Το φαινόμενο Κάπερνικ. Η θαρραλέα Nike και το «κόκκινο πανί» της παραδίδουν μαθήματα επιτυχίας

Το φαινόμενο Κάπερνικ. Η θαρραλέα Nike και το «κόκκινο πανί» της παραδίδουν μαθήματα επιτυχίας Facebook Twitter
7

Την Παρασκευή, η μετοχή της Nike έκανε ρεκόρ με το υψηλότερο όλων των εποχών και οι αναλυτές της Wall Street εκτιμούν ότι το πέτυχε λόγω της αμφιλεγόμενης διαφημιστικής καμπάνιας με τον Κόλιν Κάπερνικ.

Συνολικά, η μετοχή κατέγραψε αύξηση 4% από την κυκλοφορία του διαφημιστικού μηνύματος στις αρχές Σεπτεμβρίου και σήμερα η Wall Street Journal αναλύει το φιάσκο του μποϊκοτάζ σε εμπορικά σήματα και το πώς η ιστορία και τα μαθηματικά δείχνουν ότι η πρακτική μπορεί να κάνει ελάχιστη ζημιά.

Η τελευταία καμπάνια για την 30η επέτειό της περιλάμβανε αρκετούς υψηλού προφίλ αθλητές, συμπεριλαμβανομένου του Λεμπρον Τζέιμς και της Σερένα Γουίλαμς.

«Πιστέψτε σε κάτι, έστω κι αν σημαίνει ότι θα θυσιάζετε τα πάντα #JustDoIt», ήταν το μήνυμα που προκάλεσε σάλο στα social media. To κόκκινο πανί  ήταν όμως ο αθλητής που πριν από ένα χρόνο είχε γίνει ξανά θέμα καθώς διαμαρτυρόμενος εναντίον των αδικιών που υφίστανται οι Αφροαμερικάνοι στις ΗΠΑ, γονάτισε κατά την ανάκρουση του αμερικανικού εθνικού ύμνου πριν από την έναρξη αγώνων.

Κάποιοι άρχισαν να καλούν σε μποϊκοτάζ της Nike  και έκαιγαν τα παπούτσια τους. Το όνομα Κόλιν Κάπερνικ εμφανίστηκε 4 εκατ. φορές στα social media μέσα σε 48 ώρες και τα περισσότερα σχόλια ήταν αρνητικά τόσο για τον ίδιο, όσο και για την εταιρία.

Όμως η Nike έδειξε πόσο θαρραλέα είναι και δεν έκανε πίσω ούτε μια στιγμή, ακόμη και όταν κάποιοι ψιθύριζαν πως ο απόηχος θα ήταν πολύ αρνητικός στα οικονομικά, ακόμη και όταν ο Τραμπ σχολίασε πως ήταν λάθος επιλογή...

Λίγο μετά την αρχική έκδοση της διαφημιστικής καμπάνιας, η μετοχή της Nike αρχικά μειώθηκε κατά 3%, αλλά σταδιακά το κλίμα αντιστράφηκε.

Δεκάδες διάσημοι άρχισαν να παίρνουν θέση, τα μίντια άρχισαν να αναλύουν τι συνέβαινε και ξαφνικά η τόλμη της Nike είχε αρχίσει να αποδίδει καρπούς.

Σύμφωνα με στοιχεία της Apex Marketing Group, μέσα σε 24 ώρες από την ανακοίνωση της συμφωνίας με τον Κάπερνικ, η Nike κέρδισε προβολή αξίας 43 εκατ. δολαρίων στα ΜΜΕ. Το 75% των αντιδράσεων ήταν θετικές και ουδέτερες, ενώ το 25% αρνητικές.

Οι μετοχές έχουν πλέον ανακάμψει και ξεπέρασαν τα προηγούμενα επίπεδα ενώ υπήρξε και αύξηση των online πωλήσεων σχεδόν 31% σε ένα μόνο Σαββατοκύριακο.

Σε μια έκθεση του CNBC, ορισμένοι αναλυτές της Wall Street δήλωσαν ότι η διαφήμιση, μαζί με μια άνοδο στα likes και στους οπαδούς της εταιρίας σε Facebook και Instagram, είναι πιθανόν υπεύθυνοι για την πρόσφατη αύξηση της μετοχής και η εκστρατεία είναι σε μεγάλο βαθμό θετική για τις πωλήσεις και το εμπορικό της σήμα.

Επίσης η καμπάνια τελικά υποστηρίχθηκε πολύ από νέους, σύμφωνα με δημοσκόπηση του SSN Omnibus στο CNN, με το 44% των ατόμων ηλικίας 18-34 ετών να στηρίζουν την απόφαση της Nike να χρησιμοποιήσει την Kaepernick, ενώ μόνο το 26% των ατόμων άνω των 65 ετών υποστήριξε την απόφαση.

Ωστόσο, σύμφωνα με το CNN, τα άτομα κάτω των 35 ετών αποτελούν τα δύο τρίτα των πελατών της Nike.

Κάποιοι αναλυτές εκτιμούν πως αν η Nike είχε αποσύρει την καμπάνια ή επέλεγε τη διπλωματία μπροστά σε μια διαφαινόμενη κρίση, τότε θα έχανε το «παιχνίδι», αλλά δεν το έκανε, και τώρα μετρά κέρδη ενώ έχει πετύχει και ένα τεστ επικοινωνιακής αντοχής.

Οικονομία
7

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Οικονομία / ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Ιδιαίτερα υψηλή παραβατικότητα εντοπίστηκε και στις μισθώσεις ομπρελών και καθισμάτων σε παραλίες, με δεκάδες επιχειρήσεις να σφραγίζονται σε Χανιά, Ρέθυμνο, Ρόδο, Σάμο, Κέρκυρα, Σύρο, Σίφνο, Πόρο και Αίγινα
LIFO NEWSROOM
Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM