Τέλος στις διαφημίσεις με στερεότυπα για τα δύο φύλα, όπως άντρες που δεν κάνουν δουλειές του σπιτιού

Τέλος στις διαφημίσεις με στερεότυπα για τα δύο φύλα, όπως άντρες που δεν κάνουν δουλειές του σπιτιού Facebook Twitter
2

Ο οργανισμός ASA (Advertising Standards Authority) που επιβλέπει τις διαφημίσεις στη Βρετανία αποφάσισε να απαγορεύσει τις διαφημίσεις που διαιωνίζουν στερεότυπα, ανάμεσά τους κι αυτές που δείχνουν άντρες να αποτυγχάνουν σε απλές οικιακές δουλειές. 

Οι νέοι κανονισμοί αφορούν διαφημιστικά σποτ που αποδίδουν συγκεκριμένες δραστηριότητες σε ένα συγκεκριμένο φύλο και εκείνα που χλευάζουν ανθρώπους, οι οποίοι δεν ανταποκρίνονται στα στερεότυπα γύρω από τα δύο φύλα.

Στόχος του οργανισμού είναι να υπογραμμίσει το «ενδεχόμενο βλάβης ή προσβολής» που γεννούν τέτοιου είδους στερεότυπα, όταν αναπαράγονται στις διαφημίσεις. «Τα νέα στάνταρ δεν έχουν σκοπό να απαγορευτούν όλες οι μορφές στερεοτύπων γύρω από τα δύο φύλα και θα ήταν ακατάλληλο και μη ρεαλιστικό να εμποδίσουμε διαφημίσεις να προβάλλουν μια γυναίκα να καθαρίζει ή έναν άντρα να φτιάχνει κατασκευές. Αφορούν διαφημίσεις με "προβληματικά" στερεότυπα που θα μπορούσε δυνητικά να προκαλέσουν κακό», αναφέρει ο ASA. 

Σύμφωνα με τον οργανισμό, τα «προβληματικά στερεότυπα» περιλαμβάνουν:

- Διαφημίσεις που απεικονίζουν μέλη της οικογένειας να τα κάνουν άνω κάτω ενώ μια γυναίκα έχει την αποκλειστική ευθύνη στο να καθαρίσει.

- Διαφημίσεις που υπονοούν πως «μια συγκεκριμένη δραστηριότητα είναι ακατάλληλη για αγόρια επειδή είναι στερεοτυπικά συνδεδεμένη με κορίτσια, κι αντίστροφα.

- Διαφημίσεις με άντρες να «προσπαθούν και να αποτυγχάνουν» στο να βγάλουν εις πέρας «απλές εργασίες για γονείς ή του νοικοκυριού». 

Ο οργανισμός εντόπισε και κατονομάζει έξι στερεότυπα φύλου, που προβάλλονται στις διαφημίσεις, ανάμεσά τους «επαγγέλματα ή θέσεις» και «χαρακτηριστικά ή συμπεριφορές» που συνδέονται με ένα συγκεκριμένο φύλο αλλά και το να χλευάζονται άνθρωποι επειδή έχουν «μη στερεοτυπική» συμπεριφορά ή εμφάνιση. Ως στερεοτυπικές αναγνωρίστηκαν επίσης και διαφημίσεις που περιέχουν σεξουαλικοποίηση και με αντικειμενοποίηση. 

«Παρόλο που η διαφήμιση είναι ένας από τους πολλούς παράγοντες που συμβάλλουν σε ανισότητα ανάμεσα στα φύλα, οι αυστηρότεροι κανόνες γύρω από τον τομέα μπορεί να παίξουν σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της κατάστασης τόσο για κάθε άτομο ξεχωριστά όσο και για την οικονομία και την κοινωνία στο σύνολο», Guy Parker, γενικός διευθυντής της ASA. 

TV & Media
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Eurovision 2026: «Είναι αδύνατο να κάνουμε τα στραβά μάτια» - Η Ισπανία θα μποϊκοτάρει τον διαγωνισμό αν συμμετάσχει το Ισραήλ

TV & Media / Eurovision 2026: «Είναι αδύνατο να κάνουμε τα στραβά μάτια» - Η Ισπανία θα μποϊκοτάρει τον διαγωνισμό αν συμμετάσχει το Ισραήλ

Είναι η πρώτη από τις «Big Five» του διαγωνισμού που δηλώνουν ανοιχτά ότι θα μποϊκοτάρει τον φετινό διαγωνισμό αν η EBU επιτρέψει να συμμετάσχει το Ισραήλ
LIFO NEWSROOM
Γιώργος Μαζωνάκης: «Με έχει μπλοκάρει παντού, του έστειλα στο Instagram για την επέμβαση της μητέρας μας» λέει η αδελφή του

TV & Media / Γιώργος Μαζωνάκης: «Με έχει μπλοκάρει παντού, του έστειλα στο Instagram για την επέμβαση της μητέρας μας» λέει η αδελφή του

«Δυστυχώς ο Γιώργος παρά το ότι ενημερώθηκε, δεν έχει επικοινωνήσει με κανέναν τρόπο μαζί μας» υποστηρίζει η αδελφή του δημοφιλούς τραγουδιστή
LIFO NEWSROOM
Emmy: Θύελλα χειροκροτημάτων στα Emmy για τον Στίβεν Κόλμπερτ μετά την ακύρωση του «Late Show» από το CBS

TV & Media / Emmy: Θύελλα χειροκροτημάτων στα Emmy για τον Στίβεν Κόλμπερτ μετά την ακύρωση του «Late Show» από το CBS

Ο παρουσιαστής εμφανίστηκε να απονείμει βραβείο και έκανε χιούμορ για… αναζήτηση δουλειάς – Αργότερα ανέβηκε ξανά στη σκηνή για το βραβείο του «The Late Show» ως Καλύτερο Talk Show
LIFO NEWSROOM
Two and a Half Men: «Έπαιρνα το 1/3 της αμοιβής του Τσάρλι Σιν» αποκάλυψε ο συμπρωταγωνιστής του

TV & Media / Two and a Half Men: «Έπαιρνα το 1/3 της αμοιβής του Τσάρλι Σιν» αποκάλυψε ο συμπρωταγωνιστής του

Ο Τζον Κράιερ αποκάλυψε, η αμοιβή του ήταν μόλις «το ένα τρίτο» σε σύγκριση με του συμπρωταγωνιστή του, Τσάρλι Σιν (Charlie Sheen), παρόλο που η ασταθής συμπεριφορά του τελευταίου έθεσε σε κίνδυνο την συνέχιση της σειράς και οδήγησε τελικά στην απόλυσή του μετά την 8η σεζόν
LIFO NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
Πολυ καλη η πρωτοβουλια. Δυστυχως μεγαλο μερος των διαφημισεων στηριζεται σε αρνητικα στερεοτυπα, συχνα παρουσιαζεται ο γκαφατζης αντρας και η εξυπνη γυναικα του, και αλλα αναλογα. Μακαρι να γινει καυι αντιστοιχο και για τα κινουμενα σχεδια που προβαλουν πολλα παρομοια στερεοτυπα.
Θα ήθελα πολυ να δω περισσότερες διαφημίσεις με άνδρες να κάνουν δουλειές ή να χρησιμοποιούν το "τάδε απορρυπαντικό" με χαρά. Πολλοί δυστυχώς που μένουν μόνοι τους ντρέπονται να παραδεχτούν οτι τους αρέσουν τα σχετικά με το σπίτι ψώνια ή ακομα ντρέπονται να "χαζεψουν" στο μάρκετ τέτοια προϊόντα.