Instagram: Πώς η αγορά ψεύτικων followers βλάπτει influencers και πραγματικούς φαν

Instagram: Πώς η αγορά ψεύτικων followers βλάπτει influencers και πραγματικούς φαν Facebook Twitter
0

Με αναλυτικό του άρθρο, το BBC, μιλάει με ειδικούς των social media που υποστηρίζουν πως οι αγορά ψεύτικων followers στο Instagram βλάπτει όλους τους συμμετέχοντες και πρωτίστως τους influencers

Σύμφωνα με μία νέα μελέτη, μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι τρεις στους δέκα λογαριασμούς στο Instagram είναι ψεύτικοι, ενώ περίπου οι μισοί χρήστες αγοράζουν ακολούθους, likes και σχόλια. Ωστόσο οι ειδικοί δεν εκπλήσσονται υποστηρίζοντας ότι οι αριθμοί αυτοί πιθανόν να υποβαθμίζουν το πρόβλημα. «Πιστεύω πως ο αριθμός αυτός είναι πολύ μικρός», δηλώνει ο Άλφι Γκριν που εργάζεται με influencers στο Instagram, προσθέτοντας ότι θεωρεί πως το πρόβλημα αυτό είναι στην πραγματικότητα μεγαλύτερο. 

Άλλωστε, με μια απλή αναζήτηση στο Google ο καθένας μπορεί να βρει εφαρμογές και προγράμματα που υπόσχονται περισσότερα likes, περισσότερους followers και μεγαλύτερη ορατότητα στις αναρτήσεις. Αλλά παρότι αυτό αποτελεί μια δύσκολη υπόθεση για όσους δουλεύουν στο μάρκετινγκ και στη διαφήμιση γιατί να είναι σημαντικό για τους χρήστες που απλά χρησιμοποιούν το Instagram για να χαζεύουν διάσημους και να κατασκοπεύουν τον τελευταίο διαδικτυακό τους έρωτα; 

Τρεις στους δέκα influencers αγοράζουν ψεύτικους ακολούθους 

«Πολλοί από τους απλούς χρήστες αισθάνονται εξαπατημένοι», υποστηρίζει η Καμάλα Μπράιαντ μία διευθύντρια δημοσίων σχέσεων που εντοπίζει influencers για να προωθήσει προϊόντα στο Instagram. H ίδια υποστηρίζει ότι τρεις στους δέκα influencers που εντοπίζει έχουν ψεύτικους ακολούθους και χρησιμοποιεί προγράμματα και εφαρμογές για να τους αναγνωρίζει και να μη δουλεύει μαζί τους. 

«Οι influencers που αγοράζουν ακολούθους δεν θα ενδιαφερθούν για τις φίρμες που συνεργάζονται γιατί δεν είναι αυθεντικοί», προσθέτει ενώ ο Γκριν αναφέρει ότι πρέπει όλοι να μπορούμε να εμπιστευτούμε τα στατιστικά για τους λογαριασμούς στο Instagram με τον ίδιο τρόπο που εμπιστευόμαστε μια υπηρεσία streaming. «Όταν μαθαίνουμε ότι 40 εκατομμύρια άνθρωποι παρακολούθησαν το Stranger Things μέσα στο Σαββατοκύριακο σκεφτόμαστε ότι ήταν αρκετοί άνθρωποι, το ίδιο και όταν ακούμε πως ένας influencer έχει τέσσερα εκατομμύρια ακολούθους, πιστεύουμε πως έχει μεγάλη επίδραση», αναφέρει. 

Από την πλευρά της, η Σάρα Τάσκερ, συγγραφέας και Instagram coach πιστεύει πως το πρόβλημα για τους ακολούθους έρχεται όταν οι influencers παρουσιάζουν τους εαυτούς τους ως μια αυθεντία πάνω σε κάτι. «Αν 100.000 άτομα σας ακολουθούν και λέτε πως είστε ένας infuencer υγιεινού τόπου ζωής, τότε ο κόσμος θα θεωρεί πως οι πληροφορίες που παίρνει από εσάς είναι ενός συγκεκριμένου επιπέδου», αναφέρει. 

Το Instagram έχει γνώση του ζητήματος και πέρυσι τον Νοέμβριο ανακοίνωσε μια πρωτοβουλία για την καταπολέμηση του. Χωρίς να δώσει παραπάνω λεπτομέρειες το Instagram αναφέρει ότι διαγράφει εκατομμύρια ψεύτικους λογαριασμούς κάθε μέρα. 

Η αγορά ακολούθων συνιστά απάτη

Οι χρήστες του Instagram ίσως έχουν δει χορηγούμενες διαφημίσεις με το χάσταγκ #AD όπου ένας influencer ή μία διασημότητα ενημερώνει για το προϊόν που υπάρχει στην ανάρτηση. Αυτό είναι καθόλα νόμιμο μέχρι τώρα ωστόσο οι άνθρωποι που δουλεύουν στην βιομηχανία ζητούν να αλλάξουν οι κανόνες. 

«Από επιχειρηματική σκοπιά, αν δουλεύετε μαζί με έναν infuencer, έχετε να κάνετε μια μια προφανή απάτη», δηλώνει η Τάσκερ προσθέτοντας ότι οι influencers χρεώνουν για ένα ακροατήριο το οποίο δεν υπάρχει. Παράλληλα στηλιτεύει την έλλειψη νομοθεσίας και αναφέρει πως με παλιούς νόμους γίνεται προσπάθεια για να καλυφθούν νέες συνθήκες. «Είναι αδέξιο και δεν καλύπτει απαραιτήτως όλα τα παραθυράκια», υπογραμμίζει. 

Και ενώ ένα μικρό ψέμα μπορεί να φαντάζει ανώδυνο για όποιον θεωρεί τον εαυτό του influencer μπορεί να βλάψει τόσο τις δικές του προσδοκίες όσο και τη βιομηχανία γενικότερα. «Βλέπεις συχνά πολλούς να λένε πως το πρώτο βήμα είναι να αγοράσουν 100.000 ακολούθους ώστε να έχουν μια βάση εκκίνησης», λέει ο Άλφι Γκριν. «Οι αλγόριθμοι σήμερα δεν λειτουργούν με αυτόν τον τρόπο. Έτσι μπορεί πραγματικά να επηρεαστούν οι πιθανότητες σας να γίνετε influencer», καταλήγει. 

Η Τάσκερ έχει πάνω από 216.000 ακολούθους στο Instagram και αναφέρει πως πολλοί που ζητάνε τις συμβουλές της αναφέρουν ότι έχουν αγοράσει ψεύτικους ακολούθους. Παράλληλα υπογραμμίζει όταν όλοι αγοράζουν ακολούθους στην πραγματικότητα οι μόνοι κερδισμένοι είναι αυτοί που πουλάνε τα ψεύτικα likes. 

Και οι τρεις καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι είτε θέλει κάποιος να γίνει influencer είτε απλά να ανεβάζει φωτογραφίες με το πρωινό του, αξίζει να διαθέτει χρόνο για να ελέγχει ποιον ακολουθεί στο Instagram και να διαπιστώνει ποιος αξίζει τον χρόνο του.  

Με πληροφορίες από ΒΒC

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ερευνητές του Cambridge «παγώνουν» μόριο-κλειδί και δίνουν μεγάλη ελπίδα για την αντιμετώπιση του καρκίνου στον εγκέφαλο

Τech & Science / Ερευνητές του Cambridge «παγώνουν» μόριο-κλειδί και δίνουν μεγάλη ελπίδα για την αντιμετώπιση του καρκίνου στον εγκέφαλο

«Θα μπορούσε να είναι μια πραγματική ευκαιρία να επιβραδύνουμε την εξέλιξη του γλοιοβλαστώματος», υποστηρίζουν με συγκρατημένη αισιοδοξία, καθώς απαιτείται περαιτέρω δοκιμών
LIFO NEWSROOM
Αλτσχάιμερ: Εγκρίθηκε φάρμακο που χορηγείται αποκλειστικά στο σπίτι

Τech & Science / Αλτσχάιμερ: Εγκρίθηκε θεραπεία που μπορεί να χορηγηθεί στο σπίτι από τον ίδιο τον ασθενή

Η έκδοση για χρήση στο σπίτι εγκρίθηκε ως θεραπεία συντήρησης που οι ασθενείς μπορούν να χορηγούν στον εαυτό τους αφού ολοκληρώσουν τον κύκλο της ενδοφλέβιας θεραπείας
LIFO NEWSROOM
«Νέα γενιά εθισμένων»: Τι κινδύνους κρύβει το άτμισμα για τον εγκέφαλο των εφήβων

