Idles εναντίον Sleaford Mods - το indie ταξικό τσουρομάδημα της χρονιάς

Idles εναντίον Sleaford Mods - το indie ταξικό τσουρομάδημα της χρονιάς Facebook Twitter
Οι νεο-πανκ μεσσίες Idles - στο μέσο ο τραγουδιστής τους Joe Talbot, η ριζοσπαστική "αυθεντικότητα" του οποίου αμφισβητείται λόγω της μεσοαστικής του ανατροφής
0

«Τον νταή παριστάνει; Δεν καταλαβαίνω. Ποτέ μου δεν ισχυρίστηκα ότι προέρχομαι από την εργατική τάξη!», δήλωνε προχθές αγανακτισμένος ο τραγουδιστής των Idles, Joe Talbot στον δημοσιογράφο του Independent, καθώς αναφερόταν στον τραγουδιστή του ντουέτου των Sleaford Mods, Jason Williamson.

Η ιδεολογική διαμάχη ανάμεσα στις δύο εμβληματικές μορφές της σύγχρονης εναλλακτικής σκηνής – και ηγετικές μορφές δύο απολύτως καταξιωμένων γκρουπ που προσεγγίζουν με έντονες πολιτικές αναφορές την τρέχουσα κοινωνική κατάσταση στη Βρετανία – διεξάγεται εδώ και κάμποσο καιρό.

Τον τελευταίο χρόνο, ο καυστικός βάρδος μιας σύγχρονης πολιτισμικής δυσανεξίας από το Νότιγχαμ, τρολάρει αλύπητα στα social media αλλά και στον Τύπο, τους επίσης αγαπημένους των κριτικών αλλά και του κοινού, νεο-πανκ μεσσίες Idles, κατηγορώντας τους ότι οικειοποιούνται ψευδώς τη φωνή της εργατικής τάξης.

Ο στόχος μας ως μπάντα είναι να ξεκινήσει μια συζήτηση – πολιτική και προσωπική – στην οποία μπορούν να συμμετέχουν νιώθοντας ασφαλείς και να εκφράσουν την άποψή τους και οι πιο ευάλωτοι από μας.

Και η αιτιολόγηση είναι το γεγονός ότι ο Talbot μεγάλωσε ως παιδί μεσοαστών γονιών σε εύπορο προάστιο του Έξετερ – ο μπαμπάς καλλιτέχνης, η μαμά εφοριακός – και ως εκ τούτου η αριστερή / εξεγερσιακή ρητορική που εκφράζει με τους στίχους του είναι προσποιητή και fake. Για την ακρίβεια, «γεμάτη κλισέ, χειριστική, προσβλητική και πολύ μέτρια», όπως δήλωσε πρόσφατα ο Williamson.

Idles εναντίον Sleaford Mods - το indie ταξικό τσουρομάδημα της χρονιάς Facebook Twitter
Sleaford Mods: Andrew Fearn και Jason Williamson

Οι επιθέσεις έχουν σοκάρει τον Talbot όπως λέει στη συνέντευξή του: «Η ιδέα και μόνο ότι δεν μπορώ να μιλήσω για τη λιτότητα ή για τις τράπεζες τροφίμων – ότι δεν μπορώ να πω ότι είναι θεμελιωδώς λάθος να έχει τράπεζες τροφίμων μια από τις πλουσιότερες οικονομίες στον κόσμο – επειδή έχω τη δυνατότητα να ταΐσω το παιδί μου; Τι σκατά ζόρι τραβάει αυτό το άτομο;»

Το πιο άσχημο είναι ότι αυτή η κριτική προέρχεται από κάποιον που μέχρι τώρα έβλεπε ως ήρωα ο Talbot.


«Μου επιτέθηκε προσωπικά και ξαφνικά όλοι μοιάζουν να αμφισβητούν την αυθεντικότητά μου. Τελικά όμως πιο πολύ με έχει ενοχλήσει η δική μου αντίδραση. Πώς επιτρέπω δηλαδή σε κάποιον που δε με ξέρει, να με επηρεάζει έτσι; Οπότε, ναι, δεν είναι ήρωάς μου πλέον».

«Το να εκδηλώνεις συμπόνια δε σημαίνει ότι νομιμοποιεί κάποιον να σε κάνει σάκο του μποξ. Ο στόχος μας ως μπάντα είναι να ξεκινήσει μια συζήτηση – πολιτική και προσωπική – στην οποία μπορούν να συμμετέχουν νιώθοντας ασφαλείς και να εκφράσουν την άποψή τους και οι πιο ευάλωτοι από μας. Απλά το κάνουμε αυτό με υπόκρουση μια έντονη και βίαιη μουσική».

 

  

 

 

Με στοιχεία από τον Independent

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Χρόνια Πολλά Μαντόνα! / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