Δύο στους δέκα καταναλωτές σταμάτησαν να αγοράζουν ψωμί, σύμφωνα με τα συμπεράσματα έρευνας που πραγματοποίησε η εταιρεία MARC ΑΕ, για λογαριασμό της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος. Οι βασικότεροι λόγοι που έχουν οδηγήσει στη μείωση της κατανάλωσης ψωμιού, είναι η μείωση των μελών της οικογένειας (37,1%) και η αλλαγή των διατροφικών συνηθειών λόγω δίαιτας ή λόγω υγείας (36,7%). Το 22,9% των συμμετεχόντων στην έρευνα δηλώνει πως έκοψε το ψωμί για λόγους οικονομίας, αριθμός που είναι διπλάσιος σε σύγκριση με δύο χρόνια πριν.

 

Σύμφωνα με την έρευνα, η κατανάλωση του ψωμιού εμφανίζει σχετική μείωση, με το 26,1% των νοικοκυριών να δηλώνει πως σήμερα καταναλώνει λιγότερο ψωμί σε σύγκριση με 1-2 χρόνια πριν, το 7,5% καταναλώνει περισσότερο, ενώ το 66% δήλωσε ότι καταναλώνει περίπου την ίδια ποσότητα. Η σχετικά μεγαλύτερη τάση της μείωσης της κατανάλωσης ψωμιού καταγράφεται στις γυναίκες, σε καταναλωτές μεγαλύτερης ηλικίας και στους άνεργους.

 

Η συντριπτική πλειοψηφία των αρτοποιών, 9 στους 10, δηλώνει πως ο τζίρος τους παρουσιάζει πτώση σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, με τον μέσο όρο μείωσης του τζίρου να καταγράφεται στο 36,73%. Η σχετικά μεγαλύτερη μείωση τζίρου καταγράφηκε στα προϊόντα ζαχαροπλαστικής και στα αρτοσκευάσματα.

 

Όπως είναι αναμενόμενο, οι περισσότεροι αρτοποιοί βλέπουν με απαισιοδοξία το μέλλον των επιχειρήσεών τους, αφού το 73,1% αναμένει περαιτέρω μείωση του τζίρου, το 17,9% σταθεροποίηση στα σημερινά επίπεδα και μόνο το 2% ελπίζει σε αύξηση του τζίρου του μέσα στο 2013.

 

 

Ακολουθήστε το LiFO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο LiFO.gr