Οι ρευστές «Φωτό- Μεταμορφώσεις» του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter

Οι ρευστές «Φωτό- Μεταμορφώσεις» του Λουκά Σαμαρά

0

Ο Λουκάς Σαμαράς, ο πατέρας της αυτο-απεικόνισης όπως έχει χαρακτηριστεί, ήταν ήδη γνωστός ως ζωγράφος και γλύπτης όταν άρχισε τους πειραματισμούς του με το αυτοπορτρέτο έχοντας ως μέσο τη φωτογραφία. Χρησιμοποιώντας polaroids που αναπαρήγαγε και μορφοποιούσε δημιούργησε τις «Φωτό- Μεταμορφώσεις» του, στις οποίες πραγματεύεται με τόση επιμονή τον εαυτό του ώστε ένας κριτικός είχε πει:«η σχεδόν εμμονική αυτο-παρατήρηση του Σαμαρά ξεπερνά τον ναρκισσισμό και οδηγεί στη φυσική κατανόηση του εαυτού του.» 

Το 1973 ο Σαμάρας ανακάλυψε ότι τα υγρά χρώματα των polaroids είχαν μια εξαιρετική ρευστότητα που του επέτρεπαν να δημιουργήσει "φωτο-μετασχηματισμούς". Έκανε τότε αυτές τις εικόνες στο διαμέρισμα του στη Νέα Υόρκη, το οποίο επίσης χρησίμευε και ως στούντιο του. Περιγράφοντας τον εαυτό του ως "Peeping Tom", ο Σαμαράς διερευνά τον εαυτό του, μεταλλάσσει και επαναπροσδιορίζει την εικόνα του για να δημιουργήσει ένα πολύπλευρο πορτρέτο του εαυτού του. Οι φωτογραφίες αυτοπροσωπογραφίες του είναι παραμορφωμένες, τρομακτικές και συχνά ακρωτηριασμένες. Είναι όμως υπέροχες.

Οι ρευστές «Φωτό- Μεταμορφώσεις» του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
© Lucas Samaras
Οι ρευστές «Φωτό- Μεταμορφώσεις» του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
© Lucas Samaras
Οι ρευστές «Φωτό- Μεταμορφώσεις» του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
© Lucas Samaras
Οι ρευστές «Φωτό- Μεταμορφώσεις» του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
© Lucas Samaras
Οι ρευστές «Φωτό- Μεταμορφώσεις» του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
© Lucas Samaras
Οι ρευστές «Φωτό- Μεταμορφώσεις» του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
© Lucas Samaras
Οι ρευστές «Φωτό- Μεταμορφώσεις» του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
© Lucas Samaras
Οι ρευστές «Φωτό- Μεταμορφώσεις» του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
© Lucas Samaras
Οι ρευστές «Φωτό- Μεταμορφώσεις» του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
© Lucas Samaras
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