Μάθιου Ρόλστον: Ο φωτογράφος που επανεφηύρε το γκλάμουρ Facebook Twitter

Μάθιου Ρόλστον: Ο φωτογράφος που επανεφηύρε το γκλάμουρ

0

Ο Γιόζεφ φον Στέρνμπεργκ και η Μάρλεν Ντίτριχ ήταν αυτοί που ανέδειξαν πρώτοι το μαγικό μεγαλείο της χολιγουντιανής λάμψης, όταν στη δεκαετία του 1930 άφησαν πίσω τους τη Γερμανία και εγκαταστάθηκαν στις ΗΠΑ.

Μαζί έκαναν έξι ταινίες στα Paramount Studios και αντιγράφοντας τη βερολινέζικη αισθητική της δεκαετίας του 1920, εισήγαγαν μια πρωτοποριακή τεχνική στη φωτογραφία πορτρέτου φωτίζοντας σε τέτοιο βαθμό το πρόσωπο ώστε αυτό να θυμίζει περισσότερο μία φωτεινή μάσκα που ερχόταν σε έντονη αντίθεση με τις σκοτεινές σκιές του φόντου.

Η συγκεκριμένη αισθητική ξεθώριασε με το πέρασμα του χρόνου μέχρι που ο Άντι Γουώρχολ και ο Χέλμουτ Νιούτον την έφεραν και πάλι στο προσκήνιο όντας οι αρχιτέκτονες της μεταμοντέρνας λαμπερής αισθητικής του Χόλιγουντ στα τέλη της δεκαετίας του 1970.

Τότε ήταν που πρωτοξεκίνησε και ο Μάθιου Ρόλστον την καριέρα του, στις απαρχές της νέας χρυσής εποχής των σελέμπριτις στο Χόλιγουντ.

«Πάντα εντοπίζω κάτι στο θέμα που είναι κομμάτι του εαυτού μου. Άντρας ή γυναίκα, φυλή ή ηλικία δεν έχουν καμία σημασία. Υπάρχει πάντα κάτι στην ουσία του άλλου το οποίο γίνεται ο πυρήνας της φωτογραφικής διαδικασίας, αυτό που τον κάνει ξεχωριστό και πηγάζει πάντα από μέσα του».

Δουλεύοντας για τη Vogue, το Vanity Fair και το Esquire, ο Ρόλστον υιοθέτησε την αισθητική των Τζορτζ Χιούρρελ και Ίρβινγκ Πεν, δημιουργώντας διαχρονικά πορτρέτα των μεγαλύτερων αστέρων της εποχής από τον Πρινς και τον Μάικλ Τζάκσον μέχρι τη Μαντόνα και τον Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ.

«Για μένα κάθε πορτρέτο είναι ένα αυτοπορτρέτο» λέει ο φωτογράφος σχολιάζοντας τις δυνατές προσωπογραφίες του.

«Πάντα εντοπίζω κάτι στο θέμα που είναι κομμάτι του εαυτού μου. Άντρας ή γυναίκα, φυλή ή ηλικία δεν έχουν καμία σημασία. Υπάρχει πάντα κάτι στην ουσία του άλλου το οποίο γίνεται ο πυρήνας της φωτογραφικής διαδικασίας, αυτό που τον κάνει ξεχωριστό και πηγάζει πάντα από μέσα του».

Στη Hollywood Royale: Out of the School of Los Angeles την έκθεση του Μάθιου Ρόλστον που εγκαινιάστηκε πριν λίγες μέρες στη Fahey/Klein Gallery στο Λος Άντζελες σε συνδυασμό με την έκδοση μιας καταπληκτικής μονογραφίας του φωτογράφου από τις εκδόσεις teNeuesπαρουσιάζονται μερικά από τα φοβερά πορτέτα του που δημιουργήθηκαν από το 1977 μέχρι και το 1993. Παρουσιάζουμε μερικά.

Μάθιου Ρόλστον: Ο φωτογράφος που επανεφηύρε το γκλάμουρ Facebook Twitter
Η Σίμπιλ Σέπερντ, Λος Άντζελες, 1986. Matthew Rolston © MRPI, Courtesy Fahey/Klein Los Angeles
Μάθιου Ρόλστον: Ο φωτογράφος που επανεφηύρε το γκλάμουρ Facebook Twitter
Ο Ντον Τζόνσον με ρούχα του πόλο, Μαιάμι, 1986. Matthew Rolston © MRPI, Courtesy Fahey/Klein Los Angeles
Μάθιου Ρόλστον: Ο φωτογράφος που επανεφηύρε το γκλάμουρ Facebook Twitter
Η τραγουδίστρια Ανίτα, φωτογραφία από τη σειρά The Surreal Thing, Νέα Υόρκη, 1987. Matthew Rolston © MRPI, Courtesy Fahey/Klein Los Angeles
Μάθιου Ρόλστον: Ο φωτογράφος που επανεφηύρε το γκλάμουρ Facebook Twitter
Ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, φωτογραφία από τη σειρά The Bad and the Beautiful, Λος Άντζελες, 1986. Matthew Rolston © MRPI, Courtesy Fahey/Klein Los Angeles
Μάθιου Ρόλστον: Ο φωτογράφος που επανεφηύρε το γκλάμουρ Facebook Twitter
Η Τζούντι Φόστερ, Λος Άντζελες, 1991. Matthew Rolston © MRPI, Courtesy Fahey/Klein Los Angeles
Μάθιου Ρόλστον: Ο φωτογράφος που επανεφηύρε το γκλάμουρ Facebook Twitter
Ο Τζορτζ Μάικλ, Λονδίνο, 1986. Matthew Rolston © MRPI, Courtesy Fahey/Klein Los Angeles
Μάθιου Ρόλστον: Ο φωτογράφος που επανεφηύρε το γκλάμουρ Facebook Twitter
Η Κρίστι Τέρλινγκτον, φωτογραφία από τη σειρά The Surreal Thing, Νέα Υόρκη, 1987. Matthew Rolston © MRPI, Courtesy Fahey/Klein Los Angeles
Μάθιου Ρόλστον: Ο φωτογράφος που επανεφηύρε το γκλάμουρ Facebook Twitter
Η Σαντέ με κοκτέιλς, Λος Άντζελες, 1988. Matthew Rolston © MRPI, Courtesy Fahey/Klein Los Angeles
Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Το φωτογραφικό έργο της Ανιές Βαρντά σε μια νέα έκθεση/ Το Παρίσι της Ανιές Βαρντά έχει χιούμορ/ Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία/ Το ανορθόδοξο και διψασμένο για ζωή βλέμμα της Ανιές Βαρντά

Φωτογραφία / Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία

Μία νέα έκθεση στο Μουσείο Καρναβαλέ στο Παρίσι παρουσιάζει το ελάχιστα γνωστό φωτογραφικό έργο της σπουδαίας Γαλλίδας σκηνοθέτριας της Νουβέλ Βαγκ, αναδεικνύοντας τη λοξή και χιουμοριστική ματιά της στην πόλη του Παρισιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

Φωτογραφία / Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

«Η ζωή τους γινόταν όλο και πιο δύσκολη. Δεν ήθελαν να πάνε σε οίκο ευγηρίας και κανένας από τους δύο δεν ήθελε να ζήσει χωρίς τον άλλον. Έτσι έφυγαν από τη ζωή μαζί». Η πιο προσωπική φωτογραφία του Martin Roemers
THE LIFO TEAM
Αποτυπώνοντας την ολοκληρωτική χαρά του ποδοσφαίρου σε μια και μόνο στιγμή

