Το ότι οι φωτογραφίες των μοντέλων πολύ συχνά επεξεργάζονται με Photoshop ώστε τα σώματα να δείχνουν πιο αδύνατα ή με περισσότερες καμπύλες σε κάποιες περιπτώσεις, τα πόδια πιο μακριά για να αγγίζουν τις αναλογίες μανεκέν, το δέρμα πιο λείο και τα μάτια μεγαλύτερα δεν είναι κάτι καινούργιο. 

 

Ωστόσο από την Κυριακή 1η Οκτωβρίου στη Γαλλία οποιαδήποτε φωτογραφία για εμπορικούς σκοπούς έχει υποστεί τέτοιου είδους ψηφιακή επεξεργασία θα πρέπει υποχρεωτικά να το αναφέρει σε σημείωση, όπως εκείνες που υπάρχουν στα πακέτα των τσιγάρων. Συγκεκριμένα θα πρέπει να συνοδεύεται με την προειδοποιητική φράση «Photographie retouchée», δηλαδή ρετουσαρισμένη φωτογραφία. Τους παραβάτες που δεν συμμορφωθούν με τους κανόνες περιμένει αντίστοιχα πρόστιμο μέχρι και 37.500 ευρώ ή 30% του κόστους παραγωγής της διαφήμισης. 

 

Η πρωτοβουλία υλοποιείται στο πλαίσιο της προσπάθειας της κυβέρνησης να αντιμετωπίσει την «μάστιγα» των ρετουσαρισμένων φωτογραφιών που συνιστά πλέον κίνδυνο για την δημόσια υγεία. Με αυτόν τον τρόπο ελπίζει επίσης πως θα καταφέρει να καταπολεμήσει την ύπαρξη υπερβολικά αδύνατων μοντέλων και τα προβλήματα που προκαλούν οι εικόνες σωματότυπων που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και ούτε μπορεί κανείς να αποκτήσει ποτέ, καθώς είναι είτε εντελώς ψεύτικες είτε προϊόντα ψηφιακής επεξεργασίας.

 

«Η έκθεση νέων ανθρώπων σε εικόνες από μη ρεαλιστικά σώματα τούς κάνει να υποτιμούν τον εαυτό τους και να έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση, που με τη σειρά της επηρεάζει την ψυχική υγεία τους», σχολίασε η υπουργός Υγείας της Γαλλίας, Marisol Touraine. 

 

Βέβαια, να σημειωθεί πως ο νέος νόμος αφορά μόνο φωτογραφίες όπου έχει υποστεί επεξεργασία το σώμα των μοντέλων και όχι εκείνες που έχουν πειραχτεί με Photoshop τα μαλλιά ή το δέρμα.