κάτι διδάχτηκε (και φυσικά να έχει αντίκρισμα σε μια θέση στο Δημόσιο). Είμαι υπέρ της τυπικής μόρφωσης (χωρίς να υπονοώ ότι η αυτομόρφωση/μη τυπική μόρφωση δεν είναι σημαντική). Δυστυχώς, όμως, στη χώρα μας ακόμα και η τυπική-πιστοποιημένη μόρφωση έχει χάσει την πρακτική της αξία». (Σχόλιο του/της granita lemoni)

 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO