Oι χριστουγεννιάτικες κάρτες του Νταλί

Oι χριστουγεννιάτικες κάρτες του Νταλί Facebook Twitter
1

Μεταξύ 1958 και 1976, οι επιστήμονες, οι γιατροί και οι φαρμακοποιοί που ήταν πελάτες της εταιρείας με έδρα τη Βαρκελώνη Hoechst Ibérica, παρέλαβαν Χριστουγεννιάτικες κάρτες που σήμερα θεωρούνται μικρά συλλεκτικά έργα τέχνης.

Μπορεί να μην θύμιζαν σε τίποτα τις κλασικές χριστουγεννιάτικες κάρτες αλλά με δημιουργό τον Σαλβαντόρ Νταλί, μάλλον αυτό θα έπρεπε να ήταν το ζητούμενο. Μέσα σε αυτά τα χρόνια ο μεγάλος καλλιτέχνης σχεδίασε 19 διαφορετικά σκίτσα με θέμα τα Χριστούγεννα ενώ υπάρχουν και ελάχιστες εκδόσεις με τις χειρόγραφες ευχές του.

Παρόλο που στην Ισπανία οι κάρτες έγιναν εξαιρετικά δημοφιλείς όταν τυπώθηκαν μαζικά, στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού γνώρισαν εμπορική αποτυχία και δεν μπόρεσαν να κερδίσουν το αμερικανικό κοινό στην πρώτη γνωριμία του με την φαντασμαγορία του Νταλί.

Ελάχιστες από αυτές κυκλοφορούν σήμερα προς πώληση στο eBay και σχεδόν όλες εκτίθενται σαν μέρος της συλλογής Νταλί στο Dalí Theatre-Museum.

Πάντως το σχέδιο μιας από τις πρώτες κάρτες που σχεδίασε ο Νταλί, είχε γίνει διάσημο αρκετά χρόνια πριν όταν είχε κοσμήσει το εορταστικό τεύχος της Vogue του 1946.

Ελάχιστες από αυτές κυκλοφορούν σήμερα προς πώληση στο eBay και σχεδόν όλες εκτίθενται σαν μέρος της συλλογής Νταλί στο Dalí Theatre-Museum.

Oι χριστουγεννιάτικες κάρτες του Νταλί Facebook Twitter
“H Γέννηση”, Ηallmark, 1979
Oι χριστουγεννιάτικες κάρτες του Νταλί Facebook Twitter
To σχέδιο στο εορταστικό τεύχος της Vogue του 1946.
Oι χριστουγεννιάτικες κάρτες του Νταλί Facebook Twitter
1974
Oι χριστουγεννιάτικες κάρτες του Νταλί Facebook Twitter
Πίνακας με ακέφαλο άγγελο
Oι χριστουγεννιάτικες κάρτες του Νταλί Facebook Twitter
Οι τρεις Μάγοι
Oι χριστουγεννιάτικες κάρτες του Νταλί Facebook Twitter
"H Παναγία και το Θείο Βρέφος", Ηallmark
Oι χριστουγεννιάτικες κάρτες του Νταλί Facebook Twitter
1958
Oι χριστουγεννιάτικες κάρτες του Νταλί Facebook Twitter
1971
Oι χριστουγεννιάτικες κάρτες του Νταλί Facebook Twitter
1968
Oι χριστουγεννιάτικες κάρτες του Νταλί Facebook Twitter
1968
Oι χριστουγεννιάτικες κάρτες του Νταλί Facebook Twitter
1960
Design
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR