Το μη ετεροκανονικό μου πατρικό Facebook Twitter

Το μη ετεροκανονικό μου πατρικό

0

Μία μέρα, και ενώ οι γονείς του ήταν στη δουλεία, ο φωτογράφος Guanyu Xu αποφάσισε να καλύψει κάθε επιφάνεια του πατρικού του σπιτιού με εικόνες, μετατρέποντας το διαμέρισμα σε μια προσωπική, ολόδική του γκαλερί. Εικόνες από ημίγυμνους άντρες κρεμάστηκαν πάνω σε τοίχους και πόρτες δίπλα σε εικόνες από ηλιοβασιλέματα και ωκεανούς. Σε τραπέζια και γραφεία, λήψεις του Guanyu που δείχνουν τον ίδιο ξαπλωμένο στο κρεβάτι με άλλους άντρες βρίσκονται δίπλα σε φωτογραφίες από οικογενειακά άλμπουμ.

Όταν ήταν μικρός, οι γονείς του δεν του επέτρεπαν να κρεμάει αφίσες στους τοίχους του δωματίου του και τώρα, στα 26 του χρόνια, επιστρέφει για να καλύψει αυτούς τους ίδιους τοίχους από πάνω μέχρι κάτω με εικόνες που αντιπροσωπεύουν την γκέι κουλτούρα κι αισθητική. Οι γονείς του δεν έμαθαν ποτέ, και ακόμα δεν γνωρίζουν τι έχει κάνει ο Guanyu στο σπίτι τους. Και το πιο σημαντικότερο είναι ότι ακόμα δεν ξέρουν πως είναι γκέι.

Ακόμα και τώρα, οι γονείς μου δεν γνωρίζουν ότι είμαι ομοφυλόφιλος και δεν ξέρουν τι είδος τέχνης είναι αυτό που παράγω. Αυτή η δουλειά αποτελεί μια γέφυρα στη σχέση μεταξύ προσωπικού και πολιτικού, στο πλαίσιο των καταπιεστικών συστημάτων της Κίνας και των ΗΠΑ.

Καθώς μεγάλωσε μέσα σε μια παραδοσιακή οικογένεια στρατιωτικών στο Πεκίνο, οι γονείς του Guanyu τον προέτρεπαν να γίνει γιατρός ή δικηγόρος. Τελικά όμως δέχτηκαν την απόφασή του να ακολουθήσει μια πιο δημιουργική καριέρα. Ο Guanyu σπούδασε φωτογραφία στην Ακαδημία Κινηματογράφου του Πεκίνο ενώ αργότερα πήγε στην Σχολή Καλών Τεχνών του Σικάγο. Η μετακόμιση αυτή στις Ηνωμένες Πολιτείες επηρέασε σε μεγάλο βαθμό τόσο τον ίδιο όσο και τη δουλειά του.

Το μη ετεροκανονικό μου πατρικό Facebook Twitter
Facing North, Looking West. Φωτο: Guanyu Xu

«Υπήρξαν πολλά πράγματα που με ώθησαν να ξεκινήσω αυτό το πρότζεκτ» λέει ο Guanyu σχετικά με την εγκατάσταση Temporarily Censored Home και συνεχίζει. «Μια από τις εμπνεύσεις μου υπήρξε το βιβλίο Queer Phenomenology της Σάρα Άχμεντ, το οποίο διάβασα πριν από τρία χρόνια. Με έβαλε σε σκέψεις σχετικά με την υλική υπόσταση της εικόνας καθώς και για το πώς ο χώρος μπορεί να την επηρεάσει. Το πρότζεκτ αυτό μιλά επίσης και για την ανικανότητά μου να επικοινωνήσω με τους γονείς μου τη σεξουαλικότητά μου σε ένα συντηρητικό κοινωνικό περιβάλλον. Ακόμα και τώρα, οι γονείς μου δεν γνωρίζουν ότι είμαι ομοφυλόφιλος και δεν ξέρουν τι είδος τέχνης είναι αυτό που παράγω. Αυτή η δουλειά αποτελεί μια γέφυρα στη σχέση μεταξύ προσωπικού και πολιτικού, στο πλαίσιο των καταπιεστικών συστημάτων της Κίνας και των ΗΠΑ. Αν και αυτές οι εγκαταστάσεις ήταν προσωρινές, διεκδίκησα εκ νέου το σπίτι μου στο Πεκίνο ως έναν αντι-ετεροκανονικό χώρο ελευθερίας και προσωρινής διαμαρτυρίας» λέει ο ίδιος ο Guanyu.

Για να στήσει και να ξεστήσει αυτήν την πρωτότυπη εγκατάσταση ο Guanyu επισκέφθηκε δύο φορές το πατρικό του. Ήταν μια διαδικασία γεμάτη ταλαιπωρία. Έπρεπε να εκτυπώσει ένα σωρό φωτογραφίες διαφόρων μεγεθών. Μια από τις φωτογραφίες που είχε μορφή τοιχογραφίας έπρεπε κι αυτή να διπλωθεί ώστε να χωρέσει μέσα στην κούτα με τις υπόλοιπες φωτογραφίες. Το γεγονός ότι χρειάστηκε να τη διπλώσει άφησε σημάδια στην τοιχογραφία. Σκέφθηκε πως ήταν τα ίχνη του ταξιδιού και της μετανάστευσης. Έδωσε πολλά χρήματα για την εκτύπωση των φωτογραφιών και χρεώθηκε επιπλέον στο αεροδρόμιο για υπέρβαρη αποσκευή. «Με το που έφτασα στο Πεκίνο έκρυψα τα κουτιά με τις φωτογραφίες στο δωμάτιό μου. Κάθε φορά που τελείωνα την φωτογράφιση τα μάζευα όλα και τα έβαζα πίσω στο κουτί» λέει ο Guanyu ο οποίος δικαιολογήθηκε στους γονείς του λέγοντάς τους ότι δημιουργεί στο σπίτι καλλιτεχνικές εγκαταστάσεις με εικόνες που τράβηξε στην Αμερική.

Το μη ετεροκανονικό μου πατρικό Facebook Twitter
Inside of my Drawer. Φωτο: Guanyu Xu

«Τους έδειξα πολλές φωτογραφίες με τοπία και έτσι ήταν λιγότερο περίεργοι να δουν το ευαίσθητο υλικό που είχα στο κουτί. Βέβαια, είναι εξαιρετικά αγχωτικό σαν σκέψη όλες αυτές οι φωτογραφίες που τράβηξα με άντρες στην Αμερική να βρίσκονται στο δωμάτιό μου με την πιθανότητα οι γονείς μου να τις ανακαλύψουν. Κάθε φορά που έφευγα απ΄το σπίτι ανησυχούσα ότι θα ανοίξουν το κουτί και θα δουν τις φωτογραφίες» εξηγεί.

Πορτρέτα δικά του και άλλων ομοφυλόφιλων ανδρών φωτογραφημένων μέσα σε στο οικιακό τους περιβάλλον από το πρότζεκτ του "One Land to Another", εκτυπώσεις της δουλειάς του που έγιναν στις ΗΠΑ, φωτογραφίες τοπίων και δομημένου περιβάλλοντος από τις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Κίνα, σκισμένες σελίδες από περιοδικά μόδας που μάζευε ως έφηβος και φωτογραφίες από οικογενειακά άλμπουμ. Μέσα από την τοποθέτηση και τη διαστρωμάτωση των φωτογραφιών, προσπάθησε να αντιπαραθέσει, να αντικρούσει και να αποδομήσει τον χώρο και τον χρόνο, προκαλώντας αναστάτωση στο εφηβικό του σπίτι.

«Χρησιμοποίησα ειδική ταινία και πετονιά για να κρεμάσω τα έργα μου. Ήταν μια χρονοβόρα διαδικασία και τελικά ως κατασκευή δεν ήταν αρκετά δυνατή για να κρατήσει τα έργα όρθια για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ξέρω πως το πρότζεκτ μου ουσιαστικά παραβιάζει τον προσωπικό χώρο των γονιών μου. Το πιο αγχωτικό κομμάτι όλου αυτού του έργου ήταν ότι έπρεπε να ολοκληρωθεί σε σύντομο χρόνο. Το γραφείο του πατέρα μου είναι πολύ κοντά στο πατρικό μας. Το σπίτι αυτό δε ανήκει στον στρατό. Οι γονείς μου είναι πλέον πολύ κοντά στη συνταξιοδότηση και έτσι όταν ήθελαν μπορούσαν να αφήσουν τη δουλειά και να γυρίσουν σπίτι νωρίτερα.

Πώς είναι να είσαι ομοφυλόφιλος στο Πεκίνο; «Δεν μπορώ να μιλήσω για όλους. Είναι ένα είδος ταμπού σε πολλές περιοχές. Υπάρχουν όμως αρκετοί άνθρωποι που ζουν ανοιχτά τη ζωή τους ως γκέι και περιτριγυρίζονται από ανθρώπους που τους στηρίζουν. Γενικά, πάντως, το να είσαι γκέι δεν είναι ποινικοποιημένο».

Αυτή την περίοδο ο Guangyu διδάσκει φωτογραφία σε δύο αμερικάνικα κολέγια ενώ επιμελείται και κάποιες εκθέσεις. «Βρίσκομαι σε φάση που οργανώνω τη ζωή μου και προσπαθώ να βελτιώσω την οικονομική μου κατάσταση. Στο νέο μου φωτογραφικό πρότζεκτ θα ασχοληθώ με τους αλλοδαπούς που ζουν στην Αμερική».

Το μη ετεροκανονικό μου πατρικό Facebook Twitter
Living Room. Φωτο: Guanyu Xu
Το μη ετεροκανονικό μου πατρικό Facebook Twitter
Opened Closets. Φωτο: Guanyu Xu
Το μη ετεροκανονικό μου πατρικό Facebook Twitter
Parent's Bedroom. Φωτο: Guanyu Xu
Το μη ετεροκανονικό μου πατρικό Facebook Twitter
Reanimated Bedroom. Φωτο: Guanyu Xu
Το μη ετεροκανονικό μου πατρικό Facebook Twitter
Room of Convergence. Φωτο: Guanyu Xu
Το μη ετεροκανονικό μου πατρικό Facebook Twitter
Space of Mutation. Φωτο: Guanyu Xu
Το μη ετεροκανονικό μου πατρικό Facebook Twitter
The Dining Room. Φωτο: Guanyu Xu
Το μη ετεροκανονικό μου πατρικό Facebook Twitter
Worlds within Worlds. Φωτο: Guanyu Xu
Φωτογραφία
0

Μερόπη Κοκκίνη

Η Μερόπη Κοκκίνη γεννήθηκε στην Κύπρο. Άρχισε να δημοσιογραφεί στο περιοδικό «01». Ανήκει στην συντακτική ομάδα της LIFO.
Email: [email protected]
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT
Μια έκθεση με φωτογραφίες του Α. Εμπειρίκου που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ πριν 

Φωτογραφία / Φωτογραφίες του Ανδρέα Εμπειρίκου παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μια νέα έκθεση

54 φωτογραφίες από το πολύτιμο αρχείο του θα παρουσιαστούν από την Eleftheria Tseliou Gallery, στον χώρο της Τοσίτσα 3, σε μια έκθεση που επιχειρεί να αναδείξει πως υπήρξε εξίσου σημαντικός ως φωτογράφος, όσο και ως ποιητής και ψυχαναλυτής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Το φωτογραφικό έργο της Ανιές Βαρντά σε μια νέα έκθεση/ Το Παρίσι της Ανιές Βαρντά έχει χιούμορ/ Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία/ Το ανορθόδοξο και διψασμένο για ζωή βλέμμα της Ανιές Βαρντά

Φωτογραφία / Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία

Μία νέα έκθεση στο Μουσείο Καρναβαλέ στο Παρίσι παρουσιάζει το ελάχιστα γνωστό φωτογραφικό έργο της σπουδαίας Γαλλίδας σκηνοθέτριας της Νουβέλ Βαγκ, αναδεικνύοντας τη λοξή και χιουμοριστική ματιά της στην πόλη του Παρισιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

Φωτογραφία / Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

«Η ζωή τους γινόταν όλο και πιο δύσκολη. Δεν ήθελαν να πάνε σε οίκο ευγηρίας και κανένας από τους δύο δεν ήθελε να ζήσει χωρίς τον άλλον. Έτσι έφυγαν από τη ζωή μαζί». Η πιο προσωπική φωτογραφία του Martin Roemers
THE LIFO TEAM
Αποτυπώνοντας την ολοκληρωτική χαρά του ποδοσφαίρου σε μια και μόνο στιγμή

Φωτογραφία / Αποτυπώνοντας την έκσταση του ποδοσφαίρου σε μερικά κλικ

Ο φωτογράφος André Coelho βρέθηκε στο στάδιο Nilton Santos στο Ρίο ντε Τζανέιρο, που ήταν γεμάτο με χιλιάδες οπαδούς της Μποταφόγκο που δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν για να δουν την αγαπημένη τους ομάδα από κοντά.
THE LIFO TEAM
Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Νίκος Οικονομόπουλος / Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Σε μια σπάνια συνέντευξή του, ο διεθνούς φήμης φωτογράφος του Magnum μιλά στον M. Hulot για την συναρπαστική φωτογραφική του ανέλιξη και τις σκέψεις του πάνω στα αιώνια διλήμματα της τέχνης του.
M. HULOT