Τech & Science / «Νέα γενιά εθισμένων»: Τι κινδύνους κρύβει το άτμισμα για τον εγκέφαλο των εφήβων

Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι τα ηλεκτρονικά τσιγάρα δημιουργούν νέους εθισμούς στη νικοτίνη και προκαλούν σοβαρούς κινδύνους για την καρδιά, τους πνεύμονες και τον εγκέφαλο των παιδιών και των εφήβων
LIFO NEWSROOM
«Είναι κάπως σαν νίκη για τη Google»: Πώς κατάφερε να γλιτώσει από το να πουλήσει το Chrome

Τech & Science / «Είναι κάπως σαν νίκη για τη Google»: Πώς κατάφερε να γλιτώσει από το να πουλήσει το Chrome

Η απόφαση αυτή θεωρείται μια από τις σημαντικότερες των τελευταίων 20 ετών - Η Google διατηρεί πάντως κάποιες «ανησυχίες» για την υποχρέωσή της να μοιράζεται δεδομένα διαδικτυακών αναζητήσεων
LIFO NEWSROOM
Το James Webb εντόπισε «γυμνή» μαύρη τρύπα από την αυγή του σύμπαντος - «Μία πραγματική ια πρόκληση για τις θεωρίες μας»

Τech & Science / Το James Webb εντόπισε «γυμνή» μαύρη τρύπα από την αυγή του σύμπαντος - «Μία πραγματική πρόκληση για τις θεωρίες μας»

Οι αστρονόμοι εκτιμούν ότι ίσως ανήκει σε μία κατηγορία αντικειμένων που είχε θεωρητικά προβλέψει ο Στίβεν Χόκινγκ, αλλά που μέχρι σήμερα δεν είχε ποτέ εντοπιστεί
LIFO NEWSROOM
Τι είναι το Clanker και γιατί το χρησιμοποιούν οι χρήστες του διαδικτύου ως αντι-AI αργκό;

Τech & Science / Τι είναι το Clanker και γιατί το χρησιμοποιούν οι χρήστες του διαδικτύου ως αντι-AI αργκό;

Ο όρος διαδίδεται στα social media μεταξύ των ανθρώπων που δηλώνουν «κουρασμένοι» με την τεχνητή νοημοσύνη που «εφευρίσκει» πράγματα, ακούγεται υπερβολικά ανθρώπινη και απειλεί να εξαφανίσει θέσεις εργασίας
LIFO NEWSROOM
Από την Amy έως τον Wubbo: Πώς επιλέγουν οι μετεωρολόγοι τα ονόματα των καταιγίδων και γιατί είναι σημαντικά

Τech & Science / Από την Amy μέχρι τον Wubbo: Πώς επιλέγουν οι μετεωρολόγοι τα ονόματα των καταιγίδων και γιατί είναι σημαντικά

«Όταν μια καταιγίδα έχει όνομα, γίνεται πιο εύκολο για τα μέσα ενημέρωσης και το κοινό να μιλούν γι’ αυτήν, να μοιράζονται πληροφορίες και να προετοιμάζονται», εξηγεί η επικεφαλής μετεωρολόγος του Met Office, Rebekah Hicks
LIFO NEWSROOM
Στην Αρχαία Ολυμπία ξεκίνησαν οι πρώτοι «Ολυμπιακοί» των ρομπότ 

Τech & Science / Στην Αρχαία Ολυμπία ξεκίνησαν οι πρώτοι «Ολυμπιακοί» των ρομπότ

Στον ίδιο χώρο όπου πριν από χιλιάδες χρόνια συναθροίζονταν οι Έλληνες αθλητές, αυτή τη φορά συναντήθηκαν ομάδες μηχανικών από τέσσερις ηπείρους, μετατρέποντας την Ολυμπία σε παγκόσμιο εργαστήριο ρομποτικής
LIFO NEWSROOM
Αρχαίο DNA αποκαλύπτει το βακτήριο που προκάλεσε την πρώτη πανδημία στην ιστορία

Τech & Science / Αρχαίο DNA αποκαλύπτει το βακτήριο που προκάλεσε την πρώτη πανδημία στην ιστορία

«Τα ευρήματά μας αποτελούν το κομμάτι που έλειπε από το παζλ, προσφέροντας το πρώτο άμεσο γενετικό 'παράθυρο' στο πώς ξέσπασε αυτή η πανδημία στην καρδιά της αυτοκρατορίας»
LIFO NEWSROOM