Φωτογραφία / Αποτυπώνοντας την έκσταση του ποδοσφαίρου σε μερικά κλικ

Ο φωτογράφος André Coelho βρέθηκε στο στάδιο Nilton Santos στο Ρίο ντε Τζανέιρο, που ήταν γεμάτο με χιλιάδες οπαδούς της Μποταφόγκο που δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν για να δουν την αγαπημένη τους ομάδα από κοντά.
THE LIFO TEAM
Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Νίκος Οικονομόπουλος / Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Σε μια σπάνια συνέντευξή του, ο διεθνούς φήμης φωτογράφος του Magnum μιλά στον M. Hulot για την συναρπαστική φωτογραφική του ανέλιξη και τις σκέψεις του πάνω στα αιώνια διλήμματα της τέχνης του.
M. HULOT
Αγκαλιές και φιλιά στο τέλος του κόσμου. H τρυφερή μελαγχολία στις εικόνες του Spyros Rennt

Spyros Rennt / «Το κουίρ είναι το βάρος που σηκώνουμε απέναντι στην κοινωνία που δεν μας αγκαλιάζει»

Φίλοι, γνωστοί, άγνωστοι, εραστές: Στο τέταρτο φωτογραφικό του βιβλίο «Intertwined», ο Έλληνας καλλιτέχνης Spyros Rennt στρέφει το βλέμμα του προς μια πιο ήσυχη πλευρά της κουίρ επαφής.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η Ελλάδα που πρωτοείδα ήταν βουτηγμένη στη φτώχεια» ή «Γνώρισα/πρόλαβα μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». ή «Οι άνθρωποι στα νησιά δεν γνώριζαν καν τι σημαίνει τουρίστας»

Οι Αθηναίοι / «Τώρα η γλώσσα του Οδυσσέα είναι η γλώσσα μου. Και το Αιγαίο είναι η θάλασσά μου»

Γεννημένος στο Σικάγο, η αληθινή αλλαγή στη ζωή του ήρθε όταν ταξίδεψε για πρώτη φορά στα ελληνικά νησιά και την Αθήνα το 1954. Αποτύπωσε φωτογραφικά «τα χρόνια της ελπίδας σε μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». Σήμερα, εκφράζει την ανησυχία του για τα όμορφα τοπία της και τις γειτονιές, όπως η Πλάκα, που «είναι γεμάτες από καταστήματα με σουβενίρ». Ο φιλέλληνας φωτογράφος Ρόμπερτ Μακέιμπ είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Οι φωτογραφίες της Χλόης Ακριθάκη γίνονται έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη

Φωτογραφία / Μια έκθεση για τους πολύ προσωπικούς χώρους των καλλιτεχνών

Η έκθεση «Συναντήσεις» της Χλόης Ακριθάκη στο Μουσείο Μπενάκη είναι μια σειρά φωτογραφιών που ξεκινά το 1992, στο ατελιέ του πατέρα της, και φτάνει μέχρι σήμερα, με την ίδια να επισκέπτεται φίλους εικαστικούς κατά τη διάρκεια της δουλειάς τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Φωτογραφία / Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Οι νικητές του δεύτερου ετήσιου Διαγωνισμού Φωτογραφίας Φύσης παρουσιάζουν εκπληκτικές εικόνες που κόβουν την ανάσα και αποκαλύπτουν τη ζωή στον πλανήτη μας. Ο φετινός διαγωνισμός αναδεικνύει τη δύναμη της φωτογραφίας να αποτυπώνει τοπία, την άγρια ζωή και τη λεπτή ισορροπία που διατηρεί τη ζωή στη Γη.
THE LIFO TEAM
«Η ζωή είναι παράξενη και αστεία» - Μία ταινία για τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Βρετανού φωτογράφου Martin Parr

Φωτογραφία / Η ζωή και το έργο του φωτογράφου Martin Parr γίνονται ντοκιμαντέρ

«Προσπαθώ να δείξω τα πράγματα που θεωρώ ενδιαφέροντα και μερικές φορές είναι αστεία. Οι άνθρωποι είναι αστείοι, οπότε πώς γίνεται να μην είναι και το έργο αστείο; Δεν θεωρώ τον εαυτό μου χιουμοριστικό φωτογράφο, αλλά η ζωή είναι παράξενη και αστεία».
THE LIFO TEAM